Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Saa rakastaa mutta yhdyntää tai seksuaalista kontaktia ei saa olla.
Langenneessa maailmassa on paljon sellaista, mitä Jumala ei ole alunperin tarkoittanut. Jokaisella on taakkansa. Toisilla suurempi, toisilla pienempi.
Mutta ymmärrän kyllä homoseksuaalien tuskan tässä asiassa. Eikä minulla heitä vastaan mitään ole. Mutta Jumalan Sana on se ylin auktoriteetti mihin nojata. Ei meillä heteroillakaan kaikilla helppoa ole. Yksinäisyyttä, avioeroja ja huolia monella.
Heteroilla on helppoa. Kukaan ei tule väittämään, että heterous on syntiä. Homot ovat silmätikkuina, koska he ovat pieni vähemmistö. Homoille on helppo sälyttää syntitematiikkaa mikä on tarpeellista polttoainetta kristityn maailmankatsomukselle. Kivaa se ei olisi enää silloin kun itse joutuisi rajottamaan elämäänsä. Raamatusta kyllä löytyisi. Mutta heterot ohittavat ne kohdat jotka koskevat omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä homouskaan ole synti
Sen toteuttaminen on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisetkin ovat luojan luomia.
Niin? Kehitysvammaisuutta ei pidetä syntinä.
Saako kaksi samansukupuolista kehitysvammaista, joiden ymmärrys on lapsen tasolla, ketjun uskovien (ja näitä esittävien) mielestä pitää toisiaan kädestä vai pitääkö ne kädet hakata pois? Mikä olisi nyt poliittisesti korrekteinta Raamatun mukaan?
-winner-
Onko kädestä pitäminen seksuaalinen teko? Joo, tiedät itsekin eron.
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Miksihän joku valitsisi homoseksuaalisuuden, vaikka oikeasti on hetero? Kyllä on vaikea keksiä motiivia moiselle. Kerropa meille!
Heterona on hirveän helppoa vaan ykskantaan todeta, että homous on syntiä ja sillä selvä. Me heterot emme tiedä millaista on olla homoseksuaali joten meidän on helppoa asiasta huudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?
He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta.
Ethän sinäkään pysty kääntymään pois heterosta tai edes toisten tuomitsemisesta.
Kyllähän kaikkien heteroiden kuuluu pidättäytyä avioliiton ulkopuolisesta sukupuolielämästä. Jos ei puolisoa löydy vaikka pariin kymmeneen vuoteen, niin sitten eletään pari kymmentä vuotta siveästi, eikä huoruudessa.
Tämä! Minä elin ns huoruudessa aikoinaan. Syvällä sisimmässä mulla oli ymmärrys että miten asioiden kuuluu olla. Että kun kumppani löytyy, niin sitten ollaan toisten omat. Häpeän aivan valtavasti historiaani. Voi jos kaiken saisi aloittaa alusta. Tosin tiedän että synnitön ei ole kukaan mutta ainakin yrittäisin elää oikein. Toisaalta, ei pitäisi taakse katsoa, sekin sanotaan Raamatussa.
Missä Raamatussa sanotaan, että rakkaudellinen suhde samaa sukupuolta olevaan on väärin? Mitkä Raamatun kohdat osoittavat tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Miksihän joku valitsisi homoseksuaalisuuden, vaikka oikeasti on hetero? Kyllä on vaikea keksiä motiivia moiselle. Kerropa meille!
Kyse on Saatanan houkutuksesta. Saatana yllyttää homoiksi ja lesboiksi. Saatana, sielunvihollinen tekee kaiken estääkseen ihmistä seuraamasta Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että homoseksuaalisuus on syntiinlangenneen maailman yksi seuraus/ ilmiö, samoin kuin näkövammaisuus tai taipumus alkoholismiin. Jumala ei ole varsinaisesti luonut kenestäkään ihmistä epätäydelliseksi, mutta näin se nyt on tässä maailmassa.
Yhdellä on kiusaus alkoholiin, toisella samaan sukupuoleen, kolmannella ylensyöntiin.
Tervetuloa uskovaisen sysimustaan maailmankuvaan, jossa näkövammaisuus johtuu synnistä ja kahden ihmisen välinen rakkaussuhde on verrattavissa alkoholismiin ja ylensyöntiin. Jotain outoa mielenkieroutta pitää olla ihmisessä, että omaksuu tällaisen näkemyksen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan mielestä homoseksuaalisuus ole väärin, vaan epäjumalien palveleminen seksuaalisin teoin. Missään raamatussa ei varsinaisesti väitetä, että homoseksuaalisuus tai homoseksuaaliset teot olisivat väärin, vaan epäjumalan palvelus, johon liittyvät homoseksuaaliset teot. Kysymys on siten enemmänkin virheellisistä uskomuksista.
Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan. Room. 1:24
Kysymys on siten ihmisen ymmärtämättömyydestä eli siitä ettei ihminen tunne Jumalaa. Jumalan tunteminen ei vaikuta ihmisen seksuaalisuuteen vaan ainoastaan haluun palvella seksuaalisuuden kautta epäjumalia Jumalan sijaan.
Kysymys on siten sen ensimmäisen "käskyn" noudattamatta jättämisestä.
Valehtelet kuten isäsi saatana.
Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehn
Taidat tehdä niin itse.
1933/38 Käännöksessä mainitaan "verivelka", eli he ovat "verivelan" alaiset. Verivelka on kunniavelkaa. Toisin sanoen Mooseksen laissa on kysymys ihmisten välisestä kunniasta, ei suinkaan Jumalan kunniasta.
Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. 3. Moos. 18:22 (ei kuitenkaan Herralle vaan ihmiselle)
sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi 3. Moos. 18:27
Toisin sanoen Mooseksen laissa mainitut teot liittyivät lähtökohtaisesti joko epäjumalien palvelemiseen tai toisten ihmisten kunnioittamiseen / sukujen välisten suhteiden ylläpitämiseen.
Kuten Jeesus opetti Jumalan kunnia ei ole kuitenkaan ihmisten välistä kunniaa, vaikka näin Juutalaiset virheellisesti uskoivat.
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" Joh. 5:39,47
Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Langenneessa maailmassa on paljon sellaista, mitä Jumala ei ole alunperin tarkoittanut. Jokaisella on taakkansa. Toisilla suurempi, toisilla pienempi.
Mutta ymmärrän kyllä homoseksuaalien tuskan tässä asiassa. Eikä minulla heitä vastaan mitään ole. Mutta Jumalan Sana on se ylin auktoriteetti mihin nojata. Ei meillä heteroillakaan kaikilla helppoa ole. Yksinäisyyttä, avioeroja ja huolia monella.
Heteroilla on helppoa. Kukaan ei tule väittämään, että heterous on syntiä. Homot ovat silmätikkuina, koska he ovat pieni vähemmistö. Homoille on helppo sälyttää syntitematiikkaa mikä on tarpeellista polttoainetta kristityn maailmankatsomukselle. Kivaa se ei olisi enää silloin kun itse joutuisi rajottamaan elämäänsä. Raamatusta kyllä löytyisi. Mutta heterot ohittavat ne kohdat jotka koskeva
Heteroiden irto ja avosuhteet ovat syntiä. Muut kun aviossa olevat heterot tulisi elää selibaatissa. Asia koskee suuri osa uskossa olevista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteroilla on helppoa. Kukaan ei tule väittämään, että heterous on syntiä. Homot ovat silmätikkuina, koska he ovat pieni vähemmistö. Homoille on helppo sälyttää syntitematiikkaa mikä on tarpeellista polttoainetta kristityn maailmankatsomukselle. Kivaa se ei olisi enää silloin kun itse joutuisi rajottamaan elämäänsä. Raamatusta kyllä löytyisi. Mutta heterot ohittavat ne kohdat jotka koskeva
Ei ole helppoa. Heidän pitäisi olla vain yhden kanssa eikä erota helposti. Homot on tikunnokassa vain siksi että he itse pitävät meteliä siitä jos eivät saa kirkkohäitä. Kun aivan yhtälailla voisivat mennä naimisiin maistraatissa. No, kirkko on jo menetetty. Ei se mitään, oikea kirkko on ihmiset eikä joku rakennus.
Ja homot väittävät että uskovat tuomitsee ja ties mitä. Ei vihata, ei väheksytä, ei tuomita. Mitä Jeesus sanoo? "En minäkään tuomitse. Mene, äläkä enää tee syntiä". Oli sitten mikä synti tahansa, voinee soveltaa tuon.
NYT SE ALKAA SUURI YLÖSTEMPAUKSEN AIKA TÄNÄ SYKSYNÄ AMEN ROSH HASHANNA 22.9.
sinne ei homot pääse!
Vierailija kirjoitti:
No ei liippaa ollenkaan. Mutta käytitpä tilaisuuden hyväksi jaaritella omasta kiinnostuksenkohteestasi.
Kyllä liippaa. Kysymys on pohjimmiltaan sama, mutta tässä vain rajoitettu homoseksuaalisuuteen, eikä pahaan ylipäätänsä.
AP pohtii sitä, miksi on olemassa homoja/homoseksuaalisuutta, jos homoseksuaalisuus kerran on moraalisesti väärin, ja jumala on hyvä ja hänellä on paljon valtaa. Yleinen pahan ongelma on se, että miksi on pahuutta, jos jumala on hyvä ja hänellä on paljon valtaa.
On nähdäkseni täysin aiheellista liittää AP:n pohdinta tähän laajempaan aiheeseen, josta on kirjoitettu valtavasti, sillä suuri osa mistä yleisessä pahan ongelmasta puhutaan pätee yhtä lailla hänen aiheeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syntiä jos ei ole aviossa ja Jeesus paheksuu sitäkin. Avioliitto on siis enemmän juutalaista kuin kristillistä, mutta kaikki kristityt eivät ole ihan valmiita hyväksymään tätä totuutta vielä, vaikka se on mustaa valkoisella jeesuksen sanoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kaksi samansukupuolista kehitysvammaista, joiden ymmärrys on lapsen tasolla, ketjun uskovien (ja näitä esittävien) mielestä pitää toisiaan kädestä vai pitääkö ne kädet hakata pois? Mikä olisi nyt poliittisesti korrekteinta Raamatun mukaan?
-winner-
En mä tiedä. Saako Raamatun mukaan kaksi kehitysvammaista ryöstää pankin ja ampua ihmiset, heillehän ei ole annettu ymmärrystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että homoseksuaalisuus on syntiinlangenneen maailman yksi seuraus/ ilmiö, samoin kuin näkövammaisuus tai taipumus alkoholismiin. Jumala ei ole varsinaisesti luonut kenestäkään ihmistä epätäydelliseksi, mutta näin se nyt on tässä maailmassa.
Yhdellä on kiusaus alkoholiin, toisella samaan sukupuoleen, kolmannella ylensyöntiin.
Tervetuloa uskovaisen sysimustaan maailmankuvaan, jossa näkövammaisuus johtuu synnistä ja kahden ihmisen välinen rakkaussuhde on verrattavissa alkoholismiin ja ylensyöntiin. Jotain outoa mielenkieroutta pitää olla ihmisessä, että omaksuu tällaisen näkemyksen elämästä.
Uskovaisen elämä on jotain ihan muuta kuin näitä asioita, siis sitä mustaa, missä te kieriskelette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisillä taipumuksia muihinkin synteihin kuin homoseksuaalisuuden toteuttamiseen, ja kristityt usein, kuten minäkin, sekä itse kamppailevat että synnin kanssa ja tuomitsevat myös muita syntejä kuin vain homoseksin. Ehkä itse vaan kiinnität huomiota jostain syystä vain siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
En mä tiedä. Saako Raamatun mukaan kaksi kehitysvammaista ryöstää pankin ja ampua ihmiset, heillehän ei ole annettu ymmärrystä?
Mistä he saisivat aseita tai himon rahaa kohtaan vailla ymmärrystä?
-winner-