Miten köyhillä on varaa olla lihavia?
Lihavan ihmisen energiankulutus on helposti 2- tai 3-kertainen normaalipainoiseen verrattuna, osalla sitäkin suurempi. Fysiikan lakeja ei voi kiertää: Mitä vähemmän painaa, sitä vähemmän ruokaa tarvitsee jotta paino ei laskisi. Ja peruskoulun matematiikan perusteella on selvää, että mitä vähemmän ruokaa syö, sitä pienemmillä kauppalaskuilla selviää.
Miten niin monella köyhällä on varaa pitää liikakiloistaan kiinni? Laihtuminen ja sen jälkeen normaalipainoisena pysyminen tulisi paljon halvemmaksi.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhä lihava ihminen saisi enemmän rahaa käyttöönsä, niin todennäköisesti alkaisi vaan syömään enemmän epäterveellistä ruokaan, sen sijaan että alkaisi syömään sitä ''kallista'' terveellistä ruokaa.
Tottakai sitä halutaan ajatella niin koska köyhiä lihavia vihataan.. kyllähän sun on pakko myöntää että hyvän makuinen terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin mauton vaikkakin terveellinen ruoka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhä lihava ihminen saisi enemmän rahaa käyttöönsä, niin todennäköisesti alkaisi vaan syömään enemmän epäterveellistä ruokaan, sen sijaan että alkaisi syömään sitä ''kallista'' terveellistä ruokaa.
Tottakai sitä halutaan ajatella niin koska köyhiä lihavia vihataan.. kyllähän sun on pakko myöntää että hyvän makuinen terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin mauton vaikkakin terveellinen ruoka
😂😂😂
Olis varmaan pitänyt sanoa että olen kävellyt pelkillä crockseilla koko kesän ehkä sitten sympatiaa olis herunut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Naura vain! Siinä sitä naurattaa kun on vatsa täynnä juuri sitä ruokaa mitä itse on halunnut syödä eikä vain väkisin valittua halvinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä tiedostaa että hänen ihmisarvonsa on niin matala että tekee osaksi siksi paskoja valintoja.. potkut henkisesti tuntuvat.!!! Heitä halutaan koko ajan syrjiä se vaikuttaa siihen miten he itsensä näkevät.. arvottomina..
Lihava tiedostaa saman tuloluokkaa katsomatta. Pahinta on olla sekä köyhä että lihava!Ei vaan köyhä, lihava, monisairas ja työtön. Kyllä riittää lyöjiä! Ai että saavat oikein kiksejä siitä vihasta.
Vihataan koska saadaan kiksejä ja oletetaan että kun oikein niitä potkitaan niin kyllä ne tajuaa nyt tuosta laihtua.. kun tajuavat että läskinä ne saa vain haukkuja
Ja auta a
Tuo vaan kuvaa hyvin sitä miten tietämättömiä suurin osa ihmisistä on, suurin osa niistä joille maksetaan isoa palkkaa siitä että tietävät, ovat opiskelleet ja on kokemusta. Ihan naurettavia neuvoja. Jokainen kumoaa jonkun toisen neuvon. Kyllä siinä kenen tahansa pää menee pyörälle kun neuvojia ja neuvoja riittää. Potilas on aina tyhmä, valehtelija tai väärässä. Tätä jauhetaan niin kauan että luovuttaa. Pidän sitä ihan puhtaana v*ttuiluna. Jaetaankohan lääkäriopiskelijoille heti eka vuonna "v*ttuilun käsikirja"?
Lihapiirakoita ja coopin kaljaa
Jäin työttömäksi, mieheni joutui ulosottoon. Ennen söimme paljon vihanneksia, hedelmiä ja vähärasvaisia täyslihoja.
Nyt mies hakee leipäjonosta ruokakassin, jossa on paljon ns. pullaleipää, viinereitä, peruspastaa jne. Lisäksi ostamme halpislihapullia, K-Menu lenkkiä, ja sika-nauta jauhelihaa, lauantaimakkaraa ja halpiranskanperunoita.
Kyllä on painoa kertynyt lisää kolmen vuoden aikana noin kymmenen kiloa. Lisäksi mies sai aivoinfarktin.
Laskisin tämän johtuvan nykyisestä köyhyydestämme.
Onko kukaan teistä ostanut zizzistä ikinä kenkiä
Ei tarvi oll järjen jättiläinen ymmärtääkseen vastauksen. Köyhä lihoo kun syö epäterveellistä roskaruokaa, joka on halpaa. Makkaraa ja pottuja tulee syötyä aika usein. Köyhälle myöskin syönti on ainut ilo elämässä koska muuhun ei ole varaa. Ei ole varaa harrastuksiin ja matkusteluun. Itse lopetin tanssiharrastuksen. Oli mieluinen, mutta nostivat kausimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Naura vain! Siinä sitä naurattaa kun on vatsa täynnä juuri sitä ruokaa mitä itse on halunnut syödä eikä vain väkisin valittua halvinta
Oon syönyt tänään palan juustoa, jonka sain ruokajonosta. Säästelen syömisen iltaan ja yritän syödä vain kerran päivässä ettei mene niin paljon ruokaa. Tänään syön sitä halvinta jauhelihaa ja vihanneksia mitä eilenkin.
Mitä olettamuksia? Luuletko olevasi ainoa köyhä?
Mitä sä muuten syöt tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis estää tekemästä halvasta terveellisestä ruuasta maukasta?
Ihan totta joo että mieluummin sitä syö maukasta kuin mautonta ruokaa, mutta kai sitä mautontakin voi maustaa samalla tavalla kuin kalliimpaa sapuskaakin. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Lihottavat ruuat ovat halvempia. Toiseksi köyhällä ei ole varaa mihinkään maksulliseen liikuntaan, tuskin edes uimahallikäyntiin.
Eläessäni en ole missään maksullisessa liikunnassa käynyt ja ihan hoikka 65-vuotias olen.
Tai ole, uimahallissa olen lasten kanssa käynyt paljonkin, kun vielä eivät yksin päässeet. Lähinnä oli seisoskelua altaan reunalla.
Mutta lihavuuden syy ei tosiaankaan ole maksullisten liikuntamahdollisuuksien puute. Ihan suorastaan naurattaa tämä läskien tekstien suoltaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihottavat ruuat ovat halvempia. Toiseksi köyhällä ei ole varaa mihinkään maksulliseen liikuntaan, tuskin edes uimahallikäyntiin.
Maksullinen liikunta ei ole välttämätöntä. Esimerkiksi kävely on ihan ilmaista ja juuri pitkät kävelylenkit ovat tehokkaita rasvanpolttajia.
Kävelykään ei ole ilmaista, kengät maksavat ja kuluvat aika nopeasti kun kävelee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi, mieheni joutui ulosottoon. Ennen söimme paljon vihanneksia, hedelmiä ja vähärasvaisia täyslihoja.
Nyt mies hakee leipäjonosta ruokakassin, jossa on paljon ns. pullaleipää, viinereitä, peruspastaa jne. Lisäksi ostamme halpislihapullia, K-Menu lenkkiä, ja sika-nauta jauhelihaa, lauantaimakkaraa ja halpiranskanperunoita.
Kyllä on painoa kertynyt lisää kolmen vuoden aikana noin kymmenen kiloa. Lisäksi mies sai aivoinfarktin.
Laskisin tämän johtuvan nykyisestä köyhyydestämme.
Tyhmyydestä tuo johtuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen liikunta ei ole välttämätöntä. Esimerkiksi kävely on ihan ilmaista ja juuri pitkät kävelylenkit ovat tehokkaita rasvanpolttajia.
Kävelykään ei ole ilmaista, kengät maksavat ja kuluvat aika nopeasti kun kävelee paljon.
Herranjestas sentään.
Pysy kotonas sitten!!!
Vierailija kirjoitti:
Kait ne epäterveelliset ruoat ja välipalat on edullisempia kuin laadukkaat ja ravitsevat raaka-aineet.
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi köyhällä ei ole varaa mennä ja harrastaa. Hän istuu kotona, jolloin energian kulutus laskee reilusti
Käy vaan lenkillä ja ulkoilemsaa ihan niinkuin muutkin työssäkäyvät. Köyhyys ja laiskuus kulkevat käsi kädessä ja meidän yhteiskuntamme on mahdollistanut sen. Aikanaan köyhä teki työtä valtavasti asuakseen ja syödäkseen.
Käveleminen ei paljon kaloreita kuluta, varsinkaan jos sitä on harrastanut vähänkin pidempään. Kroppa tottuu siihen ja kulutus vähenee. Perus fysiologiaa mutta nämä on liian monimutkaisia juttuja palsta-ameeballe
Näytä mulle ylipainoinen, joka kävelee tunnin reippaasti joka päivä.
Minä olen noin 30 kg ylipainoinen ja kävelen kaikkialle esimerkiksi kauppamatka on 10 km, teen sen useamman kerran viikossa kun ei jaksa hirveästi kantaa ostoksia kerralla. Ja reipasta vauhtia, vähintään 6 km tunnissa, yleensä nopeammin. Teen usein hyvin pitkiäkin kävelylenkkejä 20 - 30 km, ennätys taitaa olla noin 50 km päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Oon syönyt tänään palan ju
En todellakaan ole, monesti ihmettelen miten joidenkin pää kestää . Itse olen syönyt puuroa ja pakastemustikoita.. ruuaksi olis jtn Lidlin tölkki vege chili sin corne tai jtn..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma, aina vain paranee. Nyt ei voi kävelläkään, kun kengät kuluu.
Aika mautonta ja kuivaa sapuskaa jos ei käytä mitään kermoja ja mausteita. Älytöntä ostaa vitamiineja purkissa, minä syön mieluummin monipuolista ruokaa kuin nielen pillereitä.