Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
81/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin sokeri ja rasva maistuvat hyvältä. Ei se tarkoita että pitäisi lihoa. Kaikkiin irstailuihin ei tarvitse lähteä mukaan, ihmisen tulee kontrolloida halujaan.

Mutta edelleen, homous ei ole vain tekoja tai haluja. Se on samalla tavalla ominaisuus kun se, että sinä heterona olet suuntautunut vastakkaiseen sukupuoleen. 

Kyllä se on samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin. Seksuaalinen suuntaus on ihan verrattavissa muihin himoihin. Tuo oli hyvin osuva pointti ylemmältä kirjoittajalta. 

Ei ihmisten ole tarkoitus mässäillä tai juopotella miten sattuu, tai heteroidenkaan hyppiä sängystä sänkyyn, vaan sitoutua yhteen ihmiseen, vaikka me ollaan luonnostaa hyvin nautintokeskeisiä olentoja 

Vierailija
82/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahto ei ole missään vaiheessa ihmisen antautua himojensa valtaan. Eli siinä mielessä mikään "seksuaalisuus" ei ole jumalan tahdon mukaista.

Heteroseksuaalinen avioliitto on jeesuksen mukaan myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Ja sitä koskettavat säännöt, jotka ottavat huomioon kaikki osapuolet: lasten tuloa ei rajoiteta (äitiys on naisen seksuaalisuus) ja mies huolehtii omasta roolistaan (resursseista), eikä siipeile äitiydessä. 

Tämä on raamatun näkemys seksuaalisuudesta. Sitten on sodomia, joka kattaa kaiken muun perversoinnin ja seksuaalikäytöksen tämän ulkopuolella.

Elikkäs homoseksuaalisuus ei ole edes mikään "juttu" uskonnossa. Samoin eläinmaailmassakin, ei ole mitään erikoistuneita homoseksuelleja. On vain yliseksuaalisia lajeja ja häiriintyneitä yksilöitä, jotka eivät kyk

No Mooses ohje oli olla syömättä myös kamelia  jänistä ja äyriäisiä jos viitsit lukea . Kaikissa elukoissa on eri bakteerit kuin ihmisissä ja MEILLÄ ON NYKYAIKANA LÄÄKETIEDE KUIN RUOKAKÄSITTELY KOULUT KUIN TUTKIMUKSET. ÄLÄ SINÄ RIKO TERVEYS SÄÄNTÖJÄ !!!!   Elukan veri pois ja puoliraaka kuin raaka niin saat vähemmän tauteja. Salmonellat ja listeriat . Parasiitit. Suomuttomat kalat on kielletty mooseksessa . Jeesus taas oli sitä mieltä että terve järki . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?

He voivat teoilleen. Sitä seksuaalisuutta ei ole pakko harjoittaa

Vierailija
84/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?

He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta. 

Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta. 

Elämä ON kärsimystäkin. Tuleeko tämä oikeasti jollekin yllätyksenä? En halua vähätellä kenenkään tuskaa, mutta tämä on faktaa.

Surullista kyllä tosi moni joutuu elämään kivussa ja ilman eroottista rakkautta. Muita rakkauden lajeja toki saa jokainen harjoittaa, vaikka helppoa ei ole mikään rakastaminen. 

Jeesuskin on kokenut tämän kärsimyksen, ei hänelläkään saanut olla puolisoa. Hän tuli rakastamaan kaikkia ja koko maailmaa, ei yhtä erityistä henkilöä.

Vierailija
85/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadotukseen ei vie homoseksuaalisuus, vaan se jos ihmisellä ei ole Jeesusta pelastajanaan. 

Ihmisen on tehtävä parannus ja luovuttava synnistä; oli se sitten homous tai heteron seksi ilman avioliittoa. 

Vierailija
86/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa tutuissa homomiehiltä paljastunut vakava trauma. Joillakuilla liittyi omaan isään, toisilla naiseen, kasvatusvanhempaan, mistä syntyi naisviha > halu miehiin.  Tuntemillani on ollut kyse siis kehityshäiriöstä. Nämä miehet ovat jo pitkään olleet naisen kanssa naimisissa. Yhdellä lapsenlapsiakin. 

Sama, minäkin tunnen. Yhdellä oli yliankara isä, siitä jää halua saada hyväksyntää toiselta mieheltä, ja sitten sekoittuu seksuaalisuuteen. 

Psykoseksuaalisessa kehityksessä voi moni asia mennä pieleen, aivan kuten ihan muussakin ihmisen kehityksessä. Täysin ehjä ei ole kukaan.

Vierailija
87/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahto ei ole missään vaiheessa ihmisen antautua himojensa valtaan. Eli siinä mielessä mikään "seksuaalisuus" ei ole jumalan tahdon mukaista.

Heteroseksuaalinen avioliitto on jeesuksen mukaan myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Ja sitä koskettavat säännöt, jotka ottavat huomioon kaikki osapuolet: lasten tuloa ei rajoiteta (äitiys on naisen seksuaalisuus) ja mies huolehtii omasta roolistaan (resursseista), eikä siipeile äitiydessä. 

Tämä on raamatun näkemys seksuaalisuudesta. Sitten on sodomia, joka kattaa kaiken muun perversoinnin ja seksuaalikäytöksen tämän ulkopuolella.

Elikkäs homoseksuaalisuus ei ole edes mikään "juttu" uskonnossa. Samoin eläinmaailmassakin, ei ole mitään erikoistuneita homoseksuelleja. On vain yliseksuaalisia lajeja ja häiriintyneitä yksilöitä, jotka eivät kykene hallitsemaan tai hillitsemään seksuaalista kä

Vanha testamentti on juutalaisten ja uusi testamentti kristittyjen. saivartele itsesi pois kaapista jos homous kiinnostaa. jeesus ei tuominnut saivartele siitä pois.

Vierailija
88/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadotukseen ei vie homoseksuaalisuus, vaan se jos ihmisellä ei ole Jeesusta pelastajanaan. 

Ihmisen on tehtävä parannus ja luovuttava synnistä; oli se sitten homous tai heteron seksi ilman avioliittoa. 

Tämän voi homokin allekirjoittaa. Myöskään avioliitosta ei voi erota, sehän on selvästi ilmaistu. Uusi avioliitto eron jäkeen tai heteron seksi ilman avioliittoa vaatii myös parannuksen tekemisen ja synnistä luopumisen.  

Vierailija
89/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon uskovainen, eli Jeesuksen seuraaja. Oon miettinyt paljon tuota homo-kysymystä sen takia että en voi tietää millasta on olla homoseksuaali. En halua väittää vastaan siihen mitä ihminen kokee ja sanoo itsestään, enkä todellakaan pidä ketään homoa jotenkin syntisempänä tai jotain vastaavaa. Se on mulle siis mysteeri.

Samaten oon miettinyt sitä, kun sanotaan että psykopaatti ei voi mitään sille että on psykopaatti ja vissiin aivoissa näkyy että siellä on joku vika. Tavallaan ei voi mitään sille että haluaa tehdä hirveitä juttuja.

No mitä nyt sitten, onko Raamattu heitettävä takkaan sen takia että mä en käsitä miten on mahdollista että on ihmisiä jotka ei voi itselleen mitään ja joutuvat kenties jopa helvettiin kjn ovat syntyneet kelvottomiksi??

Ei niinkään. Mitä itse ajattelen sitten tästä ongelmasta? Ensinnäkin, minä olen uskossa, uskon että Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan, uskon että kaikkien on mahdollista pelastua. Minun ei tarvitse, eikä pidä arvailla kuka pääsee taivaaseen.

Meillä on joillakin ainakin, minulla esim sellaisia taipumuksia, jotka ei ole hyväksi, mutta joiden edessä ollaan jokseenkin voimattomia. Minä ajattelen, että mitä minä voin tehdä, on että jos Raamattu osoittaa sen Jumalan tahdon vastaiseksi asiaksi tai synniksi, niin en sano vastaan, vaan totean että on synti. Minä en iloitse synnistä koska tiedän että se on huono juttu. Se, että en iloitse synnistä, on ymmärtääkseni Pyhän Hengen työtä, sillä aiemmin olen iloinnut joistain tällaisista asioista, kun en ollut uskossa.

Vierailija
90/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt, että tästä ketjusta löytyy näin paljon viisaita ja Sanan tuntevia kristittyjä. Lopunaikoina tulee kaikenlaista eksytystä ja homouden hyväksyminen on yksi asia, jolla ihmiset hukutetaan kadotukseen. 

Jeesus on tie, totuus ja elämä. 

Vierailija
91/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin sokeri ja rasva maistuvat hyvältä. Ei se tarkoita että pitäisi lihoa. Kaikkiin irstailuihin ei tarvitse lähteä mukaan, ihmisen tulee kontrolloida halujaan.

Ilmankos nimenomaan heteroilla on varsin usein tämä sanonta: "ei kerta homoksi tee"

-winner-

Ja homoilla "ei kerta heteroksi tee"? 

Ei ole ollenkaan sama asia. Sua ei pelkästään siksi hirtetä tai heitetä katolta tai kiusata koko elämääsi v*tun heteroksi ;D ja vaimo ja lapset odottaa kotona edelleen, vaikka saunaillassa telakoidut uskonveljiesi kanssa, koska se oli vaan niinku kokeilu ja harmitonta läppää kännissä.

-winner-

Vierailija
92/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään heteronaisena saa haluamaani miestä. Elän siis sinkkuna.

Vierailija
93/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia. 

Taivasosuus ei ole homoseksuaalisuudesta kiinni. Kyse on Jeesuksen uskosta tai uskomattomuudesta. Ja jos uskot Jeesuksen omaksi Herraksi, et ole väärässä liitossa. Silti olet homoseksuaali.

Ei kaikki homot harrasta seksiä, kuten ei kaikki heterotkaan. On paljon selibaatissa eläviä hetskujakin, koska ei vain sitä omaa kultaa ole osunut. Kahdenvälinen seksi ei ole elinehto ja  välttämättömyys, vaikka tärkeää onkin.

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää synneissä/ tahallisissa synneissä, syntinen elämäntapa, elää niin kun itse haluaa.Va

Juuri näin, eri sanoin sanottuna. 

se edellinen

Vierailija
94/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia ADOLF GEORG 

Vierailija
95/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa rakastaa mutta yhdyntää tai seksuaalista kontaktia ei saa olla.

Langenneessa maailmassa on paljon sellaista, mitä Jumala ei ole alunperin tarkoittanut. Jokaisella on taakkansa. Toisilla suurempi, toisilla pienempi. 

Mutta ymmärrän kyllä homoseksuaalien tuskan tässä asiassa. Eikä minulla heitä vastaan mitään ole. Mutta Jumalan Sana on se ylin auktoriteetti mihin nojata. Ei meillä heteroillakaan kaikilla helppoa ole. Yksinäisyyttä, avioeroja ja huolia monella.

Vierailija
96/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkäs homoseksuaalisuus ei ole edes mikään "juttu" uskonnossa. Samoin eläinmaailmassakin, ei ole mitään erikoistuneita homoseksuelleja. On vain yliseksuaalisia lajeja ja häiriintyneitä yksilöitä, jotka eivät kykene hallitsemaan tai hillitsemään seksuaalista käyttäytymistään. Ja nämä yleensä pökkivät ja

Olet väärässä. Heteroseksuaalisuus on kaunista, toisiinsa sitoutuneiden miehen ja naisen välisenä, avioparina elettäessä. 

Laulujen laulu ylistää hetereoseksuaalisuutta.

Vierailija
97/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kysy samaa joltain imaamilta. Kyllä sinä peruskristityn mielipiteen tiedät. 

Vierailija
98/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta. 

Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta. 

Kyllä mun ymmärtääkseni kaikki uskovat joutuvat elämään jonkinlaisessa kärsimyksessä. Jeesus sanoi (Matteus 10:38) " ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias".

Jos jotain heteroa kiinnostaa kuulla uskoon tulleen homon juttuja, voin suositella kuuntelemaan Becket Cook sowta, hänellä on mielenkiintoisia vieraita myös haastateltavana.

Vierailija
99/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sukupuolta olevaan ei saa olla seksuaalinen. Lähimmäisen rakkaus on sallittua. Luulen että homous/lesbous johtuu jostain syntisestä vinoumasta historian aikana. Voi olla että syntiset himot heränneet jonkun lankeamuksen kautta. Siksi pitäisi aina pitää itsestään huolta ja tarkata ettei syntiin syyllistyisi. Jos erehtyy niin anoa anteeksi ja mahdollisesti tehdä parannusta. Ei kaikki ihmisen mieliteot ole hyviä ja synnittömiä. Synnillisen luonnon seuraaminen ei ole tarkoitus tai Luojan tahtokaan. On tarvinnut muuttua paremmaksi ihmiseksi, ainakin siltä osin kuin se on mahdollista. Jokainen pystynee tekemään parempia valintoja, mitkä olisi vähemmän syntisiä ja haitallisia. Siunausta kaikille!

Vierailija
100/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaisetkin ovat luojan luomia.

Niin? Kehitysvammaisuutta ei pidetä syntinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi