Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita iäkkäitä (40-50 v.) jotka käy ihan hirvittävää kriisiä läpi?

Vierailija
18.08.2025 |

Olen 45. Tänä vuonna se iski täydellä voimalla: kriisi, paniikki ja syvä epätoivo. En näe mitään järkeä enää missään, koska alamäki on edessä joka tapauksessa. Se on jo alkanut. Liikkeeni ovat hidastuneet, ajatukseni ei kulje kirkkaasti, olen menettänyt mielenkiinnon kaikkeen maalliseen.

Mietin miten helpottavaa olisi päättää päivät, koska näen vain tämän maailman ja ihmisyyden rumuuden ja kurjuuden. Olen ollut mielisairaalassa töissä ja ymmärrän täysin miksi ihmiset sekoavat tai riistävät henkensä.

Näen kaiken elämän vain väliaikaisena ja valheellisena, oikea todellisuus on kärsimystä ja mätänevää lihaa. Kaiken kauneuden ja ilon takana häilyy menetys ja suru. Näen vastaantulevat ihmiset vain tulevina kuolleina, ja ympäristön  savuavina raunioina. Kaikki lamaannuttaa niin paljon, että en kykene useinkaan muuhun kuin epäuskoisena tuijottamaan jonnekin tyhjyyteen. Olen eristäytynyt lähes kokonaan, en jaksa ainuttakaan ihmistä, koska minulla ei ole mitään sanottavaa enkä ole kiinnostunut kuulemaan kenenkään asioita. Yhdentekevää ihan kaikki.

Kotona on vielä kaksi lasta, heidän edessään tsemppaan. Odotan että he pääsevät omilleen, koska heillä ei ole muita. Olen ainoa huoltaja. Siinä ainoa syy miksi vielä yritän sietää tätä mielettömyyden teatteria. 

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolisoni kanssa 4 kahelia iäkästä vanhempaa vahdittavana kahden oman teinin lisäksi. Työ on pelkkä määräaikaista pätkää, kohta edessä työttömyys. Hajoan näihin.

N48

Yhyy. On se kumma etteivät aikuiset ihmiset osaa pitää huolta itsestään. Vittuako niitä pitää "vahtia"?

Aikuiset terveet ihmiset varmaan osaakin mutta nämä ei. On alzheimeria ym. tai muuten vain toheloita jotka esimerkiksi haksahtavat digihuijauksiin. 

Vierailija
42/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs 40-50v??

Tuohan oli elämän parasta aikaa!!

n65v

No 25 vuotta sitten saattoi ollakin. Nykyään ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon, varsinkin kun olet ollut mielisairaalassa töissä, etkö huomaa että tarvitset myös itsekin hoitoa.

Vierailija
44/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samat ongelmat ja ajatukset, mutta ei nyt ihan noin vahvasti kuitenkaan. Mutta jotenkin elämästä on häipynyt 40+ vuotiaana jollain tasolla elämänilo. Mikään, mitä tein nuorempana ei enää kiinnosta. Ystävyyssuhteet on aika pitkälti hiipuneet, kaikilla on omat juttunsa ja menonsa. Liikkua tykkään mutta aika moni tuttu jota voisi pyytää lenkeillä on sohvaperuna, enkä saa seuraa heistä mihinkään. Ylipäätään Ihmiset ei kiinnosta. Tuntuu, että kaikki ihmissuhteet on lopunviimein tosi raskaita.

Missään baareissa ja juhlissa ei enää jaksa ravata.  Ennen nautin shoppailusta ja se toi iloa elämään. Nykyään sekin tuntuu raskaalta. Miksi ostella jotain rättejä ja sisustustavaraa. Lapsia löytyy 2 kpl. Voiko tämä olla 43v jo tosiaan jotain esivaihdevuosien ongelmaa itselläkin?

Parisuhdekin tympii ja työt, joita teen ei anna minulle yhtään mitään. Samaa tylsyyttä joka päivä. Pitäisi kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta

Sellainen intohimo puuttuu elämästä totaalisesti. Kesästä nautin ja matkailusta, mutta kun kesäkin kestää vain pienen hetken ja matkoille ei juurikaan ole seuraa. Jotain apua tässä kaipaisi itse kukin :(  

Vierailija
45/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kriisiä ja olen 49. Olen tyytyväinen elämääni muuten, mutta nyt iski ulkonäköstressi. En halua olla kamala plösähtänyt akka. Laihdutin 25kg ja olen hoikempi kuin 20 vuoteen. Lenkkeilen paljon. Ostan uusia vaatteita jatkuvasti. Kasvovoiteita hinkkaan hirveästi ja käyn kaikenlaisissa laser-hoidoissa. Mielestäni näytän nyt freesiltä ja paljon paremmalta kuin valtaosa ikäisistäni. Laitoin muuten hampaatkin kuntoon ja nyt hammashymy on täydellisempi kuin valtaosalla nuorista. Tiedän, että ilo on lyhyt. Vaihdevuodet jo alkaneet oireilla ja sitä myöten naama ja kaula tulee valahtamaan, ellen sitten sorru kasvojenkiristykseen. Sitä en aio tältä istumalta kyllä tehdä. Ja kyllä, iho on kropassa löysää, mutta eihän se vaatteiden päälle näy. 

Vierailija
46/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä olen 47v nainen ja elän elämäni parasta aikaa: naimisissa, asuntolaina maksettu (asutaan pientaloalueella Helsingissä), lapset iloisia ja terveitä, iältään 10-, 7- ja 5-vuotiaat.

Näytän naiselta (pitkät hiukset, olen hoikka, pukeudun naisellisesti ja kerään miesten katseet). Koen että edessä on vielä paljon ihanampaa ja parempaa kuin mitä tähän asti on ollut ja tapahtunut. Mutta jokainen on omanlaisensa yksilö.

Vierailija
47/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää hypätä ajatuksissaan kuviteltuihin tulevaisuuden kurjuuksiin. Elä tätä päivää, kukaan ei edes tiedä miten kauan elää. Mitä tahansa voi tapahtua. Asiat ehtivät muuttua monessa asiassa. Jos tulevaisuus tuo mukanaan kurjuutta, se on vasta sen ajan murhe. Jos pilaa elämänsä panikoinalla tulevaisuutta, senhän voisi aloittaa vaikka jo lapsena, koska heistäkin tulee joskus vanhoja.

Vierailija
48/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän tänä vuonna 50 ja mun kriisi on lähinnä se, että en tunnista olevani niin vanha.

Mä täytän kohta 54 ja odotan innolla, että nuorin neljästä lentää kohta pesästä. Sen jälkeen....Vapaus tehdä mitä vaan. Heti kun saan asuntoasiat järjestykseen, lähden yksin reissuun ainakin muutamaksi kuukaudeksi. 

27 vuotta elämästäni joku muu (lapset)  on määritellyt mun aikataulut, kohta se loppuu! Otan ensin vuoden irtioton ja katson, mitä elämä tuo eteen ja mietin myöhemmin, mitä sen jälkeen. 

Miksi sitä odotat? Minusta olisi ihan parasta, että lapset asuisivat kotona ja olisi vilskettä ja oven paukuttelua.

Vierailija
49/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mä olen 47v nainen ja elän elämäni parasta aikaa: naimisissa, asuntolaina maksettu (asutaan pientaloalueella Helsingissä), lapset iloisia ja terveitä, iältään 10-, 7- ja 5-vuotiaat.

Näytän naiselta (pitkät hiukset, olen hoikka, pukeudun naisellisesti ja kerään miesten katseet). Koen että edessä on vielä paljon ihanampaa ja parempaa kuin mitä tähän asti on ollut ja tapahtunut. Mutta jokainen on omanlaisensa yksilö.

Kuka nainen ei sitten näytä naiselta?

Vierailija
50/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Masentaa myös ulkonäkö, erityisesti nenän leviäminen. Mutta en uskaltaisi nenäleikkaukseen enää tässä iässä, kun paraneminen on heikkoa. Sama olisi raskauden yrittämisen suhteen. Ei ole enää mitään tavoiteltavaa, kun olen epäonnistunut jo kaikessa. Epäonnistuin myös hormonien saamisessa lääkäriltä.

Vierailija
51/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi lyhythiuksinen, silmälasipäinen ja ylipainoinen, joka ei ole käynyt värianalyysissä ja käyttää väärän värisiä vaatteita. Muutama esimerkki vain.

Vierailija
52/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi lyhythiuksinen, silmälasipäinen ja ylipainoinen, joka ei ole käynyt värianalyysissä ja käyttää väärän värisiä vaatteita. Muutama esimerkki vain.

Nuokin näyttävät kyllä naisilta. Mutta mitä vikaa silmälaseissa on? 

Vierailija
53/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokin näyttävät kyllä naisilta. Mutta mitä vikaa silmälaseissa on? 

Epänaiselliset, pilaavat kauneuden. Miehet ei kiihotu niistä.

Vierailija
54/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) hiukset on sen mittaisen miksi ne leikkaa

2) liki/kaukonäköisyys ei katso sukupuolta

3) eikä painokaan

4) värianalyysistä en osaa edes aloittaa?? Täh?

5) miten vaatteiden väri muka ilmaisee sukupuolta?

Nyt on semmoista kanamaista tuubaa etten tiedä oletko tosissasi vaiko provoilet. En tiennytkään että silmälasien käyttö tekee vähemmän naiseksi.

Vierailija
55/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokin näyttävät kyllä naisilt

Miksi haluaisin kiihottaa vieraita miehiä? Ajatus vähän ällöttää.

Vierailija
56/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokin näyttävät kyllä naisilt

Aika ahtaaseen muottiin olet itsesi tunkenut jos naiseus = kauneus = miesten katseet.

Vierailija
57/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 40v. Oma vanheneminen ei vielä ahdista mutta se ahdistaa kun läheisiä on alkanut kuolemaan ympäriltä. Ensin lähti ukit,sitten mummit ja nyt on alkanut lähtemään jo seuraavaa sukupolvea. Aina mietin kuka seuraavaksi lähtee. Omien vanhempien vanhuus ahdistaa koska heillä on jo terveysongelmia.

Ei täältä aina ikäjärjestyksessä lähdetään,se on myös tullut koettua. Itse meinasin kuolla pari vuotta sitten, oli ihan minuuteista kiinni. Koskaan ei voi tietää mihin elämä vie.

Vierailija
58/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset. Masentaa myös ulkonäkö, erityisesti nenän leviäminen. Mutta en uskaltaisi nenäleikkaukseen enää tässä iässä, kun paraneminen on heikkoa. Sama olisi raskauden yrittämisen suhteen. Ei ole enää mitään tavoiteltavaa, kun olen epäonnistunut jo kaikessa. Epäonnistuin myös hormonien saamisessa lääkäriltä.

Nenän leviäminen?

Vierailija
59/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nenän leviäminen?

Niin. Tiedäthän, ennen napakasta ihosta tulee sellaista löllöä. Korvat ja nenä kasvavat koko eliniän.

Vierailija
60/109 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet mieleltäsi vanhus ja ilmeisesti myös sairas. Hae apua äläkä tänne oksenna pahaa oloasi ja mollaa nuorehkoja, terveitä ja elämäniloisia ihmisiä.