Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti
Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.
Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida yhtään ymmärtää, mitä tarkoittaa riskin realisoituminen? Se voi noissa esimerkeissäsi olla hyvin erilainen!
Yritys voi mennä konkurssiin. Jos sinulla ei ole henkilökohtaista velkaa tai takauksia tämä ei ole ongelma. Opiskelujen jälkeen voi valmistua työttömäksi. Tämäkään ei ole suuri ongelma, jos lainaa ei ole valtavasti. Töitä voi jossain vaiheessa löytyä. Avioliitto voi kariutua ja päättyä eroon. Tämäkään ei ole ongelma, jos sinulla on töitä ja omaisuutta. Mutta jos tuossa vaiheessa olet viittäkymppiä käyvä ex-kotirouva, ilman töitä, ilman työkokemusta ja ilman omaisuutta, niin pudotus on aika iso. Ja loppuelämä tulee taloudellisessa mielessä olemaan hyvin surkea. Suurin piirteen ainut pelastava asia olisi uuden hyvätuloisen miehen löytäminen hinnalla millä tahansa, koska muuten on edessä kelatuilla vuokra-asunnossa kituuttamista ja kansaneläkk
Olettaen, että se yhteinen asunto on maksettu tms... kotiäiti siellä miettii, että jos mies lähtee tai kuolee tms se on tietenkin vuosikymmenten päästä kun varallisuus on jo kerrytetty. Ei tietenkään nuorena, kun lapset ovat pieniä. Ja ois sitä aika kauheeta olla sen armoilla, tuoko se mies ne rahat kotiin saakka vai hakkaako vaikka pelikoneisiin tai pikavippeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mitenköhän mieheni maksaisi minulle 2500e netostaan 3000e kuussa, jotta minun olisi taloudellisesti kannattavampaa olla kotona kuin töissä?
Ei kotiäidille yleensä maksettu palkkaa, vaan aviopareilla oli yleensä yhteinen tili, jonne menivät miehen palkka ja naisen lapsilisät, ym. Perheen tulot. Sieltä sitten maksettiin petheen menoja.
Tässä ketjussa useammalla taitaa olla käsitys että kotirouva kaupasta soittaa miehelleen ja anelee jotain almuja? Sen sijaan että käyttäisi vain korttia ja maksaisi ostokset yhteiseltä tililtä.
Ja jopa ihan omalta tililtä, omalla kortilla, omilla rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mitenköhän mieheni maksaisi minulle 2500e netostaan 3000e kuussa, jotta minun olisi taloudellisesti kannattavampaa olla kotona kuin töissä?
Ei kotiäidille yleensä maksettu palkkaa, vaan aviopareilla oli yleensä yhteinen tili, jonne menivät miehen palkka ja naisen lapsilisät, ym. Perheen tulot. Sieltä sitten maksettiin petheen menoja.
Tässä ketjussa useammalla taitaa olla käsitys että kotirouva kaupasta soittaa miehelleen ja anelee jotain almuja? Sen sijaan että käyttäisi vain korttia ja maksaisi ostokset yhteiseltä tililtä.
"Valitettavasti tilillänne ei ole katetta. Rahat meni perintään maksamatta jääneiden velkojen hoitamiseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mä tosiaan unohdin, että seinästähän sitä rahaa tulee. Samasta paikasta kun sähkökin.
Koska tänne tulee ne laskelmat tästä väitetystä taloudellisesta kannattavuudesta? Ei ole paljon näkynyt eikä kuulunut
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju kertoo surullista tarinaansa siitä, ettei osalla työssäkäyvissä ole hyvää parisuhdetta. Outoja valtataisteluita rahan ja seksin kanssa.
Onko käynyt mielessä, että nykyään aika iso osa maailman väestöä ei halua "parisuhdetta" eli siitossimulaatiosuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mä tosiaan unohdin, että seinästähän sitä rahaa tulee. Samasta paikasta kun sähkökin.
Ei, vaan mies käy töissä ja tienaa. Oletko ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minull ei ole yhtään hyvää tai edes kohtuullista kokemusta tai esimerkkiä yhteisomistajuudesta miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin voi olla tietysti jos on esim sijoituksia jotka tuottavat.
Vierailija kirjoitti:
Koska tänne tulee ne laskelmat tästä väitetystä taloudellisesta kannattavuudesta? Ei ole paljon näkynyt eikä kuulunut
Ei kai kukaan kotirouva tule tänne kertomaan laskelmia omasta henkilökohtaisesta taloustilanteestaan. Uskaltaa kai sen sanoa, että olkaa huolehtimatta, sillä laskelmat näyttävät hyvältä.
"Ei, vaan mies käy töissä ja tienaa. Oletko ok?"
Ja myös yleensä kuluttaa moninkertaisesti naiseen verrattuna, sekä haalii omaisuuksia, jotka ovat erittäin kalliita.
Voisin hyväksyä sen, että miehen palkka tulisi 50/50 minun ja hänen tililleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi feminismin päätarkoituksista oli tunkea naiset mukaan julkiseen työelämään, jotta palkkoja voitaisiin polkea.
Ei ollut.
Aijaa kerro toki miksi valtiot ovat alkaneet ajaa feminismiä? :D
Minä autan ja väännän rautalangasta.
1. naiset osaksi työväestöä, jolloin palkkoja voidaan polkea
2. laitetaan sukupuolet kinastelemaan keskenään, niin kuin kommunismissa eri yhteiskuntaluokat=valtaapitävät hajoittavat ja hallitsevat
3. ylipäätään mädätetään biologiaan perustuvat luonnolliset sukupuoliroolit, ja näin ollen myös yhteiskunnan moraalit
4. kun äiti ei ole kotona, lapset pitää laittaa valtion kouluun, joissa nämä aivopestään kuuliaisiksi valtion palvelijoiksi. Valtio siis kasvattaa laps
Tyypillinen tyhmän persun provokaatio. Valtio ei enää ylläpidä kuin muutamaa oppilaitosta, vaan lähes kaikki muut ovat kunnallisia tai yksityisiä, kun puhutaan yleissivistävästä koulutuksesta ja muusta toisen asteen koulutuksesta.
Ei järin hyvältä argumentoinnilta näytä sekään, joka takertuu yhteen virheeseen "valtion koulut" kun olisi pitänyt lukea "julkiset koulut". Itse asiahan ei tuon virheen poimimisesta muutu mihinkään.
Lapset laitoksiin jo vuoden ikäisenä, yli 8 tunnin päivät taaperoillekin. Äidit ovat tasa-arvoisissa (lue: päiväkoti hoitaa lapset) yhteiskunnissa uupuneempia kuin vaikkapa eteläeurooppalaisissa (lue: suku on mukana lastenhoidossa) yhteiskunnissa.
Naiset ei ole saaneet tasa-arvoa sillä, että jokainen nainen pääsee palkkatyöhön. Naiselle tuli kotitöiden lisäksi toinen täysi työpäivä siihen päälle. Miehiltähän kotityöt väheni roimasti, kun muutettiin maalta kaupunkiasuntoihin. Ei joka kodissa enää viljellä, rassata traktoria, tehdä polttopuita. Iso osa miehistä ei kuitenkaan ole ryhtynyt tekemään niitä sisältä löytyviä kotitöitä.
Se ei ole tasa-arvoa ja yhteiskunta ei pysty muuttamaan kodeissa vallitsevaa epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kotirouva tule tänne kertomaan laskelmia omasta henkilökohtaisesta taloustilanteestaan. Uskaltaa kai sen sanoa, että olkaa huolehtimatta, sillä laskelmat näyttävät hyvältä.
Hah hah, ja yrityksellä on "kilpailukykyinen palkka" ja minulla "huippulaatuinen cv". Trust me bro.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös yleensä kuluttaa moninkertaisesti naiseen verrattuna, sekä haalii omaisuuksia, jotka ovat erittäin kalliita.
Okei, sinun miehesi toimii noin selkäsi takana mutta älä yleistä sitä muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin voi olla tietysti jos on esim sijoituksia jotka tuo
Kiinassahan on niin, että työnantaja maksaa palkan suoraan naisen tilille. Mies on vain osa budjettia. Tätäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, jatkan uskomista yksisarvisiin virtahepolaumassa.
Voi kunpa tämä sisarellinen huoli näistä ikuisuuskysymyksistä olisi edes aitoa, mutta epäilenpä.
Minä olen ollut nyt 7 vuotta kotirouva (myös kolmen lapsen äiti, mutta osa lapsista teinejä) ja tuskin olen koskaan ollut onnellisempi. Kyllä, eläkkeet ja testamentit on mietitty ja katsottu kuntoon. En ole tyhmä, vaikka kotona olenkin. Kun on aikaa ja rahaakin, on myös mahdollisuuksia pitää huolta ulkonäöstä, jos sitä nyt seuraavaksi joku kysyy että mitäs jos mies ottaa nätimmän.😅 aikamoista miehen aliarvioimista myöskin tuollaiset kommentit.
Eli ehdottomasti kannattava diili minulle ja myöskin miehelle, kun hän saa olla kotona rauhallisessa ilmapiirissä. Toista olisi jos itsekin tulisin vielä stressaantuneena kotiin ja sen lisäksi olisi vielä kaikki muu päälle.
Olen mies ja teen DI:n työtä. En ole kuitenkaan DI. Vaimo ei käy työssä, vaan elätän perheen. Vaimo silti valittaa, vaikka teen kotitöistäkin noin yhden neljäsosan. Missä vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, jatkan uskomista yksisarvisiin virtahepolaumassa.
Tsemppiä. Tiedän ettei nykyään suomessa saa hoitoa kovin helposti ainakaan julkiselta puolelta.
Tää ketju kertoo surullista tarinaansa siitä, ettei osalla työssäkäyvissä ole hyvää parisuhdetta. Outoja valtataisteluita rahan ja seksin kanssa.