Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähes viisikymppisenä naisena joudun jäämään huonoon suhteeseen

Vierailija
17.08.2025 |

Olen 48-vuotias ja toisella kierroksella oleva kahden koululaisen äiti. Heidän isästään erosin 5,5 vuotta sitten. En tuota eroa kadu, mutta pian sen jälkeen aloitin uuden parisuhteen. Alkuun (1-2 vuotta) suhde oli OK, mutta sittemmin miehestä on tulla karmea kumppani. Hänestä on paljastunut vahvasti narsistisia piirteitä parisuhteessa, enkä keksi tätä päästäni, koska olen puhunut asiasta miehen exän kanssa (olivat yhdessä 25 v). 

Tietynlainen miehen itsekkyys ja tunteiden sääntelyn epävakaus, äärimmäinen herkkähipiäisyys ja räjähtävä ärtyneisyys ovat olleet suhteessa läsnä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Jatkuvia riitoja (hän suuttuu, jos en ole kaikesta samaa mieltä ja kohdista 100 % huomiotani koko ajan häneen) on ollut nämä vuodet ja olen itkenyt enemmän kuin missään aikaisemmassa suhteessa. Viimeisen vuoden aikana mies on mennyt jotenkin ihan sekaisin. Tuli stressistä johtuvia psykosomaattisia oireita ja mies myös sai potkut työstään. Sen jälkeen on mennyt kovaa siihen malliin, että mietin onko päällä joku mania. Kirjoitti kirjan kahdessa päivässä, on lähtenyt omalla rahalla mukaan startupiin, joka on todella epävarma. Lomalla on nyt ollut 4 kk ja tänä aikana alkoa on alkanut kulua isoja määriä päivittäin. On saattanut olla humalahakuista juomista vaikka viikon kun on ollut matkalla tai mökillä, jolloin menee helposti yli 15 annosta päivässä. Mutta niidenkin välissä arkena aivan joka päivä menee muutama. Ja tämän Alkon käytön myötä hänen luonteestaan on tullut vaikeampi ja ailahtelevampi. 

Kommentit (393)

Vierailija
121/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu jäämään, vaan valitset jatkaa suhdetta. Hän ei lole astesi isä, et ole taloudellisesti riippuvainen, hän ei edes kohtele sinua hyvin. Nyt on aika opetella olemaan yksin.

Vierailija
122/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tarvitsee ravistella mies ulos päästäsi. Elät vielä hormonihuuman vaihetta etkä ajattele selkeästi. Jos jäät suhteeseen, kadut sitä vielä monta kertaa. Et pysty mitenkään korvaamaan lapsillesi tätä vaihetta heidän elämässään.

Ravistele itsesi ulos tuosta tilanteesta. Lue tekstisi ikään kuin ystäväsi kirjoittaisi ne.

Kadun joka päivä sitä, että jäin vastaavaan suhteeseen vaiheessa, jossa minun olisi pitänyt keskittyä 100% lapsiin. Miehiä tulee vielä myöhemmin ihan riittämiin, et ole vanha.

Lasten lapsuusaikaa et voi elää enää uudelleen.

Olemme olleet yhdessä 5 v. Kyllä se hormonihuuma on ohitse.

Sitäkin pahempaa. Jopa hormonihuuru on ohitse, etkä silti osaa lähteä etkä osaa olla yksin. Ja sitten vingut täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millaisen loppuelämän haluat, kuuluuko siihen tuommonen elämä mistä et pidä.

Kuulostaa inhottavan tympeälle.

Tuommonen henkilö ei muutu, ehkä pahemmaksi.

Olet terveen olonen tyyppi itse, miks roikut suhteessa.

Ei rahan takia kannata tuommosessa liitossa olla.

Omat rahat meillä on. Ja minulla tällä hetkellä ainoana säännölliset, keskimääräistä korkeammat tulot ja omistusasunto. Maksan itse itseni. Mistä päättelit, että olen tässä rahan takia?

