Millaiselle alalle ujo ja arka kannattaa kouluttautua?
Ok, olen synnäisesti arka ja ujo, ja siitä en pääse eroon vaikka "harjoittelen". pystyn kyllä olla aspatöissä, mutta uuvun henkisesti ja aikamoinen stressi elimistölle. Mitä alaa kannattaa harkita, joka TYÖLLISTÄISI hyvin mikä sopisi minulle? Edes työkkärin ammattineuvoja ei osannut tässä auttaa? Onko täällä muita samanlaisia ihmisiä ja mitä teette työksenne? Olen siis ihmisenä varovainen, harkitseva, empaattinen, ehkä liiankin kiltti joskus.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Psykologi, esim. lasten ja nuorten pariin. Empaattisena ihmisenä olet todennäköisesti hyvä kuuntelija ja osaat asettautua toisen asemaan.
Siis ongelmaisten lasten ja teinien kanssa työskentelemään? Mietipä uudelleen.
Poliitikko, henkilökohtaiset ongelmat ja samalla moraali siinä samalla katoavat nopeammin kuin uskotkaan.
Itse olen ujo ja arka, ja olen ollut lähihoitajana 8 vuotta :D.
Hoidan vanhuksia.Työ ainakin itseä kuormittaa valtavasti, mutta minkäs teet kun ei pääse jatko-opiskelemaan.
Minä teen aspa-hommia/tilaustenkäsittelyä, MUTTA pystyn toimimaan niissä kun työt lähtökohtaisesti etänä ja asiakaspalvelua on meillä vain s-postitse. Olen todella ujo/arka/hiljainen, mutta tässä työssä pärjään. Toki pari kolme kertaa vuodessa pitää matkustaa tykypäiviin / osastopäiviin jne.
Samaa pohtinut. Postinjako, siivous, taide tullut vaan mieleen. Joku niistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko mies vai nainen?
Nainen
Ota itsellesi mies niin ei tarvitse tehdä töitä.
Kotiäidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko mies vai nainen?
Nainen
Ota itsellesi mies niin ei tarvitse tehdä töitä.
Mulla on jo mies eikä se ole nyt töissä enkä halua kyllä muutenkaan miesten rahoilla eleskellä ja haluan tienata omat rahani
Ota kunnon mies joka ottaa sut aviovaimoksi niin teillä on sitten yhteiset rahat.
Metsuri t. metsuri. Yksin 99% ajasta parhaimmassa tapauksessa riippuen vähän ootko jollakin töissä vai (yksin)yrittäjä.
Yrittäjänä tosin joutuu asiakkaiden kans puhelee mutta ite tykkään ainakin
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ujo ja arka, ja olen ollut lähihoitajana 8 vuotta :D.
Hoidan vanhuksia.Työ ainakin itseä kuormittaa valtavasti, mutta minkäs teet kun ei pääse jatko-opiskelemaan.
Mä kuulin sellaisia kauhukertomuksia, että kuulemma joku ei ollut pärjännyt lähihoitaja alalle, kun ei ollut saanut sanotuksi suustaan asioita. Että koulutus oli mennyt huonosti tms. :/ Että mietin millaista se opiskelu ja työ on, onko siellä ihan erityylistä porukkaa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypnoosi. Tärinäterapia.
Radikaali hyväksyminen ja aivojen neuroplastisuuden hyödyntäminen.
Kuulostaa huuhaalta, mutta ei ole.
Se ammattilaisen suorittama silmänliiketerapia on kai tehokasta moneen, mutta en tiedä saako sitä sosiaaliseen jännittämiseen.
Jos on introvertti, se voi olla tosiaan sisäsyntyistä, synnynnäistä. Mutta jos ahdistuu kamalasti sosiaalisista tilanteista, se on opittua (tosin tod. näk. jo varhaislapsuusaikana, eikä ole kenenkään vika).
Meinaan vaan, että asioihin voi vaikuttaa. Olette arvokkaita ihmisiä.
Introvertti ei ole sama kuin ujo eikä myöskään sama kuin sosiaalinen jännittäjä. Introvertti voi olla vaikka miten suulas ja rohkea, mutta tarvitsee lataukseen omaa aikaa.
Toki. Mutta tässä ketjussa AP on ujo ja arka, ja joku kertoi että sosiaaliset tilanteet nostaa verenpaineen vaaralliseksi. Kuulostaa eri asialta kuin perus-introverttiys.
Kuljetusala?