Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiselle alalle ujo ja arka kannattaa kouluttautua?

Vierailija
15.08.2025 |

Ok, olen synnäisesti arka ja ujo, ja siitä en pääse eroon vaikka "harjoittelen". pystyn kyllä olla aspatöissä, mutta uuvun henkisesti ja aikamoinen stressi elimistölle. Mitä alaa kannattaa harkita, joka TYÖLLISTÄISI hyvin mikä sopisi minulle? Edes työkkärin ammattineuvoja ei osannut tässä auttaa? Onko täällä muita samanlaisia ihmisiä ja mitä teette työksenne? Olen siis ihmisenä varovainen, harkitseva, empaattinen, ehkä liiankin kiltti joskus. 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain aiempaa koulutusta? Haluaisitko mieluiten ammattikoulu-, amk- vai yliopistotasoisen tutkinnon?

Vierailija
22/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallialalla saa olla rauhassa. Isossa metallipajassa kaikki tekee omia työvaiheitaan kuulosuojaimet päässä. Jotku vain aamulla moikkaa ja kotiin lähtiessä sanoo heippa. 

Tämä. Mutta taitoja täytyy olla. CNC koneen sorvi, jyrsimen, robotin  ohjelmointia? Tai mekaniikan suunnittelua...Jos ei kiinnosta elä edes harkitse. Se on aika intensiivistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukohoitajaksi

Vierailija
24/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko mies vai nainen?

Nainen

Ota itsellesi mies niin ei tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
25/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samanlainen. Luulen, ettei sellaista työtä ole, jossa voisi olla ihmisten kanssa tekemisissä niin vähän, ettei se kuormittaisi. Eli kannattaa valita sellainen, joka kiinnostaa, niin sitä jaksaa ehkä vähän paremmin. 

Täällä sanotaan, ettei sellaiselle alalle kannata. Esim oikeasti minua kiinnostaisi taidejutut, mutta enhän minä sillä itseäni elätä varsinkin nyt kun tekoäly tullut

No siis niistä työllistävistä kiinnostavin.  Itse olen sote-alalla asiantuntija-ammatissa. Puolet ajasta menee kirjallisiin töihin, joten ei niin paha, mutta harkitsen silti lyhyempää työaikaa.

Ei mua kiinnosta mikään muu ala?

Sit pitää valita vähiten huono vaihtoehto.

Vierailija
26/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain aiempaa koulutusta? Haluaisitko mieluiten ammattikoulu-, amk- vai yliopistotasoisen tutkinnon?

En tiedä mitä eroa noilla on, kuin että palkka sitten parempi? Mieluummin, että koulutus kestäisi lyhyemmän aikaa ja että ei tarvitsisi teinien seurassa pyöriä

Vierailija
27/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko mies vai nainen?

Nainen

Mulla on jo mies eikä se ole nyt töissä enkä halua kyllä muutenkaan miesten rahoilla eleskellä ja haluan tienata omat rahani

Vierailija
28/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisempia koulutuksia on, tekstiiliala ja graafinen suunnittelu

Vierailija
29/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologi, esim. lasten ja nuorten pariin. Empaattisena ihmisenä olet todennäköisesti hyvä kuuntelija ja osaat asettautua toisen asemaan.

Tuskin psykologi saa olla "ihmisarka"

Ei kai ap sanonut olevansa ihmisarka, vaan arka ja ujo. Psykologi saa olla luonteeltaan arka ja ujo, hän voi ammattiroolissaan olla silti varsin pätevä.

Vierailija
30/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjäksi.

Vierailija
31/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku toiveammatti? Mitä tällä hetkellä teet työksesi? 

Vierailija
32/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko mies vai nainen?

Nainen

Mulla on jo mies eikä se ole nyt töissä enkä halua kyllä muutenkaan miesten rahoilla eleskellä ja haluan tienata omat rahani

Mietippä hetki mitä annettavaa sieltä on? Hopeatöitä, käsitöitä, aagh, marjat metastä, sillä tienannee jopa aika hyvin. On muuten joka vuotinen sarka....Opettele hertähdenkarttajakompassi-))!

Vierailija
33/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä eroa noilla on, kuin että palkka sitten parempi? Mieluummin, että koulutus kestäisi lyhyemmän aikaa ja että ei tarvitsisi teinien seurassa pyöriä

Haluatko tehdä suorittavaa käytännön työtä vai teoreettisempaa asiantuntijatyötä?

Vierailija
34/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku toiveammatti? Mitä tällä hetkellä teet työksesi? 

No toiveammatti olisi joku taiteeseen liittyvä. Mutta eihän en työllistä. En tee tällä hetkellä mitään, olen tehnyt erilaisia hommia kyllä, mutta nyt tuntuu olevan vaikeaa enää työllistyä jos ei ole koulutusta.

Vierailija
35/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja, siivooja (kauppa, apteekki, pankki), henkkari kuuromykälle jne.

Vierailija
36/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologi, esim. lasten ja nuorten pariin. Empaattisena ihmisenä olet todennäköisesti hyvä kuuntelija ja osaat asettautua toisen asemaan.

Tuskin psykologi saa olla "ihmisarka"

Ei kai ap sanonut olevansa ihmisarka, vaan arka ja ujo. Psykologi saa olla luonteeltaan arka ja ujo, hän voi ammattiroolissaan olla silti varsin pätevä.

No en tiedä, enkö sit vaikuttaisi jotenkin epäilyttävältä?? Toisaalta ihmismieli kiinnostaa kyllä jonkun verran. 

Vierailija
37/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele konservaattoriksi/restauroijaksi (olen nähnyt AMK- ja alemman asteen tasoisia koulutuksia). Taideteosten ym. restaurointi varmasti kiinnostavaa ja saa luultavasti rauhassa omissa oloissa tehdä työtä. T. Taiteen harrastaja 🎨

Vierailija
38/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko tehdä suorittavaa käytännön työtä vai teoreettisempaa asiantuntijatyötä?

Mieluummin käsin jotain. Ei asiakaspalvelua!!

Vierailija
39/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joku yksinkertainen työ jota ei tarvitse kotona miettiä. Taiteile sitten harrastuksena vapaa-ajalla. Siivousta, tehdastyöt..

Vierailija
40/112 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin käsin jotain. Ei asiakaspalvelua!!

Pesulaan varmaan pääsisit töihin helposti, kun tekstiilialan tutkintokin on. Ei tarvitse olla sosiaalinen, jos ei halua.