Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
661/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä mulle joku tämä paradoksi. 

Mitä enemmän joku julistaa, että "nyt ymmärrän Raamattua" ja " Raamattu avautui minulle " jne,  niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä hänen vastauksensa johonkin Raamattua koskevaan kysymykseen on, että "hiljaa! Tuota ei saa kysyä, sinä Saatanan kätyri!" 

Tuohan on oikeastaan aika hauskaa. Näen jo mielessäni sketsin aiheesta. Sorry, en osaa selittää. 

Vierailija
662/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaalisuuden syntiin langenneet joutuvat luonnollisesti kadotukseen ja ikuiseen helvetin tuleen.

Kuten sinäkin ja minäkin.

"Kaikki ovat syntiä tehneet"!

Roomalaiskirjeessä lukee: Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit...

Wau!

Jeesus sovitti ristillä ihmisen syntisen perusluonteen synnit, ei tahallisia syntejä syntistä/ Jumalan vastaista elämäntapaa.

Ihmisen täytyy tehdä parannus, hylätä synnit. Jumala ei ole antanut ihmiselle lupaa elää niin kun itse haluaa, vaan niin kun Hän määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalasta tässä on kyse. Jumalan täysin selvästä ilmoituksesta koskien asiaa, Raamatun alusta, sen loppuun!

Onko sillä mitään merkitystä, että se, miten "Jumalan täysin selvä ilmoitus" kyseistä asiaa kuvailee on täysin totuutta vastaamaton?

Onko Saatanan eksytys sinun totuutesi? 

Room. 1:24-27:

Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset

Ihanaa, kun joku jaksaa vääntää ratakiskosta. Lisään, että Paavali kuvailee tuossa näkemiään epäjumalan palvontamenoja. 

Vierailija
664/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia. 

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Vierailija
665/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän joku julistaa, että "nyt ymmärrän Raamattua" ja " Raamattu avautui minulle " jne,  niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä hänen vastauksensa johonkin Raamattua koskevaan kysymykseen on, että "hiljaa! Tuota ei saa kysyä, sinä Saatanan kätyri!" 

Just joo. Täällä on joku mainostanut lukeneensa Raamatun kaksi kertaa ja ei tosiaan ole uskossa. Täällä on vain pilkkaajia, liekö yhtään joka oikeasti olisi edes kiinnostunut Jeesuksesta, tuntemaan häntä. Onhan täällä yritetty selittää asioita siinä toivossa että joku kuulee, mutta kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä.

Toinen juttu on sitten että kysellään tyyliin "miksi Jumala ja mitä Jumala haluaa tai miksi tekee jotain "pahaa".

Suoraan sanottuna tällaisille pelleille vastaamindn on helmien heittämistä sioille minkä Jeesus kieltää.

No, sikojen lisäksi täällä toivottavasti on ekshneitä jotka etsii totuutta.

Vierailija
666/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia. 

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Kehtaat puhua lähimmäisistäsi noin, häpeä ja häpeä suuresti. 

Vierailija
667/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanaa, kun joku jaksaa vääntää ratakiskosta. Lisään, että Paavali kuvailee tuossa näkemiään epäjumalan palvontamenoja."

Tämäkin on yksi tulkinta, kyllä. Itse näen Paavalin kuvailevan siinä yleistä seksuaalista hillittömyyttä a'la roomalaiset orgiat, jossa kaikki panevat kaikkea. Ei tuohon aikaan ollut oikein kellään mitään tietoa siitä, että homoseksuaalisuus voi pitää sisällään elämän loppuun asti jatkuvan monogamisen, keskinäiseen rakkauteen ja huolenpitoon perustuvan parisuhteen ihan samalla tavalla kuin heteroseksuaalisuuskin.

Toki mielipiteelläni ei kristityn näkökulmasta ole mitään painoarvoa, koska olen itse ateisti, mutta toisaalta tiedän olevan kristittyjä, jotka ymmärtävät Paavalin puheet samalla tavalla, eikä kukaan lopulta voi objektiivisesti osoittaa olevansa oikeassa.

Vierailija
668/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Täällä on joku mainostanut lukeneensa Raamatun kaksi kertaa ja ei tosiaan ole uskossa. Täällä on vain pilkkaajia, liekö yhtään joka oikeasti olisi edes kiinnostunut Jeesuksesta, tuntemaan häntä. Onhan täällä yritetty selittää asioita siinä toivossa että joku kuulee, mutta kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä.

Toinen juttu on sitten että kysellään tyyliin "miksi Jumala ja mitä Jumala haluaa tai miksi tekee jotain "pahaa".

Suoraan sanottuna tällaisille pelleille vastaamindn on helmien heittämistä sioille minkä Je

Jeesuksen tunteminen on minun mielestäni ihan eri asia kuin sellainen Raamatulla päähän lyöminen ja kivien heittely, mitä täällä on harrastettu. 

