Suojaosien poiston myötä yhä useampi osa-aikatyöntekijä siirtyy KOKONAAN TYÖTTÖMÄKSI
Itsekin aion jättää nyt tämän paskan henkilökohtaisen avustajan osa-aikatyön, kun Kela leikkasi vieläkin lisää asumistuestani, koska kuluneen vuoden aikana olen lisätöitä tehnyt. Eli vähentää sen minkä olen ylimääräistä ansainnut.
IS: Lakimuutoksen seuraus: osa-aikatyöstä siirryttiin työttömäksi
YTK-työttömyyskassan kysely paljastaa lakimuutoksen nurjan puolen.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen töitä vällillä 6pv viikossa. En saa mitään tukia mistään. Sitten täällä nämä suoja-osa sankarit ja muut tuki elätit saavat lähes saman rahan kotiin ja vielä kehtaavat täällä uikuttaa. Kuinka te kehtaatte katsoa itseänne peilistä minä en kehtaisi.. Nykyihminen ei viitsi mitään tehdä ja mitään ei saa vaatia. Ennen vanhaan ihminen joutui kadulle kerjäämään jos ei ollut töitä. Ja tehtiin mitä tahansa työtä sen rahan eteen. Nyt vaikka raha tulee tillille ilman niin silti vali vali. Ja viitsitä tehdä edes muutamaa tuntia viikossa rahan eteen. Minä annan mielelläni verorahoja sairaille, vanhuksille ja lapsille. mutta en laskoille urputtajille.
Äärioikeiston unelma, ihmiset kadulla kerjäämässä.
Ehkä trumpin mallin mukaan siirretään keskitysleireille, kun asuntoja ei ole.
Aika moni ihminen olisi kadulla kerjäämässä ilman meitä työtä tekeviä oikeistolaisia vai taivaastako ne teidän tukirahat tippuisi? Sosialistit alunperin niitä keskitysleirejä taisivat perustaa.
Suoja-osat olivat hyvinkin onnistunut illuusio, jossa apinaa koijattiin ja luotiin mielikuva osa-aikatyön kannattavuudesta.
Todellisuudessa merkittävää hyötyä sai vain erittäin harva ja hyvin spesifissä elämäntilanteessa elävä yksilö. Muiden kohdalla verottaja ja muut etuudet piti huolen, ettei 300e suoja-osa hyödyttänyt muutamaa kymppiä enempää.
Toimeentulotuen varassa elävä ei hyötynyt sitäkään eikä suoja-osien poisto vaikuttanut heidän elämään mitenkään.
Kokoomus, mikä loistava "kykypuolue" 😆
Ainakin lisää työttömiä ovat kyenneet tekemään ihan urakalla
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä vinkumista, suoja-osa oli uusi juttu ja ollut voimassa ehkä 10 vuotta. Teen osa-aikatöitä edelleen, koska siitä jää käteen enemmän kuin pelkästä työttömyyskorvauksesta. Jos lasketaan, että teen 300euron keikan, se vähentää työttömyyskorvausta 150. Asumistuen kanssa käteen jää yhteensä noin tonni, vaikka tein töitä noin 20 tuntia koko kuukaudessa. Mielestäni noin 50 euron tuntiliksa on aika hyvin.
Asumistuki pienenee myös
150e ei ratkaise yhtään mitään. Suojaosan poiston jälkeenkin on kannattavempaa ottaa vastaan edes osa-aikatyötä, kuin maata pelkkien tukien varassa (t. Ostin juuri säästöillä tonnin telkkarin, Samsung. Atmos ääni ja kuva näkyy myös auringonpaisteessa hyvin. Ei tarvitse kuluttaa aikaa kalliiseen ja epäterveelliseen kaljaan, tupakkaan ja karamelliin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen töitä vällillä 6pv viikossa. En saa mitään tukia mistään. Sitten täällä nämä suoja-osa sankarit ja muut tuki elätit saavat lähes saman rahan kotiin ja vielä kehtaavat täällä uikuttaa. Kuinka te kehtaatte katsoa itseänne peilistä minä en kehtaisi.. Nykyihminen ei viitsi mitään tehdä ja mitään ei saa vaatia. Ennen vanhaan ihminen joutui kadulle kerjäämään jos ei ollut töitä. Ja tehtiin mitä tahansa työtä sen rahan eteen. Nyt vaikka raha tulee tillille ilman niin silti vali vali. Ja viitsitä tehdä edes muutamaa tuntia viikossa rahan eteen. Minä annan mielelläni verorahoja sairaille, vanhuksille ja lapsille. mutta en laskoille urputtajille.
Ehkä trumpin mallin mukaan siirretään keskitysleireille, kun asuntoja ei ole.
Luentun ymmärtämisessä jotai vikaa tai sitten osui ja upposi Vasemmistolaisen herkkään nahkaan syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Suoja-osat olivat hyvinkin onnistunut illuusio, jossa apinaa koijattiin ja luotiin mielikuva osa-aikatyön kannattavuudesta.
Todellisuudessa merkittävää hyötyä sai vain erittäin harva ja hyvin spesifissä elämäntilanteessa elävä yksilö. Muiden kohdalla verottaja ja muut etuudet piti huolen, ettei 300e suoja-osa hyödyttänyt muutamaa kymppiä enempää.
Toimeentulotuen varassa elävä ei hyötynyt sitäkään eikä suoja-osien poisto vaikuttanut heidän elämään mitenkään.
