Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
21/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?

He voivat kääntyä pois synnistä ja homoudesta, homouden harjoittamisesta. 

Vierailija
22/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?

Ai Jumala antaa kärsiä? Ei, kyllä se on saatana ja ihminen itsekin usein. Homous ei kadota, vaan homoseksuaalit teot. 

Minä kärsin mm. kun en voi syödä 10 suklaalevyä päivässä. En silti syyttäisi Jumalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan homo rakastaa muttei nussia. En ole koskaan itsekään päässyt naista nussimaan, ei se ole mikään iso juttu jos ei koskaan saa seksiä.

M

Vierailija
24/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä taitaa olla enemmän tai vähemmän biseksuaaleja, jolloin valinnan voi tosiaan tehdä. 

Vierailija
25/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia. 

Sinulla ei ole taivasosuutta .  Älkää tuomitko ettei teitä.  Minkä teet toisille se sulle. Myllynkivi jos estää tulemasta Jeesuksen luokse ja erottaa Jeesuksesta . Ilmestyskirja 20:10  muistuttaa mikä on jo tehty.  

Vierailija
26/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinäkään pysty kääntymään pois heterosta tai edes toisten tuomitsemisesta. 

Vierailija
27/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että homoseksuaalisuus on syntiinlangenneen maailman yksi seuraus/ ilmiö, samoin kuin näkövammaisuus tai taipumus alkoholismiin. Jumala ei ole varsinaisesti luonut kenestäkään ihmistä epätäydelliseksi, mutta näin se nyt on tässä maailmassa. 

Yhdellä on kiusaus alkoholiin, toisella samaan sukupuoleen, kolmannella ylensyöntiin. 

Ja jollain on kaikki nuo kiusaukset, kuten minulla. 

Mutta Pyhän Hengen ansiosta en ole enää lihava elostelija, vaan nykyään elän kurinalaisesti ja terveellisesti. 

Vierailija
28/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia. 

Sinulla ei ole taivasosuutta .  Älkää tuomitko ettei teitä.  Minkä teet toisille se sulle. Myllynkivi jos estää tulemasta Jeesuksen luokse ja erottaa Jeesuksesta . Ilmestyskirja 20:10  muistuttaa mikä on jo tehty.  

Onko sinulla taivasosuus? 

Vierailija
29/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta. 

Vierailija
30/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivasosuus on sillä, jolle Pyhä Henki on antanut sinetin. Lukekaa Raamattua, niin ei tarvi väitellä tyhjänpäiväsiä. 

Vierailija
31/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinäkään pysty kääntymään pois heterosta tai edes toisten tuomitsemisesta. 

Kyllähän kaikkien heteroiden kuuluu pidättäytyä avioliiton ulkopuolisesta sukupuolielämästä. Jos ei puolisoa löydy vaikka pariin kymmeneen vuoteen, niin sitten eletään pari kymmentä vuotta siveästi, eikä huoruudessa. 

Vierailija
32/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei suoraan luo kenestäkään homoa, samoin kuin ei suoraan luo muitakaan vikoja ihmisissä. Jumala on luonut ihmiset, jotka voivat lisääntyä. Lisääntymisessä moni asia voi mennä pieleen. Geenit voivat olla oikukkaita, ympäristötekijät voivat vaurioittaa sikiötä yms. Kaikki tämä voi luoda ihmisiä, jotka ovat jo geneettisesti ja neurologisesti viallisia, henkisesti mielenvikaisia, fyysisesti viallisia jne. Lisäksi ihminen voi kasvaa kieroon elämänsä aikana huonojen kokemusten ja vaikutteiden seurauksena.

Jumala ei siis luo suoraan homoja yhtään sen enempää kuin vaikka psykopaatteja tai kädettömiä. Toki Jumala on tavalla tai toisella luonut kaiken, muttei homoja tavalla, jolla ap luulee. Ja moni ihminen, jonka ei kuulunut olla synnynnäisen viallisuuden takia olla homo kehittyi tällaiseksi, koska tällä oli poikkeavia kokemuksia varhaisella iällä, etenkin traumaa seksuaalisesta hyväksikäytöstä yms.

Vierailija
33/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heteroudesta tuli synti? 

Vierailija
34/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta he elävät silti elämänsä kärsimyksessä, koska homous ei poistu ihmisestä vaikka hän pidättäytyisi homoseksuaalisista teoista. Hän ei voi pakottaa itseään rakastamaan vastakkaista sukupuolta vaan joutuu elämään elämänsä kivussa ja ilman rakkautta. 

Ei sinkkuna oleminen mitään kärsimystä ole. 

Vierailija
35/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Jumala antaa kärsiä? Ei, kyllä se on saatana ja ihminen itsekin usein. Homous ei kadota, vaan homoseksuaalit teot. 

Minä kärsin mm. kun en voi syödä 10 suklaalevyä päivässä. En silti syyttäisi Jumalaa.

On vähän eri asia pidättäytyä suklaasta, viinasta tai huumeista kuin kieltää itseltään kokonaan oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi toisen taholta. Joutua elämään yksin koska ei pysty rakastamaan vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
36/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen poppareita ja seurailen tätä hauskaa ketjua :D

Vierailija
37/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heteroudesta tuli synti? 

Silloin kun se johtaa avioliiton ulkopuolisiin sukupuolisuhteisiin. Sukupuolielämä on tarkoitettu avioliittoon ja avioliitto yhdeksi elinikäiseksi liitoksi. 

Vierailija
38/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei homouden vastustaminen ole kirkkokristittyjen keskuudessa yleistä, lahkoissa sitäkin yleisempää.  Kynis.mi 

Vierailija
39/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei suoraan luo kenestäkään homoa, samoin kuin ei suoraan luo muitakaan vikoja ihmisissä. Jumala on luonut ihmiset, jotka voivat lisääntyä. Lisääntymisessä moni asia voi mennä pieleen. Geenit voivat olla oikukkaita, ympäristötekijät voivat vaurioittaa sikiötä yms. Kaikki tämä voi luoda ihmisiä, jotka ovat jo geneettisesti ja neurologisesti viallisia, henkisesti mielenvikaisia, fyysisesti viallisia jne. Lisäksi ihminen voi kasvaa kieroon elämänsä aikana huonojen kokemusten ja vaikutteiden seurauksena.

Jumala ei siis luo suoraan homoja yhtään sen enempää kuin vaikka psykopaatteja tai kädettömiä. Toki Jumala on tavalla tai toisella luonut kaiken, muttei homoja tavalla, jolla ap luulee. Ja moni ihminen, jonka ei kuulunut olla synnynnäisen viallisuuden takia olla homo kehittyi tällaiseksi, koska tällä oli poikkeavia kokemuksia varhaisella iällä, etenkin traumaa seksuaalisesta hyväksikäytöstä yms.

Miksi Jumala antaa heidän sitten kärsiä, koska he itse eivät ole valinneet tulla "viallisiksi"?

Vierailija
40/1075 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommasin omani anekaupoilla.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä