Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden syntiin langenneet joutuvat luonnollisesti kadotukseen ja ikuiseen helvetin tuleen.
Ja ne, jotka tuomitsevat toiset!
Vierailija kirjoitti:
Winnerillä ei taida olla muuta elämää kun uskovien kristittyjen vainoaminen, av ketjuissa. Kyllä on köyhää. Winner on epätoivoinen, ja syystäkin!
Tiedoksi että winner on ilmoittanut olevansa ateisti, muissa aikaisimmissa ketjuissa.
En ole ateisti, kasvanut kahden kristinuskoon kuuluvan uskontokunnan lapsena. Luokittelisin itseni kategoriaan: epäilevä Tuomas.
Minua kiinnostavat erilaiset myytit ja tarinat, ratkaisemattomat arvoitukset, mistä ne ovat syntyneet ja miksi. Raamattu on hyvää scifiä, jos sen osaa lukea niin, että mitä siellä oikein tapahtuu kaikkien ihmeiden kohdalla ja miten ne tänä päivänä kehityksen myötä ovat arkipäiväistyneet, jopa niin, että ne voisi selittää, samalla kun asennemaailma ei ole paljoakaan päivittynyt. Edelleen soditaan, orjuutetaan, eletään kaikissa synneissä ja omat synnit lakaistaan maton alle.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden syntiin langenneet joutuvat luonnollisesti kadotukseen ja ikuiseen helvetin tuleen.
Jospa jättäisi Jumalalle moiset tuomitsemiset ja tuomiot. Hän näkee myös sinun sydämeesi ja toivottavasti löytää sieltä muutakin kuin vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta löytää perusteen ihan mille tahansa. Tarvii vain ottaa yksi jae ja toistella sitä unohtaen että se on hyvin vanha ja vanhentunut vuosisatojen aikana kirjoitettu kokoelma tekstejä kulttuurista jota ei sellaisenaan edes ole enää. Ja sitten 2025 vuoden ihminen pitää sitä Jumalan sanana samalla kuitenkin noukkien sieltä vain ne kohdat jotka sopivat omaan maailmankuvaan (ja etenkin valtaan ja rahaan liittyviin tavoitteisiin), kuitenkin väittäen että koko Raamattu on erehtymätön vaikka ei itse noudata sitä 🤷🏼.
Vielä 1800-luvulla orjuudelle löydettiin perusteet Raamatusta ja orjuudella oli silloin kirkon siunaus. Mietipä sitä seikkaa hetkinen ihan vakavasti.
Jos orjuudelle oli perusteet Raamatussa, niin miksi orjille jaettiin sensuroituja Raamattuja.
Googlata slave Bible, kun ette kuitenkaan usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka ei tiedä, että homous on syntiä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat loputtoman kiinnostuneita muiden ihmisten seksielämästä.
Heidän tulisi kaikin tavoin pyrkiä tekemään se mahdollinen oma kumppaninsa tai puolisonsa onnelliseksi. Jos siinä onnistuu, ei koe tarvetta tuomita kanssakulkijoiden yksityiselämää, vaikka se näyttäisikin jotenkin erilaiselta kuin oma.
Siksikin varmaan tämä "loputtoman kiinnostava muiden seksielämä" on osa kansallista opetussuunnitelmaa (POPS, 2014/2016 uudistus, SETA:n materiaalit peruskoulussa ja lukiossa), Yleisradion kiintiöhomotusta (yhdenvertaisuusperiaate eli vähemmistön pakkonäkyvyys, homotiedotuskampanjat), terveydenhuollossa (terveydentuhossa eli transformers-tukena) kaupunkien rekrykiintiöissä (yhdenvertaisuuslain mu
Sano vaan suoraan, että haluaisit, että sitä homotusta joku tulee hieromaan naamallesi ja olisit kohta kurkkuasi myöten täynnä ;DDDDDD
Mielellään vähän pakotettuna ja vastoin tahtoasi, koska se sua erityisesti kiihottaa.
-winner-
Olen itse aivan vakuuttunut siitä, että kukaan sateenkariperheessä kasvanut lapsi (julkimoista vaikka näyttelijä Elsa Saisio tai ex-pääministeri Sanna Marin) ei sortuisi elämänsä aikana fundamentalistikristillisyyteen. Joka olisi kokenut, että ihan tavallista perhe-elämää vietetään, moraalittomat seksihurjastelijat ovat sitten erikseen: olivat ne hurjastelijat sitten heteroita ja homoja tai mitä ikinä.
Tai miksei kuka tahansa, jolla on ollut elämässään turvallinen, homoseksuaali aikuinen, lähipiirissä, olisi samalla tavalla turvassa moiselta hapatukselta. Joka jo lapsena on saanut kokea, että tavallisia ihmisiähän me kaikki ollaan, hyvine puolinemme ja vikoinemme.
Ehkä näiltä kiviä heitteleviltä itseltään onkin puuttunut lapsuudessa turvallisia elementtejä ja niitä sitten pitää aikuisena hakea lukemalla sääntökirjaa: kun itse noudattaa sääntöjä ja kovin moittii sääntöjä rikkovia, niin hyvin menee, hyvin menee, ei ole hätää, ei ole hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat loputtoman kiinnostuneita muiden ihmisten seksielämästä.
Heidän tulisi kaikin tavoin pyrkiä tekemään se mahdollinen oma kumppaninsa tai puolisonsa onnelliseksi. Jos siinä onnistuu, ei koe tarvetta tuomita kanssakulkijoiden yksityiselämää, vaikka se näyttäisikin jotenkin erilaiselta kuin oma.
Eiköhän uskovien toimesta ole kyse synnistä varoittaminen, eikä siitä että olisi kiinostunut muuten vaan.
Käveletkö itse palavan talon ohi, vaan yritätkö auttaa?
Jos käsitykseni siitä, että talo palaa perustuu siihen, että jossain kirjassa lukee "talo tässä osoitteessa palaa", enkä omin silmin näe mitään savua tai liekkejä, niin oletan, ettei kirjan väite tulipalosta pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta löytää perusteen ihan mille tahansa. Tarvii vain ottaa yksi jae ja toistella sitä unohtaen että se on hyvin vanha ja vanhentunut vuosisatojen aikana kirjoitettu kokoelma tekstejä kulttuurista jota ei sellaisenaan edes ole enää. Ja sitten 2025 vuoden ihminen pitää sitä Jumalan sanana samalla kuitenkin noukkien sieltä vain ne kohdat jotka sopivat omaan maailmankuvaan (ja etenkin valtaan ja rahaan liittyviin tavoitteisiin), kuitenkin väittäen että koko Raamattu on erehtymätön vaikka ei itse noudata sitä 🤷🏼.
Vielä 1800-luvulla orjuudelle löydettiin perusteet Raamatusta ja orjuudella oli silloin kirkon siunaus. Mietipä sitä seikkaa hetkinen ihan vakavasti.
Jos orjuudelle oli perusteet Raamatussa, niin miksi orjille jaettiin sensuroituja Raamattuja.
En tiedä, mitä sensuroitiin, mutta kaikki tiedämme, että sieltä löytyy niin monenlaista. Löytyi perusteet orjuudelle, mutta löytyy myös päinvastaista materiaalia. Veikkaisin, että tuota jälkimmäistä matskua on sensuroitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winnerillä ei taida olla muuta elämää kun uskovien kristittyjen vainoaminen, av ketjuissa. Kyllä on köyhää. Winner on epätoivoinen, ja syystäkin!
Tiedoksi että winner on ilmoittanut olevansa ateisti, muissa aikaisimmissa ketjuissa.
Ehkä nimimerkki on enne tai ainakin harras toive. :)
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Ilm. 3:12
No nyt vähän rajaa sen palvomisen suhteen ;D
Voitaisiin kyllä pitää pieni kiva kilvoittelu tämän "elämän" suhteen, kuka tässä voittaa. Kuinka moni ketjulainen pystyy olemaan 40 päivää poissa internetistä voisi olla yksi hyvä kilvoittelu, paitsi nykyisessä maailmantilanteessa uutisvirrassa silti pitää jotenkin pysyä, että tiedetään ollaanko jo sodassa tai Armageddonissa vai ei ja kenen kanssa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän uskovien toimesta ole kyse synnistä varoittaminen, eikä siitä että olisi kiinostunut muuten vaan.
