Suositelkaa videopelejä uudelle pelaajalle
Ostin PS5:n impulssiostona. Ei mitään kokemusta yhtään minkäänlaisesta pelaamisesta tätä ennen. Suositelkaa joitain kokeilemisen arvoisia pelejä. Erittäin kiva, jos pelkän nimen lisäksi jaksaa kirjoittaa pari riviä siitä miksi suosittelee kyseistä peliä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli vastailee itselleen 😅
Oikeat pelaajat ei mihinkään vuosittain ilmestyvään sarjaan koske (ea pelit, codit ja muu paska) eivätkä todellakaan pelaa ilmaispelejä tai moninpelejä.
"Oikeat pelaajat" Miksi ja miten ihmeessä ap olisi tällainen ihan oikea pierunsahaistelijapelaaja, kun pelaa ensimmäisiä kertoja elämässään.
Opettele lukemaan ketjua. Tuoha oli selvää vittuilua tuota "Sustaha tuli true gamer" tampiota kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat pelaajat ei mihinkään vuosittain ilmestyvään sarjaan koske (ea pelit, codit ja muu paska) eivätkä todellakaan pelaa ilmaispelejä tai moninpelejä.
Tuollainen gatekeeppaus on muuttunut noloksi jo aikoja sitten.
Jotkut on vaan kokeneempia ja huomanneet että moninpelissä riesana on kaikenmaailman kakaran tasolle jääneet, vuosittaispelit taas on harvemmin hintansa arvoisia. Ilmaispelit taas on suurimmalta osin roskaa, ja nää joissa voi ostaa voittoja yms. rahanlypsämispelit ei tosiaankaan kannata, pelaajalle.
Muuten voi tietty pelata mitä huvittaa kun loppujenlopuksi muiden mielipide ei merkitse mitään jos jostain sattuu pitämään :D
Baldur's gate 3 ja witcher 3 olleet omia viimeaikaisia suosikkejani. En tiedä saako ps:lle koska minulla on xbox, mutta luulisi.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä chapterissä olet menossa tarinassa?
Pääsin eilen kolmanteen chapteriin. Alku meni vähän juosten, kun luulin kartan avautuvan vasta niiden päätehtävien myötä, mutta sitten kerran eksyttyäni huomasin, että saahan sitä karttaa muutenkin avattua. Sen jälkeen homma alkoi hidastumaan, kun olen nyt lähinnä vaan tutkinut kaikkia paikkoja. Ja onhan tuo eteneminen näemmä muutenkin todella hidasta, kun lähdet ratsastamaan johonkin paikkaan, matkalla tulee ties kuinka monta keskeytystä tai sitten vaan bongaat jonkun uuden paikan jonka haluat käydä tutkimassa.
Enhän mä ole tajunnut, että nykypelit pitävät sisällä noin paljon yksityiskohtia ja kaikkea mahdollista tekemistä.
Ap
Juu, open world pelit on kivoja kun kaikenlaiseen säätämiseen ja kukkasienkeruuseen yms saa tuhrattua tun
Kiitos, täytyy laittaa nämä ylös. Olen kyllä tykännyt tästä juuri sen takia niin paljon, että pääsee koluamaan paikkoja. Pelkästään toi kasvien ja eläinten lajikirjo on ihan uskomaton tässä pelissä. Välillä tulee sellainen olo, että pelaanko mä tässä nyt jotain eräsimulaatiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kiitos vaan kaikille jotka suosittelivat täällä tuoda rdr2:sta. Tuli vähän yllätyksenä, että se on noin vanha peli, mutta päätin lopulta aloittaa sillä.
Ja... aloitin pelaamisen perjantaina, pelasin koko viikonlopun läpi ja eilen ilmoitin töihin olevani saikulla ainakin pari seuraavaa päivää, ihan vaan jotta saisin pelata. Pelikelloon on tullut nyt kellotettua tuota peliä jo 48 tuntia ja hetki sitten tajusin, etten ole käynyt suihkussa muutamaan päivään. Että silleen sitten lähti tämä homma minulla käyntiin.
Ap
Hyvä, sustahan tuli true gamer!
Itse pidän battle royale -peleistä (warzone, fortnite), mutta eivät ole aloittelijalle kovin helppoja. Tosin warzonesta löytyy myös helpompia pelimuotoja, missä enimmäkseen botteja oikeiden ihmisten sijaan.
Tuossa v
Totuttele vaan loot boxeihin ja muihi ihanuuksiin mitä nykyajan pelit tarjoaa. Ostat pelin 80 - 100 €, osta siihe skinejä ja hassuja hattuja mysteerilaatikoista, jää jonottamaan tunneiksi kun serverit ovat nurin ja lopeta pelaaminen kun pelifirma lopettaa tuen kokonaan.
Osta Concorde ja kokeile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan kokeneempia ja huomanneet että moninpelissä riesana on kaikenmaailman kakaran tasolle jääneet, vuosittaispelit taas on harvemmin hintansa arvoisia. Ilmaispelit taas on suurimmalta osin roskaa, ja nää joissa voi ostaa voittoja yms. rahanlypsämispelit ei tosiaankaan kannata, pelaajalle.
