Lääkäri: mitä ajattelet ylipainoisesta potilaasta?
Mitä ajattelet ylipainoisesta potilaasta? Kuinka paljon vastaanotollasi käy liian painavia ihmisiä? Pidätkö mini-intervention? Minkälaisen? Kumpaa painotat enemmän: painon mini-interventiota vaiko alkoholinkäytön mini-interventiota?
Sana olkoon vapaa, muttei pilata asian vierestä öyhöttämällä hyvää ketjua!
Kommentit (20)
Joskus pitää kyllä purra kieleen ettei jotain mainitse jos lääkäri/sairaanhoitaja on sairaalloisen lihava ja puhuu miten potilaana olisi hyvä laihduttaa.
Tuskin täällä kovin montaa lääkäriä on. Valelääkäreitä korkeintaan.
Sivukommentti. Parempi että joku menee lääkäriin vaikka ylipainoisena kun ei mene ollenkaan jos on joku vika. Ja laihtuminen kestää aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pitää kyllä purra kieleen ettei jotain mainitse jos lääkäri/sairaanhoitaja on sairaalloisen lihava ja puhuu miten potilaana olisi hyvä laihduttaa.
Onnea vaan yritykseen, mutta eikö täällä pitäisi puhua minun terveydestäni?
Ajattelen että helppo tapaus: tarvitsee vain kehottaa laihduttamaan ja sillä selvä. Taas yksi potilas hoidettu.
Ai niin. Paitsi potilas tietysti itsekin katsoo mikä sopii, ettei lekuri laita väärää hoitoa tai toimenpidettä. Koska siellä on suosituksia.
Arvauskeskuksessa olisi todella tuuria saada aito valelääkäri tutkimaan. Saattaisi jopa saada apua!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yhteiskunnan kaikki kerrokset. Sen huomaa sopivista vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista tapahdu, tuossa tapauksessa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä Urpo sen tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Sivukommentti. Parempi että joku menee lääkäriin vaikka ylipainoisena kun ei mene ollenkaan jos on joku vika. Ja laihtuminen kestää aikansa.
Kyllä. Koko kesä.
Sivuhuomio: mulla on sellaisia sairauksia, joita on yleensä lihavilla=uniapnea ja verenpainetauti. Mutta olen hoikka. Lääkärit kiemurtelee, kun niillä ei ole mulle mitään neuvoa antaa. Sen ihan näkee kun ne nielee sitä vakiovastaustaan, raukkeliinit.
Ajattelen että mitähän tuokin minusta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Koko kesä.
Realistisesti ottaen kannattaa varata 10-15 kilon pudotusta varten vuosi aikaa. Siinä pitää tapahtua elämäntapamuutoksia. Yhden elämäntapamuutoksen omaksumiseen osaksi elämää sisäänajoon menee 6-8 viikkoa aikaa, ennen kuin siitä tulee rutiinia. Repsahtaminen on inhimillistä ja sen jälkeen pitää jatkaa kuten ennen repsahdusta.
En mitään. Käsitellään se asia, jonka takia potilas on vastaanotolla.
Ihmiset tietävät ylipainon riskit, osa kertoo niitä minulle. :)
🥺