Eihän tuossa muuten olisi järjen hiventäkään. 

Mies on todellakin pilannut itsetuntosi, omanarvontuntosi ja elämäsi. 

Eroa. 

Vierailija
124/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sinulle on tärkeämpää elättäjä vai oma elämä?

Minä taidan olla tässä enemmän se elättäjä. Et tainnut lukea, että olen täysin taloudellisesti riippumaton. Mies ei tarjoa minulle edes kahvikupillista.

Ja silti roikut tuossa. Et edes saa kahvikupillista mieheltä. Etkä edes sormusta.

Vierailija
125/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät kyllä paremman. Mikset löytäisi? Onko edes pakko löytää? Mies käyttää sua vaan hyväkseen. Pelkäätkö jotenkin tätä miestä?

Vierailija
126/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu, kyllä ihminen yksinkin pärjää. Kotiin täytyy olla aina hyvä tulla, vaikka maailma miten murjoo,  jos ei ole niin silloin tarvitaan iso muutos.

M4X

Vierailija
127/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä AP "saa" tuosta suhteesta? Ei tule mitään mieleen. Ihan käsittämätöntä että on pakko olla ilkeän juopponarsistin kanssa!

Vierailija
128/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tuollaisen suhteen. Ei toista voi pelastaa mielisairaudelta eikä päihdeongelmalta.

Hänen on itse haluttava parantua ja tehtävä se myös. Ei lupauksia vaan tekoja. 

Sinä vain mahdollistat miehen lapsellisen ja vastuuttoman käytöksen jatkumisen.

Vierailija
129/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on järkyttävää tekstiä. Kirjoitat että lapset menevät kaiken edelleen mutta samalla mietit kuinka paljon sinulla olisi vientiä tulevaisuudessa? Etkö pysty olemaan " yksin "? Vai onko kyseessä raha asiat? Vai oletko niin miehen kipeä? Unohdat siis lapsesi. Heitä mies mäkeen mutta varaudu vaikeuksiin. Oireet viittaavat  psykopaattisuuteen ja he turvautuvat usein väkivaltaan.Ja hoida lapsesi aikuisiksi kun olet heidät tehnytkin!

Ap sanoo, että lapset ovat ykkösiä, mutta kyllä se mies on selkeästi tässä asetettu ykköseksi ihan sen takia, että ap ei osaa olla yksin.

Sekopää juoppo on AP:n ykkönen!

Vierailija
130/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä AP "saa" tuosta suhteesta? Ei tule mitään mieleen. Ihan käsittämätöntä että on pakko olla ilkeän juopponarsistin kanssa!

Varmaan orkkuja omasta kuvitteellisesta  jaloudestaan. Uhriutuvat narsistit nauttii. Se muistuttaa masokismia.

Vierailija
131/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pilannut jo itsensä ja lastensa elämää 5 vuoden ajan tuon äijän takia. Äijä on koko ajan asetettu ykköseksi ja lapset kakkoseksi, vaikka ap mitä tahansa selittää. Lapset kärsivät tuosta, vaikka ap pistää pään pensaaseen ja kusettaa kaikilleen, jopa itselleen, ettei kukaan tässä kärsi muuta kuin hän itse. Kyllähän sekin vaikuttaa jo lapsiin, että äiti kärsii ja roikkuu väkisinkin tommosessa äijässä.

Ap ei asu miehen kanssa yhdessä, mies on persaukinen eikä tarjoa mitään taloudellista tukea tai lisäarvoa ap:lle, edes lapset eivät ole yhteisiä.

Ja silti tuossa suhteessa pitää väkisinkin roikkua, kun ei osata olla yksin.

Vierailija
132/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti siinä on, että mies pitää olla vaikka väkisinkin? Miksi kukaan tahtoisi vetää oman elämänsä vessasta alas ihan vain siitä ilosta, että joku äijä on sitä siinä pilaamassa väkisinkin ja omasta vapaasta tahdosta? Miksi? Mikä järki? Miksei voi olla ja elää yksin?

