Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen

Vierailija
13.08.2025 |

Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.

Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.

Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu. 

Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.

Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.

Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt. 

Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.

Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.

Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.

Kommentit (269)

Vierailija
181/269 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle suht uutta ja pätevää kirjaa mustasukkaisuudesta lääketieteen oppikirjoihin keskittyneeltä Duodecim-kustantamolta.

Katja Myllyviita (2023), Mustasukkaisuus

En ole itse asiassa tuota itsekään vielä lukenut, vain selaillut alustavasti, mutta vaikutti pätevältä. Ongelmana ap:n kohdalla on se, ettei hän koe omaa käytöstään mustasukkaisena. Ilmeisesti hän on aiemmin terapiassa rohjennut käsitellä asiaansa, mutta sittemmin ajattelu on taantunut vanhoihin uomiin. Terapeutti ei varmuudella ole ehdottanut, että kaikkea työpaikan viestittelyä voi käydä lukemassa vapaasti, vaan uskon, että terapeutti on tarkoittanut jotain tiettyä ihmistä, jonka kanssa viestitttelystä on herännyt epäilyksiä. Terapeutti ei voi antaa ohjeita, joiden perusteella rikotaan lakia ja aiheutetaan ongelmia puolison työpaikalla - tai sitten terapeutti ei ole ollut mikään oikea psykoterapeutti lainkaan. Sellaisiakin tietysti on.

Tunnekeskeinen psykoterapia olisi sellainen terapiamuoto, jota suosittelen, psykodynaamisesti orientoituneita terapeutteja on nykyisin vähän. Kognitiivisen terapian tai lyhytterapian metodit eivät sovi mustasukkaisuusongelmaan kovin hyvin, koska mustasukkaisuus liittyy persoonan perusrakenteisiin ja pelkoihin kuten ulkopuolelle jättämisen ja hylätyksi tulemiseen. Lisäksi tähän kaikkeen liittyvät ap:n puolison turvaton kiintymyssuhde, mahdollisesti kaaottinen lapsuudenperhe, joka on saanut hänet valitsemaan puolisoksi mustasukkaisuutensa takia arvaamattoman ja henkisesti dominoivan, painostavan puolison. Ap kertoo tässä tehneensä asioita, jotka ovat voimakasta kontrollointia, joka on henkistä väkivaltaa. Sellaiseen suhteeseen suostuu vain ihminen, jolla on lapsuudesta samanlainen kokemus. Siksi hän ei kykene asettamaan rajoja mikä auttaisi myös mustasukkaista, mikäli hänellä on terveitä egon rakenteita riittävästi olemassa.

Ehkä jonakin päivänä molemmat voivat suhtautua työpaikan flirtteihin ja muihin epäolennaisuuksiin huumorin avulla toilauksina, joita elämään mahtuu. Ap ja pari muutakin kirjoittajaa ketjussa asettavat kumppanilleen täysin epärealistisen tavoitteen: olla näkemättä ketään muuta viehättävänä ja olla koskaan esittämättä pienintäkään flirttiä kenellekään muulle kuin omalle kumppanille. Vaatimus tulee sen vuoksi, että he kokevat tällaiset asiat hyvin uhkaavina. Normaalisti nuo nähdään elämän kulkuun kuuluvina juttuina, joita sattuu kaikelle. Jos se johtaa pitemmälle, seuraa tietenkin kriisi, mutta useimmiten ei johda. 

Mustasukkaisen on vaikea hyväksyä, että myös muut ihmiset voivat olla viehättäviä kuin minä ja siitä huolimatta puoliso pitää minuakin viehättävänä. Pelko siitä että puoliso pettää ja jättää tulee huomattavasti kauempaa kuin nykytilanteesta. 

Vierailija
182/269 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kontrolloinnista vielä. Jos ollaan eri paikkakunnilla, mies soittelee ja viestittelee todella paljon. Olen joskus vapaapäivänäkin sanonut että ei tarttis ihan koko ajaa soitella, kun olisi kotitöitäkin. Että kiva kun soittelet, mutta jos työt loppui ja olet nyt menossa kuntosalille, niin ei tarvitse siinä välissä soittaa. Laita vaikka viesti jos haluat ja soittele vasta illalla. Tuli tästä jotenkin ihan surulliseksi, ettei "saa" olla yhteydessä kun haluaa, otti myöhemmin tämän puheeksi että häntä harmittaa tämä. 

Että minä en todellakaan häntä "koko ajan joka tavalla" kontrolloi. Päinvastoin. Ap

Eli hän yrittää kontrolloida sinua. Tyypillistä ihmisille, joilla on huono omatunto.

Sairaalloisen mustasukkainen kääntää jokaisen pienenkin yksityiskohdan omaan tarinaansa sopivaksi

Näin se menee. Ollaan syytetty ja syyttäjä -tilanteessa missä hyvin merkityksettömiä ja absurdeja asioita käsitellään tunnista ja päivästä toiseen. Voimakas kontrolli on henkistä väkivaltaa ja terapeutin tulisi sanoa tämä ääneen. Käytös ei ole hyväksyttävää eikä se saa jatkua. Sille ei voi yksikään pätevä terapeutti antaa lupaa siinä muodossa, että kontrolli entisestään lisääntyy ja laajenee kaikkeen viestittelyyn mitä puolisolla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/269 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos luottamusta ei ole, miksi se salasuhde pitää välttämättä paljastaa?

Avioeroonkaan ei tarvita enää syyllisten etsintää. "

Niinpä. Mustasukkainen näkee suhteita joka puolella ja se juuri tekeekin hänet hulluksi ja samalla puolisonkin. Ahdistavaa elämää molemmille.

Vierailija
184/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meinaatko, ettei niitä hämmentäviä juttuja ja valheita ollut ennen varsinaista kiinni jäämistä? Sen aavisti... mutta sitten vannotti itselleen, että ei saa olla mustasukkainen, kun ei ole todisteita varsinaisesta pettämisestä.

Jälkikäteen ajatellen.. olis pitänyt kuunnella sitä intuitiota, että kaikki ei nyt ole ihan kohdallaan. "'

Olen kommentoinut tässä ap:n tilannetta, joka voi olla aivan erilainen kuin teidän tilanteenne. Toki taipumus flirtata kertoo usein samasta kuin taipumus pettääkin eli on tarve hakea huomiota seksuaalisen itsetuntonsa kohottamiseksi ja jännityksenhalusta... monia piirteitä, jotka kieltämättä ovat negatiivisia parisuhdetta ajatellen. 

Se on huono asia, jos oman mustasukkaisuutensa kieltää. Jos tuntee suhteessa jatkuvasti mustasukkaisuutta, se on oikeastaan itsensä kiusaamista. Siihen ei oikeastaan tarvita mitään todisteita, että tuntee, ettei suhteessa ole hyvä olla. 

Se voi

Minusta mustasukkaisuuden kieltämiseen johtaa tässäkin ketjussa hyvin esille noussut syyllistäminen. Sitä pidetään äärimmäisen nolona ja häpeällisenä, vaikka mustasukkaisuus on hyvin alkukantainen ja normaali tunne.

Toki se, mitä sen tunteen ajamana sitten tekee, on ihan toinen tarina. Mutta ite en tykkää tuosta mustasukkaisen häpäisemisestä, koska silloin häneltä kielletään ihan luonnollinen ja itseä suojeleva tunne. Sen perimmäinen tarkoitus on auttaa pitämään puoliaan. 

On olemassa myös ihmisiä, jotka manipuloi, pettää ja valehtelee ja silloin mustasukkaisuudella on paikkansa herättää ajattelemaan omaa parasta.

Olen itse ollut suhteessa, jossa on ollut sairaalloista kontrollointiin liittyvää mustasukkaisuutta ja siksi luulen, että nämä jotka pyrkivät häpäisemään mustasukkaisen ovat joko 

a) tällaisen uhreja ja näkevät asian vain tästä näkökulmasta

b) pettäjiä, jotka halauavat vaientaa mustasukkaisen jatkaaseen omia petoksiaan rauhassa.

Vierailija
185/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

184. En ainakaan itse ole häpäissyt mustasukkaista, mutta silti on todettava, että mustasukkaisen kontrolloiva käytös on henkistä väkivaltaa. 

Avainasemassa tässä on juuri se kieltääkö mustasukkainen tunteensa vai ei. Jos on ikään kuin varaa myöntää olevansa mustasukkainen, tarvitseva, peloissaan, ei ole tarvetta siirtää omaa omia pelokkaita tunteitaan toisen kärsittäväksi eli väittää, että jotain on meneillään enkä minä suinkaan epäile turhaan.

Tässä astuu kuvaan sairaalloinen mustasukkaisuus, jossa voi olla psykoottisia piirteitä. Koko maailma muuttuu oman mielen peiliksi kuten psykoosissa tapahtuu. Kaikki liittyy siihen huoleen ja tulkintaan, jonka annan tapahtumille ja usein myös puoliso omaksuu tuon mallin, koska haluaa päästä vähemmällä. Puoliso siis esimerkiksi poistaa viestin, vaikka siinä ei ole mitään epäilyttävää, koska tietää vaimonsa vääristyneen tulkintatavan.

Ikävä asia tässä on se, että perusteettomat epäilyt todella ajavat puolison pois suhteesta elämään, jossa saa olla normaalisti. Silloin jos tämä tapahtuu uskottomuuden kautta, mustasukkainen saa vahvistusta epäilyksilleen: olin oikeassa. Tässäkin on yhteyksiä psykoottisen ihmisen todellisuuteen sikäli, että kun potilas pelkää muiden pitävän häntä outona (se on tutkitusti valtaosan psykoosialttiiden henkilöiden käsitys omasta itsestään), hän itse käytöksellään vahvistaa tämän. Kun mustasukkainen väittää, ettei hän ole mustasukkainen, mutta samalla käyttäytyy kuin oppikirjaesimerkki, tapahtuu sama. 

Mielenterveyshäiriöiden ytimessä on se, että ympäristön käsitys henkilöstä ja tämän itsensä käsitys ovat voimakkaassa ristiriidassa. Sitä tarkoittaa, kun puhutaan hyvästä mielenterveydestä, jonka tunnusmerkki on realiteeteissa pysyminen.

Vierailija
186/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko jotkut suhteilee ja lähettelee seksiviestejä jollekin työporukan viestiryhmässä??

Eli pitää saada kilarit, jos toinen on kännissä vähän innostunut läppäilemään ja sitten poistanut ne kun ajatellut, että ei hitto, duunin ryhmä. Ja tämä sen vuoksi, että ryhmässä on yksi nainen niin takuulla on just sen takia ja sille lähetelty.

Eikö olisi helpompaa laittaa naiselle omaan puhelimeen, se numero varmaan on tiedossa.

Hulluinta tässä keississä on se että kymmenen hengen julkisessa ryhmässä muka on vaihdeltu jotain pettämisviestejä. 

Miestä varmasti hävettää vaimon käytös. Ihan kamalaa! 

Mä menin ainoana naisena miesvaltaiselle alalle töihin ja siellä oli ukoilla sellanen tiimin WA ryhmä käytössä. Eräs työkaveri lisäs mut siihen ryhmään ja hetken aikaa siellä kulkikin tissikuvaa, vähäpukeisten naisten someprofiileja ja muuta sellasta hyvin härskiä tavaraa, kunnes vissiin heräsivät, että ryhmään on tullut nainen. Taisivat tehdä niitä varten uuden ryhmän. :D

Ryhmässä oli ihan ukkomiehiä asialla. :)

En koskaan mitään niihin kommentoinut eikä ne mua varsinaisesti haitannut ja tykkään itekin kaksimielisestä huumorista. Kyllä mä sen olin osannu ennakoida, mitä se on kun menee ukkojen keskelle töihin. :P

Vierailija
187/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

184. En ainakaan itse ole häpäissyt mustasukkaista, mutta silti on todettava, että mustasukkaisen kontrolloiva käytös on henkistä väkivaltaa. 

Avainasemassa tässä on juuri se kieltääkö mustasukkainen tunteensa vai ei. Jos on ikään kuin varaa myöntää olevansa mustasukkainen, tarvitseva, peloissaan, ei ole tarvetta siirtää omaa omia pelokkaita tunteitaan toisen kärsittäväksi eli väittää, että jotain on meneillään enkä minä suinkaan epäile turhaan.

Tässä astuu kuvaan sairaalloinen mustasukkaisuus, jossa voi olla psykoottisia piirteitä. Koko maailma muuttuu oman mielen peiliksi kuten psykoosissa tapahtuu. Kaikki liittyy siihen huoleen ja tulkintaan, jonka annan tapahtumille ja usein myös puoliso omaksuu tuon mallin, koska haluaa päästä vähemmällä. Puoliso siis esimerkiksi poistaa viestin, vaikka siinä ei ole mitään epäilyttävää, koska tietää vaimonsa vääristyneen tulkintatavan.

Ikävä asia tässä on

Mitenkä sitten suhtaudut näihin tapauksiin, joissa pettäjä kaasuvalottaa ja alkaa syyttää huolissaan olevaa puolisoa mustasukkaiseksi kyttääjäksi ja sairaaksi? Asia voi olla myös niin päin, että mustasukkainen on huolissaan ihan aiheesta, mutta valehteleva puoliso kääntää syyn mustasukkaisuutta tuntevan harteille. 

Mitähän tossa tilanteessa mustasukkainen sitten voi tehdä, kun udellakaan ei saisi ja eroaminen tuon perusteella menis taas kategoriaan "vainoharhaisuus ja sen seuraukset"....

Vierailija
188/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko jotkut suhteilee ja lähettelee seksiviestejä jollekin työporukan viestiryhmässä??

Eli pitää saada kilarit, jos toinen on kännissä vähän innostunut läppäilemään ja sitten poistanut ne kun ajatellut, että ei hitto, duunin ryhmä. Ja tämä sen vuoksi, että ryhmässä on yksi nainen niin takuulla on just sen takia ja sille lähetelty.

Eikö olisi helpompaa laittaa naiselle omaan puhelimeen, se numero varmaan on tiedossa.

Hulluinta tässä keississä on se että kymmenen hengen julkisessa ryhmässä muka on vaihdeltu jotain pettämisviestejä. 

Miestä varmasti hävettää vaimon käytös. Ihan kamalaa! 

Mä menin ainoana naisena miesvaltaiselle alalle töihin ja siellä oli ukoilla sellanen tiimin WA ryhmä käytössä. Eräs työkaveri lisäs mut siihen ryhmää

Ja kyllä osa ihan pröystäili omilla pettämisillään myös. :D

Eli kyllä sitäkin tapahtuu. :)

Vierailija
189/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
190/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Voi olla ihan kumminpäin tahansa tämä asetelma.... 

Vierailija
191/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ai nyt kumppanin epäileminen on jo miesvihaakin. 😆

Päteekö tämä myös silloin, kun mustasukkainen osapuoli on mies? Vihaako hän silloin itseään vai toisia miehiä? 🤔

Vierailija
192/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyräilen: Jännämiestä vaisto vie, älä kysy minne johtaa tie...

Vierailija
193/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi myös mun luona. Vieläkin paikat hellän

Vierailija
194/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyräilen: Jännämiestä vaisto vie, älä kysy minne johtaa tie...

Kaikkein pahimpia ovat kilttimiehet. Ne pettää heti tilaisuuden tullen, koska uskovat tasoteorioihin ja haluavat maksimoida oma hyötynsä.

Kotona esittävät kilttejä. Kaasuvalottavat.

Vierailija
195/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

187. Kirjoitin mustasukkaisen määritelmästä. Terveen mustasukkaisuuden merkki on se, että mustasukkaisuus herää aiheesta ja että otetaan huomioon, että epäilykset voivat olla aiheettomia. Sairaalloisen raja kulkee siinä, että omat absurditkin epäilykset ovat kokijalleen täyttä totta ja kielletään oma mustasukkaisuus. 

Mustasukkaiset ovat häpeäherkkiä ihmisiä, he kokevat mustasukkaisuuden häpeällisenä ja kiellettynä. Normaalilla tavalla mustasukkainen suhtautuu tunteeseensa kevyemmin. Siksi sitä on helpompi käsitellä ja päästä siitä yli pettämisenkin jälkeen, vaikka haava jää. Kroonisesti mustasukkainen ajattelee helposti, että kaikki pettävät. Sillä tavalla luottamus muihin on järkkynyt jo lapsena, jolloin minuudella ei ole suojakeinoja. 

Vierailija
196/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli just tuollainen ja lopulta jäi kiinni pettämisestä ja erottiin. Hänessä oli kyllä muutakin "vikaa".

Nykyisen miehen kanssa oltu yhdessä yli 10v. ja hänen kanssaan ei ole edes mieleen tullut, että haluaisinpa nähdä viestihistoriansa tms., vaikka hän on paljon enemmän tekemisissä ihmisten kanssa ja avoin ja sosiaalinen. En ole pätkääkään mustasukkainen. Nuo pettäjät vaan "haistaa" ja luota vaistoosi tässä asiassa. Hyvän ihmisen kanssa parisuhteessa tuota pelokasta oloa ei ole.

Vierailija
197/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

187. Kirjoitin mustasukkaisen määritelmästä. Terveen mustasukkaisuuden merkki on se, että mustasukkaisuus herää aiheesta ja että otetaan huomioon, että epäilykset voivat olla aiheettomia. Sairaalloisen raja kulkee siinä, että omat absurditkin epäilykset ovat kokijalleen täyttä totta ja kielletään oma mustasukkaisuus. 

Mustasukkaiset ovat häpeäherkkiä ihmisiä, he kokevat mustasukkaisuuden häpeällisenä ja kiellettynä. Normaalilla tavalla mustasukkainen suhtautuu tunteeseensa kevyemmin. Siksi sitä on helpompi käsitellä ja päästä siitä yli pettämisenkin jälkeen, vaikka haava jää. Kroonisesti mustasukkainen ajattelee helposti, että kaikki pettävät. Sillä tavalla luottamus muihin on järkkynyt jo lapsena, jolloin minuudella ei ole suojakeinoja. 

Tavallaan pitää paikkansakin. Kaikki kykenevät pettämään ja ovat myös tilanteesta riippuen vilpillisiä ja valehtelevat. Tällä suojataan omaa minäkuvaa. Kukaan ei ole täysin rehellinen ja pettämisen rajakin on häilyvä ja määrittelijästään riippuvainen. 

Mutta tätä asiaa ei voi toista kontrolloimalla muuttaa. Parempi on keskittyä omaan elämään ja niihin asioihin, joista itse saa iloa. Silloin se mahdollinen maton vetäminen jalkojen altakaan ei ole niin iso katastrofi. 

Jos johonkin lopputulemaan näissä keskusteluissa päädyn, niin se on: parisuhteissa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
198/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, milloin mustasukkaisuus on herännyt aiheesta?

Vierailija
199/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mitä meininkiä.lapsellista,erotkaa kakarat.

Vierailija
200/269 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää, milloin mustasukkaisuus on herännyt aiheesta?

Ei sitä aina tiedäkään. Terveellinen mustasukkaisuus on sitä ettei homma mene överiksi silloinkaan kun mustasukkaisuuteen on aihetta. Pakonomainen kontrollointi osoittaa joko suhteen päätepysäkin tai sairaalloisen mustasukkaisuuden. Jos tieten tahtoen jatkaa suhdetta epäluotettavaksi osoittatuneen kanssa, on kyse myös monista muistakin asioista kuin pettämisestä ja mustasukkaisuudesta.