Muuten voi tietty pelata mitä huvittaa kun loppujenlopuksi muiden mielipide ei merkitse mitään jos jostain sattuu pitämään :D
RÖHÖHÖHÖHÖHÖ :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eilen kolmanteen chapteriin. Alku meni vähän juosten, kun luulin kartan avautuvan vasta niiden päätehtävien myötä, mutta sitten kerran eksyttyäni huomasin, että saahan sitä karttaa muutenkin avattua. Sen jälkeen homma alkoi hidastumaan, kun olen nyt lähinnä vaan tutkinut kaikkia paikkoja. Ja onhan tuo eteneminen näemmä muutenkin todella hidasta, kun lähdet ratsastamaan johonkin paikkaan, matkalla tulee ties kuinka monta keskeytystä tai sitten vaan bongaat jonkun uuden paikan jonka haluat käydä tutkimassa.
Enhän mä ole tajunnut, että nykypelit pitävät sisällä noin paljon yksityiskohtia ja kaikkea mahdollista tekemistä.
Ap
Juu, open world pelit on kivoja kun kaikenlaiseen säät
Kiitos, täytyy laittaa nämä ylös. Olen kyllä tykännyt tästä juuri sen takia niin paljon, että pääsee koluamaan paikkoja. Pelkästään toi kasvien ja eläinten lajikirjo on ihan uskomaton tässä pelissä. Välillä tulee sellainen olo, että pelaanko mä tässä nyt jotain eräsimulaatiota.
Ap
Mulla on rdr2:sta tallennus missä en ole tarkoituksella edennyt pääjuonta kakkoschapteria pidemmälle, siitä eteenpäin kun saa koluta mielinmäärin karttaa ja tehdä kaikkia sivutehtäviä, metsästää, kerätä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikeat pelaajat" Miksi ja miten ihmeessä ap olisi tällainen ihan oikea pierunsahaistelijapelaaja, kun pelaa ensimmäisiä kertoja elämässään.
Opettele lukemaan ketjua. Tuoha oli selvää vittuilua tuota "Sustaha tuli true gamer" tampiota kohtaan.
Opettele itse pysymään edes johdonmukaisena omissa vastauksissasi. Itse väitit aloittajan olevan trolli sen perusteella, että muiden vastaukset eivät ole mielestäsi tarpeeksi aitojen pelaajien vastauksia. Ja jos sä luet kaikki viestit vidduiluna, niin kertoo ihan vaan itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannattais ottaa kaikkea niin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RÖHÖHÖHÖHÖHÖ :D
Kakara triggeröityi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu,
Mulla on rdr2:sta tallennus missä en ole tarkoituksella edennyt pääjuonta kakkoschapteria pidemmälle, siitä eteenpäin kun saa koluta mielinmäärin karttaa ja tehdä kaikkia sivutehtäviä, metsästää, kerätä juttuja.
Sama homma itsellänil. Olen pelannut tuon sen verran usein läpi, että nyt pidän itselläni lähinnä tuota fiilistelytallennusta. Välillä vaan kiva lähteä Arthurilla koluamaan paikkoja, kun kaikki on vielä hyvin ja Micah tukevasti Strawberryn putkassa.
Kaikki Tomb Rairerit seikkailua, days gone hirvittävä zombie peli, kaupunkizombie pelejä Days gone ja Death stranding kauhu seikkailu.
En pelaa mitään mikä on julkastu 2010 jälkeen.
Mullapa on 3DO ja pelaan Road Rash:ia
Stardew Valley. Ulkoasultaan retro Harvest Moon henkinen peli jossa pelaaja perii ukkinsa ränsistyneen maatilan. On viljelyä, eläimiä, kalastusta ja paljon tutkittavaa ja edetä saa haluamallaan tavalla ilman sanktioita.
Jos se ei toimi C64:lla niin se on kokeilematta paskaa
Playstation plus premium jäsenyys vuodeksi ja saat ~100 eurolla kattavan kokoelman pelejä eri alalajeista käyttöösi.
Witcher 3. Jo pelkästään se "Bloody Baron" -tehtävä on roolipelien mestariteos, vaikka se tulee siinä mielessä liian aikaisin, ettei sinänsä muutenkin erinomainen loppupeli millään pystynyt yltämään sen tasolle.
Varsinkin ne tehtävän/tarinan kolme (spoilausta) olivat paremmin toteutettu ja kirjoitettu kuin missään tietämässäni genren sadussa, kirjassa, elokuvassa tai muussa pelissä. Myös itse "paronikin" oli moniulotteisuudessaan huikea.
Tämä suitsutus henkilöltä, joka on pelannut videopelejä ja tietokonepelejä 80-luvulta saakka.
Tuossa viikonlopun aikana tuli kyllä vahvasti sellainen now i get it -fiilis. Tämä homma vie ihan oikeasti mukanaan. Ja tosiaan, ihan alkumatkalla tässä ollaan, eli kaikki terminologia on vielä ihan vierasta, kuten se mitä tarkoitetaan bettle royale -peleillä. Tosin, innostus on nyt niin kova, että haluan kokeilla mahdollisimman useita erityyppisiä pelejä. Jahka siis tästä rdr2:sta pääsee eroon, johon voi mennä melkoinen aika kun noin monen tunnin jälkeen olen vielä ihan alkutekijöissä.