Vierailija
133/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit terve, pelastaisit lapsesi ja itsesi ja eroaisit. Sun poika oppii halveksimaan naisia, koska olet halveksittava koska annat kohdella itseäsi huonosti. Tytär oppii, että naisen tulee elää vain miessikaa varten. Niinkö haluat?

Mutta et selvästi ole terve kun jäät. 

Vierailija
134/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko miehellä kaksisuuntainen?

Ero joka tapauksessa edessä.

Vierailija
135/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se sisäistetty naisviha teettää. Pakottaudutaan elämään sian kanssa ja pakotetaan siihen syyttömät lapsetkin. Ei helvetti sentään.

Tuossa ongelmaklöntissä ei ole yhtään onnellista ihmistä. 

Vierailija
136/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit, että lapset ovat viikko-viikko systeemillä entisen miehesi kanssa. Kuinka paljon olet oikeasti lastesi kanssa omalla vuorollasi, vai meneekö toi juopotteleva narsistipiirteinen mies silloinkin ykköseksi? Oletko kuinka paljon miehen kämpässä, silloin kun lapset ovat luonasi?

Vierailija
137/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millaisen loppuelämän haluat, kuuluuko siihen tuommonen elämä mistä et pidä.

Kuulostaa inhottavan tympeälle.

Tuommonen henkilö ei muutu, ehkä pahemmaksi.

Olet terveen olonen tyyppi itse, miks roikut suhteessa.

Ei rahan takia kannata tuommosessa liitossa olla.

Omat rahat meillä on. Ja minulla tällä hetkellä ainoana säännölliset, keskimääräistä korkeammat tulot ja omistusasunto. Maksan itse itseni. Mistä päättelit, että olen tässä rahan takia?

Miksi siis olet? Mieti vastaus siihen. Tapa? Muna? Status?

Paskaa kaikki. Juopon ilkimyksen munaa ei  halua. Sen tutut miettii, miksi alennat itsesi. Tapojaan voi terve muuttaa kun ne aiheuttaa ongelman.

Vierailija
138/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerroit, että lapset ovat viikko-viikko systeemillä entisen miehesi kanssa. Kuinka paljon olet oikeasti lastesi kanssa omalla vuorollasi, vai meneekö toi juopotteleva narsistipiirteinen mies silloinkin ykköseksi? Oletko kuinka paljon miehen kämpässä, silloin kun lapset ovat luonasi?

Mies harvemmin on enää täällä lapsiviikolla, koska tietää, että ei silloin saa jakamatonta huomiota. Silloin olen kaiken vapaa-aikani lasten kanssa. He eivät enää ole pieniä, eli ovat paljon myös harrastuksissa ja tietysti kavereiden kanssa. 

Vierailija
139/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ap:lla yhtään kivaa kesäpäivää miehensä kanssa?

No mitäpä luulet?  Ap kirjoitti: "Lomalla on nyt ollut 4 kk ja tänä aikana alkoa on alkanut kulua isoja määriä päivittäin. On saattanut olla humalahakuista juomista vaikka viikon kun on ollut matkalla tai mökillä, jolloin menee helposti yli 15 annosta päivässä."

Vierailija
140/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joudut jäämään suhteeseen? En jaksanut lukea. Mitä viisikymppisyys liittyy tähän? Vastaa lyhyesti, kiitos.

Mä voin vastaa lyhyesti: joutuu jäämään suhteeseen, koska ei osaa olla yksin. Viisikymppisyys liittyy samaan, eli luulee, ettei ton ikäisenä enää saa uutta miestä. Joten tyytyy sitten tohon.

Tuo on naisvihaa.  50-vuotias nainen on upea ja elämää jäljellä 40 vuotta. Veikkaan että tuo mies ryyppää itsensä vuodessa maksakoomaan ja hengiltä.