Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes viisikymppisenä naisena joudun jäämään huonoon suhteeseen

Vierailija
17.08.2025 |

Olen 48-vuotias ja toisella kierroksella oleva kahden koululaisen äiti. Heidän isästään erosin 5,5 vuotta sitten. En tuota eroa kadu, mutta pian sen jälkeen aloitin uuden parisuhteen. Alkuun (1-2 vuotta) suhde oli OK, mutta sittemmin miehestä on tulla karmea kumppani. Hänestä on paljastunut vahvasti narsistisia piirteitä parisuhteessa, enkä keksi tätä päästäni, koska olen puhunut asiasta miehen exän kanssa (olivat yhdessä 25 v). 

Tietynlainen miehen itsekkyys ja tunteiden sääntelyn epävakaus, äärimmäinen herkkähipiäisyys ja räjähtävä ärtyneisyys ovat olleet suhteessa läsnä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Jatkuvia riitoja (hän suuttuu, jos en ole kaikesta samaa mieltä ja kohdista 100 % huomiotani koko ajan häneen) on ollut nämä vuodet ja olen itkenyt enemmän kuin missään aikaisemmassa suhteessa. Viimeisen vuoden aikana mies on mennyt jotenkin ihan sekaisin. Tuli stressistä johtuvia psykosomaattisia oireita ja mies myös sai potkut työstään. Sen jälkeen on mennyt kovaa siihen malliin, että mietin onko päällä joku mania. Kirjoitti kirjan kahdessa päivässä, on lähtenyt omalla rahalla mukaan startupiin, joka on todella epävarma. Lomalla on nyt ollut 4 kk ja tänä aikana alkoa on alkanut kulua isoja määriä päivittäin. On saattanut olla humalahakuista juomista vaikka viikon kun on ollut matkalla tai mökillä, jolloin menee helposti yli 15 annosta päivässä. Mutta niidenkin välissä arkena aivan joka päivä menee muutama. Ja tämän Alkon käytön myötä hänen luonteestaan on tullut vaikeampi ja ailahtelevampi. 

Kommentit (393)

Vierailija
101/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ap:n asemassa seuraisin mummon neuvoa. Ukko luiskaan ja korkki kiinni.

Olivatko ap ja mummo aikanaan työtovereita, vai mistä tämä mummo tänne putkahti?

Vierailija
102/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuja vauhdissa. Huoh. Ihan sama tyyli kuin narskulla: joudun jäämään/joudun suuttumaan jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tarkoitat sillä, että joudut jäämään suhteeseen? Mainitset ssmalla olevasi lähes viisikymppinen, pitäisikö tämä tulkita niin, että olet läheisriippuvainen ja pelkäät yksinjäämistä, etkä siksi uskalla jättää hirviöltä kuulostavaa miestäsi? 

Ainoa oikea ratkaisu on jättää tuo mies ja vähän äkkiä. Yksin on erittäin paljon parempi olla, kuin noin kamalassa suhteessa!

Vierailija
104/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa juuri luin? Nainen haluaa jäädä mieluummin suhteeseen sekopään kanssa kuin elää vapaana huonosta suhteesta!

Kuka sinulle ja kaltaisillesi opetti, että ihmisen pitää olla koko ajan parisuhteessa ja elämän tärkein tavoite on löytää suhde? Voi sissus teitä ihmiset, mitäpä jos sinäkin unohtaisit miehen etsimisen ihan kokonaan ja keskittyisit nauttimaan elämästä ihan itseksesi? 

En ymmärrä ollenkaan mistä tällaisessa on kyse - onko taustalla elämäntapa, jossa ainoa elämänilo on maata sohvalla kittaamassa kaljaa ja siksi tarvitsee kipeästi jonkun siihen seuraksi, etkö osaa käydä itse kaupassa, et ilmeisesti harrasta mitään itse jne? Itsenäistyminen jäänyt kesken nuorena ja ihminen ei koe olevansa yksin kykeneväinen mihinkään.

Eroa mielestäsi ja hanki sen tilalle vaikka kissa ja opettele löytämään elämääsi sisältö ilman holhoojaa.

