Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on 10kg ylipainoa, anna mulle yksi neuvo, miten laihdun

Vierailija
15.08.2025 |

Nykyisellään syön näin (suunnilleen):

Aamulla kupillinen kahvia

Sitten lämmin ruoka muutaman tunnin päästä.

Iltapäivällä kahvin kanssa pulla.

Lämmin ruoka noin 18-19

iltapala leipä, voi, juusto, piimä

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän rasvaa ja proteiinia, vähemmän hiilaria. Toimii, on omakohtaisesti todettua.

Enemmän liikuntaa, monipuolisesti kasviksia ja turhat eläinproteiinit ja -rasvat pois toimii paremmin ja suomalaisille terveellisemmin.

Oma kokemukseni on päinvastainen, kylläkin kasviksilla höystettynä.

Vierailija
162/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto (esim. 15h syömättä) on paras tapa laihduttaa. Älä lannistu jos ei ekalla yrityksellä onnistu. Meditoimalla saat hyvän olon paastotessakin.

Ei kovin terveellistä jos sitä pitää harrastaa koko loppuikä. Parempi opetella syömään ja liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän rasvaa ja proteiinia, vähemmän hiilaria. Toimii, on omakohtaisesti todettua.

Enemmän liikuntaa, monipuolisesti kasviksia ja turhat eläinproteiinit ja -rasvat pois toimii paremmin ja suomalaisille terveellisemmin.

Oma kokemukseni on päinvastainen, kylläkin kasviksilla höystettynä.

Toimii se päinvastainenkin siihen saakka hyvin kunnes pumppu pysähtyy.

Vierailija
164/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paasto (esim. 15h syömättä) on paras tapa laihduttaa. Älä lannistu jos ei ekalla yrityksellä onnistu. Meditoimalla saat hyvän olon paastotessakin.

Ei kovin terveellistä jos sitä pitää harrastaa koko loppuikä. Parempi opetella syömään ja liikkumaan.

On toki terveellistä esim. kerran viikossa tai kerran kuussa tehtynä.

Vierailija
165/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö alle peruskulutuksesi.

Huom! Pienellä naisella peruskulutus EI ole 1500kcal! Esim itsellä 1270kcal

Mulla on ainakin 1800 kcal. Olen suht pienikokoinen nainen.

Olen lähes satakiloinen mies ja minulla tuon verran joten epäilen hieman.

Olen 52 kiloinen ollut pitkään. Kulutukseni on 2500 kcal.

Ei se sinun peruskulutuksesi ole, peruskulutuksesi on noin 1250 tuolla painolla.

Lukiko kommentissani, että peruskulutukseni on tuo?

Mun kulutus on 25000 vuorokaudessa oheisliikunnasta johtuen.

*2500

Miksi vastaat kulutuksella jos puhutaan peruskulutuksesta?

Vierailija
166/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän.

Kyllä, tämä on ainoa toimiva keino. Mutta eivät ne kilot heti putoa, varaa kalenterista muutama vuosi.

Väärin. Voi syödä enemmän. Minä laihduin, kun vaihdoin sen "kotiruuan" siihen, että kasasin lautaselle ensin salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja siihen päälle se proteiini.

Söin enemmän, mutta kaloreja oli vähemmän.

Kyllä se vähemmän syöminen toimii.  Vain ahne kuvittelee laihtuvansa syömällä paljon.

Kyllä minä syön paljon. Ostan esim yhden jääsalaatin, pilkon 3 tomaattia ja puolikkaan kurkun.

Päälle lisään proteiinin.

Ihan järjetön määrä syötävää.

Ihan järjetöntä toimintaa.

Vierailija
167/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii, että syön vaan kun on nälkä. 

Mulla ei. 

Mulla on aina nälkä, enkä ole koskaan tuntenut kylläisyyden tunnetta.

Toki fyysisesti raja tulee vastaan, mutta mieli haluaa koko ajan lisää ruokaa. Jatkuvasti. Heti ruokailun jälkeenkin.

Sun tilanne vaatii kyllä lääkärissä käyntiä. Jokin on pielessä.

Olen jo aikuinen nainen ja luulen, että en ole ihan yksin tämän "ominaisuuden" kanssa.

Jos voisin vain syödä, niin söisin ja söisin.

Minulla ei ole kylläisyyden tunnetta.

