Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mulle ei tuon mamman kirjoituksesta selvinnyt että miksi hän ei tilannut niitä rahoja valmiiksi samalla kun selvitti mistä käteistä voi nostaa, silloinhan hänen ei olisi tarvinnut keskustella tiskillä muuta sanoa hei ja että oli tilattu käteistä ja ojentaa henkkarit
toki jonottamaan olisi joutunut mutta vähemmän olisi joutunut keskustelemaan sen stressaantuneen virkailijan kanssa
Ei käynyt mielessä että ehkä sitä virkailijaa ei enää naurattanut siinä kohtaa kun on pyrkinyt hoitamaan työnsä nopeatahtisesti ja tää mamma alkaa aukomaan päätään asiasta johon se virkailija ei pysty vaikuttamaan kuten ei se hänen esihenkilönsäkään - koska päätökset tehdään jossain ihan muualla kuin siellä konttorissa
Totta kai he olisi pystyneet nostamaan vaikka niiden kiinni olevien tiskien takaa ne tyhjät tu
Mitä mä just luin; sun mielestä pankin konttorista olisi pitänyt tehdä joku kahvittelu-mesta kun aikuiset ihmiset ei kestä hetkeäkään ilman ruokaa ja juomaa - sillä lailla
En puhunut mistään kahvittelusta, vaan siitä, että vanhukset, monet jopa rollaattorin kanssa, joutuivat jonottamaan suurimmaksi osaksi seisten, myös ulkona auringon paahteessa, puolitoista tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty???
Sinä et ymmärrä että hän tarvitsi KÄTEISTÄ!
En ymmärräkään, sitä ei mitenkään perusteltu että miksi pitäisi olla KÄTEISTÄ!
Jos kassapalvelua, tai mitään muutakaan palvelua, pitää jonottaa 1,5 tuntia, on palvelussa vikaa. Itse jouduin käymään pankin (en Nordean) kassalla, kun pankkikortti lakkasi toimimasta. Kävelin suoraan kassalle ja sain rahat ja ystävällistä palvelua. Jos olisin joutunut jonottamaan puolikin tuntia, olisin ollut kiukkuinen kuin kimalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty??
En ymmärräkään, sitä ei mitenkään perusteltu että miksi pitäisi olla KÄTEISTÄ!
Miksi pitäisi erikseen perustella käteisen tarve? Mieti nyt. Jos käteistä saisi helposti, niin se olisi helppo maksuväline. Todella helppo. Mutta rajoittava tekijä tossa on se, että sitä ei jostain syystä saa helposti. Ongelma on siinä. Miksi sitä ei saa helposti?
Vierailija kirjoitti:
Jos kassapalvelua, tai mitään muutakaan palvelua, pitää jonottaa 1,5 tuntia, on palvelussa vikaa. Itse jouduin käymään pankin (en Nordean) kassalla, kun pankkikortti lakkasi toimimasta. Kävelin suoraan kassalle ja sain rahat ja ystävällistä palvelua. Jos olisin joutunut jonottamaan puolikin tuntia, olisin ollut kiukkuinen kuin kimalainen.
Minä vuonna tuo tapahtui, ja millä paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
joskus nordeassa asioidessani (oli varattu etukäteen aika minulle), ihmettelin miten paljon väkeä täällä on konttorissa. Asiakaspalvelijani kertoi, että johtuu siitä, että tänään on maksettu eläkkeet. Joka kuukausi eläke- ja muina tukipäivinä knttorit ruuhkautuu kun ihmiset yrittää päästä heti nostamaan kaikki rahat tililtä käteiseksi. Virkailija sanoi, että kunpa he opettelisivat käyttämään pankkikorttia ja rahannostoautomaattia nyökäten pankin ovea kohti ja sanoen, että siinäkin yksi ihan lähellä ja jos on jonoa, niin siinä on yhden jono.
Mun vanhemmat on molemmat yli 80 ja sujuvasti käyttävät niin nettipankkia kuin pankkikorttia. Ei se ikääntyminen ole osaamattomuusautomaatti, eikä dementia ole oletusarvo. Ikäihmiset on useimmiten oikein skarppeja ja fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee esim 10 000 e käteistä, niin ei ole kiva nostaa sitä automaatilta. Nykyään pitää etukäteen tilata rahat pankkiin, jos aikoo nostaa isomman summa.
Pikkusummia voi nostaa monen kaupan kassalta jos on sopiva pankkikortti.
Mihin rehelliseen toimintaan tarvitset tuon määrän käteistä?
Eikö äly riitä käsittämään, että tuon summan voi käyttää erinäisiin asioihin, eikä sitä kerralla ole pakko käyttää. Voihan sillä maksaa vaikka uuden auton käsirahan, sillä kai käteinen käy autokaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna tuo tapahtui, ja millä paikkakunnalla?
Heinäkuussa 2025, Lappeenrannassa.
Tervetuloa arvon professori reaalimaailmaan. Ihan tavallisten ihmisten sellaiseen.
Suosittelen Aktiaa ja/tai Oma Säästöpankkia. Terveisin tyytyväinen. Ja ajatelkaa: Oma säästöpankkiin saa kävellä ilman ajanvarausta, koska vaan joka arkipäivä! 😀
62 vuotias äitinikin osaa hoitaa kaiken puhelimella. Mobilepayllä nämä käteiaostoksetkin olisi varmasti saatu hoidettua, mutta ei voi olla kehityksessä mukana ja sitä pitää vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
No en tosiaankaan sanoisi "luotettavaksi" sellaista tyyppiä, joka myy autoa ja se pitäisi maksaa käteisellä. Varmaan voidaan ne kuititkin unohtaa? Ja ei nyt tullu mukaan mitään dokumentteja, mistä kävisi ilmi, että myynnissä oleva auto tosiaan on myyjän omistama.. mitäs pikkujutuista. Mutta kun se käteinen on niin kätevää...
Pöljä.
Ei autokaupasta kahden yksityishenkilön välillä kirjoiteta mitään "kuittia" ja sen myynnin kohteena olevan auton omistajan näkee rekisteriotteesta.
Minä olen ostanut kaikki (vanhat ja halvat) autoni koko ajokortillisuusikäni (35 vuotta ja n. 15-20 kpl) aina käteisellä eikä kukaan ole kirjoittanut kenellekään mitään "kuitteja".
Luovutus- / omistajanvaihdospaperi allekirjoitetaan omistajanvaihdon tositteeksi.
Siinä on taas edellä kirjoittelemassa moderni nuori nainen jolla ei ole elämänkokemusta mistään ja joka ei ole tehnyt mitään mutta on kuitenkin kaikkien alojen erikoisasiantuntija ja antaa palstalla muillekin samanlaisille ns. "disinformaatiota" - eli kirjoittelee valetta.
Käteinen tosiaankin on kätevää (tämähän on jo runollista).
Jätkä 53 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Ei pidä paikkansa. Olen nostanut ja ihan saa 50 euron seteleitä. Nostin pakosta kun muuttofirma ei huolinnut kun käteistä.
Hoitikohan tuo muuttofirma kirjanpitonsa ihan laillisesti ja olikohan työnantajavelvoitteet myös kunnossa? En asioisi sellaisen yrityksen kanssa, joka ei pysty palvelusta laskuttamaan.
Muutama tonni irtoaa ottomaatista ihan hyvin, enemmät sit muilla keinoin jos tarvetta.
pöljää se nyt on jotain yli 10t nostaa käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tämä ihminen valitti kuumuutta, janoa ja sitä, ettei päässyt istumaankaan, jos oikein ymmärsin. Ihme sinänsä, että hän vihdoin päästyään tiskille jaksoi urputtaa vielä vaatien esihenkilöä paikalle ja jaksoi haastatellakin jonossa olevia. Mummun kannattaa ottaa ensi kerralla mukaan vesipullo ja eväät, ehkä retkituolikin olisi asiaa.
Rahaa kannattaa nostaa automaatilta ja jos sitä tarvitsee enemmän kuin se nostoraja, voi joko nostaa useampana päivänä tai vaihtoehtoisesti nostaa sitä rajaa nettipankissa.
Ihmettelin myös sitä, että ko. henkilö jaksoi ajaa pankkiin pyörällä Espoosta, mutta seisominen pankkijonossa oli sitten kunnolle liikaa? Kannattiko sitten väsyttää itsensä sillä pyöräilyllä jo etukäteen?
Kas, hän luuli, että pankkikeikka vie noin puoli tuntia. Voi hyvänen aika tuota sinun suhteellisuudentajuasi, ihan sääliksi käy noin hatara pää.
Vierailija kirjoitti:
62 vuotias äitinikin osaa hoitaa kaiken puhelimella. Mobilepayllä nämä käteiaostoksetkin olisi varmasti saatu hoidettua, mutta ei voi olla kehityksessä mukana ja sitä pitää vastustaa.
Mobilepay taitaa periä jotain suojelurahaa jos maksaa yli 400€ ostoksia? Tai jos oikeasti arvokasta niin viikkoraja on asetettu 10000€hen. Ei sillä oikeen voi ostaa mitään isompaa. Esim autoa. Tosin en varmaan osaisikaan enää yksityiseltä. Kun ei oo paperisia rekisteröintitodistuksia yms. Nekin pitää hoitaa näppärästi netissä
Vierailija kirjoitti:
Se, että koko käteisvarattoman kansan voi tuhota poistamalla sähköt niin se on vain yksi osa ongelmaa.
Ei voi. Tähän on yhteiskunnallisella tasolla varauduttu, myös isomman poikkeustilanteen sattuessa. Ei yhteiskunta mihinkään sähkökatkoon kaadu, aika pieni hätävara käteistä kotona riittää sen aikaa, että varajärjestelmät saadaan käyttöön.
Mitä sitten? Nyt taidettiin olla Suomessa? On myös kulttuureja joissa on normaalia mennä naimisiin 12-vuotiaan lapsen kanssa tai on ihan jees syödä koiria. Jossain on myös ok tappaa oma tytär jos hän käyttäytyy väärin.