Alle tonnin kuukausituloista ei makseta veroa. Polttiko taikka joiko äitisi sinua odottaessaan vai putositko vauvana pää edellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä trumpin mallin mukaan siirretään keskitysleire
Aatu Oli äärioikeistolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltelluista muutama tienasi sen pari sataa tukien päälle. Tämä tarkoittaa korkeintaan yhtä työpäivää viikossa. Vuokratyötä lukuun ottamatta yksikään yrittäjä ei palkkaa tekijää päiväksi viikossa. Eli näillä henkilöillä ei ole mitään aikomustakaan tehdä täysipäiväisesti töitä. Parempi vain, että saadaan se yksi päivä lisää sille, joka tekee lähes täyttä työviikkoa.
Höpö höpö. Kaupat, ravintolat, soteala ym
Monissa paikoissa tehdään hyvin pieniä tuntimääriä eikä päiväpalkka useinkaan ole kuin 70 €.
Nämä 7hmiset kyllä haluaisivat kokopäivätyötä. Ei ole. Ei edes hoitajilla enää.
Tämä. Kun ei niitä täysipäiväisiä töitä vain ole kaikille! Mutta tyhmä porvari ei tätä ilmeisesti ole vieläkään sisäistänyt
TYÖTTÖMÄT LÄHETTÄÄ 4 HAKEMUSTA KUUKAUDESSA, MUTTA EI NIIHIN TÖIHIN OTETA.
Moni osa-aikatyökin semmoinen, etteivät työnantajat viitsi edes automaattista kiitosviestiä lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma tässä suoja osan poistossa oli että se koski alunperin ansiosidonnaista ja työmarkkinatukea jossa suurituloisilla ansiosidonnaisen la oli sama suojaosuus kuin pienituloisille..
Pienituloisille osa aikatyo vähensi toimeentulotuen tarvetta kun taas ansisodonnaiselle se oli suoraa tulojen lisäystä suurten ansiosidonnaisen päälle..
Kaveri sai 2500 euroa ansiosidonnaista ja ajoi taksia osa aikaisesti ja sai sen 300 euroa vielä noiden rahojen päälle...kyllä noilla jo pärjäsi.
Ihan hyvä kun ansiosidonnaisen kestoa leikattiin. Eihän noissa summissa ole mitään tolkkua, kuka muka menisi töihin jos tilille tippuisi parin vuoden ajan 2500 euroa kk
Mitkä.oli tulot ennen työttömyyttä?
Tuollaista ansiosidonnaista ei ole moni saanut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle tonnin kuukausituloista ei makseta veroa. Polttiko taikka joiko äitisi sinua odottaessaan vai putositko vauvana pää edellä?
Kerropa, miksi sitten työmarkkinatuesta menee vero? Odotan vastausta?
Tämä on kyllä uskomaton vätysköjen maa tämä suomi. Muutama päivä viikossa pitäisi kantaa oma korte kekoon yhteiskunnan hyväksi jota saa rahaa. Nyt ei sitä vähääkään enään viitsitä tehdä. Miten te edes kehtaatte valittaa oikeasti? Yksikään teistä valittajista ei tarvitse pennin jeniä tukia..
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
No ei noin. Itse olen vajaakuntoinen. Suojaosien poisto myös asumistuesta, sai aikaan tilanteen ettei minulla ole varaa tehdä entisiä osa-aikatöitä. Tekemisen haluja löytyy. Suuntaan ne vapaaehtoistyöhön vointini mukaan. Suojaosien poisto oli isku vajaakuntoisten kasvoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
150e ei ratkaise yhtään mitään. Suojaosan poiston jälkeenkin on kannattavempaa ottaa vastaan edes osa-aikatyötä, kuin maata pelkkien tukien varassa (t. Ostin juuri säästöillä tonnin telkkarin, Samsung. Atmos ääni ja kuva näkyy myös auringonpaisteessa hyvin. Ei tarvitse kuluttaa aikaa kalliiseen ja epäterveelliseen kaljaan, tupakkaan ja karamelliin)
Kokoomuslainen trollaa. Vedit provoille tyypilliseen tapaan ne perinteiset kaljan, tupakan ja karkit mukanaan kommenttiisi että uskottavuus meni heti 😉
Vierailija kirjoitti:
Haloo työnantaja!! Tunnistatko kirjoittajan? Tuossa on yksi, joka haikailee työttömäksi! Varmasti tulossa tilalle monta nohevaa ja positiivisesti ajattelevaa, muille ystävällisesti puhuvaa. Että ei kun kengän kuva peppuun ja joku kunnon ihminen tilalle. Tuskin tuollainen tyyppi mitään hyvää tekee työpaikan ilmapiirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
No ei noin. Itse olen vajaakuntoinen. Suojaosien poisto myös asumistuesta, sai aikaan tilanteen ettei minulla ole varaa tehdä entisiä osa-aikatöitä. Tekemisen haluja löytyy. Suuntaan ne vapaaehtoistyöhön vointini mukaan. Suojaosien poisto oli isku vajaakuntoisten kasvoja vastaan.
Anteeksi mutta mitä tarkoittaa VAJAAKUNTOINEN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollotiloo, perskokkare. Vai oletko kenties PedoPersu?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä uskomaton vätysköjen maa tämä suomi. Muutama päivä viikossa pitäisi kantaa oma korte kekoon yhteiskunnan hyväksi jota saa rahaa. Nyt ei sitä vähääkään enään viitsitä tehdä. Miten te edes kehtaatte valittaa oikeasti? Yksikään teistä valittajista ei tarvitse pennin jeniä tukia..
Trollotiloo ja 0/5. En jaksanut edes naurahtaa tälle provolle
Ihan hyvä kun ansiosidonnaisen kestoa leikattiin. Eihän noissa summissa ole mitään tolkkua, kuka muka menisi töihin jos tilille tippuisi parin vuoden ajan 2500 euroa kk