Mulla on 10kg ylipainoa, anna mulle yksi neuvo, miten laihdun
Nykyisellään syön näin (suunnilleen):
Aamulla kupillinen kahvia
Sitten lämmin ruoka muutaman tunnin päästä.
Iltapäivällä kahvin kanssa pulla.
Lämmin ruoka noin 18-19
iltapala leipä, voi, juusto, piimä
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Kokoa tuo lämmin ruoka salaatista, tomaatista, kurkusta sekä proteiinista.
Lämmin salaatti/tomaatti/kurkku kuulostaa ällöltä.
Tuon ison aamiaisen kyseenalaistan, sillä pätkäpaastoaon paljon helpomi pitkittää aamusta kuin illasta. Esim. 19-11 on helpompaa kuin 17-9, ainakin, jos on iltavirkku.
Tuhdin aamiaisen voi perustella ainoastaan, jos se on sitten päivän isoin ateria.
Ruuan sisältö vaikuttaa.
Minä laihdutin näin. Kala vähärasvaista, sen kans vihanneksia. Leipäeväänä töissä täysjyväruis, tomaatilla ilman margis, välipala mandariinia.
Nää oli esimerkkejä sit.
Pähkinöitä, ei Alkoa ollenkaan, liikuntaa 4 krt viikossa
Pulla pois pysyvästi. Lämpimän ruoan annoskoot puoleen siitä mitä normaalisti on. Juusto pois kokonaan kaikilta ruoilta ja leivälle tomaatti tai kurkkuviipaleita tms. Leipää 0-1 palaa maksimissaan, ei yhtään enempää. Kahvit ilman kermaa ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä oo tyhmä
Pullaa, voita, juustoa, piimää! 😱😱😱😱!!!! Ihme että olet vielä elossa!
Vierailija kirjoitti:
AIKA. Jokapaikka on pullollaan neuvoja miten laihtua ja pitää etsiä itselleen se sopiva. Monet myös toimii, mutta antakaa sitä aikaa. Kaikki aina vohkaavat kahden viikon jälkeen että kun läski ei sula. Ei, se ei sula hetkessä eikä välttämättä ihan hirveän nopeasti. Eli aikaa ja itsekuria. Aseta nyt se tavoite vasta kesälle niin annat itsellesi aikaa ja ehkä siitä tulee myös elämäntapa niin, että et liho kaikkea heti takaisin.
Ei aloittaja tuolla samalla ruokavaliolla laihdu jatkossakaan, vaikka kuinka kauan "antaisi aikaa". Jotain täytyy muuttaa, että muutos on edes mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten liikunta? Itsellä auttoi liikunnan aloittaminen. Sitten kun urheili niin teki mieli syödäkin terveellisesti.
Olen ex-postimies (silloin kun sitä vielä jaettiin) ja nykyisin kävelen tunnin päivässä ja poljen kuntopyörää. Ei liikunnalla painoa hallita.
Jos et liiku niin ala liikkumaan, ja helpoiten se käy arjessa. Jos mahdollista, niin pyöräile työmatkat sekä kaikki mahdolliset kauppamatkat ja muut asiointimatkat. Tai jos pyöräily ei käy, niin kävely. Pyöräily on kyllä tehokkaampaa painon hallinnassa mielestäni. Jos liikut julkisilla, niin kokeile jäädä aina vähän ennen määränpäätä pois ja kävele loppumatka.
Ehkä koiran hankkiminen lenkkikaveriksi on vähän liian radikaali ehdotus, jos et omista koiraa. Mutta monella tulee lähdettyä liikkeelle koiran kanssa. Koiran vain olisi hyvä olla sopivan säänkestävä mutta ei kuitenkaan mikään hihna kireällä kaahottaja, niin että sen kanssa on mukava lähteä ulkoilemaan ja huomaamatta tulee käveltyä pidemmästi kuin on aikonutkaan. :)
Nuo on minun vinkit, olen keski-ikäinen nainen ja noilla keinoilla voin edelleen syödä melkeinpä mitä vain, kuten nuorena. Toki pyrin syömään enimmäkseen terveellisiä ruoka-aineita, vaikka syönkin paljon. Eikä tarvitse ns. lähteä erikseen harrastamaan liikuntaa.
Tarkista annoskoko. Juotko sokeripitoisia juomia tai alkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti näin.
Korvaa tuo "lämmin ruoka" salaatilla, tomaatille, kurkulla ja proteiinilla.
Ymmärsitkö nyt?
Kauanko olet syönyt noin? Ruokamäärä ei vaikuta isolta, mutta mistä koostuu ja millaiset annoskoot? Liikunnalla on hankala laihduttaa, se on se ruoka, ruoka ja ruoka mikä menee ääntä kohden.
Ryhdy napostelijaksi. Kaikkee pientä pitkin päivää. Pysyy nälkä loitolla.
Syö aamulla, jätä pulla pois ja pienennä annoskokoja. Googleta paljonko energiankulutuksesi suunnilleen on ja arvioi syömäsi kalorit. Pitämällä energian saamisesi noin 500kcal alle kulutuksen laihdut hitaasti mutta varmasti, ilman suurempaa näläntunnetta.
Syö terveellinen aamiainen, pulla ja muu vaalea vilja poies.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kuuri amfetamiiniä.
Voi kun vielä saisikin apteekista Miraprontia. :D
Vierailija kirjoitti:
Ruuan sisältö vaikuttaa.
Minä laihdutin näin. Kala vähärasvaista, sen kans vihanneksia. Leipäeväänä töissä täysjyväruis, tomaatilla ilman margis, välipala mandariinia.
Nää oli esimerkkejä sit.
Pähkinöitä, ei Alkoa ollenkaan, liikuntaa 4 krt viikossa
Ei kovin tervettä, sokeria ja vähän rasvaa ja se vähäkin rasva luonnotonta.
Pulla pois ja tuhti aamupala (puuro, munakas tms)