Masennukseni loppui kokonaan kun sain rahaa ja sen mukana vapauden
Sain perinnön, joka ratkaisi monta asiaa ja nyt en ole enää masentunut. Sain lähteä huonosta työpaikasta eikä karenssi haittaa, minun on mahdollista harrastaa ja matkustaa. Minulla on varaa kunnon ruokaan ja vaatteisiin. Mikä parasta, tunnen nyt olevani "yksi muista".
Tämä siis 500 k perinnön ansiosta. Se ratkaisi ongelmat.
Saitteko koppia?
Kommentit (80)
Ymmärrän. Mulla ei ole tällä hetkellä yhtään ongelmaa, jota ei saisi ratkaistua rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan se vapaus on se viehättävin asia tässä. Matkustukset ja muut on bonusta. Mutta vapaus siitä että ei tarvitse olla riippuvainen huonosta työpaikasta on uskomatonta. Minulla ei ole kunnon koulutusta ja tein ihan kamalia suorittavan tason töitä, joissa oli myrkyllinen ja ahdistava ilmapiiri. Mutta pois ei voinut jäädä koska ei ollut varaa. Nyt on.
Olenkin miettinyt että oliko lääkärin antama diagnoosi väärä? Tai varmaan se oikea oli, mutta lääke oli väärä. Hänen olisi pitänyt antaa Citalopramin sijaan rahaa, niin masennus olisi hävinnyt.
ap
Diagnoosi oli väärä, et sinä oikeasti ollut masentunut, sinua ei vaan huvittanut mikään. Oikeasti masentuneen olo ei parane rahalla, kun ei jaksa edes suihkuun mennä.
Onnittelut vapaudestasi! Jos perit rahaa, niin sijoita ne viisaasti, hajauttaen, suoraan pörssiin ja korkeakorkoiselle tilille. Jos on pienet menot niin voit elää perintösi tuotoilla loppuelämäsi vapaana tai voit ottaa itsellesi mielekästä työtä vastaan vaikka osa-aikaisesti.
Aika moni masentuu vapauden puutteesta. Ja rahan puute on vapauden puutetta. Se vaikuttaa niin moneen asiaan. En nyt puhu ökyilystä, vaan sopivasta rahallisesta puskurista.
Terapiassa kävin läpi ongelmiani, ahdistusta ja masennusta. Kyvyttömyyttä saada elämääni hallintaan. Yksi ongelma johti aina toiseen ja sitten isoon vyyhtiin. Lopulta totesin terapeutille että jos vain saisin elämään "uuden starttirahan", niin saisin hetken ja järjestäisin asiani. Terapeutti kohautti olkiaan eikä sanonut mitään. Ja hänen pihallaan seisoi uunituore ja kallis auto. Sen terapian omavastuu oli kuukaudessa 240 euroa minulle, joka melkein katkaisi kamelinselän.
Ehkä terapeutti vaistosi että nyt liikutaan vaarallisilla vesillä. Mutta tottahan se oli, että kaikki oli kiinni rahasta. Kun sain oman perintöni ratkesi asiat kuin itsestään. Mutta silloin en perinnöstä tiennyt, se oli 15 vuoden päässä.
Asiasta pitäisi puhua enemmän. Ei kaikki masennus rahalla tietysti ratkea, mutta aika useasti kyllä ratkeaa. Asiasta ei kuitenkaan puhuta, koska "lääkettä" ei ole antaa. Kukaan ei halua antaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan se vapaus on se viehättävin asia tässä. Matkustukset ja muut on bonusta. Mutta vapaus siitä että ei tarvitse olla riippuvainen huonosta työpaikasta on uskomatonta. Minulla ei ole kunnon koulutusta ja tein ihan kamalia suorittavan tason töitä, joissa oli myrkyllinen ja ahdistava ilmapiiri. Mutta pois ei voinut jäädä koska ei ollut varaa. Nyt on.
Olenkin miettinyt että oliko lääkärin antama diagnoosi väärä? Tai varmaan se oikea oli, mutta lääke oli väärä. Hänen olisi pitänyt antaa Citalopramin sijaan rahaa, niin masennus olisi hävinnyt.
ap
Joo, ymmärrän kyllä. Raha rauhoittaa ja lopettaa pakollisen työssäkäynnin orjuuden.
Työilmapiiri voi olla Suomessa pahimmillaan yhtä helvettiä, varsikin hoitotyössä.
Ei ne hoidettavat, mutta ne toistensa niskassa olevat hoitsut ovat ihan pahimpia.
Sulle kävi hyvin, kiitä siitä Jumalaa.
Erittäin harva saa kokea moisen vapautuksen raastavasta työnteosta ja jos on vielä mt-ongelmia, on työ kahta kauheampaa.
Jeps liian usein vain todetaan raha ei ratkaise mtn ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Diagnoosi oli väärä, et sinä oikeasti ollut masentunut, sinua ei vaan huvittanut mikään. Oikeasti masentuneen olo ei parane rahalla, kun ei jaksa edes suihkuun mennä.
Jos joku antaisi sen 500k niin menisitkö suihkuun
I work all night, I work all day to pay the bills I have to pay
Ain't it sad?
And still there never seems to be a single penny left for me
That's too bad
In my dreams I have a plan
If I got me a wealthy man
I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball
Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world
It's a rich man's world
Niin tai voisi maksaa että joku veisi sinne suihkuun
Oliko koppi se, että yhteiskunnan pitäisi antaa jokaiselle masentuneelle puoli miljoonaa euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos joku antaisi sen 500k niin menisitkö suihkuun
Minulla on rahaa eikä tarvitse työssä käydä. En jaksa mennä suihkuun.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Alakulo, ei masennus.
Alakulo on jokin sukupuolitauti joka ei liity korvien väliseen elämään mitenkään.
nyt kun jumala on kuollut niin ihminen on vapaa tekemään valintoja joita ei alunperinkään halunnut tehdä
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikö lääkärin tehtävä kuitenkin ole yrittää auttaa edes jollain tavalla? Sinun tapauksessa se oli lääke. Jos sinua sattuisi syöpäpotilaana fyysisesti oikein paljon, jättäisitkö ottamatta kipulääkkeen, koska se ei poista koko syöpää?
Vierailija kirjoitti:
Oliko koppi se, että yhteiskunnan pitäisi antaa jokaiselle masentuneelle puoli miljoonaa euroa?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
nyt kun jumala on kuollut niin ihminen on vapaa tekemään valintoja joita ei alunperinkään halunnut tehdä
Puhu vaan omasta puolestasi.
Minun Jeesukseni elää!
Ei Ap ole ollut masentunut. Ei masennusta korjata rahalla. Valemasentuja hän on jos mikä ka vielä kehtaa elvistelemässä sillä täällä.
ap