Mikä on pienin summa millä saisit kahden viikon ruoka ostokset niin että saisit kuitenkin syötyä kolme kertaa päivässä?
Millä summalla pärjäisit ja mitä ruokaa ostaisit?
Kommentit (60)
Kuka hemmetti syö kolme kertaa päivässä? Minulle riittää hyvin yksi lämmin ruoka päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti syö kolme kertaa päivässä? Minulle riittää hyvin yksi lämmin ruoka päivässä.
Kuka puhui lämpimistä ruuista? Sekin on syömistä, jos syöt vaikka leivän aamupalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä syö vähintään kolme kertaa päivässä. Syödä voi muutakin kuin lämmintä ruokaa, jos et vielä tiennyt.
Riippuu siitä, onko kaapit aivan tyhjät vai onko perusjuttuja kuten pussi jauhoja, mausteita ja muutama maustekastike.
Mutta joo, satasella suht hyvin jos(ja kun oikeasti) käytän tarjouksia. Kolme ruokaa tarkoittaa varmaan aamupala, lämmin ruoka ja iltapala? En syö koskaan kahta lämmintä päivässä.
Kolme ateriaa päivässä? Ehkä noin 200 euroa. Satasella voi kitkuttaa mutta sitten lämpimiä aterioita voi olla vain yksi per päivä. Tämä yhdelle työttömälle miehelle joka metsästää punalappuja joka päivä.
Syön muutenkin vain pari krt päivässä. Voisin käydä paikallisessa kiinalaisessa josta saa myös sushia. Hinta opiskelijalle e-passilla maksettuna 10e. Sitä kunnon annos niin pärjäisin iltaan jolloin voisin syödä vaikka kananmunan, kasviksia ja 3dl proteiinipitoista kreikkalaista jugurttia plus marjoja.
Noin 40-60 euroa, riippuu pitääkö kuivakaapin tarvikkeita (pasta, soijarouhe, linssit jne) ostaa lisää vai ei.
Normaalissa arjessa työssäkäydessä olisi ainakin 200€. Lomalla pärjään vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei riitä. Kaksi lämmintä ateriaa ja vähintään 2 välipalaa päälle. Kun on fyysinen työ ja liikkuu paljon niin tarvitsee myöskin enemmän ravintoa ja olisi järjetöntä yrittää saada se kaikki yhdellä aterialla.
Minulla meni viime kuussa 210e ruokaan.
Melkein viikon verran yhteensä söin ns. erikoisruokaa mitä harvoin syön, paljon grillivartaita yms. Normaalisti ruokaan menee 190e/kk, käyn syömässä kerran viikossa ravintolassa.
Ei tarvitse katsoa ruokien hintalappua ja saan sen 2500kcal terveellisesti päivässä, 160g proteiineilla.
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi syödä 3 kertaa päivässä?
Aamupala , päivällinen , iltapala.
Satanen viikkoa kohti ja tarkkana saa olla tälläkin summalla kaupassa jotta sen saa riittämään yhden hengen viikon ruokaostoksiin. Syön päivässä 3 pääateriaa ja sen lisäksi pari välipalaa ja iltapalan. Ruokavalioni on aika lailla nykyisen ravintosuosituksen mukainen, punaista lihaa en ole enää syönyt muutamiin vuosiin enkä myöskään leikkeleitä. Valmistan ruokani itse ja teen yleensä niin ison satsin, että siitä riittää kolmeksi päiväksi. Sellaisessa kuukaudessa, kun käy vieraita joille tarjoan jotain syötävää ja kahvileipää (leivon itse) kauppaan saattaa mennä jopa 50-100 euroa enemmän.
Jos asuisin yksin niin alle satanen menisi, karkea arvio n 50-60 e.
Vikon aamiaiset /iltapalat olis näkkäriä, margariinia, viili, mehukeittoa,kurkkua tmv kasvista ja kahvia.
Lounaaksi keittoa, esim kasvissose-ja kanakeittoa.
iltaruoaksi esim pastaa, munakas, nakkikastike & perunoita.
50e jos piken pihistelidi,aamuksi kaurapuuroa,lounaat ja iltaruuat tekisin isoja annoksia,osa voisi mennä pakasteen kautta niin ei kävisi tylsäksi.
Riippuu perustarvikkeista. Jos lähdetään ihan tyhjästä, niin satanen tuskin riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu perustarvikkeista. Jos lähdetään ihan tyhjästä, niin satanen tuskin riittäisi.
Niitä perustarvikkeitakin pitää aika usein ostaa jos valmistaa itse ruokansa.
200 euroa vois juuri ja juuri riittää.
Tällä hetkellä riittäisi 2€ pv, talvella 3€ pv. Eli seuraavat kaksi viikkoa pärjäisin 28 eurolla.