Mikä on pienin summa millä saisit kahden viikon ruoka ostokset niin että saisit kuitenkin syötyä kolme kertaa päivässä?
Millä summalla pärjäisit ja mitä ruokaa ostaisit?
Kommentit (60)
Arvio on jotain 50€ koska aina tulee kuitenkin ostettua jotain turhaakin. Pyrin kyllä tulemaan toimeen yhdellä aterialla päivässä ja usein se on perunaa ja paistettu poprilli, joskus tomaattia mukana, mutta jos kaksi kertaa yrittäisin syödä niin se olisi varmaan kaurapuuro omalla hillolla.
150 € kahdelle viikolle on sopiva määrä, sitten jos ei paljon katso mitä ruokaa ostaa niin ehkä 200€.
1000. En ala mitään saissea syömään.
Miksi pitäisi syödä 3 kertaa päivässä? 1 kerta riittää ja olen töissä.
Meillä on 5 ihmistä perheessä. 11-vuotias ja 14-vuotias harrastavat urheilua, mutta 18-vuotias syö silti ehdottomasti eniten, ja vanhemmat myös paljon. Kuukauden ruokakustannukset on normaalisti noin 1000€. Arvioisin, että noin puolet tuosta summasta pystyisi nipistämään. Realistista ei ole jättää kalsiumia pois tai proteiinia pois, koska nuoret tarvitsevat. Eli varmaankin saisin 250€ viidelle hengelle 2 viikoksi.
Ruokalista
Aamupala: Puuro, pakastemarjat, mehukeitto, kahvia. Ehkä maitoa kouluikäisille tytöille.
Vaihtoehtoinen aamupala: ruisleipää, margariinia, juustoa, kurkkua, kahvia, puolikas banaani.
Päivällinen;
Makaronilaatikko, vihersalaatti
Nakkikeitto + näkkileipä
Uunijuurekset ja uunifetapasta
Silakkapihvit, perunaa, porkkanaraaste
Kaalilaatikko, puolukkahillo, raejuustoa
Iltapalat:
maustamaton jukurtti, pakastemarjoja, leseitä
muna-riisipasteijat
uuniomenat
vispipuuro
Kaurapuurollahan ton tulis toimeen. Mitäs se kilo nyt maksaa, joku 1e. Riittää aika moneksi päiväksi. Yhellä aterialla ehkä 50g hiutaleita, eli kilosta semmoinen 20 annosta.
6Oe varmaan pärjäsin jos jotain on kaapeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuurollahan ton tulis toimeen. Mitäs se kilo nyt maksaa, joku 1e. Riittää aika moneksi päiväksi. Yhellä aterialla ehkä 50g hiutaleita, eli kilosta semmoinen 20 annosta.
Kukahan söisi pelkkää kaurapuuroa? Vähän epäilen. Yksi tuttu kehuskeli, että hän tekee viikon satsin hernekeittoa ja sen kanssa näkkileipää tai hapankorppua. Liottaa herneet ja luita ja muuta halpaa lihatuotetta työntää mauksi sinne. Kävi sitten ilmi, että hän käy joka päivä töiden jälkeen äitinsä luona kahvilla. Ei pelkällä kahvilla, vaan kyllä siellä on ollut pullat tai viinerit tai voileivät pöydässä sen kahvin lisäksi. Noin ihmiset huijaavat toiset uskomaan, miten vaatimattomasti syövät.
Näitä on tyhmää miettiä, koska monilla tarpeita ja erityistarpeita. Ja tilanteita. Pitää olla kuitua, nesteitä, paperia, pesuaineita, lääkettä, mehua, eri ruokia ja vaikka mitä. Eri asia jos rahakas haluaa larpata köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi syödä 3 kertaa päivässä? 1 kerta riittää ja olen töissä.
En pysty mitenkään syömään yhdellä aterialla 1100-1300kcal!
Jaan tuon 3 ateriaan: aamiainen, lounas ja päivällinen
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti syö kolme kertaa päivässä? Minulle riittää hyvin yksi lämmin ruoka päivässä.
Ainakin mulle tulee nälkä ja huono olo ellen syö. Aamiainen klo 8, lounas klo 13 ja päivällinen klo 18-19. Ja muutenkaan en jaksaisi syödä päivän kaloreita yhdellä aterialla.
Viikon ajan voisi riittää tuopillinen kädenlämpöistä kaalimehua. Tulisi samalla laihdutettuakin.
Kolme viikkoa elää vaikka perunalla, kananmunilla, kaurapuurolla ja kaalilla. Jos on jauhoja, voi tehdä itse leipää.
Mutta kolme kertaa päivässä syöminen on vähän liikaa. Kaksi riittää.
Ostan aina kuukauden ruoat kerralla tilipäivänä. Hedelmiä ja muita tuoretavaroita riittää siis reilu viikoksi, onneksi sentään juurekset säilyvät pidempään. Muutoin pärjään kuivatarvikkeilla ja pakastettavilla tuotteilla. Kauppaan menee rahaa 180 - 210 euroa. Tuosta voisi tinkiä vielä 30 - 40 euroa, kun ostoksiin sisältyy keksejä, pullaa, yksi suklaalevy, karkkipussi ja muutama litra virvoitusjuomia. Toisaalta lasku sisältää myös tarvittavat taloustarvikkeet ja hygieniatuotteet. Tämä siis yhden hengen taloudessa.
Vaikea sanoa. Pavut, kaali, juurekset sekä vehnäjauhot tai halpa pasta, jotta papujen kanssa saa sitten kaikki aminohapot. Mokoma pierudieetti kyllä varmistaisi sen, ettei. menisi rahaa myöskään sosiaalisiin rientoihin. Siten voisi kerätä luonnosta lehtiä, marjoja ja sieniä, jotta saa vitamiineja. Esim mausteet ja ruokaöljy pitäisi kyllä olla lupa olla varastossa. Ehkä 5 euroa päivä olisi realistista, eli 70 euroa, sinkulle
Vierailija kirjoitti:
Arvio on jotain 50€ koska aina tulee kuitenkin ostettua jotain turhaakin. Pyrin kyllä tulemaan toimeen yhdellä aterialla päivässä ja usein se on perunaa ja paistettu poprilli, joskus tomaattia mukana, mutta jos kaksi kertaa yrittäisin syödä niin se olisi varmaan kaurapuuro omalla hillolla.
"omalla hillolla"? :-D
Pärjäisin pari viikkoa 40e:lla, jos yhdelle ruuat. Kreikkalaista jugurttia, mysliä, puuroa, makaronia, jauhelihaa, omenapussi ja hanavettä. Leipä ja margariini. Mustikoita metsästä, bonus tähän aikaan jugurtin päälle. Hinnat tietenkin edullisinta mitä kaupoista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Lounaalla:
Kesäkeitto
Hernekeito
Kalakeitto
kasvissosekeitto (+raejuusto)
Päivällinen
kiusaukset (kinkku, broileri, anjovis)
Makaroni ja jauhelihakastike
kanankoipia ja riisiä
pyttipannua (peruna, makkara, sipuli, kananmuna)
Kasviksia ja porsaan kasleria
Aamupala, välipala, iltapala
Rahkaa ja hedelmiä
puuroa ja kiisseliä
leipää ja munakasta
pannukakkua
hedelmiä
smootie/jugurtti, voiko
Nää on ainaki mun perinteisiä ruokia näin opiskelijana, jotain saan ruoka-avusta. Ruokaan menee vaihdellen 20-40€ viikossa, riippuen mitä olen saanut ruoka-avusta.
sienet, marjat, omenat ja viinimarjat kerään itse metsästä ja usein on facen palstoilla satoaikasn että saa tulla keräämään
Jos söisin noin monta kertaa päivässä, olisi lihavuusleikkaus edessä. Miksi ihmisten pitää mättää ruokaa niin hirveästi. Syön yhden kunnon aterian eli lounaan. Aamulla puuro ja illalla jugurtti. Painoindeksini on ollut aina 21. Ei kai tuota aamua ja iltaa lasketa aterioiksi, ainakaan noiden ed vaihtoehtojen mukaan🤯
140 €, minä ja 2 teinipoikaa.