Toisin kuin kuvittelette, olen hoikka, koska opin kontrolloimaan tuota oksentamalla, tupakalla ja kahvilla.

Vierailija
168/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö aamulla 30-50 grammaa proteiinia.

Mä tein tämän aiemmin js lihoin vaan lisää. 

Ylimääräinen proteiini muuttuu kropassa rasvaksi, jos et tee jotain järjettömästi lihasta kuormittavaa eikä naisilla sittenkään, koska se lihas ei vaan toimi samoin kuin miehillä. Toiset ihmiset taas on hiilarivetoisia, eli heidän lihaskasvu tapahtuu hiilihydraatteja lisäämällä. Kannattaa opetella se oma lihastyyppinsä. Mulla esim. on nopeat lihakset, eli sellaiset kuin pikajuoksijoilla. En tee proteiinin lisäämisellä mitään muuta kuin rasvaa. Sen sijaan hiilihydraatti saa lihakset kasvamaan ja nopeasti.

Kyllä miesten ja naisten lihakset toimivat aivan samalla tavalla. Ja olet todellakin hakoteillä jos kuvittelet että lihasmassa kasvaa hiilihydraateilla. Lihas tarvitsee kasvuun proteiinia, hiilihydraattia lihas taas käyttää energiana toimiakseen. Se että lihasmassa näyttää kasvavan esim. kreatiinilla on itseasiassa vain ylimääräisen nesteen kertymistä lihakseen, ei itse lihasmassa kasva. 

Vierailija
169/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian paljon, puolita kaikki ja syö se aamiainen.

Tuota en ole ikinä ymmärtänyt, miten aamiaisen lisääminen muka laihduttaisi, itsellä tuo kokeilu on aina johtanut lihomiseen. Ei kaikki napostele loppupäivää, jos ovat aamupäivän syömättä, ihan samat kaksi ateriaa syön puolen päivän ja nukkumaanmenon välillä olin syönyt aamupalan tai en. Aamupala on pelkkiä lisäkaloreita, jos syömättömyys ei sitten aiheuta heikotusta tai sietämätöntä nälkää.

Vierailija
170/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän.

Kyllä, tämä on ainoa toimiva keino. Mutta eivät ne kilot heti putoa, varaa kalenterista muutama vuosi.

Väärin. Voi syödä enemmän. Minä laihduin, kun vaihdoin sen "kotiruuan" siihen, että kasasin lautaselle ensin salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja siihen päälle se proteiini.

Söin enemmän, mutta kaloreja oli vähemmän.

Kyllä se vähemmän syöminen toimii.  Vain ahne kuvittelee laihtuvansa syömällä paljon.

Minä syön ahneena jää alaattia, tomaattia ja tonnikalaa/ kanaa niin paljon, että leuat väsyy.

Kummasti on kadonnut 15 kg. :)

Vierailija
171/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo pitkä paasto tekee sen että elimistö lyö jarrut päälle eikä laihtumista tapahdu. Kohtuudella monipuolista ruokaa ja säännöllisesti tuo kaikken parhaimmat ja kestävimmät tulokset yhdistettynä liikuntaan. Enkä tarkoita mitään älytöntä hikiurheilua joka päivä vaan ihan tavallinen kävely, pyöräily ja uinti säännöllisesti joka viikko riittää.  

Vierailija
172/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi vastaat kulutuksella jos puhutaan peruskulutuksesta?"

Koska mä voin.😄

Vierailija
173/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii, että syön vaan kun on nälkä. 

Mulla ei. 

Mulla on aina nälkä, enkä ole koskaan tuntenut kylläisyyden tunnetta.

Toki fyysisesti raja tulee vastaan, mutta mieli haluaa koko ajan lisää ruokaa. Jatkuvasti. Heti ruokailun jälkeenkin.

Sun tilanne vaatii kyllä lääkärissä käyntiä. Jokin on pielessä.

Olen jo aikuinen nainen ja luulen, että en ole ihan yksin tämän "ominaisuuden" kanssa.

Jos voisin vain syödä, niin söisin ja söisin.

Minulla ei ole kylläisyyden tunnetta.

Toisin kuin kuvittelette, olen hoikka, koska opin kontrolloimaan tuota oksentamalla, tupakalla ja kahvilla.

Niin no onhan tuohon oksenteluun ja jatkuvaan syömiseen joku nimityskin, joka on sairausdiagnoosi.

Vierailija
174/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aerobinen liikunta polttaa rasvaa. Tähän yhdistetään ruokavalio.

Ja koska Ipanalla on vaikeuksia ymmärtää ruokavalioita, niin en lisää tähän.

Liikunta ei ole kovin hyvä tapa laihtumiseen, koska mitä enemmmän harrastat liikuntaa, sitä vähemmän kulutat kaloreita muuna aikana. Eli kun juokset tunnin päivässä, niin loppuaikana elimistö pyrkii vähentämään muuta liikettä ja siten kulutusta. Liikunta kannattaa mieluummin ajatella ja suunnitella sellaiseksi, että se edistää terveyttä eikä niin, että se kuluttaa paljon kaloreita.

Vierailija
175/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki paasto jakaa mielipiteitä, mutta jos laihduttaa haluaa niin kannattaahan sitä kokeilla.

Vierailija
176/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aerobinen liikunta polttaa rasvaa. Tähän yhdistetään ruokavalio.

Ja koska Ipanalla on vaikeuksia ymmärtää ruokavalioita, niin en lisää tähän.

Liikunta ei ole kovin hyvä tapa laihtumiseen, koska mitä enemmmän harrastat liikuntaa, sitä vähemmän kulutat kaloreita muuna aikana. Eli kun juokset tunnin päivässä, niin loppuaikana elimistö pyrkii vähentämään muuta liikettä ja siten kulutusta. Liikunta kannattaa mieluummin ajatella ja suunnitella sellaiseksi, että se edistää terveyttä eikä niin, että se kuluttaa paljon kaloreita.

Juoksen tunnin päivässä jonka lisäksi teen ne kaikki asiat joita muutenkin olisin tehnyt. Ihan normihomma.

Vierailija
177/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki paasto jakaa mielipiteitä, mutta jos laihduttaa haluaa niin kannattaahan sitä kokeilla.

Onko pakko lisätä sana TOKI joka mutkaan?

Vierailija
178/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jokin ruokaaine pois, onko se pulla, voi, saunakalja vai sulaalevy riippuu itsestäsi

Vierailija
179/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hienoa, jos olet saanut pudotettua painoa kotikonstein, mutta olen satavarma, että tuloksesi olisivat paljon parempia, jos sinulla olisi ollut projektissa mukana ammattilainen"

Miten niin parempia tuloksia? Tuloksena oli se, että rasvakerros meni minimiin, lihasmassa kasvoi, enkä lihonut grammaakaan laihduttuani ihanteelliseen kokoon syödessäni jatkossa 2400 kaloria vuorokaudessa.

Kalorikulutukseni laskettiin 2 viikkoa pitämäni ruokapäiväkirjan perusteella. Ruoka koostui samoista raaka-aineksista.

Mahdun teini-ikäisenä ostamiini farkkuihin.

Sä nyt et kestä sitä, että yksin onnistuu.

Paino yksinään onkin huono mittari kertomaan ihmisen terveydestä. Tärkeämpää on kehon koostumus. Liika rasvakudos on aina huono asia ja kasvanut lihasmassa hyvä. Paljon urheilua harrastavan ja liha

Eihän tuossa ollut mitään valheellista. Jos kehon koostumus on hyvä niin ei siellä silloin paljoa rasvaa ole ja paino on silloin sivuseikka. En tainnut mainita mitään siitä että se lihas sohvalla makaamisesta tulee. Sen näkee ihan jokainen itse peilistä että kumpaa löytyy kehosta enemmän. 

Vierailija
180/204 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 2,5 kuukaudessa 10 kg ja kilot ovat pysyneet poissa. Nyt syön joskus liikaakin. Ei makeita, ei, ei. Ei spsejä, ei, ei. Ei mitään hedelmä vyöryjä. Kukkakaali on hyvää jos ei keitä mauttomaksi.

Kero ruokavalioon on hyvät ohjeet mitä saa syödä. Sitä ruokavaliota voi noudattaa aluksi ja hyvä tulee.

Siis kaikki makeat ja myös makeat hedelmät pois. Kaikki makeet juomat pois. Siihen tottuu.

Minä en olisi muulla tavalla saanut painoa pois. Aluksi ei missään tapauksessa leipää. Perunat keitetään ja laitetaan yöksi jääkaappiin jollion perunan tärkkelysmuuttuu niin,  ettei se   osittain imeydy elimistöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän