Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo etääntyi kun en halunnut toista lasta- Ei ole enää läsnä

Vierailija
16.08.2025 |

Vaimo on syvästi loukkaantunut, koska en halunnut toista lasta. Hän ei enää puhu mitään ylimääräistä, ei halua läheisyyttä tms. Emme tee enää mitään yhdessä. Hän ei katsoi minuun päinkään, olen kuin ilmaa hänelle. 

Aikanaan riitelimme kovasti asiasta, yhtäkkiä puoliso ei enää riidellyt asiasta, vaan tilanne kääntyi näin. En saa mitään kontaktia vaimooni. 

Meillä on ollut ensimmäisen lapsen kanssa paljon ongelmia ja siksi en halua toista. Vaimo ei asiaa hyväksy.

Koen, että menetin vaimoni tämän asian takia. Onko enää mitään tehtävissä muuta kuin erota?

Asia aiheuttaa ikäviä fiiliksiä koska en halunnut asian menevän näin.

Kommentit (328)

Vierailija
121/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan heteronainen ja monen lapsen äiti, mutta täytyy sanoa, että jos olisin mies, en hetkeäkään katselisi suhdetta, jonka sisältönä on että kannattelen itse itseäni ja järjestän resursseja samalla kun vaimo keskittyy hoivaamaan jälkeläisiä. 

Erikoista. Mistä se aika ja energia vaimolle sitten tulee kannatella miestä? Onko hän työtön, ja lapsi käy päivähoidossa vai?

No meidän perheessä olemme kumpikin tehneet osa-aikatyötä, hoitaneet lapset yhdessä ja tukeneet toisiamme aina kun tarvetta on tullut. Eikö se ole luonnollista, että aikuiset kannattelevat toisiaan ja hoivaavat lapsia? Siinä lapsetkin oppivat mallista, ettei kukaan ole aina se palvelija tai palveltava.

Vierailija
122/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap:n vaimo sitä eroa ole ehdottanut, vaan ap. Eli hän haluaa erota mieluummin kuin jatkaa toverillisessa liitossa lastensa äidin kanssa.

Vaimo on päätöksensä jo käytännössä tehnyt. Ehkä odottaa, että mies ottaa eron, jotta pääsen uhrin asemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, yrittää että luovutat asiassa ja suostut  lopulta toiseen lapseen.

Ei välttämättä. Ap:n ei tietenkään pidä hankkia toista lasta painostuksen alaisena, mutta vaimolle lapsiluvun jääminen yhteen on pettymys ja aiheuttaa surua. Halu ja toive saada lapsi on hyvin vahva ja AP:n vaimon silmissä ainoa asia mikä seisoo toisen lapsen tiellä on AP:n mies. Vaimo on katkera ja katkeruus saa käyttäytymään noin. Katkeruus on myös tunne jota kukaan ei aktiivisesti valitse, ja vaimo varmasti ymmärtää kyllä ettei AP halua toista lasta mutta se aiheuttaa silti surua. 

Ei tuossa auta kuin erota. 

Vaihtoehtona on myös se, että molemmat luopuvat seksuaalisuudestaan ja jäävät toverilliseen, monogamiseen liittoon lapsen perheen eheyden vuoksi.

Miksi liiton pitäisi olla monogaminen? Jos on hyvä toverillinen olo yhdessä, mutta hellyys puuttuu, niin kyllähän noin iso elämänalue pitää jotenkin saada kuntoon. Eli rakastaja kumpaisellekin.

Vierailija
124/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaimon kiukutella ja elä omaa elämääsi. Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia enempää, kuin itse haluaa.

Vierailija
125/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

122: Kutsut toverilliseksi liitoksi sitä, että toinen kohtelee toista kuin ilmaa!

Vierailija
126/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä lapsella on ollut paljon haasteita, en jaksa kertakaikkiaan. Miksi minua ei voida ymmärtää yhtään? Olen väsynyt lapsemme ongelmiin, ei vaan riitä voimavarat toiseen enää.

Ap

Ymmärrän ja moni muukin nainen ymmärtää . Tänne siunaantuvat kokemukseni mukaan he, joista nainen on aina oikeassa . Sinun pitää suostua vaimosi toiveeseen toisesta lapsesta on neuvo jota älä  noudata .

Mitä tapahtuisi jos teillä olisi toinen lapsi, vaativa tai ei. Olisit riekaleina, vaimosi mäkättäisi, syyllistäisi 24/7. Töistä burnout . Jatkanko .

Vaimosi ei suostu keskustelemaan, näe, ei halua nähdä miten olet nyt jo reunalla 1 lapsen kanssa.  Vaimosi jaksaa hyvin,  toinen menisi hänen mielestään siinä sivussa vasemmalla kädellä ?

Ei minulla ole ratkaisua , valitan . Vaimosi pakkomielle torppaa kaikki keinot ratkaista asia koska asiallinen faktapohjainen keskustelu ei hänen kanssaan onnistu.

Sympatiani saat .

Vierailija
127/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi kun et halunnut toista lasta

Vierailija
128/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset eivät jätä toista tekemättä sen takia, että ensimmäisellä on ongelmia. Oletko miettinyt ap mistä ongelmat johtuvat? Voivatko johtua siitä, että lapsella ei ole sisaruksia? Voi olla yksinäinen ja turhautunut. Purkaa kiukkua/ raivoa kun ei ole kaveria. Ihan jo tällainen syy voi aiheuttaa vaikka mitä. Monesti esim. Lapsi oppii sisaruksilta taitoja yms. Ja nähdään paljon esimerkkejä monesta asiasta.

Ja kyllä.. puhun vahvasta kokemuksestani koska olen ollut samassa tilanteessa.

Vierailija
129/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota vaihtokauppaa. Toinen lapsi ja sinä saat päivittäisen suikkarin kunnes lapsi täyttää 18 vuotta.

Oletpa lapsellinen, ääliö

Enpä ainakaan ole kiusaaja kuten sinä.

Vierailija
130/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syostu toiseen lapseen. Selvästi tärkeää vaimollesi. 

Myöhäistä, ap ei ole enää koskaan vaihtoehto vaimolleen.

Vierailija
131/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset eivät jätä toista tekemättä sen takia, että ensimmäisellä on ongelmia. Oletko miettinyt ap mistä ongelmat johtuvat? Voivatko johtua siitä, että lapsella ei ole sisaruksia? Voi olla yksinäinen ja turhautunut. Purkaa kiukkua/ raivoa kun ei ole kaveria. Ihan jo tällainen syy voi aiheuttaa vaikka mitä. Monesti esim. Lapsi oppii sisaruksilta taitoja yms. Ja nähdään paljon esimerkkejä monesta asiasta.

Me ainakin jätettiin toinen tekemättä ensimmäisen ongelmien takia. Syy ei tokikaan ollut tuo kuvaamasi, vaan pahat allergiat. 

Vierailija
132/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin jätettiin toinen tekemättä ensimmäisen ongelmien takia. Syy ei tokikaan ollut tuo kuvaamasi, vaan pahat allergiat. 

Allergioiden takia? En oo eläissäni kuullut. Lapsi jäi ilman sisarusta allergioiden takia? Olen elänyt kohta 40 vuotta enkä ole eläissäni kuullut tällaisesta Mitä mun korvani kuulevat. Tulipa surullinen olo tästä.

Vierailija
133/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin vaikka mieheni ei halunnut toista lasta.

Minä en jäänyt. 

Onko elämä nyt hyvää, kun sulla on kahdelle eri miehelle lapsia?

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Mitä ihmeen väliä sillä on ovatko perheen lapset samalle miehelle?? Onko joku ylin tavoite tehdä yhdelle miehelle kokoelma täysperillisiä? Äidille ne kaikki lapset ovat omia. Miehen rooli on olla siittäjä ja maksaja ja jos ei laatu miellytä niin muitakin löytyy. Ketä se haittaa vaikka lapsia olisi neljälle? Ihan älyttömän vanhaa ajattelua.

Vierailija
134/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo siitoshullu oikein on? Verenpaine nousee kun kaikki ketjut täynnä samaa sontaa. N. 69v.

Vierailija
135/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

135 jatkaa

Älä suostu toiseen lapseen. Jos tilanne ei tuosta pikkuhiljaa muutu niin suosittelen, että eroat. Hulluksi ja täysin alistetuksi tulee tuollaisen henkisen painostuksen alla. Olen niin ap sinun puolellasi tässä. N. 69v.

Vierailija
136/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, yrittää että luovutat asiassa ja suostut  lopulta toiseen lapseen.

Myös miehen puolelta yhtä lailla henkistä väkivaltaa. 

Mitä tarkoitat? Jos miehellä on omat mielipiteensä, se henkistä väkivaltaa?

Vierailija
137/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergioiden takia? En oo eläissäni kuullut. Lapsi jäi ilman sisarusta allergioiden takia?

No jos on vaikka hengenvaarallisesti vehnälle tai maidolle allerginen, niin ei se elämä kovin helppoa ole sen yhdenkään kanssa. Ole onnellinen, että et ole sellaisesta syystä kuullut aiemmin. 

Vierailija
138/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän vaimoa. Tuollainen katkeroittaa liikaa, ei siinä enää saa suhdetta ennalleen.

Kahden lapsen onnellinen äiti

Mutta miksi kukaan haluaisi lasta noin lapsellisen naisen kanssa. Varmaan ensimmäinen jo kaduttaa. 

Vierailija
139/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa ryhdistäydy nyt ja kasva mieheksi, ja hoida tonttisi tee vaimosi onnelliseksi.

Kyllä on taas surkimuksia.

Mitä se sulta vaatii, muuta kun että hoidat hommas kuten miehet maailmanhistoriassa tähänkin asti 

Ai niin miehen tehtävä on VAIN tehdä vaimonsa onnelliseksi? Kyllä suomalaiset naiset ovat sitten ihania. Misandrinen lehmä

Toki jos pari eroaa, hän voi elää vapaammin omaa elämäänsä. Mutta ap:n kertomuksen mukaan vaimo ei ole aktiivisen aggressiivinen, vaan ennemminkin vaan poistanut jotakin luontaisetuja ap:n käytöstä.

"Läheisyys" jolla usein viitataan seksuaaliseen kanssakäymiseen on miehillä ja naisilla erilaista: miehellä siitoskeskeistä, naisilla äitiyteen liittyvää (naisen seksuaalisuus). Aviossa ja t

Elämäni onnellisin päivä, kun kohtuni poistettiin. Nyt saa panna ihan huoletta!

T: keski-ikäinen vela, joka on varmaan salaisesti mies, kun minun seksuaalisuuteni ei koskaan ole ollut äitikeskeistä

Vierailija
140/328 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen lapsi on jo haastava, niin oletettavasti (jos kyseessä allergia tai neuropoikkeama tai tulinen tempparamentti) se lapsi on haastava ihan koko lapsuutensa ajan. Mitä tapahtuu, jos se kakkoslapsi onkin ihan toista maata? No tietysti se sama, että esikoinen vie vanhempien energian ja huomion, ja se kuopus pärjäilkööt siinä sivussa.

Tai sitten on kaksi haastavaa lasta, jotka rää'yttävät toisiaan ja tekevät pyörremyrskystä hurrikaanin.

Lisäksi en toivo kenenkään joutuvan syntymään tilanteeseen, jossa toinen vanhempi ei tätä halunnut. Itse olen syntynyt kokonaan ei-toivottuna ja lähipiirissä paskottiin kokonaan yksi ihmiselämä, kun toinen vanhemmista ei lasta halunnut mutta päätettiin silti pitää. Ja ei siis se vanhemman elämä vaan lapsen elämä paskana. Oireilee edelleen nuorena aikuisena mm. uhkapelaamisen ja alkoholin kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä