Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Ehkä tuolla ymmärtämättömällä on vain se 20 e tilillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijan olisi pitänyt käyttää pelisilmää ja pamputtaa häirikköä koteloon. Joku jonotti taas pidempään valittajan takia kun kassa sen aikaa pois käytöstä.
Ja vuoden kuluttua sitten: kaikki nordean vartijat vapautettiin syytteistä.
Vartijoille pitää antaa potut pottuina jos alkaa käymään käsiksi. Ei pidä hyväksyä päällekäymistä ja alistua pahoinpideltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan kypsä Nordeaan, olen ollut jo vuosia.
En ole kuukausiin päässyt kirjautumaan tilille, koska ottivat sen lukulaitteen pois käytöstä. En ala latailemaan kännykkääni jotain uutta appia sen takia, että pankki päättää lopettaa yhden turvallisimmista tavoista kirjautua palveluihinsa. Maksukorttia ei ole ollut vuoden 2009 jälkeen, koska se olisi pitänyt hakea pääkonttorilta. En ala Helsinkiin erikseen matkustamaan sen takia.
Heidän asiakaspalveluun ei saa yhteyttä, koska en ala maksamaan ulkomailta ja paikallisverkkomaksuja. Chatti on aivan onneton, ihmiselle ei pääse puhumaan, koska en pääse kirjautumaan palveluun
Ovat tehneet yksipuolisia sopimusrikkomuksia niin paljon, että lopetin heille opintolainani maksamisen ja se loppui tuohon appi uudistukseen. En tiedä onko minulla nyt Suomessa joku maksuhäiriömerkintä, eikä oikeastaan kauheasti kiinnosta. Mihinkään suomalaiseen järjestelmään en p
Ja kaiken tuon jälkeen olet edelleen Nordean asiakas? Ei ihme, että yritykset voivat kyykyttää asiakkaitaan, jos asikkaat eivät vaihda pois huonosti asiakkaita kohtelevista yrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS on nostoraja kortissa! Mulla on esim 400€
Minullakin on 400 e. Yhtenä päivänä halusin 600 e. Nostin nettipankissa rajaa 600 euroon ja hain rahat. Sitten palautin rajan 400 euroon. Helppoa.
Eikö käteisautomaattien nostoraja ole 400 euroa nykyään?
Ja ap itkee lukutaidottomuuttaan pasltalla. Niin aina.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin jonottamaan Nordeaan kahteen kertaan. Puhelinlaskuni oli 130 euroa, vaikka mulla on kiinteähintainen liittymä kaikin maustein.
Nordean puhelussa automaatti sanookin, että jonotus on maksullista.
puhelinsovelluksen kautta voi puhua ja jonottaa ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Ehkä tuolla ymmärtämättömällä on vain se 20 e tilillään.
minulla n 5000 euroa käteisenä, seteleinä kotona (5, 10,20 ja 50 seteleinä) eikä se nyt niin hirveän paksu pinkka ole
Kyllä nykyajan kelkasta tippuminen tuon ikäisenä on sitten kauheaa kun pitäisi asiat tehdä niin kuin ne on ennen tehty. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee esim 10 000 e käteistä, niin ei ole kiva nostaa sitä automaatilta. Nykyään pitää etukäteen tilata rahat pankkiin, jos aikoo nostaa isomman summa.
Pikkusummia voi nostaa monen kaupan kassalta jos on sopiva pankkikortti.
Mihin rehelliseen toimintaan tarvitset tuon määrän käteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin jonottamaan Nordeaan kahteen kertaan. Puhelinlaskuni oli 130 euroa, vaikka mulla on kiinteähintainen liittymä kaikin maustein.
Nordean puhelussa automaatti sanookin, että jonotus on maksullista.
puhelinsovelluksen kautta voi puhua ja jonottaa ilmaiseksi
ei mummot osaa eikä uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Minä jäin miettimään, mikä on sellainen kauppa, jonka voi maksaa vain käteisellä eikä esim tilisiirrolla.
Mutta samaa mieltä olen kirjoittajan kanssa pankkien huonosta asiakaspalvelusta.
Pyöräilee paahteisena päivänä Espoosta Pasilaan ilman vesipulloa?!? Ja sitten valittaa, kun pankissa ei ole vesipistettä. Ei mene mun ymmärrykseeni.
Itse olisin mennyt julkisilla vesipullon kanssa ja pieni eväs mukana, kun pankkipalveluista puhuttaessa ikinä ei tiedä kauan joutuu jonottamaan. Jos haluaa nopeasti vuoron, niin pitää mennä pankin oven eteen jonottamaan aamulla vähintään puoli tuntia ENNEN kuin pankki aukeaa, ei päivällä klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsi enemmän rahaa johonkin käteisostoon. Pankkiautomaateilla on kertanoston ja päivänoston rajoitukset.
Pankkiautomaatin päivänoston voi muuttaa kätevästi ja kertanostolla nostaa sitten useamman kerran putkeen. Näin minä olen jo kolmasti tehnyt. Päivänoston voi muuttaa takaisin siihen summaan mikä se a alunperin oli yhtä kätevästi kun sen on nostanutkin.
Joskus 10v sitten oli kyllä kinkkistä kun piti ostaa auto. Kellokin oli jo niin paljon että pankit oli kiinni. Ja ottoautomaatti haastoi riitaa että en saisi nostella haluaamani summaa. Toki piti ensin muutella turvarajoja yms verkkopankissa yms. mikä ihan ymmärrettävää.
Ja sitten vielä ne setelit... Tukku 50€ taskussa ja piti vaihtaa automaattiakin välissä kun edellinen ei enää halunnut palvella.Miksi automaatit ei sisällä 100-500€ seteleitäkin? Olisivat paljon näppärämpiä.
Omalla kohdallani olisi ollut kivaa kun olisi voinut vaan mennä maksavana asiakkaana tiskille ja pyytää haluamansa summa. Ja sitten antaa se myyjälle ja kättäpäälle. Mutta ei... Pankit eivät pitäneet konttoreitaan auki edes klo 1600 asti. Saati että niistä palvelua oisi saanut
Kun mobilepay ja ja jajaa mobiilipankki ja jne yms. Äh. Mitä jos mä ny vaan haluaisin sen käteisen, kun mun rahojahan ne on?. Kun en muutenkaan nakkisormillaan tykkää näppäillä mitään vekottimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa summa oli suurempi kuin mitä saat nostaa per viikko.Ostamassa esim asuntoa et voi pankkiautomaatista nostaa rahoja.
Hyvin kirjoitettu naiselta.Todella tämän päivän kokemus myös Ruotsissa.Tlsät vahdit, väsyneet nuoret jotka palvelevat asiakkaita vastahakoisesti.
Missä tehdään asuntokauppoja muita isompia kauppoja käteisellä? Itse en ainakaan myyjänä ottaisi käteistä paljoa edes vastaan, mihin sen sitten laittaa, joutuu tekemään rahanpesuselvitykset aika tiukasti jos yrittää sitä sitten tallettaa omalle tilille.
Auto- tai venekauppaa tehdään usein vieläkin käteisellä
Tilisiirroilla olen aina autot ja asuntojen käsirahat maksanut. Ikinä tullut mieleenkään nostaa siihen käteistä rahaa.
"Auto- tai venekauppaa tehdään usein vieläkin käteisellä"
ja myös harmaata taloutta.... naapurissani on työtön nelikymppinen mies, joka tuntuu tekevän ahkerasti autokauppaa pihamme parkkipaikalla, käteisellä. Sen mitä olen huomannut, niin kuitteja ei vaihdella, mutta raha vaihtaa omistajaa. Toki hän voi olla kirjoittanut digitaalise kuitin, mutta vähän tuntuu hassulta, että tyyppi on työtön ja saa kaikenlaisia sossun tukia ja samalla kuitenkin ilmiselvästi tekee itselleen töitä. Tekisin ilmoituksen (en ole tarkistanut verotietojaan, että onko ilmoitellut sinne autokauppatulojaan), jos olisi toisteita harmaata taloudesta, mutta tuollaisiahan nuo auto- ja venekauppiaat usein on. Onneksi on rehellisiäkin tyyppejä.
miettyttää kyllä asiakkaansakin, että eikö niisät kukaan tosiaan edes ihmettele, että miksi hänen ilmoituksissaan on aina "käteiskauppa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee esim 10 000 e käteistä, niin ei ole kiva nostaa sitä automaatilta. Nykyään pitää etukäteen tilata rahat pankkiin, jos aikoo nostaa isomman summa.
Mihin rehelliseen toimintaan tarvitset tuon määrän käteistä?
Jo mainitut auto, vene mönkijä yms. Kaupat olisi tosi kätevä tehdä ilman minkään vekottimen hipeltelyä kesken toimituksen. Ja pelkoa, että netti lagaa ja ostajan tili onkin kuiva ja käyttää huijausalustaa jossa siirto näyttää menevän, mutta ei koskaan menekkään yms. jne.
Toki ne setelitkin voi olla printattu jollakin paremmalla vehkeellä nykyään, mutta mun mielestäni ne olisi silti käteviä. 
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihminen valitti kuumuutta, janoa ja sitä, ettei päässyt istumaankaan, jos oikein ymmärsin. Ihme sinänsä, että hän vihdoin päästyään tiskille jaksoi urputtaa vielä vaatien esihenkilöä paikalle ja jaksoi haastatellakin jonossa olevia. Mummun kannattaa ottaa ensi kerralla mukaan vesipullo ja eväät, ehkä retkituolikin olisi asiaa.
Rahaa kannattaa nostaa automaatilta ja jos sitä tarvitsee enemmän kuin se nostoraja, voi joko nostaa useampana päivänä tai vaihtoehtoisesti nostaa sitä rajaa nettipankissa.
Ihmettelin myös sitä, että ko. henkilö jaksoi ajaa pankkiin pyörällä Espoosta, mutta seisominen pankkijonossa oli sitten kunnolle liikaa? Kannattiko sitten väsyttää itsensä sillä pyöräilyllä jo etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihminen valitti kuumuutta, janoa ja sitä, ettei päässyt istumaankaan, jos oikein ymmärsin. Ihme sinänsä, että hän vihdoin päästyään tiskille jaksoi urputtaa vielä vaatien esihenkilöä paikalle ja jaksoi haastatellakin jonossa olevia. Mummun kannattaa ottaa ensi kerralla mukaan vesipullo ja eväät, ehkä retkituolikin olisi asiaa.
Rahaa kannattaa nostaa automaatilta ja jos sitä tarvitsee enemmän kuin se nostoraja, voi joko nostaa useampana päivänä tai vaihtoehtoisesti nostaa sitä rajaa nettipankissa.
Ihmettelin myös sitä, että ko. henkilö jaksoi ajaa pankkiin pyörällä Espoosta, mutta seisominen pankkijonossa oli sitten kunnolle liikaa? Kannattiko sitten väsyttää itsensä sillä pyöräilyllä jo etukäteen?
Miten joku jaksaa puuttua täysin epärelevanttiin asiaan? Kirjoituksessa on kyse pankkipalveluiden surkeudesta. Kun ei osaa ottaa siihen kantaa, niin pitää päteä jollain epäoleellisella.