Jos käsitykseni siitä, että talo palaa perustuu siihen, että jossain kirjassa lukee "talo täss
Loistavasti kiteytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta itse olen täysin tietoinen tuon orjaraamatun olemassaolosta.
Kysymys sinulle: mitä sinne jätettiin jäljelle ja mitä sieltä otettiin pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käsitykseni siitä, että talo palaa perustuu
Loistavasti kiteytetty.
Itse sanoisin, että kyllä siinä hetki pitäisi miettiä, jos olisi Helvetin Enkelien kerhohuone, että ketä nämä lähimmäiset ovat, joita menen henkeni edestä pelastamaan. Jokainen tosiuskova varmaan kääntäisi päänsä ja rukoilisi Jumalaltaan sadekuuroa ja jos ei sitä siihen tule, niin se oli Jumalan tahto ja nämä ollvat varmasti kohtalonsa ansainneet. Toisaalta sitten nimenomaan uskoon tulo on muuttanut monen jengiläisen elämän ja se entinen paha elämä on kenties jäänyt. Voisiko niistä kaikista 20 jengiläisestä tulla sitten Jumalalle pelastettuja? Pääsisinkö minä homona Taivaaseen siinä vaakakupissa, että sain 20 sielua pois pahuuden teiltä?
Ei ole niin yksinkertainen yhtälö ;D
-winner-
Uskonto tai ideologia ei ole vastaus. Maailmassa sen 10 000 uskontoa ja sirpaleina levittynyttä ajatusta siitä mikä on oikein.
Ja sitten taas ketjussa on joitakin kristittyjä esittäviä, joiden mielestä jos siellä palavassa talossa on -winner-, niin antaa vaan palaa ja ignooratkaa vain se botti :/
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käsitykseni siitä, että talo palaa perustuu siihen, että jossain kirjassa lukee "talo täss
Jos oli liian vaikea esimekki, otetaan toinen:
Jos näet jonkun hukkuvan , yritätkö auttaa ( jos pysyisit), vai jäätkö vaan katsomaan kun ihminen hukkuu, ja ajattelet ettei sinun tule puuttua asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos näet jonkun hukkuvan , yritätkö auttaa ( jos pysyisit), vai jäätkö vaan katsomaan kun ihminen hukkuu, ja ajattelet ettei sinun tule puuttua asiaan?
Jos näen, että ihminen ui tavallista rintauintia kevyen näköisesti viiden metrin päässä rannasta, ja kädessäni oleva kirja sanoo, että tältä näyttää ihminen, joka aivan hetikohta hukkuu, niin ajattelen kirjan olevan väärässä, ja annan ihmisen uida rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen, että ihminen ui tavallista rintauintia kevyen näköisesti viiden metrin päässä rannasta, ja kädessäni oleva kirja sanoo, että tältä näyttää ihminen, joka aivan hetikohta hukkuu, niin ajattelen kirjan olevan väärässä, ja annan ihmisen uida rauhassa.
Oletpa hauska. Kysymys kuului että jos näet jonkun hukkuvan.
Et pystynyt vastaamaan koska vertauskuvani kuvasi siitä että uskovat kristityt varoittavat syntisestä elämäntavasta, ja yrittävät pelastaa eksynyttä, eivätkä jää hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei luo ketään homoksi tai lesboksi. Sielunvihollinen, Saatana on asian takana. Saatana vääristää ja valehtelee, vie pois Jumalan tahdosta. Jumala ei myöskään luo ketään varkaaksi tai mu rhaajaksi.
Homouden / lesbouden toteuttaminen/teot ovat synti, kauhistus Jumalalle.
Vai niin. Olisiko homoseksuaalisuus kuitenkin kauhistus sinulle??
Jumalasta tässä on kyse. Jumalan täysin selvästä ilmoituksesta koskien asiaa, Raamatun alusta, sen loppuun!
Vai niin. Olisiko homoseksuaalisuus kuitenkin kauhistus sinulle??