Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
201/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä joillain ääriajattelijoilla ei ole lainkaan kykyä ymmärtää montaakaan asiaa. Missä ajassa  Raamattu on kirjoitettu?  Mitä on itse asiassa  tarkoitettu?  Mikä on Raamatun ydinsanoma? Mitä tarkoittaa lähimmäisenrakkaus? 

Pitäisikö sinun vähän selailla raamattua tai mennä kirkkoon kuunteleman saarnoja? Isoja kysymyksiä näin vauva-palstalle. Vaikutat erittäin kiinnostuneelta uskosta.

Vierailija
202/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- winner-. Tykkään sinusta! Sinulla on järki ja tunteet sovussa.

Alapeukuttajakin näkee niin, koska aina käy tasapainon vuoksi laittamassa uuden saatanallisen alapeukun, kun saan uuden yläpeukun joltain vähän fiksummalta kirjoittajalta ;DDDDD

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos te olettekin väärässä, entä jos te olette ymmärtäneen Jumalan sanan väärin ja syyllistytte syntiin käyttäessänne sitä toisten sortamiseen? Luette Raamattua omista tarkoitusperistänne käsin. Pidättekö mahdollisena, että teidän ymmärryksenne ei ole faktaa?

Sitten jumala korjaa toimintaani ja kun ymmärrän tehneeni väärin, korjaan tapojani. Toistaiseksi minulle on kuitenkin sanottu, että esim. lasten oikeudet (äitiin) ja naisen oikeudet (äitiyteen) ovat etusijalla. 

Vierailija
204/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

There's no hate like Christian love. Kuten joistakin kommenteista näkee.

Älä muuta sano. Halveksin. 

Jehovan todistajilla on hyvä vinkki siitä, että kannattaa mennä kohti sitä mistä pitää, eikä sitä mitä inhoaa. Mitäs olet itse siitä mieltä?

Vierailija
205/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun jumalaa ei ole olemassa. On vain heikkomielisiä jotka uskovat aavikon kansantaruja.

No sinulle varmasti ei olekaan, sillä suurin synti minkä voi tehdä on kieltää jumala, jolloin hän lakkaa kuulemasta rukouksiasi. Eli tämä on varmasti kohdallasi juuri näin.

Kai sinä ymmärrät, että se aavikkokansan mukajumala ei ole jumalaa nähnytkään. Narsistinen ja kostonhimoinen hiekkademoni ei ole koskaan ollut jumala.

Vierailija
206/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt rinnastavat homoseksuaalisuuden usein seksiin, himoihin tai irstailuihin. Vaikka kyse on myös rakkaudesta. Onko Raamatussa kielletty pyyteetön puhdas rakkaus samaa sukupuolta olevien välillä?

Pyyteetön rakkaus ei koskaan ole kiellettyä.

Parisuhderakkaus on aina pitkälti itsekästä. Minä haluan itselleni tuon ihmisen omakseni ja minä haluan hänen rakkauttaan ja minä haluan häneltä hellyyttä  jnpp.

Kyllä rakkaudessa voi olla kyse antamisestakin. Kuten jeesus pesi opetuslapsiensa lapset, tai äiti pesee lapsensa vartalon. Totta kai siinä myös saa, mutta en allekirjoita tuota, että rakkaudessa olisi kyse vain yksipuolisesta halusta saada jotakin itselle.

Hevosella kun on pillu. Ja mulkku.   Jeesus vertauskuvia käyttäen nätti miten pitää auttaa toisiaan hoivata ja huolehtia ikään katsomatta. Vertauskuva oli hänen kuolemasta että hän pesee syntimme ristillä niin että kelpaamme hänen vanhurskauden kautta pelastukseen.  SIINÄ EI NYT OLLUT KYSEESSÄ VARPAAT VAAN SYNTIEN PESU.  

Vierailija
207/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä joillain ääriajattelijoilla ei ole lainkaan kykyä ymmärtää montaakaan asiaa. Missä ajassa  Raamattu on kirjoitettu?  Mitä on itse asiassa  tarkoitettu?  Mikä on Raamatun ydinsanoma? Mitä tarkoittaa lähimmäisenrakkaus? 

Raamatun ydinsanoma on, että kaikki ihmiset ovat kirouksen alla ja menossa helvettiin. Vain Jeesus voi pelastaa.

Vierailija
208/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos te olettekin väärässä, entä jos te olette ymmärtäneen Jumalan sanan väärin ja syyllistytte syntiin käyttäessänne sitä toisten sortamiseen? Luette Raamattua omista tarkoitusperistänne käsin. Pidättekö mahdollisena, että teidän ymmärryksenne ei ole faktaa?

Sitten jumala korjaa toimintaani ja kun ymmärrän tehneeni väärin, korjaan tapojani. Toistaiseksi minulle on kuitenkin sanottu, että esim. lasten oikeudet (äitiin) ja naisen oikeudet (äitiyteen) ovat etusijalla. 

Raiskattujen naisten oikeudet on kuulkaa nollassa.   Et sä voi pakottaa ketään äidiksi hirviöiden lapsille.  Eikä isäksikään. 

Vierailija
209/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.

Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.

Ihmiskunnan syntisyydestä aiheuttamia anomalioita. Jumala kostaa isien pahat teot seuraaville sukupolville. Ei niin että jumala olisi erityisesti luonut tai halunnut vammaisia tai homoja.

Ei vaan synti periytyy. Perisynti.

Vähän sama asia. Mutta Jumala ei siis ole varta vasten luonut ketään homoksi, pedofiiliksi, vammaiseksi, narsistiksi, itsekkääksi, ahneeksi, himokkaaaksu

Vierailija
210/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksuaalienergiaan kuuluu hedelmällisyys ja elämän luominen ja syntyminen. Homoseksuaalisessa TAI naisen ja miehen välisessä aktissa, jossa on ehkäisy tai on tavoitteena vain simuloida ja tuottaa mielihyvää, on hyvin erilainen lataus ja energia, kuin hedelmällisessä aktissa. Tämä on oman kehon hyväksikäyttöä ja se on kaikki pois syntyvältä lapselta. Se ei tarkoita sitä, että irtoseksin sijaan pitäisi tehdä irtolapsia, vaan kultivoida muita elämän osa-alueita riittävästi, jotta olisi edellytykset myös sille hedelmälliselle vuorovaikutukselle."

Nyt kun vielä kerrot ketjussa jokaiselle heteromiehelle ja -naiselle, mikä jokaisen lukuisista seksikerroista ensin  yksin ei hukkaa sitä maailman uutta pelastajaa tai sitten yhdessä on se siittiö ja munasolupari, joka varmasti tuottaa 100% vammattomana syntyvän lapsen, joka ei ihmettele koskaan homoseksuaalisuutta tai miten just se siittiö osaa uida puoli milliä nopeammin kuin se viereinen si

Jutuissasi ei ole päätä eikä häntää enää, tunnut suoltavan ulos vaan jotain traumadumppiasi. 

Lapsi on mitä se on, eivät kristityt tavoittele mitään uuden messiaan tuottamista. Eikä toivottavasti kukaan muukaan. Ateistit ja teideuskovaiset taitavat olla noita, jotka pyrkivät seulomaan ja geenioptimoimaan jälkikasvua (niinkuin kaikkea muutakin). Kristityt luottavat herraan.

Vierailija
211/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon ihmisiä jotka kokevat Jumalan sanoneen heille, että homoseksuaalisuus ei ole synti. Kenen Jumala ja ymmärrys on oikea? Miten voit tietää, että juuri sinun käsityksesi on oikein?

Vierailija
212/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun ydinsanoma on, että kaikki ihmiset ovat kirouksen alla ja menossa helvettiin. Vain Jeesus voi pelastaa.

Helvetti jengiä ilkeyden vanhassa vai.  Uuden liiton välimies Jeesus poisti KIROUKSET mutta vanhan liiton jengit jatkaa kirouksiaan.  Älä siis laita kristittyjen päälle vanhan liiton kirouksia. Ääliö. 

Vierailija
213/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt rinnastavat homoseksuaalisuuden usein seksiin, himoihin tai irstailuihin. Vaikka kyse on myös rakkaudesta. Onko Raamatussa kielletty pyyteetön puhdas rakkaus samaa sukupuolta olevien välillä?

Pyyteetön rakkaus ei koskaan ole kiellettyä.

Parisuhderakkaus on aina pitkälti itsekästä. Minä haluan itselleni tuon ihmisen omakseni ja minä haluan hänen rakkauttaan ja minä haluan häneltä hellyyttä  jnpp.

Kyllä rakkaudessa voi olla kyse antamisestakin. Kuten jeesus pesi opetuslapsiensa lapset, tai äiti pesee lapsensa vartalon. Totta kai siinä myös saa, mutta en allekirjoita tuota, että rakkaudessa olisi kyse vain yksipuolisesta halusta saada jotakin itselle.

Hevosella kun on pillu. Ja mulkku.  &nbsp

Niin, myös romanttiseen rakkaussuhteeseen kuuluu hoivaa? Vaikutat todella levottomalta ja sekavalta, voisitko hieman selventää mitä tarkoitat? Toisen vartalon pesu on mitä ihanin tapa hoivata tätä kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
214/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun jumalaa ei ole olemassa. On vain heikkomielisiä jotka uskovat aavikon kansantaruja.

No sinulle varmasti ei olekaan, sillä suurin synti minkä voi tehdä on kieltää jumala, jolloin hän lakkaa kuulemasta rukouksiasi. Eli tämä on varmasti kohdallasi juuri näin.

Kai sinä ymmärrät, että se aavikkokansan mukajumala ei ole jumalaa nähnytkään. Narsistinen ja kostonhimoinen hiekkademoni ei ole koskaan ollut jumala.

Oletpas sinä vihainen. Oleko syönyt tänään? Onko ikkuna auki? Kuka tämä aavikkodemoni on, joka mieltäsi vainoaa? Ei ainakaan jeesus varmaan...

Vierailija
215/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun vähän selailla raamattua tai mennä kirkkoon kuunteleman saarnoja? Isoja kysymyksiä näin vauva-palstalle. Vaikutat erittäin kiinnostuneelta uskosta.

Ja sinä erittäin kiinnostuneelta eksyttäviin ääritrolleihisi saamista vastauksista ja huomiosta ;DDDD

-winner-

Vierailija
216/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskattujen naisten oikeudet on kuulkaa nollassa.   Et sä voi pakottaa ketään äidiksi hirviöiden lapsille.  Eikä isäksikään. 

Sekulaari laki on todellakin misogynistinen. Ja vaikuttaa siltä että misogynistisemmäksi menee. Sen vuoksi iso osa naisista kieltäytyykin synnyttämästä. Kristityissä liitoissa, missä arvot ovat perinteisemmät, vielä osa niin tekee. 

Mutta suvullinen lisääntyminen ei sinänsä ole kristityn päätehtävä vaan tämä voi seurata jeesuksen mallia ja kirkastua täysin.

Vierailija
217/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon ihmisiä jotka kokevat Jumalan sanoneen heille, että homoseksuaalisuus ei ole synti. Kenen Jumala ja ymmärrys on oikea? Miten voit tietää, että juuri sinun käsityksesi on oikein?

Syntiä on kaikki muukin mitä ihminen tekee . Mutta luonnotonta se toki on .  He kyllä itsekin sen tietävät vaan eivät sille mitään voi.   Me julistamme evankeliumia emme hoida saatanan tehtäviä. 

Vierailija
218/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa muutaman Raamatun kohdan joissa samaa sukupuolta olevien rakkaussuhde kielletään?

Tästä löydät kattavan listan: https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/homoseksu…

Vierailija
219/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.

Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.

Ihmiskunnan syntisyydestä aiheuttamia anomalioita. Jumala kostaa isien pahat teot seuraaville sukupolville. Ei niin että jumala olisi erityisesti luonut tai halunnut vammaisia tai homoja.

Ei vaan synti periytyy. Perisynti.

Vähän sama asia. Mutta Jumala ei siis ole varta vasten luonut ketään homoksi, pedofiiliksi, vammaiseksi, narsistiksi, itsekkääksi, ahneeksi, himokkaaaksu

Ei, eivätkä nämä ole ihmisen pysyviä ominaisuuksia. 

Vierailija
220/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kysymys on se mikä Raamattu on.

Joillekin Raamattu on Jumalan sanaa Jumalasta meille ihmisille.

Joillekin Raamattu on ihmisten ajatuksia Jumalasta.

Näissä on huima ero ja ratkaisee paljon miten ymmärrämme Raamattua.

Itse tiedän Raamatun olevan Jumalan sanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme