Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ujo /herkkä ja kummallinen ihminen voi tyollistyä?

auttakaa....
06.12.2022 |

olen ainoastaan lahjakas taiteellisesti mutta en löydä tuollaista työtä. Olen ollut työpaikoissa ja minut on otettu aina silmätikuksi koska en puhu paljon ja olen ujo. lisäksi olen herkkä ja saatan pahoittaa mieleni jos joku sanoo pahasti. Stresssaan paljon asioista ja mietin esim 5 kertaa mitä kirjoitan ennenkuin laitan sähköpostia. En voi näille luonteenpiirteille mitään, olen ollut lapsesta asti tälläinen. Tuntuu että minulla ei ole paikkaa tässä yhteiskunnassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen suorittavassa työssä missä ei paljoa jutella. Ramasee, masentaa ja vituttaa.

Kokeile vaikka kuljettajan hommia.

Vierailija
2/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkälle ja taiteelliselle monotoniset fyysiset työt, kuten kuljettaja, hyllyttäjä ja varastotyö sekä vaikka postinjakaminen ovat musertavia ja masentavia. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajaksi. Siinä saa toteuttaa itseään eikä lapsia tarvitse stressata koska eivät ole pelottavia.

Vierailija
4/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalle. Siellä saa ainakin olla kummallinen ja introvertti, kunhan hoitaa hommansa.

Vierailija
5/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli haluaa työllistyä voi olla että joutuu menemään vähän omaa luonnettaan vastaan eli joustamaan näistä minä en tykkää siitä tästä eikä tuosta. Harvempi saa tehdä työkseen 100% sellaista mistä nauttii vain enemmänkin sellaista minkä epämukavuusalueen sietää vs. siitä saatu hyöty = palkka. Mikäli on tapana pahoittaa mieli kaikesta palautteesta, ei taida olla vaihtoehtona kuin yksityisyrittäjän hommat jossakin korvessa. En halua kuvitella työelämää, jossa jokainen olisi "vapaasti oma itsensä" = ei mitään sosiaalista käyttäytymisen filtteriä. Näitä toki yleensä osuu jokaiseen tiimiin vähintään 1-2, jotka kuvittelee että koko firma pyörii heidän ympärillä. Itsekin olen herkkä, mutta hyväksyn sen että töissä vedän tietyn roolin päälle.

Vierailija
6/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä luovaa puolta ryhtymällä ammattimaiseksi järjestelijä-siivoojaksi. Pk-seudulla löytyy firmoja mistä saa siivoja-järjestelijän. Alalle on helppo tulla.

Oulussa sekä Rovaniemellä voisi olla myös kysyntää. Aloita Facebookin kautta mainostamaan firmaasi. Tori/Care.com käy kanssa. Tuo rohkeasti esiin luova puolesi.

Pidä autona bensa nuuka menopeli.

Vierailija
7/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nuori vielä?

Itsekin olin tuollainen ennen mutta keski-iässä helpotti, jotenkin se itsekriittisyys vaan väheni.

Vierailija
8/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nuori vielä?

Itsekin olin tuollainen ennen mutta keski-iässä helpotti, jotenkin se itsekriittisyys vaan väheni.

Tätä kuulee aina. Mutta mitä jos on 32v. ja tuntuu etä menee vain vuosi vuodelta pahemmaksi? Vielä muutama vuosi pitää odottaa ja sit se täyskäännös vaan tapahtuu?

Vierailija
9/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ujoudestakin voi ainakin jonkin verran päästä eroon. 

Vierailija
10/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa auttaa. Minulla on sama ujouden ja herkkyyden ongelma. Se ei auta, että olen välittämättä mitä muut ajattelevat, koska siinä on vielä sellainenkin aspekti, että ihmiset reagoivat vuorovaikutustilanteissa minuun tosi kummallisesti, jotenkin puolustautuvasti tai sitten hyökkäävästi. Sitä on vaikea kuvailla, tuntuu vain inhottavalta. Eikä tämä ole siis omaa kuvitelmaani vaan näin todella on.

Vierailija
11/11 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään koulutusta? Varmasti esim. akateemisesta maailmasta löytyy ujollekin sopivia tehtäviä. Parempi kai se on olla vaikka köyhä tutkija kuin kokonaan työtön. Itse olen myös herkkä ja ujokin, joskin nämä piirteet ovat kyllä omalla kohdallani lieventyneet aika paljon iän myötä, en pitäisi mahdottomana että näin käy sinullekin.

Opiskelen tällä hetkellä kieliä ja aion suunnata käännös- ja tulkkausalalle. Tiedän, että ala on kilpailtu ja huonosti palkattu, mutta se on intohimoni, ja koen sen myös luonteelleni hyvin sopivaksi. Opintojen myötä olen innostunut enemmän myös tulkkauksesta, vaikka aiemmin ajattelin, että se on liian ihmisläheistä puuhaa ja minulle sopisi paremmin vain istua yksin kotona kirjoittamassa. Mutta tällaisiakin töitä kuitenkin on, ei kuitenkaan juurikaan suorittavassa portaassa. Mieti mitkä ovat omat kiinnostuksenkohteesi ja vahvuutesi, ja lähde kehittämään niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi