Millaiselle alalle ujo ja arka kannattaa kouluttautua?
Ok, olen synnäisesti arka ja ujo, ja siitä en pääse eroon vaikka "harjoittelen". pystyn kyllä olla aspatöissä, mutta uuvun henkisesti ja aikamoinen stressi elimistölle. Mitä alaa kannattaa harkita, joka TYÖLLISTÄISI hyvin mikä sopisi minulle? Edes työkkärin ammattineuvoja ei osannut tässä auttaa? Onko täällä muita samanlaisia ihmisiä ja mitä teette työksenne? Olen siis ihmisenä varovainen, harkitseva, empaattinen, ehkä liiankin kiltti joskus.
Kommentit (112)
Veturinkuljettajaksi, ei tarvi kun moikata konduktööriä ja istua yksin ohjaamossa koko päivä, sopii erakolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain aiempaa koulutusta? Haluaisitko mieluiten ammattikoulu-, amk- vai yliopistotasoisen tutkinnon?
En tiedä mitä eroa noilla on, kuin että palkka sitten parempi? Mieluummin, että koulutus kestäisi lyhyemmän aikaa ja että ei tarvitsisi teinien seurassa pyöriä
Haluatko tehdä suorittavaa käytännön työtä vai teoreettisempaa asiantuntijatyötä?
Mieluummin käsin jotain. Ei asiakaspalvelua!!
Tuossa tulee ongelmaksi , että tuommoisissa hommissa palkka on pieni ja esim. kokkeja kaikki kiusaa ellei ole karski.
Vierailija kirjoitti:
Veturinkuljettajaksi, ei tarvi kun moikata konduktööriä ja istua yksin ohjaamossa koko päivä, sopii erakolle.
Tarvitsee koko ajan hölistä asemille ja konduktöörille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain aiempaa koulutusta? Haluaisitko mieluiten ammattikoulu-, amk- vai yliopistotasoisen tutkinnon?
En tiedä mitä eroa noilla on, kuin että palkka sitten parempi? Mieluummin, että koulutus kestäisi lyhyemmän aikaa ja että ei tarvitsisi teinien seurassa pyöriä
Haluatko tehdä suorittavaa käytännön työtä vai teoreettisempaa asiantuntijatyötä?
Mieluummin käsin jotain. Ei asiakaspalvelua!!
Tuossa tulee ongelmaksi , että tuommoisissa hommissa palkka on pieni ja esim. kokkeja kaikki kiusaa ellei ole karski.
Oikeastaan ei haittaisi jos pieni palkka, ap
Pintakäsittelyala eli maalari. Siellä on paljon taiteilijoita. Työmailla saat olla ihan rauhassa ja keskittyä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Tota harkinnut. :) ap
Riippu siitä, mikä ala ujoa ja arkaa kiinnostaa. Harvempi on kiinnostunut alasta, jolle ei yhtään sovellu.
Miten se ujo/arka meinaa selvitä työhaastattelusta? Sellainen on kuitenkin alalla kuin alalla.
Minä ole ujo ja työskentelen palkanlaskijana. Saan olla kotona ja tehdä töitä pääosin numeroiden kanssa. Muutama ihmiskontakti tulee silloin tällöin puhelimen välityksellä, mutta niistä selviän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastontädiksi.
Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastontädiksi.
Mikä se on?
Täti, joka työskentelee kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se ujo/arka meinaa selvitä työhaastattelusta? Sellainen on kuitenkin alalla kuin alalla.
Ei minun alallani. Olen kirjallisuuden suomentaja. Saan tehdä työtäni yksin kotona ja toimeksiannot hoidetaan sähköisesti.
Hauska kun näissä aina ehdotetaan kirjastonhoitajaa. Kovin paljon sosiaalisempaa työtä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastontädiksi.
Mikä se on?
Täti, joka työskentelee kirjastossa.
On siellä setiäkin.
Siivoojan työ on itsenäistä eikä tarvitse puhua juuri mitään (niissä töissä itsekin aloitin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun alallani. Olen kirjallisuuden suomentaja. Saan tehdä työtäni yksin kotona ja toimeksiannot hoidetaan sähköisesti.
Miten sä sait tuollaisen työn ilman minkäänlaista haastattelua? Tuosta vaan rupesi tulemaan kyselyitä, että "voitko kääntää tämän kirjan"?
Vierailija kirjoitti:
Riippu siitä, mikä ala ujoa ja arkaa kiinnostaa. Harvempi on kiinnostunut alasta, jolle ei yhtään sovellu.
Taideala, mutta ei työllistä
Vierailija kirjoitti:
Hauska kun näissä aina ehdotetaan kirjastonhoitajaa. Kovin paljon sosiaalisempaa työtä ei ole.
Olen ollut kirjastossa töissä opiskeluaikoina, mutta koska minulla ei ollut kirjastonhoitajan koulutusta, olin hierarkian alin kirjastoavustaja. En juurikaan työskennellyt asiakaspalvelussa vaan hankintaosastolla.
Minä olen päälle 50-vuotias ja juuri aloitan yliopistossa. Työuraa jäljellä sen jälkeen noin 13-14 vuotta vähintään ja selvästi paremmalla palkalla. Älä jumiudu omien ajatustesi vankilaan.