Masennukseni loppui kokonaan kun sain rahaa ja sen mukana vapauden
Sain perinnön, joka ratkaisi monta asiaa ja nyt en ole enää masentunut. Sain lähteä huonosta työpaikasta eikä karenssi haittaa, minun on mahdollista harrastaa ja matkustaa. Minulla on varaa kunnon ruokaan ja vaatteisiin. Mikä parasta, tunnen nyt olevani "yksi muista".
Tämä siis 500 k perinnön ansiosta. Se ratkaisi ongelmat.
Saitteko koppia?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin miettinyt että oliko lääkärin antama diagnoosi väärä? Tai varmaan se oikea oli, mutta lääke oli väärä. Hänen olisi pitänyt antaa Citalopramin sijaan rahaa, niin masennus olisi hävinnyt.
ap
Eikö lääkärin tehtävä kuitenkin ole yrittää auttaa edes jollain tavalla? Sinun tapauksessa se oli lääke. Jos sinua sattuisi syöpäpotilaana fyysisesti oikein paljon, jättäisitkö ottamatta kipulääkkeen, koska se ei poista koko syöpää?
Ei syöpäläinen saa kunnon kipulääkkeitä koska niihin voi jäädä koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan se vapaus on se viehättävin asia tässä. Matkustukset ja muut on bonusta. Mutta vapaus siitä että ei tarvitse olla riippuvainen huonosta työpaikasta on uskomatonta. Minulla ei ole kunnon koulutusta ja tein ihan kamalia suorittavan tason töitä, joissa oli myrkyllinen ja ahdistava ilmapiiri. Mutta pois ei voinut jäädä koska ei ollut varaa. Nyt on.
Olenkin miettinyt että oliko lääkärin antama diagnoosi väärä? Tai varmaan se oikea oli, mutta lääke oli väärä. Hänen olisi pitänyt antaa Citalopramin sijaan rahaa, niin masennus olisi hävinnyt.
ap
Diagnoosi oli väärä, et sinä oikeasti ollut masentunut, sinua ei vaan huvittanut mikään. Oikeasti masentuneen olo ei parane rahalla, kun ei jaksa edes suihkuun mennä.
Höpsis. Masennukseen oli syy ja se ratkesi rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan se vapaus on se viehättävin asia tässä. Matkustukset ja muut on bonusta. Mutta vapaus siitä että ei tarvitse olla riippuvainen huonosta työpaikasta on uskomatonta. Minulla ei ole kunnon koulutusta ja tein ihan kamalia suorittavan tason töitä, joissa oli myrkyllinen ja ahdistava ilmapiiri. Mutta pois ei voinut jäädä koska ei ollut varaa. Nyt on.
ap
Diagnoosi oli väärä, et sinä oikeasti ollut masentunut, sinua ei vaan huvittanut mikään. Oikeasti masentuneen olo ei parane rahalla, kun ei jaksa edes suihkuun mennä.
Ei se raha traumoja sinänsä paikkaa mutta tuo traumatisoituneelle/masentuneelle aika hemmetisti turvaa ja mahdollisuuksia. Aika hitosti paremmat mahdollisuudet nousta sieltä suosta jos köyhään tai hyvin pienituloiseen vertaa.
Kyllähän se raha rauhoittaa. Ei tarvitse koko ajan olla huolissaan toimeentulostaan. Onneksi olkoon ap.
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja sen oikean masennuksen puhkeamiseen vaikuttaa rahattomuus - kun et mitään voi tehdä vaikka sinne suihkuun jaksaisitkin, niin lopulta et kykene motivoimaan itseäsi edes sinne suihkuun.
Tätä on ihan turha kieltää. Rahattomuus kaventaa elämää tukahduttavasti.
Olet syntynyt köyhään alkkisperheeseen. Kaava - saa traumat niskaasi - laiminlyö tuskan takia koulusi - hakeudu jollekin paskalinjalle amikseen - kärsi siellä koska ala ei sovi ja traumat vaikeuttaa mutta muutakaan ei ole - mene töihin ja kärsi kymmenkertaisesti masentavasta työstä ja ihmisistä - älä vaihda alaa koska ei ole rahaa tai koulutusta - toista samaa kaava vuodesta toiseen - masennu - masennu entisestäsi.
Hakeudu terapiaan - lässyttäkää yhdessä voimavaroista - usko hetki mutta sitten tajuat että rahat ei meinaa riittää mihinkään edelleenkään - unelmien tavoittelu maksaa - työ silti edelleen samaa paskaa - totea tämä terapeutille - terapeutti katsoo sinua tonnin setelillä - käy kolme vuotta siellä lässyttämässä ja totea lopulta että apua ei ollut mutta monta tonnia meni omavastuuna.
Kuule yhtenä päivänä että sen kusipääjuopon veli eli setäsi olikin kohtuullisen varakas jollakin helvetin ilveellä - kaikki kuolleet viinaan ja veli tappanut itsensä joten olet nyt yllättäen perijä - peri iso summa - huomaa että ei tarvitse olla enää paskassa duunissa ja lähde sieltä menemään - huomaa että mieliala nousee oudosti - huomaa että voit asua paremmalla alueella - huomaa että paremmalla alueella ihmiset on kivempia - huomaa että voit mennä iltalukioon ja alat löytää aivosi jotka olivat usvan alla - huomaa että IT WAS ALL ABOUT MONEY!
Ehkä tulit tyytyväiseksi, mutta samalla henkinen kehityksesi loppui tuohon. Lottovoittajat ovat muuten viiden vuoden päästä voitostaan joko tyytymättömämpiä tai yhtä tyytyväisiä elämäänsä kuin ennen voittoa. Pistä korvan taakse,
Rahalla pääsee pois sairastuttavista olosuhteista ja on enemmän todellista vaikutusvaltaa omaan elämäänsä. Se antaa toivoa. Myöhäistä ehkä oikein syvässä masennuksessa.
Leikki sikseen. Rikkaatkin voivat olla masentuneita, ja jos raha muuttaa oman elämän ja mielentilan, niin se on hieno juttu. Voi toki olla että se on vain väliaikainen ratkaisu.
Monesti sitä syyttää jotain ulkoisia asioita omista ongelmistaan, mutta jos nämä puitteet muuttuvat niin jollain kohdalla voi tulla se oivallus että on myös muututtava itse.
Tätähän vois valtio kokeilla, miltsi jokaiselle masentuneelle lääkehoidon ja terapian sijaan.
Ei se raha traumoja sinänsä paikkaa mutta tuo traumatisoituneelle/masentuneelle aika hemmetisti turvaa ja mahdollisuuksia. Aika hitosti paremmat mahdollisuudet nousta sieltä suosta jos köyhään tai hyvin pienituloiseen vertaa.
Opiskelu on Suomessa ilmaista. Ei se raha muuta siis mitään muuta kuin elämänasenteen, joka on lähtökohtaisesti väärä, jos sen voi rahalla muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tulit tyytyväiseksi, mutta samalla henkinen kehityksesi loppui tuohon. Lottovoittajat ovat muuten viiden vuoden päästä voitostaan joko tyytymättömämpiä tai yhtä tyytyväisiä elämäänsä kuin ennen voittoa. Pistä korvan taakse,
Vai niin. Minulla sama tilanne kuin ap:lla. Köyhänä ja ahdistuneena ja työpaikkakiusattuna en kyllä kehittynyt henkisesti vaan sisäinenkin maailma vain kutistui ja köyhtyi. Nyt on mennyt vuosia, en ole hassannut rahojani, sain pikkuhiljaa ilon takaisin elämään ja kiinnostuksen lukemiseen, taiteiluun, erilaisiin kulttuuripiireihin ja liikkumiseen. Nyt olen jopa aloittamassa uudet opinnot syyskuussa. Kyllä se (henkinenkin) vapaus olla ja tehdä/olla tekemättä just mitä itse tahtoo, viettää aikaa vain sellaisten ihmisten kanssa keiden seurasta nauttii ja huolettomuus toimeentulosta on hyvin parantavaa ja kehittävää. En siis ilmoittautuntu työttömäksi saadessani perinnön vaan todellakin halusin sen VAPAUDEN ja RAUHAN.
Niin, ei se sattumaa ole että mt-ongelmia on enemmän siellä missä ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on Suomessa ilmaista. Ei se raha muuta siis mitään muuta kuin elämänasenteen, joka on lähtökohtaisesti väärä, jos sen voi rahalla muuttaa.
Opiskeluaikanakin joutuu maksamaan vuokraa/vastiketta, syömään jne jne.
En minä mihinkään koppiin joutunut.
Diagnoosi oli ihan oikea. Mielesi oli masennuksessa, mutta elämäntilanteesi koheneminen sai elimistösi tuottamaan oikeita välittäjäaineita. Samoin, jos menetät kaikki rahasi kuukauden kuluttua, todennäköisesti masennut uudelleen.
Miksi sitten moni rikas ihminen on tehnyt itsemurhan? Diagnoosisi oli väärä, sinulla oli elämäntilanteesta johtuva uupumus tai keskivaikea masennus, joka ei vie toimintakykyä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Reaktiivinen masennus.
Niin, veikkaan että monen masennuksen pohjasyy on huoli siitä miten selviää elämässä taloudellisesti. Itse ainakin huomaan sen puolen aiheuttavan usein suurta ahdistusta.
Oikein masentunut ei ehkä menisi. Tiedäthän, että osa työttömistä ei hae Kelan tukia, vaikka vastineena olisi vain nettilomakkeen täyttäminen. Mutta kun ei jaksa.