Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa videopelejä uudelle pelaajalle

Vierailija
11.08.2025 |

Ostin PS5:n impulssiostona. Ei mitään kokemusta yhtään minkäänlaisesta pelaamisesta tätä ennen. Suositelkaa joitain kokeilemisen arvoisia pelejä. Erittäin kiva, jos pelkän nimen lisäksi jaksaa kirjoittaa pari riviä siitä miksi suosittelee kyseistä peliä.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super Mariot

Vierailija
22/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultima III

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrono trigger

Vierailija
24/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Witcher 3 aiheutti aika pahaa koukuttumista. 

Vierailija
25/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä chapterissä olet menossa tarinassa? 

Vierailija
26/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horizon zero dawn

Vierailija
27/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eilen kolmanteen chapteriin. Alku meni vähän juosten, kun luulin kartan avautuvan vasta niiden päätehtävien myötä, mutta sitten kerran eksyttyäni huomasin, että saahan sitä karttaa muutenkin avattua. Sen jälkeen homma alkoi hidastumaan, kun olen nyt lähinnä vaan tutkinut kaikkia paikkoja. Ja onhan tuo eteneminen näemmä muutenkin todella hidasta, kun lähdet ratsastamaan johonkin paikkaan, matkalla tulee ties kuinka monta keskeytystä tai sitten vaan bongaat jonkun uuden paikan jonka haluat käydä tutkimassa.

Enhän mä ole tajunnut, että nykypelit pitävät sisällä noin paljon yksityiskohtia ja kaikkea mahdollista tekemistä.

Ap

Vierailija
28/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kiitos vaan kaikille jotka suosittelivat täällä tuoda rdr2:sta. Tuli vähän yllätyksenä, että se on noin vanha peli, mutta päätin lopulta aloittaa sillä.

Ja... aloitin pelaamisen perjantaina, pelasin koko viikonlopun läpi ja eilen ilmoitin töihin olevani saikulla ainakin pari seuraavaa päivää, ihan vaan jotta saisin pelata. Pelikelloon on tullut nyt kellotettua tuota peliä jo 48 tuntia ja hetki sitten tajusin, etten ole käynyt suihkussa muutamaan päivään. Että silleen sitten lähti tämä homma minulla käyntiin. 

Ap

Kiva, että tämänkaltaisten lusmujen takia työpaikoilla tehdään tuplatyötä.

Voit vetää ihan rauhassa henkeä. Teen töitä asiantuntija-alalla, joten kukaan ei koske mun töihin parin päivän poissaolon takia. Ihan itselleni mä tällä teen ongelmia, kun kasaannutan noita hommia.

Ap

Vierailija
29/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Ne on makuasioita. 15 vuotta sitten jaksoin tahkota NHL pelejä Livessä (Xbox), nykyään ei maistu ne. Mutta Crash Bandicoot, Splinter Cell, CoD WW2, Bäfä, eli Battlefield sarjassa on joitain hyviä, Alan Wake, The Quarry. Tykkään sellaisista jossa on tarina, toki joku päätön räisikintä on välillä hauskaa kilpailumielessä. Niin ja L.A Noire, Metal Gear Solid, onhan niitä.

Vierailija
30/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kateellinen kun ap pääsee kokemaan rdr2:n ensimmäistä kertaa. Älä vaan spoilaa itseäsi!

Vierailija
31/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kiitos vaan kaikille jotka suosittelivat täällä tuoda rdr2:sta. Tuli vähän yllätyksenä, että se on noin vanha peli, mutta päätin lopulta aloittaa sillä.

Ja... aloitin pelaamisen perjantaina, pelasin koko viikonlopun läpi ja eilen ilmoitin töihin olevani saikulla ainakin pari seuraavaa päivää, ihan vaan jotta saisin pelata. Pelikelloon on tullut nyt kellotettua tuota peliä jo 48 tuntia ja hetki sitten tajusin, etten ole käynyt suihkussa muutamaan päivään. Että silleen sitten lähti tämä homma minulla käyntiin. 

Ap

Hyvä, sustahan tuli true gamer!

Itse pidän battle royale -peleistä (warzone, fortnite), mutta eivät ole aloittelijalle kovin helppoja. Tosin warzonesta löytyy myös helpompia pelimuotoja, missä enimmäkseen botteja oikeiden ihmisten sijaan.

Vierailija
32/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eilen kolmanteen chapteriin. Alku meni vähän juosten, kun luulin kartan avautuvan vasta niiden päätehtävien myötä, mutta sitten kerran eksyttyäni huomasin, että saahan sitä karttaa muutenkin avattua. Sen jälkeen homma alkoi hidastumaan, kun olen nyt lähinnä vaan tutkinut kaikkia paikkoja. Ja onhan tuo eteneminen näemmä muutenkin todella hidasta, kun lähdet ratsastamaan johonkin paikkaan, matkalla tulee ties kuinka monta keskeytystä tai sitten vaan bongaat jonkun uuden paikan jonka haluat käydä tutkimassa.

Enhän mä ole tajunnut, että nykypelit pitävät sisällä noin paljon yksityiskohtia ja kaikkea mahdollista tekemistä.

Ap

Juu, open world pelit on kivoja kun kaikenlaiseen säätämiseen ja kukkasienkeruuseen yms saa tuhrattua tuntikausia aikaa. Tai miten sen nyt ottaa, kivoja tai huonoja kun se main mission tahtoo unohtua kokonaan kun juoksee sivutehtävien perässä. Kannattaa kokeilla myös The Last Of Us 1 ja 2, Ghost Of Tsushima ja Witcher 3. TLOU1 ja 2 ei ole täysin open world, GOT ja Witcher 3 päästävät tutkimaan vapaammin maailmaa. 

Vierailija
33/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyberpunk 2077 on aikamoinen pläjäys kun vauhtiin pääset.

Vierailija
34/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Super Mariot

Onneksi on useamman sukupolven konsolit, Mario on yksi parhaimpia.

Vierailija
35/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peli vaatii nettiyhteyden pelaamiseen (myös yksinpelit lasketaan) ei sitä kannata pelata

Vierailija
36/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli vastailee itselleen 😅

Oikeat pelaajat ei mihinkään vuosittain ilmestyvään sarjaan koske (ea pelit, codit ja muu paska) eivätkä todellakaan pelaa ilmaispelejä tai moninpelejä.

Mä pelaan mitä huvittaa. Oli ne sitten ilmaispelejä tai isompia tuotantoja. Moninpelejä en yleensä.

Vanhat Codit on hyviä.

Vierailija
37/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat pelaajat ei mihinkään vuosittain ilmestyvään sarjaan koske (ea pelit, codit ja muu paska) eivätkä todellakaan pelaa ilmaispelejä tai moninpelejä.

Oletpa hölmö.

Vierailija
38/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The last of us 1 ja 2, red dead redemption 2. Hieno tarina molemmissa ja tuntikausia saa uppoamaan yteen pelisessioon,varsinkin jälkimmäisessä. 

Last of us 2 on woke, sen tarinasta tulee paha olo, Last of us 1 tosin on super hyvä.

Vierailija
39/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen gatekeeppaus on muuttunut noloksi jo aikoja sitten.

Vierailija
40/95 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeat pelaajat" Miksi ja miten ihmeessä ap olisi tällainen ihan oikea pierunsahaistelijapelaaja, kun pelaa ensimmäisiä kertoja elämässään.