Vierailija
105/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli. Mä erosin 51-vuotiaana ja sen jälkeen pari kertaa lisää. Viime marraskuun alussa viimeksi. Nyt tuntuu, että elämä on hienoa yksin ja pystyn mihin tahansa!

Ei naisen tartte huonoa miestä sietää. Ne on kuin busseja: 197aina tulee uusi, mutta ei sen kyytiin ole mikään pakko lähteä.

Pidä huolta itsestäsi ja lapsistasi, vi tut äijästä. Sen korvaa Satisfyer ja hyvien ystävien seura.

N60

Vierailija
106/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, sinä rakastat häntä. Mutta hän ei kohtele sinua rakkaudellisesti, päinvastoin. 

Mitä sanoisit tyttärellesi tai siskollesi jos hän olisi sinun tilanteessasi?

Joskus ihminen luulee rakastavansa mutta todellisuudessa kärsiikin läheisriippuvaisuudesta. Nimenomaan kärsii.

Vierailija
107/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkänahkainen narsisti-ap nauttii marttyyriudesta?

Kuin Valis. Ihan kuin se.

Vierailija
108/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et löydä uusia ystäviä kun olet suhteessa, jossa joudut piilottelemaan sitä että miehesi on hypomaaninen, p.a. ja hyvää vauhtia alkoholisoitumassa.

Miltä tulevaisuus näyttää sinusta?

Vierailija
109/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tarvitsee ravistella mies ulos päästäsi. Elät vielä hormonihuuman vaihetta etkä ajattele selkeästi. Jos jäät suhteeseen, kadut sitä vielä monta kertaa. Et pysty mitenkään korvaamaan lapsillesi tätä vaihetta heidän elämässään.

Ravistele itsesi ulos tuosta tilanteesta. Lue tekstisi ikään kuin ystäväsi kirjoittaisi ne.

Kadun joka päivä sitä, että jäin vastaavaan suhteeseen vaiheessa, jossa minun olisi pitänyt keskittyä 100% lapsiin. Miehiä tulee vielä myöhemmin ihan riittämiin, et ole vanha.

Lasten lapsuusaikaa et voi elää enää uudelleen.

Olemme olleet yhdessä 5 v. Kyllä se hormonihuuma on ohitse.

Vierailija
110/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keksisin miljoona mielekkäämpää ajanviettotapaa, kun hengata alkkiksen narskun kanssa. Mielummin vaikka tuijottaisin tyhjää seinää 8 h putkeen.

:D

Vierailija
111/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millaisen loppuelämän haluat, kuuluuko siihen tuommonen elämä mistä et pidä.

Kuulostaa inhottavan tympeälle.

Tuommonen henkilö ei muutu, ehkä pahemmaksi.

Olet terveen olonen tyyppi itse, miks roikut suhteessa.

Ei rahan takia kannata tuommosessa liitossa olla.

Omat rahat meillä on. Ja minulla tällä hetkellä ainoana säännölliset, keskimääräistä korkeammat tulot ja omistusasunto. Maksan itse itseni. Mistä päättelit, että olen tässä rahan takia?

No koska mitään muuta järkevää syytä olla tuossa ei ole. Ja jos kerta rahakaan ei ole syynä, niin mikä on syynä? Mikä helvetti siinä on, ettei voi olla yksin???

Vierailija
112/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, sinä rakastat häntä. Mutta hän ei kohtele sinua rakkaudellisesti, päinvastoin. 

Mitä sanoisit tyttärellesi tai siskollesi jos hän olisi sinun tilanteessasi?

Joskus ihminen luulee rakastavansa mutta todellisuudessa kärsiikin läheisriippuvaisuudesta. Nimenomaan kärsii.

Ja pakottaa lapsetkin kärsimään.

Sellaisen mallinko haluat parisuhteesta lapsillesi antaa?  Että pakko kärsiä ja olla tyytymätön sen sijaan että lähtisi pois elämään vapaana ja onnellisena.

Ottaisi vastuun omasta elämästään.

Vierailija
113/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on järkyttävää tekstiä. Kirjoitat että lapset menevät kaiken edelleen mutta samalla mietit kuinka paljon sinulla olisi vientiä tulevaisuudessa? Etkö pysty olemaan " yksin "? Vai onko kyseessä raha asiat? Vai oletko niin miehen kipeä? Unohdat siis lapsesi. Heitä mies mäkeen mutta varaudu vaikeuksiin. Oireet viittaavat  psykopaattisuuteen ja he turvautuvat usein väkivaltaan.Ja hoida lapsesi aikuisiksi kun olet heidät tehnytkin!

Ap sanoo, että lapset ovat ykkösiä, mutta kyllä se mies on selkeästi tässä asetettu ykköseksi ihan sen takia, että ap ei osaa olla yksin.

Vierailija
114/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joudut jäämään suhteeseen? En jaksanut lukea. Mitä viisikymppisyys liittyy tähän? Vastaa lyhyesti, kiitos.

Mä voin vastaa lyhyesti: joutuu jäämään suhteeseen, koska ei osaa olla yksin. Viisikymppisyys liittyy samaan, eli luulee, ettei ton ikäisenä enää saa uutta miestä. Joten tyytyy sitten tohon.

Vierailija
115/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa jos taloudellisesti riippumaton nainen on noin surkea tapaus, että valitsee mieluummin tuollaisen paskan kuin itsenäisen ja vapaan elämän. Muistan lapsuudesta tuollaisen naisen. Työtön, juoppo mies terrorisoi koko perhettä, kunnes kaikkien onneksi kuoli pois. Lapsuudenystäväni, kenen isä tämä hirviö oli, elämä kuitenkin oli jo pilalla. Ei ole oikein saanut otetta mistään. 

Vierailija
116/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavalta juopolta kuulostaa. Miksi ihmeessä haet tinderistä kunnollista miestä?

Vierailija
117/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikki viestit läpi. Ap:lle sanoisin voimia sinulle ja nuo tunteet ja pelot ovat normaalia. On ymmärrettävää että kipuilet tuo suhteen kanssa. Välität tuosta miehestä plus tulevaisuus ja yksinäisyys pelottavat. Tämäkin kuuluu ero prosessin on helppoa huudella täältä mitä pitää tehdä ja kuinka miehen pitää jättää. Sinä tarvitset olkapään johon saat itkeä pelot pois. Ajatukset kirkastuvat hitaasti. Itse sinuna kirjoittaisin paperille mikä on pahin pelkoni ylös. Kohtaisin pelkoni rehellisesti. Realismi on hyvä olla mukana. On totta että monet ihmiset eivät löydä elämänkumppania viidenkympin jälkeen. Pitää punnita missä eniten kärsit. Yksinäisyydestä vai tuon miehen kanssa.

Ole armollinen itsellesi sillä sinä olet kriisissä ja tulet tästä selviämään. 

Vierailija
118/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene deittisovellukseen (ei tinder). Löytyy ainakin parempaa seuraa kuin tuo mies. Ystäviä on vaikea löytää ja kun on elänyt turvattoman lapsuuden lyö ahdistus päälle ajatuksesta jäädä yksin kun sukuakaan ei ole. Moni ei tätä ymmärrä. Mll tukihenkilö voisi auttaa myös niin sitä kautta saisi tukea itselle ja lapsille jos lapset vielä alle  teini-iän.

Vierailija
119/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap:lla yhtään kivaa kesäpäivää miehensä kanssa?

Vierailija
120/393 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi ketju, missä ap kertoo tilanteestaan ja ampuu alas kaikki ideat mitä ihmisillä hänen tilanteeseensa on. Miksi kirjoittaa aloitus, jos ei ole aikomustakaan muuttaa elämästään mitään?

Jos jatkaa samalla tavalla ja samoin ajatuksin kuin ennen, saa saman lopputuloksen.

Hänhän kirjoitti jopa aloituksen otsikkoon, että "lähes viisikymppisenä naisena joudun jäämään huonoon suhteeseen".

Eli ap ei aio muuttaa elämästään yhtään mitään, kunhan tuli uhriutumaan ja vinkumaan omista valinnoistaan tänne meille muille.