Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen

Vierailija
13.08.2025 |

Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.

Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.

Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu. 

Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.

Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.

Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt. 

Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.

Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.

Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos näin on niin mikä pointti apn on puhelinta ratsailla? Silläkö miehen oletetut mt-ongelmat ratkeavat, että puhelimesta ei löydy poistettuja viestejä? Molemmathan tuossa aika omituisilta vaikuttavat."

No eihän siinä mitään pointtia olekaan. Molemmat ovat aivan täysiä sekopäitä ja koko heidän suhteensa on ihan mielipuolinen leikki.

Vierailija
162/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan pieni viestiryhmä.

Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. 

Just. Huh mikä työpaikka. Aika pahasti hämärtynyt heillä yksityiselämä ja työelämän raja.

Ja aika pahasti on hämärtynyt yksityisyyden raja, kun näitä pienelle viestiryhmälle tarkoitettuja viestejä levitellään viestiryhmän ja työpaikan ulkopuolelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä.

Mitä ihmettä sä oikein kirjoitat? Eihän kukaan estä mitään pettämistä kyttäämällä, ei edes ap.

Kyttäämisessä on tarve siis selvittää jo mahdollinen olevassa oleva salasuhde tai pettäminen, kun luottamusta ei ole ja toinen on paljastunut yhä uudelleen valehtelijaksi. Kyttäämisen pointti ei siis ole estää tulevaa pettämistä, vaan paljastaa mahdollinen salasuhde.

Vierailija
164/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia vilipitön, mitäpä tuohon oikeastaan kommentoisi. Kiva kuitenkin kun kerroit.

Vierailija
165/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule Marjatta. Mua ärsyttää ihan sairaasti yks Pirjo meidän työpaikalla. On ollut vasta viikon meillä töissä ja niin itseään täynnä ettei olla juurikaan tekemisissä. 

Oikeestihan me tullaan hyvin juttuun keskenämme ja töissä käynti on ollut paljon antoisampaa siitä lähtien kun Pirjo saapui."

"saat katsoa mun puhelimen enkä mitään ole poistanut, vaikka olenkin poistanut" 

Eikö tuossa ole ihan tarpeeksi pettämistä vaikkei mitään sen kummempaa ois Pirjon ja miehen välillä tapahtunutkaan?

Vierailija
166/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena tämä kuulostaa kyllä oudolta. Oma parisuhde ei kestäisi, jos kyyläisin ja vahtisin mieheni menemisiä ja tekemisiä esim. puhelimen ratsaus. Ukko parka hiippailee munan kuorilla ja yrittää olla tekemättä virheitä. 

Taitaa olla nyt vaan aloittajalla huonosta itsetunnosta johtuva sairaalloinen mustasukkaisuus, mikä kuormittaa suhdetta vuodesta toiseen. Hoida oma pää kuntoon, ennen kuin ukko oikeesti etsii parempaa seuraa. 🙃

Vierailija
167/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko jotkut suhteilee ja lähettelee seksiviestejä jollekin työporukan viestiryhmässä??

Eli pitää saada kilarit, jos toinen on kännissä vähän innostunut läppäilemään ja sitten poistanut ne kun ajatellut, että ei hitto, duunin ryhmä. Ja tämä sen vuoksi, että ryhmässä on yksi nainen niin takuulla on just sen takia ja sille lähetelty.

Eikö olisi helpompaa laittaa naiselle omaan puhelimeen, se numero varmaan on tiedossa.

Hulluinta tässä keississä on se että kymmenen hengen julkisessa ryhmässä muka on vaihdeltu jotain pettämisviestejä. 

Miestä varmasti hävettää vaimon käytös. Ihan kamalaa! 

Vierailija
168/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kyllä ole normaalia laitella flirttailevia, vihjailevia, saati rivoja meemejä varattuna tai varatulle. Mulla on hyviä parisuhteessa olevia miespuoleisia kavereita sekä töissä, että töiden ulkopuolella, eikä tulisi mieleenkään laittaa kenellekään heistä mitään seksuaalissävytteistä, vaikka muuten läppä lentääkin."

Toisille tuo taas on aivan normaalia käytöstä kaverisuhteissa, ne seksiwau-vitsit on joidenkin mielestä aivan välttämättömiä miesten ja naisten välisissä ystävyyksissä. 

Okei. Eli jos minä, kauniina ja seksikkäänä pidetty nainen, alkaisin laitella seksiwau-vitsejä miehellesi, se olisi sulle ok? Itse pitäisin sitä vähän outona.

Minäkin pitäisin sitä outona, mutta olen joutunut toteamaan että tämä on joissain kaveripiireissä ihan tavallista läpänheittoa.. Hankkiuduin kyllä eroon noista ihmisistä jotka exäni mukana elämääni tulivat, eläkööt he tavallaan ja minä omallani 🙏

Ja toki hieman ihmettelen aloittajan tapauksessa että millainen työpaikka mielellään on jos työpaikan ryhmiin lähetellään jotain mitä vaimon ei ole hyvä nähdä, mutta olen todennut meitä olevan tosi moneen junaan.

T.tuo jolle vastasit

Vierailija
169/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kontrolloinnista vielä. Jos ollaan eri paikkakunnilla, mies soittelee ja viestittelee todella paljon. Olen joskus vapaapäivänäkin sanonut että ei tarttis ihan koko ajaa soitella, kun olisi kotitöitäkin. Että kiva kun soittelet, mutta jos työt loppui ja olet nyt menossa kuntosalille, niin ei tarvitse siinä välissä soittaa. Laita vaikka viesti jos haluat ja soittele vasta illalla. Tuli tästä jotenkin ihan surulliseksi, ettei "saa" olla yhteydessä kun haluaa, otti myöhemmin tämän puheeksi että häntä harmittaa tämä. 

Että minä en todellakaan häntä "koko ajan joka tavalla" kontrolloi. Päinvastoin. Ap

Siis mistä riittää koko päivälle viestiteltävää?

Vierailija
170/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tutulla oli salasuhde, se soitti joka ilta hoidolle. Mistä ihmeestä ne keksi asiaa joka illalle? Onko jollain kokemusta? 

Vierailija
171/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomen kielessä ekstempore eikä extempore!!!

Vierailija
172/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valehdella niin se on jo merkki ettei kaikki ole ok eikä miehen touhut kestä päivänvaloa.

Tästä tavallaan samaa mieltä. Meillä oli tilanne, jossa työkaveri niin rakasrunut mun mieheen, että kävi jopa käsiks illanvietoissa. Kävi kerran myös meillä, miehensä kera. Lopulta vaihtoi työpaikkaa, kun ei omien sanojensa mukaan kestänyt sitä ykspuolista ihastumista enää. Meillä mies kertoi kaiken ihan alusta alkaen.

Ehkä sun mies todellakin nauttii siitä huomiosta, ja myös sinun mustasukkaisuudesta. Omituista sekin.

Vierailija
173/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelin, miksi edes tiedät, keitä uusia työntekijöitä miehesi työpaikassa milloinkin on. Kyttäät miestäsi epänormaalin paljon. Ja sitten vielä kehität toisten työasioista niin isoja ongelmia, että joudut käymään terapiassa. Ehkä ero on teille hyvä ratkaisu. 

Juu ei tuo työkavereiden kyttääminen ole tervettä. Tai toi koko kuvio. En ikinä suostuis siihen, että mieheni puhelinta tarkkailemalla meillä säilyis luottamus. Ihan omituista tuo kaikki. 

Vierailija
174/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni on aika ison porukan pomo ja siellä on ollut vuosien varrella montakin sairaalloisen mustasukkaista vaimoa ja miestä. Voi vaikuttaa jopa puolison uraan, jos on tällainen kotona, jolle työpaikan asioista on annettava tarkka selonteko ja normaalit työpaikan ihmissuhteet ovat ongelma. 

Jos suhteita syntyy, niin sitä ei voi kyttäämällä estää. Mustasukkaisen puolisona on todella kamalaa elää, erään sukulaisen ex oli samanlainen. Hirvittävää räyhäämistä työkavereiden täysin viattomista tapaamisista ja viestittelystä. Ja niinhän siinä sitten kävi, että ero tuli. Kukaan ei jaksa olla aiheettomien syytösten kohteena vuosikausia.

Ap:lle en osaa muuta sanoa kuin se, että hakeutuisi hoitoon. Työpaikan viestittelyihin et saisi ulkopuolisena lainkaan osallistua. Jos harrastat tuollaista, se voi olla myös miehen työstä riippuen aihe potkuihin, jos miehesi näyttää sinulle asioita, joita et saisi nähdä. 

Vierailija
175/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kontrolloinnista vielä. Jos ollaan eri paikkakunnilla, mies soittelee ja viestittelee todella paljon. Olen joskus vapaapäivänäkin sanonut että ei tarttis ihan koko ajaa soitella, kun olisi kotitöitäkin. Että kiva kun soittelet, mutta jos työt loppui ja olet nyt menossa kuntosalille, niin ei tarvitse siinä välissä soittaa. Laita vaikka viesti jos haluat ja soittele vasta illalla. Tuli tästä jotenkin ihan surulliseksi, ettei "saa" olla yhteydessä kun haluaa, otti myöhemmin tämän puheeksi että häntä harmittaa tämä. 

Että minä en todellakaan häntä "koko ajan joka tavalla" kontrolloi. Päinvastoin. Ap

Eli hän yrittää kontrolloida sinua. Tyypillistä ihmisille, joilla on huono omatunto.

Vierailija
176/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuule Marjatta. Mua ärsyttää ihan sairaasti yks Pirjo meidän työpaikalla. On ollut vasta viikon meillä töissä ja niin itseään täynnä ettei olla juurikaan tekemisissä. 

Oikeestihan me tullaan hyvin juttuun keskenämme ja töissä käynti on ollut paljon antoisampaa siitä lähtien kun Pirjo saapui."

"saat katsoa mun puhelimen enkä mitään ole poistanut, vaikka olenkin poistanut" 

Eikö tuossa ole ihan tarpeeksi pettämistä vaikkei mitään sen kummempaa ois Pirjon ja miehen välillä tapahtunutkaan?

Ei. On aivan sairasta, että tulkitset ja kyyläät miehesi sanomisia tuolla tarkkuudella ja vertailet niitä toisiinsa tuohon tyyliin. Mutta sairaalloinen mustasukkaisuus on nimenomaan sairaus, psyykkinen sairaus, missä ei ole sairaudentuntoa. Ja ajan mittaan puolisokin on mukautunut tuohon outoon kuvioon, missä käydään läpi työkaverin sanomisia ja tekemisiä. Tuollaistahan se on elämä silloin, pelkkää tenttaamista ja epäluuloa. 

Vierailija
177/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hän yrittää kontrolloida sinua. Tyypillistä ihmisille, joilla on huono omatunto.

Sairaalloisen mustasukkainen kääntää jokaisen pienenkin yksityiskohdan omaan tarinaansa sopivaksi. Puolison on pakko valehdella, jos ei halua joutua tuntikausia kestäviin kuulusteluihin mistä tahansa asiasta. Jopa työkaverin viestistä ryhmässä, jossa on iso porukka muitakin työkavereita. 

Vierailija
178/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asiat on vaan parempi jättää kertomatta, jos kertomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ex-vaimon mustasukkaisuus johti 30-vuotta kestäneen suhteen jälkeen eroon, koska homma meni ihan kreisiksi. Minun olisi joka päivä pitänyt raportoida siitä, kenen kanssa olen ollut tekemisissä, mistä olemme puhuneet yms. 

Ihan kamalaa tuollainen. Mieheni on pitkä ja komea. Töissä naisvaltaisella alalla. Ikänsä saanut huomiota naisilta. Ikinä en ole näiden huomioiden perään kyselly. Eikä hän ole pettänyt. Tilanne voisi olla toinen, jos olisin mustasukkaisena kaikkea tivannut. Ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
179/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asiat on vaan parempi jättää kertomatta, jos kertomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ex-vaimon mustasukkaisuus johti 30-vuotta kestäneen suhteen jälkeen eroon, koska homma meni ihan kreisiksi. Minun olisi joka päivä pitänyt raportoida siitä, kenen kanssa olen ollut tekemisissä, mistä olemme puhuneet yms. 

Ihan kamalaa tuollainen. Mieheni on pitkä ja komea. Töissä naisvaltaisella alalla. Ikänsä saanut huomiota naisilta. Ikinä en ole näiden huomioiden perään kyselly. Eikä hän ole pettänyt. Tilanne voisi olla toinen, jos olisin mustasukkaisena kaikkea tivannut. Ei ole ollut tarvetta.

Sama täällä. Naisvaltaisella alalla työskentelevän miehen vaimo jos on mustasukkainen, se on varmasti helvettiä molemmille. 

Onneksi emme kumpikaan ole mustasukkaisia, sillä myös minä tapaan työssäni paljon miehiä. Ja tein vuosia matkatöitä. Olemme myös kahteen otteeseen asuneet työn takia eri paikkakunnilla.

Vierailija
180/269 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä.

Mitä ihmettä sä oikein kirjoitat? Eihän kukaan estä mitään pettämistä kyttäämällä, ei edes ap.

Kyttäämisessä on tarve siis selvittää jo mahdollinen olevassa oleva salasuhde tai pettäminen, kun luottamusta ei ole ja toinen on paljastunut yhä uudelleen valehtelijaksi. Kyttäämisen pointti ei siis ole estää tulevaa pettämistä, vaan paljastaa mahdollinen salasuhde.

Jos luottamusta ei ole, miksi se salasuhde pitää välttämättä paljastaa?

Avioeroonkaan ei tarvita enää syyllisten etsintää.