Vierailija
669/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma siitä, että Jumala ei oikeasti halua ketään sössimään täydellistä 3 hengen Taivastaan ja tekee keskustelupalstojakin ihan vaan sillä, että sitten on mustaa valkoisella, miten joku teki syntiä ajatuksen tai kirjoituksensa kautta ja kaikki menevät loppusijoituspaikkanaan Helvettiin.

-winner-

Vierailija
670/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille on annettu heikkoutta, jotta he lankeaisivat mahdollisimman helposti syntiin ja heidän olisi mahdollisimman vaikeaa opetella toimimaan oikein ja heillä olisi muutenkin elämässä haasteita tarpeeksi ja ylikin. Heikon ja tyhmän on vaikea oppia tajuamaan Jumalan aivoituksia ja tarkoituksia. Aikamoinen Rubikin kuution pikosekunnissa ratkoja saisi olla. Aamen.

Vierailija
671/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Puhuin perkeleestä, EN lähimmäisestäni. Se luetun ymmärtäminen taas kerran.🙄

Vierailija
672/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille on annettu heikkoutta, jotta he lankeaisivat mahdollisimman helposti syntiin ja heidän olisi mahdollisimman vaikeaa opetella toimimaan oikein ja heillä olisi muutenkin elämässä haasteita tarpeeksi ja ylikin. Heikon ja tyhmän on vaikea oppia tajuamaan Jumalan aivoituksia ja tarkoituksia. Aikamoinen Rubikin kuution pikosekunnissa ratkoja saisi olla. Aamen.

eli koet siis itsekin seksuaalista vetoa samaan sukupuoleen?

Vierailija
673/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma siitä, että Jumala ei oikeasti halua ketään sössimään täydellistä 3 hengen Taivastaan ja tekee keskustelupalstojakin ihan vaan sillä, että sitten on mustaa valkoisella, miten joku teki syntiä ajatuksen tai kirjoituksensa kautta ja kaikki menevät loppusijoituspaikkanaan Helvettiin.

-winner-

Entä jos pyrit erien voittamisen sijasta voittamaan pelin? 

Vierailija
674/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihanaa, kun joku jaksaa vääntää ratakiskosta. Lisään, että Paavali kuvailee tuossa näkemiään epäjumalan palvontamenoja."

Tämäkin on yksi tulkinta, kyllä. Itse näen Paavalin kuvailevan siinä yleistä seksuaalista hillittömyyttä a'la roomalaiset orgiat, jossa kaikki panevat kaikkea. Ei tuohon aikaan ollut oikein kellään mitään tietoa siitä, että homoseksuaalisuus voi pitää sisällään elämän loppuun asti jatkuvan monogamisen, keskinäiseen rakkauteen ja huolenpitoon perustuvan parisuhteen ihan samalla tavalla kuin heteroseksuaalisuuskin.

Toki mielipiteelläni ei kristityn näkökulmasta ole mitään painoarvoa, koska olen itse ateisti, mutta toisaalta tiedän olevan kristittyjä, jotka ymmärtävät Paavalin puheet samalla tavalla, eikä kukaan lopulta voi objektiivisesti osoittaa olevansa oikeassa.

Monogamia tai avioliitto eivät pyhitä perversiota. Sukuelimet on jumala luonut tiettyä tarkoitusta varten ja se on suvun jatkuminen. Ei muu.

Itse asiassa väitäisin, että suurimman osan avioliitoista on tarkoitus olla seksittömiä. Ja näin onkin - jumala on luonut maailman niin, että kaikilla on oma puoliso siitä huolimatta, onko tämän kanssa vai ei. Jos on homoseksuelli, niin silloin aviorikkoo tätä puolisoaan vastaan koko ajan. Jos on sinkku, niin silloin on hylännyt puolisonsa.

Vierailija
676/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Sanoit, että he ovat Perkeleen tekosia.  Ei niin voi ihmisistä puhua. 

Vierailija
677/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun teorian mukaan ihminen on jumalan ja apinan risteytys. Ja tämä jumalrotu joka meni apinaan lankeamaan, järjesti uskonnon ja huolehtii ihmiskunnasta vastuun- ja velvollisuudentunnosta. 

Mielestäni tämä on aika järkeenkäypä selvitys siihen nähden, että jotkut tämän tietyn sukupuolen edustajista sekaantuvat esim. eläimiin. Ja siksi kuuntelen myös aina ensisijaisesti jumalaa, ennemmin kuin ihmistä.

Vierailija
678/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Kyllä demonit ja saatana pyrkivät synnyttämään uusia kehoja, joita ottaa haltuunsa.

Vierailija
679/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monogamia tai avioliitto eivät pyhitä perversiota. Sukuelim

"Jjumala on luonut maailman niin, että kaikilla on oma puoliso siitä huolimatta, onko tämän kanssa vai ei."

No nyt on sekavaa settiä!!

Vierailija
680/1075 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka heidät sitten loi?

Perkeleen työtä se on.

Kyllä demonit ja saatana pyrkivät synnyttämään uusia kehoja, j

Okei, en tiennyt, että keskustelen avohoitopotilaiden kanssa. Heippa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan