Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?
He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta.
Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta.
Elämä ON kärsimystäkin. Tuleeko tämä oikeasti jollekin yllätyksenä? En halua vähätellä kenenkään tuskaa, mutta tämä on faktaa.
Surullista kyllä tosi moni joutuu elämään kivussa ja ilman er
Oli kyllä, magdalan maria. Hinkuttivatko sukuelimiä, tuskin, mutta jokaisella on "puoliso", päätyivät he koskaan naimisiin tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisetkin ovat luojan luomia.
Niin? Kehitysvammaisuutta ei pidetä syntinä.
Saako kaksi samansukupuolista kehitysvammaista, joiden ymmärrys on lapsen tasolla, ketjun uskovien (ja näitä esittävien) mielestä pitää toisiaan kädestä vai pitääkö ne kädet hakata pois? Mikä olisi nyt poliittisesti korrekteinta Raamatun mukaan?
-winner-
Kädestä saa ihan jokainen pitää ihan ketä tahansa, ei siis tarvitse olla kehitysvammainen pitääkseen kädestä ihmisiä <3
Miksi ivaat? Ihan vakavia asioita nämä oikeasti on.
Jumala ei siunaa syntiä. Vaikka homot vihittäisiin kirkossa, siinä ei ole Jumala mukana. Mikä on vaikea ymmärtää tuossa? Maallinen liitto, synnin turmeltuma. Ei mun tarvi tuomita, koska he ovat jo tuomittuja. Ei, en ole yhtään parempi enkä yhtään huonompi. Mutta olen armahdettu syntinen.
Olen uskovainen kristitty mutta itaeäännparempana pitävät, toisia tuomitsevat ahdasmieliset kristityt kammottavat minua. Erosin kirkosta kpska siellä ei ole lähimmäisenrakkautta vaan omahyväistä ulkokultaista tuomitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Miksihän joku valitsisi homoseksuaalisuuden, vaikka oikeasti on hetero? Kyllä on vaikea keksiä motiivia moiselle. Kerropa meille!
Kyse on Saatanan houkutuksesta. Saatana yllyttää homoiksi ja lesboiksi. Saatana, sielunvihollinen tekee kaiken estääkseen ihmistä seuraamasta Jumalan tahtoa.
Siltikään ihminen ei VALITSE ketä kohtaan hän tuntee rakkautta. Tunteita ei voi päättää eikä valita.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei siunaa syntiä. Vaikka homot vihittäisiin kirkossa, siinä ei ole Jumala mukana. Mikä on vaikea ymmärtää tuossa? Maallinen liitto, synnin turmeltuma. Ei mun tarvi tuomita, koska he ovat jo tuomittuja. Ei, en ole yhtään parempi enkä yhtään huonompi. Mutta olen armahdettu syntinen.
Kysyin Jumalalta ja Hän sanoi, että homoparien vihkiminen on ok ja, että Hän kyllä nuo liitot siunaa pyydettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahto ei ole missään vaiheessa ihmisen antautua himojensa valtaan. Eli siinä mielessä mikään "seksuaalisuus" ei ole jumalan tahdon mukaista.
Heteroseksuaalinen avioliitto on jeesuksen mukaan myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Ja sitä koskettavat säännöt, jotka ottavat huomioon kaikki osapuolet: lasten tuloa ei rajoiteta (äitiys on naisen seksuaalisuus) ja mies huolehtii omasta roolistaan (resursseista), eikä siipeile äitiydessä.
Tämä on raamatun näkemys seksuaalisuudesta. Sitten on sodomia, joka kattaa kaiken muun perversoinnin ja seksuaalikäytöksen tämän ulkopuolella.
Elikkäs homoseksuaalisuus ei ole edes mikään "juttu" uskonnossa. Samoin eläinmaailmassakin, ei ole mitään erikoistuneita homoseksuelleja. On vain yliseksuaalisia lajeja ja häiriintyneitä yksilöitä, jotka eivät kykene hallitsemaan tai hillitsemään seksuaalista kä
Vanha testamentti. Jeesus piti avioliittoa myönnytyksenä niille, jotka eivät pysty hillitsemään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Missä Raamatussa sanotaan, että rakkaudellinen suhde samaa sukupuolta olevaan on väärin? Mitkä Raamatun kohdat osoittavat tämän?
Tämä.
Jumala loi ensimmäisen ihmisparin, jotka olivat täydellisiä Jumalan silmissä syntiinlankeemukseen saakka. Näiden ihmisten jälkeläiset ovat olleet epätäydellisiä taipumuksineen, jotka eivät kaikki miellytä Jumalaa.
