Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennukseni loppui kokonaan kun sain rahaa ja sen mukana vapauden

Vierailija
16.08.2025 |

Sain perinnön, joka ratkaisi monta asiaa ja nyt en ole enää masentunut. Sain lähteä huonosta työpaikasta eikä karenssi haittaa, minun on mahdollista harrastaa ja matkustaa. Minulla on varaa kunnon ruokaan ja vaatteisiin. Mikä parasta, tunnen nyt olevani "yksi muista".

Tämä siis 500 k perinnön ansiosta. Se ratkaisi ongelmat.

Saitteko koppia?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan kuvittele tietäväsi, mitä toinen ihminen tuntee! Sinä et voi tietää. Et vaan voi. 

Vierailija
62/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahaa ja olen silti keskivaikeasti masentunut. Ymmärrän hyvin APn tilanteen. Parasta apua masennukseen on se että voi hallita omaa elämää. Saa tehdä hyviä valintoja. Tässä tapauksessa voi valita että matkustaa ja harrastaa eikä lähde töihin tekemään jotain työtä mikä ei kiinnosta tai palkitse mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauraana yrittäjänä ymmärrän pointtisi osittain, mutta omalla kohdalla esimerkiksi pystyvyyden tunne ja vastuunkanto ovat lääkettä masennukseen. Toki minulla rahat ovat itse ansaittuja, niin näkökulma on erilainen. Matka tekee minut onnelliseksi, lopputulos on vain seurausta.

Minäkin olen varakas yrittäjä, mutta niin vaan masennuin, kun elämässä hajosi muut rakenteet. Ja sitten sitä myöten myös yritys. 

Vierailija
64/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain koppia. Kyllä raha helpottaa elämää. Olen vähävaraisista lähtökohdista. Raha helpottaa hetken aikaa esim. jos tekee rankkaa työtä, voi rentouttaa paljon, että pääsee irti hetkeksi ulkomaille. Se on vain fakta, ettei koko ajan jaksa olla tavoitettavissa ja koko ajan suorittaa. 

Vierailija
65/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava nähdä negasynkkyyden keskellä elämää rakastavan postaus. Upea juttu, Ap. Naisena koen, että kaikista tärkein rahalla saatava asia on laadukas koti. Ei silikonit, 5 tähden lomamatkat, brändivaatteet.

Vaan K O T I .

Onnea Uuteen Elämään! 💚🌿

Vierailija
66/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että vaihdoit orjuuden toiseen orjuuteen. Ei kai siinä jos siitä tykkää.

Vierailija
67/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se, että suurin osa masentuneista tarvitsisi terapiaa ja muiden asioiden muuttamista elämässään, ei lääkkeitä siihen että kestää elämäänsä.

Kyllä raha ratkaiseen paljon aisoita, vaikka jotkut väittää ettei raha ratkaise köyhyyttäkään. Kyllä se köyhyyden ratkaisee, mutta ei välttämättä kaikkia syitä köyhyyteen.

Vierailija
68/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehtaavat väittää että raha ei tuo onnea... Niin vaan stressi ja huolet katoaa 90% kun saa rahaa sen verran että ei tarvii laskeskella mihin pennosensa laittaa...

Vierailija
69/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain perintöä, melkein ryyppäsin itseni hengiltä ja toivon, että kohta rahat loppuu. Hirveimmät vuodet elämästä.

Vierailija
70/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha on ainakin minut tehnyt onnelliseksi. Ja siis nimenomaan siten että se antaa vapautta. On enemmän valintoja joita voin tehdä. Ei ole pakko käydä työssä, olen ostanut itselleni aikaa ja vapauden pomottamisesta ja mikromanageerauksesta. Mitkään luksusjutut ei kiinnosta ja aika pian ne rahat olisi menneet jos sellaisiin alkaisin rahojani tuhlata. 

Vierailija
71/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itselläkin on tavoitteena saavuttaa pitkäjänteisen säästämisen ja sijoittamisen avulla, ihan noin valtavaa perintöä ei ole luvassa, mutta laitan kaiken säästöön tällä hetkellä minkä vain voin. Toivon pääseväni itse maksetulle eläkkeelle n. 50-55-vuotiaana jos hyvin käy. En todellakaan aio olla lähes 70-vuotiaaksi saakka orjana töissä.

Vierailija
72/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollut trolli niin onnea. Jos saisin itse vastaavan summan en enää koskaan palaisi töihin. Näin 50-vuotiaana tuo riittäisi loppuiäkseni. Talo ja auto maksettu. Ostaisin vain sijoituasuntoja koko rahalla ja elelisin kk-tuotoilla.

Vierailija
73/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Itsekin olen huomannut, että raha tuo onnea, vaikka minulla paljon vähemmän rahaa onkin. Mutta kun on ollut oikeasti köyhä, keskituloisena tuntuu että kierii rahassa.

Vierailija
74/80 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eräs hölmöimmistä sanonnoista on raha ei tuo onnea. Kyllä se minun kohdallani nimenomaan on tuonut, on ollut varaa terapiaan ja mahdollistaa perheelleni hyvä elämä. Olen väkivaltaisista ja köyhistä oloista kotoisin

M51

Vierailija
75/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eräs hölmöimmistä sanonnoista on raha ei tuo onnea. Kyllä se minun kohdallani nimenomaan on tuonut, on ollut varaa terapiaan ja mahdollistaa perheelleni hyvä elämä. Olen väkivaltaisista ja köyhistä oloista kotoisin

M51

Köyhien pitänyt keksiä jotain lohdutusta itselleen siitä että ovat köyhiä.

Vierailija
76/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain perintöä, melkein ryyppäsin itseni hengiltä ja toivon, että kohta rahat loppuu. Hirveimmät vuodet elämästä.

Työkaveri oli myös aika käsi rahankäytön kanssa, sai perinnön ja ryyppäsi ja hassasi rahat täysin käsittämättömiin hankintoihin. Joillekin ei vaan se ylimääräinen raha sovi.

Vierailija
77/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Ap ole ollut masentunut. Ei masennusta korjata rahalla. Valemasentuja hän on jos mikä ka vielä kehtaa elvistelemässä sillä täällä.

Tutkimusten mukaan taloudellinen epävarmuus altistaa masennukselle sekä pahentaa oireita ja vaikeuttaa toipumista.

Moni psykiatri kannattaakin perustuloa.

Vierailija
78/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii niin pitkään, kun tuo 500 000 euroa riittää. Sitten, kun ne loppuu, niin moni tarvitsisi "masennulääkkeeksi" miljoona euroa. Sitten viisi jne.

Vierailija
79/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta tulee mieleen se taanoinen tutkimus (referoitiin muistakseni Hesarissa), missä todettiin jotenkin:

"Ne työttömät, jotka saivat kokailussa lisää vastikeetonta rahaa kokivat itsensä onnellisemmaksi".

Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.

Vierailija
80/80 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut oikeasti masentunut. Minua raha auttoi siinä, että pystyin menemään yksityiselle lääkärille hakemaan apua.  Terapiankin kävin omalla rahalla.

Raha auttoi myös siinä, että mieheni pystyi pitämään vapaata töistään auttaakseen minua. Psykoterapeutin etsintä kun ei ollut siihen aikaan ihan helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi