Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Kyllä minä oletan että jossakin vaiheessa mummottelu katsotaan vihapuheeksi.
Se mulle ei tuon mamman kirjoituksesta selvinnyt että miksi hän ei tilannut niitä rahoja valmiiksi samalla kun selvitti mistä käteistä voi nostaa, silloinhan hänen ei olisi tarvinnut keskustella tiskillä muuta sanoa hei ja että oli tilattu käteistä ja ojentaa henkkarit
toki jonottamaan olisi joutunut mutta vähemmän olisi joutunut keskustelemaan sen stressaantuneen virkailijan kanssa
Ei käynyt mielessä että ehkä sitä virkailijaa ei enää naurattanut siinä kohtaa kun on pyrkinyt hoitamaan työnsä nopeatahtisesti ja tää mamma alkaa aukomaan päätään asiasta johon se virkailija ei pysty vaikuttamaan kuten ei se hänen esihenkilönsäkään - koska päätökset tehdään jossain ihan muualla kuin siellä konttorissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
JOS on nostoraja kortissa! Mulla on esim 400€
Minullakin on 400 e. Yhtenä päivänä halusin 600 e. Nostin nettipankissa rajaa 600 euroon ja hain rahat. Sitten palautin rajan 400 euroon. Helppoa.
Eikö käteisautomaattien nostoraja ole 400 euroa nykyään?
Sen päivittäisen nostorajan voit itse määritellä nettipankissa. Jos automaatista saa vain 400 e kerralla, syötät kortin uudelleen automaattiin ja nostat 200 e lisää. Näin sinulla on 600 e käytössäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa summa oli suurempi kuin mitä saat nostaa per viikko.Ostamassa esim asuntoa et voi pankkiautomaatista nostaa rahoja.
Hyvin kirjoitettu naiselta.Todella tämän päivän kokemus myös Ruotsissa.Tlsät vahdit, väsyneet nuoret jotka palvelevat asiakkaita vastahakoisesti.
Aika huono vertaus. Ei kai kukaan ole niin ääliö et nostaa rahan asunnon ostoon.
Etkö sinä emä-ääliö ole muka ikinä kuullut käsirahasta?
Ei käsiraha tarkoita sitä, että se pitäisi antaa seteleinä kädestä käteen. Pankkisiirto käy aivan hyvin. Kukahan tässä se ääliö onkaan...
- eri
Jos asiakas olisikin ollut rohkea ja käyttänyt digilaitteita ja seurauksena olisi ollut tämä: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010494340.html
niin lopputulos olisi silti ollut tämä:
"Pankin automatiikka siis tunnisti välittömästi rikollisen toiminnan, asiakas vahvisti tämän ja sen että oli joutunut huijatuksi, siitä huolimatta Nordea ei löytänyt keinoa estää rikosta tapahtumasta."
Eli artisti maksaa. Jos mokaa. Ymmärrän että joitan saattaa pelottaa mokaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kertokaa tuolla emeritalle, että pankkikortilla voi nostaa automaatista (sijaitsevat eri paikoissa seinään upotettuna) rahaa
ei se pankkikortin käyttäminen niin vaikeaa ole etteikö emerita voisi siitä selvitä... sokeatkin osaa
Todennäköisesti osaa. Ilmeisesti se käteisenä tarvittu summa on niin suuri, ettei sinun käsityskykysi edes riitä siihen. Esim. jonkun arvohuoneiston ostamiseen tarvitsee usein ison käsirahan, siitä ei ihan pelkällä tonnilla selvitä.
Ei kukaan osta "arvohuoneistoa" millään käteisellä, ellei ole joku huumeparoni tai muu rahanpesijä.
Nordeassa on AINA jono, myös yritysasaikkaalle. OP on muuten yhtä huono mutta tuollaisia tunnin jonoja siellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Se mulle ei tuon mamman kirjoituksesta selvinnyt että miksi hän ei tilannut niitä rahoja valmiiksi samalla kun selvitti mistä käteistä voi nostaa, silloinhan hänen ei olisi tarvinnut keskustella tiskillä muuta sanoa hei ja että oli tilattu käteistä ja ojentaa henkkarit
toki jonottamaan olisi joutunut mutta vähemmän olisi joutunut keskustelemaan sen stressaantuneen virkailijan kanssa
Ei käynyt mielessä että ehkä sitä virkailijaa ei enää naurattanut siinä kohtaa kun on pyrkinyt hoitamaan työnsä nopeatahtisesti ja tää mamma alkaa aukomaan päätään asiasta johon se virkailija ei pysty vaikuttamaan kuten ei se hänen esihenkilönsäkään - koska päätökset tehdään jossain ihan muualla kuin siellä konttorissa
Totta kai he olisi pystyneet nostamaan vaikka niiden kiinni olevien tiskien takaa ne tyhjät tuolit vanhuksille ja hakemaan taukotilasta laseja ja kannullisen vettä, tai kipaisemaan lähikaupasta kertakäyttömukeja ja vaikka Marie-keksejä uupuneimmille resursointivirheensä aiheuttaman haitan lievittämiseksi. Mitä virkaa on esihenkilöllä, jos mitään tuollaisia pieniäkään päätöksiä ei voi tehdä. Pankille on myös haittaa tällaisesta julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.
Aika monta autoa olen ostanut, enkä kertaakaan vielä maksanut käteisellä, vaan siirtänyt rahaa tililtäni autokaupalle. Miksi tehdä asioista hankalia, kun ne voi hoitaa helpostikin?
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekirjoituksen lähettäjä on syntynyt 1951 kuten minäkin, enkä ole mummo! Ikärasismi alkoi heti kukkia tälläkin palstalla. Ymmärrän kirjoittajan ärsytyksen. Henkilökohtaiselle pankkipalvelulle on edelleen tarvetta erilaisissa tilanteissa.
Enemmänkin ärsyttävät ihmiset, jotka käyttävät sanaa "ikärasismi". Ei sellaista ole olemassakaan kuin "ikärotusyrjintä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.Aika monta autoa olen ostanut, enkä kertaakaan vielä maksanut käteisellä, vaan siirtänyt rahaa tililtäni autokaupalle. Miksi tehdä asioista hankalia, kun ne voi hoitaa helpostikin?
Jos myyjä on tyyliin Lefa Lindeman tai Repa Rissanen niin ne tykkää usein käteisestäkin. Joten pitäisi olla asiakkaallakin varaa valita maksuvaihtoehtojen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty???
Ymmärrätkö että voi olla teknisiä vikoja jollin se ei toimi.
No olipa heikko perustelu. Kokeile sitten seuraavana päivänä uudestaan. Tilisiirto on ihan varmasti se paras vaihtoehto maksamiseen eikä satunnainen toimintahäiriö tee sitä tyhjäksi.
Kyllä 74-vuotias on jo "mummo", mutta tässä sitä on käytetty loukkaavassa tarkoituksessa. Sanalla kun on myös konnotaatioita maalaisesta, 1800-luvulla elävästä huivipäisestä kiikkustuolissa istuvasta virkkaajasta, jolla ei voi olla akateemista tutkintoa ja joka ei voi olla käyttänyt kännykkää viimeiset 25 ellei 30 vuotta ja tietokonetta ainakin 45 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.On todella asiallinen syy kyseenalaistaa tuollaiset käteiskaupat.
Mitä yrität sanoa? Ettei käytettyä autoa enää saisi ostaa käteisellä? Ainoita suhteellisen luotetettavia tapoja yksityishenkilöiden välisessä kaupassa.
No en tosiaankaan sanoisi "luotettavaksi" sellaista tyyppiä, joka myy autoa ja se pitäisi maksaa käteisellä. Varmaan voidaan ne kuititkin unohtaa? Ja ei nyt tullu mukaan mitään dokumentteja, mistä kävisi ilmi, että myynnissä oleva auto tosiaan on myyjän omistama.. mitäs pikkujutuista. Mutta kun se käteinen on niin kätevää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai he olisi pystyneet nostamaan vaikka niiden kiinni olevien tiskien takaa ne tyhjät tuolit vanhuksille ja hakemaan taukotilasta laseja ja
Mitä mä just luin; sun mielestä pankin konttorista olisi pitänyt tehdä joku kahvittelu-mesta kun aikuiset ihmiset ei kestä hetkeäkään ilman ruokaa ja juomaa - sillä lailla
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin Nordeaan soittaminen on iäkkäälle taitolaji, ennen kuin pääsee jonkin aspan kanssa puheisiin. Seurasin juuri sivusta erään vanhemman henkilön asiointia, johon liittyi valkoinen ja musta "härpäke", en tiedä mikä sen nimi on, minun pankissani ei sellaista ole. Tästä tulisi pitkä kertomus, joten jätän väliin, mutta kesti kaksi päivää ennen kuin asiakas sai hoidettua asiansa plus käynti jonkinlaisessa Nordean neuvontapisteessä, jollaisia on tasan yksi tässä yli 30 000:n asukkaan kaupungissa. Se järjestyi kyllä tuon parin päivän sisällä, toki erään kerran piti odottaa kuukausi että sai 15 minuutin ajan sieltä. Ei voi sanoa muuta kuin että on surkeaa pankki"palvelu". Sentään asiakkaan rahat kelpaavat hyvin pankille. Vaihtakaa pankkia. Onneksi minulla on muussa pankissa tili ja olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa on AINA jono, myös yritysasaikkaalle. OP on muuten yhtä huono mutta tuollaisia tunnin jonoja siellä ei ole.
Höpsistä. Jonotin itse OP:ssa sen vuoksi, että piti hoitaa perikunnan asioita. Siellä oli eräs tuttavani, joka kertoi, että hän nostaa aina rahaa pankista. En oikein tajunnut miksi, koska hän on ihan "täysillä pelaava" ihminen. Hän kertoi, että oli edellisviikolla jonottanut kaksi tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty???
Tilisiirto ei anna käteistä rahaa, tollo. Nimeomaan käteistä oli tarvittu, ei siirtoja tilien välillä.
Miten tollo niin tollo oli tollo tarvittu tollo käteistä tollo rahaa? Ei tollo sitä tollo mitenkään tollo perusteltu tollo, eikä tollo suljettu tollo tilisiirtoa tollo pois.
Tollo.
Sama. Auton ja asunnon kauppahinnat ja vakuudet on maksettu suoraan tilisiirrolla pankista. Ei tulisi mieleenkään lähteä minkään käteisen kanssa pelleilemään, heräisi myös epäilys touhun laillisuudesta.