Homous on yksi tällaisistä taipumuksista.
Miten homoihin pitäisi sitten kristityn suhtautua? Jeesus antoi tästä esimerkin - hän suhtautui rakkaudella kaikkiin epätäydellsiin ihmisiin. Häntä mm. moitittiin kun hän keskusteli veronkantajien ja maksullisten naisten kanssa. Ei hän kampanjoinut ketään vastaan, kuten kristityt nykyään.
Tämä on oma näkemykseni homoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisetkin ovat luojan luomia.
Niin? Kehitysvammaisuutta ei pidetä syntinä.
Saako kaksi samansukupuolista kehitysvammaista, joiden ymmärrys on lapsen tasolla, ketjun uskovien (ja näitä esittävien) mielestä pitää toisiaan kädestä vai pitääkö ne kädet hakata pois? Mikä olisi nyt poliittisesti korrekteinta Raamatun mukaan?
-winner-
Kädestä saa ihan jokainen pitää ihan ketä tahansa, ei siis tarvitse olla kehitysvammainen pitääkseen kädestä ihmisiä <3
Miksi ivaat? Ihan vakavia asioita nämä oikeasti on.
En mä ivaa. Kysyn vaan, mikä on Jumalan tai häneen uskovan mielestä taas oikein: rakastaa ja sallia yhden jakeen mukaan (koska Jumalan suuri ja käsittämätön tarkoitus on vammaisen lapsen syntymä) ja toisen jakeen mukaan sitä omaa tuotostaan, joka ei edes ymmärrä jotain syntiä, uskontoa tai sukupuolinormeja, pitäisi rankaista.
Mutta eipä tullut relevanttia vastausta. Vain uusi kysymys: Miksi ivaat?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heterona on hirveän helppoa vaan ykskantaan todeta, että homous on syntiä ja sillä selvä. Me heterot emme tiedä millaista on olla homoseksuaali joten meidän on helppoa asiasta huudella.
En usko, että asia sinua kaivelisi noin paljon, jos olisit hetero.
Olen hetero, mutta minua kaivelee epäoikeudenmukaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Miksihän joku valitsisi homoseksuaalisuuden, vaikka oikeasti on hetero? Kyllä on vaikea keksiä motiivia moiselle. Kerropa meille!
Voit valita joka päivä, syötkö viikon sokeria ja kaljaa, vai porkkanaa. Pikkuhiljaa kehosi ja ajatuksesi mukautuvat tähän valintaan.
Homoseksuaalin ei tarvitse pakottaa itseään pitämään toisesta sukupuolesta, myös seksitön elämä on hyvää elämää. Ja jeesuksen opetuksen mukaista - hän kehotti kaikkia olemaan kuin hän. Homoseksuaali joka elää kuin munkki on pyhempi kuin avioliitossa elävä hetero. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on Saatanan houkutuksesta. Saatana yllyttää homoiksi ja lesboiksi. Saatana, sielunvihollinen tekee kaiken estääkseen ihmistä seuraamasta Jumalan tahtoa.
Siltikään ihminen ei VALITSE ketä kohtaan hän tuntee rakkautta. Tunteita ei voi päättää eikä valita.
Voit esimerkiksi rukoilla jeesusta tai mariaa, että sinut vapautettaisiin epäpyhistä tunteista ja ajatuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammassa kohtaa Raamattua käy ilmi että ihmisen sisältä tulee pahat jutut. Esimerkiksi tässä Jaakobin kirjeestä voi lukea sen:
13Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. 14Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; 15kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. 16Älkää eksykö, rakkaat veljeni. 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa rakastaa mutta yhdyntää tai seksuaalista kontaktia ei saa olla.
Langenneessa maailmassa on paljon sellaista, mitä Jumala ei ole alunperin tarkoittanut. Jokaisella on taakkansa. Toisilla suurempi, toisilla pienempi.
Mutta ymmärrän kyllä homoseksuaalien tuskan tässä asiassa. Eikä minulla heitä vastaan mitään ole. Mutta Jumalan Sana on se ylin auktoriteetti mihin nojata. Ei meillä heteroillakaan kaikilla helppoa ole. Yksinäisyyttä, avioeroja ja huolia monella.
Heteroilla on helppoa. Kukaan ei tule väittämään, että heterous on syntiä. Homot ovat silmätikkuina, koska he ovat pieni vähemmistö. Homoille on helppo sälyttää syntitematiikkaa mikä on tarpeellista polttoainetta kristityn maailmankatsomukselle. Kivaa se ei olisi enää silloin kun itse joutuisi rajottamaan elämäänsä. Raamatusta kyllä löytyisi. Mutta heterot ohittavat ne kohdat jotka koskeva
Onko kellään oikeasti helppoa?
Totta että tämä asia voi lähtökohtaisesti olla heterolle helpompi, mutta eihän se tarkoita että yleisesti olisi.
Hetero tekee väärin, jos se ohittaa tärkeitä ja kohti käyviä kohtia Raamatusta. Sama koskee homoa, yhtä lailla heilläkin on muita syntejä. Jumalan edessä kaikki synnit on yhtä raskauttavia, se pitää ihan jokaisen ymmärtää.
Myös väärän todistuksen lausumisen lähimmäisestä on synti ja 8. käskyn rikkomista. Mielestäni sinä syyllistyit siihen nyt, koska ei kaikki heterot ohita Raamatun Sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?
He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta.
Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta.
Elämä ON kärsimystäkin. Tuleeko tämä oikeasti jollekin yllätyksenä? En halua vähätellä kenenkään tuskaa, mutta tämä on faktaa.
Surullista ky
Ei pidä paikkaansa. Väitätkö tosissasi, että ihan jokaisella on jonkinlainen puoliso? Huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammassa kohtaa Raamattua käy ilmi että ihmisen sisältä tulee pahat jutut. Esim
Tämä ei mitenkään muuta sitä ettei ihminen pysty päättämään mitä tuntee ja ketä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että on kaikkea lisäilty lahkojen lisääntyessä raamattuun joskus 300-luvulla ja siitä eteenpäin. jeesus ei tuominnut ketään mistään ja ja mitä perus kristinuskoon tulee niin se on kovin perinteinen perhekeskeinen,että isäs on isä äiti on äiti ja he saavat lapsen. Luonnollisesti. Mitä siihen lisäämistä? Se kuuluu kristinuskoon. Kuten ortodoksit ei halua naispappeja vai miten se meni?
Homot saavat hankkia lapsia ja harrastaa juttujansa se ei varmastikaan ketään muuta kiinnosta. Mulla on ollut homoseksuaaleja hui ystävinä. Itse olen kristitty hetero niin nuo homojutut ei kiinnosta tuskin jumalaakaan kun on meidät jollain lailla universumiin luonut.
Kovaa projisointia sinulta. Jeesus tuomitsee vaikka mitä Raamatussa, mutta sinä kiellät tämän kaiken, koska ei sovi sinun subjektiiviseen maailmankatsomukseesi. Sitten sanot, että juttuja lisättiin Raama
Jumala tuskin on valkopartainen mies vaan jotain suurempaa joten sun ummehtuneet käsitykset ei paljoa kiinnossta. minä nimenomaan olen kristitty tai ainakin uskossa mutta en aivopesty. saavat lahkolaiset haastaa riittaa minä en siihen tähän enempää lähde. sekopäitä suomesssa tuntuu riittävän. minä uskon mutta en palvo kuten jeesus sanoi ei tarvita temppeleitä eikä myöskään tomppeleita. mulla sitä paitsi on perheraamattu.onko sulla? eikä mikään tuore painos.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan mielestä homoseksuaalisuus ole väärin, vaan epäjumalien palveleminen seksuaalisin teoin. Missään raamatussa ei varsinaisesti väitetä, että homoseksuaalisuus tai homoseksuaaliset teot olisivat väärin, vaan epäjumalan palvelus, johon liittyvät homoseksuaaliset teot. Kysymys on siten enemmänkin virheellisistä uskomuksista.
Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan. Room. 1:24
Kysymys on siten ihmisen ymmärtämättömyydestä eli siitä ettei ihminen tunne Jumalaa. Jumalan tunteminen ei vaikuta ihmisen seksuaalisuuteen vaan ainoastaan haluun palvella seksuaalisuuden kautta epäjumalia Jumalan sijaan.
Kysymys on siten sen ensimmäisen "käskyn" noudattamatta jättämisestä.
Kunpa kaikki tuon ymmärtäisivät! Ja sen, että kyllä Jeesus olisi asiasta jotain sanonut, jos olisi ollut tarve. Mutta kun ei ollut!
En usko, että asia sinua kaivelisi noin paljon, jos olisit hetero.