Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuren varallisuuden turvin uskaltaisit jäädä pois työelämästä?

Vierailija
17.08.2025 |

Paljonko sinulla pitäisi olla varallisuutta että jäidit pois työelämästä samantien? Kuinka vanha olet,  mitä teet työksesi ja onko sinulla lapsia ja minkä ikäisiä?

Entä mitä tekisit jos lopettaisit ansiotyön, mihin käyttäisit jäljellä jäävän ajan? Muuttaisitko ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle? Mikä muu kuin raha tai sairastuminen saisi sinut lopettamaan työssäkäynnin?

Kommentit (219)

Vierailija
61/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että yksi ihminen elää noin miljoonan euron varallisuudella.

Jo puolen miljoonan sijoitusvarallisuudella pärjää. Tuottaa pelkkinä osinkoina verojen jälkeen helposti 35.000 euroa vuodessa ja osakkeiden arvonnousu antaa inflaatiosuojan. Ainakin mulle kolme tonnia kuussa nettona riittää vallan mainiosti.

No ei helposti löydy yli 10% nettotuottoa, mutta jos sulla joku sellainen (listaamaton?) firma on niin kiva.

No ei kai tuossa ollut nettotuotoksi laskettu kuin 7 prossaa ? Toki varsin haastava tuokin, mutta ei mahdoton. Itse laskisin odotettavissa olevaksi nettotuotoksi viitisen prossaa jolloin puolen miljoonan osakevarallisuudella saisi käyttöönsä reilut pari tonnia per kk.

Vierailija
62/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kirjoitatte, että pitäisi olla miljonan euron varallisuus, niin miten olette tuon laskeneet?

Itse olen jäänyt työelämästä 12 vuotta sitten. Myös puolisoni jäi kokonaan pois työelämästä 5 vuotta sitten. Meillä on uudehko ok-talo, vanha vapaa-ajan asunto, pieni vene ja pari autoa. Kaikki on velattomia, eli muihin ei paljon rahaa mene, paitsi tuo lähinnä tuo vanha vapaa-ajan asunto vaatii välillä kunnostusta, mutta kun se on useita sukupolvia suvun hallussa ollut, niin myynti ei tule kyseeseen. Korkeintaan voidaan jossain vaiheessa lahjoittaa se jälkikasvulle.

Mutta joka tapauksessa meillä on sijoitusvarallisuutta yhteensä vain noin puoli miljoonaa kahdelle hengelle, ja osinkotuotoilla pystytään aivan hyvin kustantamaan kaikki. Emme ole pääomaan koskeneet koko aikana. Veneilyn ja vapaa-ajan kalastuksen lisäksi harrastamme matkustelua ja golfaamista. Ei siis mitään älyttömän kalliita harrastuksia, mutta nuo on ne, mitä me ty

Onko jotenkin vaikea hahmottaa, että moni asuu vuokralla, ei ole puolisoa maksamassa sitä uutta omakotitaloa ja jakamassa elinkustannuksia, auto on vanha romu jne. Melkoista norsunluutornista huutelua, hyvin harva pystyy saamaan velattomaksi talot ja autot kun samalla kerryttää miljoonan omaisuuden. Synnytteikö rikkaaseen sukuun, tuliko reilusti perintöä ja paljonko ne palkat olikaan työelämässä ollessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.

"In God We Trust"

Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan. Luuk. 15:30

Vierailija
64/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalosta voi olla paljonkin kuluja tai harmia, riippuu monesta asiasta ja on vähän arvaamaton. Itsellä kerrostaloasunto, lähinnä siksi että kulut hyvin tiedossa ja maltilliset plus se kun tulee oltua tuo 2-3kk paremman ilmaston maissa niin helppo käydä ilman pelkoa vahingoista tai rosvoista asunnossa. Autot ja veneet kyllä kalliita, itselläni ei ole firettäjänä sentään varaa useampaan, vain hyvä uudehko japsimerkki käyttöauto.

Jos joku laskee omia suunnitelmiaan niin hyväksi havaittuna vinkkinä, voi tehdä myös jotain satunnaisia töitäkin jos sattuu huvittamaan, niistä saa aika hyvin lisärahaa kun mitään veroa ei oikeastaan mene vuosiansiotulojen ollessa niin pienet. Siinä saa aika äkkiä lisää ylimääräistä rahaa vaikka uuteen autoon tai ulkomailla vietettyyn aikaan kerättyä tarvittaessa.

Vierailija
65/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi varmaan 300t. Maksaisin jäljellä olevat velat pois, hankkisin mitä tarvii tai jättäisin autojen korjaamiseen/uusimiseen rahaa ja sijoittaisin 200t. Tulen toimeen pienellä. Jos puolisokin pitäisi saada töistä pois, niin sitten vähintään 500t. En ole ihan varma riittäisikö se. Ehkä jos minä hallinnoisin rahoja yksin ja antaisin miehelle vain ennalta määrätyn siivun tuhlailuun.

Vierailija
66/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki yhteenlaskettuna 2 miljoonaa. 

En vielä tällä rahalla uskalla jäädä töistä pois. 3 miljoonaa jos olisi niin sitten.

Vierailija
67/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 500000 käyttörahaa ja velaton asunto, johon ei ole tulossa remontteja lähivuosina. Neljän vuoden päästä olen eläkeiässä joten tämä riittäisi hyvin. Tykkään työstäni mutta se ei ole elämäni ainoa sisältö. Paljon jää tekemättä kun ei ehdi. 

Vierailija
68/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois pari vuotta sitten. Kulutan vähän .. mulla on oma talo  ja noin 400000 rahaa. Se riittää mulle olen 50v niin ja saan eläkettä kun täytän 60v ..eli 10v ilman tuloja olen

Vierailija
69/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut varallisuutta ja jäin heti täysi-ikäistyttyäni pois oravanpyörästä. Laitettiin kyllä hakemaan 4 krt eläkettä parikymppisenä, mutta se evättiin. Olen 38 vuotias, enkä ole koskaan tehnyt rehellistä työtä, enkä tee. Ei tähän elämään varallisuutta tarvitse.

Vierailija
70/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäisin pois? Pidän työstäni ja se on merkityksellistä yhteiskunnalle.

Vierailija
71/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kaikki eivät pidä, eikä se ole keskimääräisessä suomalaisessa työelämässä kovin iso ihme. Masokistit ehkä pois lukien. Ja iso osa töistä on myös sellaista jolla ei ole kovinkaan ylevää eikä kehittävää merkitystä yhteiskunnalle, lähinnä saastuttaa, myrkyttää yleistä ilmapiiriä tai aiheuttaa muuta vahinkoa vaikka joku sillä voittoa tekeekin. Hyvä sinulle jos olet onnistunut saamaan järkevän työn, toki siinä on silti se että se vie suuren osan ajasta ja energiasta elämässäsi ja rajoittaa todella monin tavoin ellei kyseessä etätyö.

Vierailija
72/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin pois pari vuotta sitten. Kulutan vähän .. mulla on oma talo  ja noin 400000 rahaa. Se riittää mulle olen 50v niin ja saan eläkettä kun täytän 60v ..eli 10v ilman tuloja olen

Kuinka jo 60-vuotiaana saat eläkettä?

Vierailija
73/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kaikki eivät pidä, eikä se ole keskimääräisessä suomalaisessa työelämässä kovin iso ihme. Masokistit ehkä pois lukien. Ja iso osa töistä on myös sellaista jolla ei ole kovinkaan ylevää eikä kehittävää merkitystä yhteiskunnalle, lähinnä saastuttaa, myrkyttää yleistä ilmapiiriä tai aiheuttaa muuta vahinkoa vaikka joku sillä voittoa tekeekin. Hyvä sinulle jos olet onnistunut saamaan järkevän työn, toki siinä on silti se että se vie suuren osan ajasta ja energiasta elämässäsi ja rajoittaa todella monin tavoin ellei kyseessä etätyö.

aivan, sä olet niitä loisijoita jotka kuvittelee että teillä on oikeus kaikkeen mutta ilman mitään velvollisuuksia.

Teitä on tosiaan Suomi pullollaan.

Vierailija
74/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jo 60-vuotiaana saat eläkettä?

Olin yrittäjä.. ja maksoin noin 30 vuotta vapaaehtoista eläkettä.. saan noin 4500 euroa kuussa kun täytän 60v

Vierailija
75/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan mflko nuoria.

Minä olen 59 v. ja arviointarvotsemani summan huomattavasti pienemmäksi.

Pääomaa kulutan pois pikkuhiljaa, kunhan lähden töistä.

Vierailija
76/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan mflko nuoria.

Minä olen 59 v. ja arviointarvotsemani summan huomattavasti pienemmäksi.

Pääomaa kulutan pois pikkuhiljaa, kunhan lähden töistä.

Olen, näin 35-vuotiaana ei osaa tulevaisuudessa oikein nähdä kuin loputonta työntekoa, eläkeikä voi nousta vielä vaikka miten ylös, jos sitä saa. Tanskassakin nousi noin vain 70 vuoteen eläkeikä. Oma pinkka tulisi todellakin olla kunnossa jos mielii pois työelämästä.

Vierailija
77/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että yksi ihminen elää noin miljoonan euron varallisuudella.

Minkä ikäisestä alkaen vai iästä riippumatta?

Riippumatta muusta kuin omasta kulutuksesta.

Karkeasti laskien; mun sijoitusten nettotuotto on nyt n. 3,5%. Miljoonasta se on n. €100/päivä eli €3000/kk. Useimmat pärjää sillä.

Jännää että useimmat pärjäisivät jos käytettävissä olisi 3000 kuussa kun monen palkkakin on 1500-2000 kuussa ja pärjäävät silti. Moni joutuu pärjäämään pelkällä työttömyystuella, 600 euroa kuussa.

Aika huono nettotuotto on 3,5 %. Siinä on varmaan jotain epäonnisia osakekauppoja tai käteen jääneitä huonosti tuottavia asuntoja. Minulla ol

Eihän sijoitustuottoja voi noin mutulla vertailla. Amatöörihommaa.

Itse heitän vanhasta muistista että pitkällä juoksulla eli esim. 50 vuotta 5% inflaatiokorjattuna voisi olla lähellä totuutta. Jaksaako joku kaivaa vaikka tilastoja.

Vierailija
78/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pois työelämästä. Nytkin odotan huomista, että pääsen taas töihin.

Vierailija
79/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut varallisuutta ja jäin heti täysi-ikäistyttyäni pois oravanpyörästä. Laitettiin kyllä hakemaan 4 krt eläkettä parikymppisenä, mutta se evättiin. Olen 38 vuotias, enkä ole koskaan tehnyt rehellistä työtä, enkä tee. Ei tähän elämään varallisuutta tarvitse.

Aika paska tyyppi olet ja ilmeisesti ei mitään kunniantuntoa. Niin me muut saadaan elättää sinut niiden oikeastikin apua tarvitsevien lisäksi.

Vierailija
80/219 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä verran on eroja siinä, mihin maihin sijoittaa, mutta mielestäni 7% on pidetty aika keskimääräisenä tuottona. Moni laskee sitten varman päälle 5 prosentilla. Juoksevilla kuluilla on valtava merkitys pitkällä tähtäimellä.

Toki sijoittamista on muutenkin niin monenlaista, että jos aktiivisesti itse perehtyy ja järkevästi sijoittaa erilaisiin kohteisiin, niin voi tehdä isompiakin voittoja. Nuo rahastot ja osinko-osakkeet ovat lähinnä sellainen melko turvallinen tapa säilyttää ja kasvattaa omaisuutta ja saada lisätuloa. Nopeammat voitot tehdään kaupankäynnillä, kiinteistöillä jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme