Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa videopelejä uudelle pelaajalle

Vierailija
11.08.2025 |

Ostin PS5:n impulssiostona. Ei mitään kokemusta yhtään minkäänlaisesta pelaamisesta tätä ennen. Suositelkaa joitain kokeilemisen arvoisia pelejä. Erittäin kiva, jos pelkän nimen lisäksi jaksaa kirjoittaa pari riviä siitä miksi suosittelee kyseistä peliä.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Horizon zero dawn

Tämä oli tosi hyvä. Kakkososa Forbidden West oli vielä parempi. Aloittelijalle voi olla aika paljon teknistä säätöä noissa taisteluissa ja melko nopeatempoinen verrattuna rdr:ään, mutta toisaalta riittävän helppo peli harjoitella noita ase- ja taistelutekniikoita. Ykkösen voi periaatteessa melkein pelata tutoriaalina, koska kakkonen toimii samalla logiikalla.

Vierailija
62/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei toimi C64:lla niin se on kokeilematta paskaa

Uuno Turhapuro muuttaa maalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät grafiikkaa ihastella ja tutkiskella ympäristöä, niin Fallout 76 on siihen sopiva. En tiedä miksi monet mussuttaa että huono peli. Ok, joo, pelissä on kroonisia bugeja, mutta muuten loistava. Sitä kun voi pelata niin monella eri tavalla. Yksin taikka tiimissä, pvp tai pasifisti-mode, seikkaile ja tutkaile. Rakenna oma camp, aseet ja varustukset on muokattavaa myös oman maun mukaan. Paljon on questeja. Hyvää huumoriakin piisaa. Woke-porukkaa löytyy, mutta niiden kanssa ei tarvi olla. Olen pelannut tätä jo neljä vuotta. Fallout 3n pelasin jo 2008. Sitten tuli New Vegas, Fallout 4... 

Haluaisin pelata rdr2:stakin, aikaa eikä tilaa mun pleikkarissa ei vaan ole. Pitäisi kai kloonata itsensä.

Vierailija
64/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pip -peli on hyvä ja hauska

N28

Se on aivan paras. Oon nauttinu siitä jo yli 20 vuotta.

N40

Vierailija
65/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

N40

Is it hard? Or easy?

Vierailija
66/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps5 on sama kuin ps4.

Vierailija
67/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

N40

Is it hard? Or easy?

Rock hard but very easy

Vierailija
68/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dead by Daylight on ihan viihdyttävä online-peli. Siinä valitset joko selvityjän tai killerin roolin ja sitten joko yrität murhata porukkaa tai selviytyä murhaajan kynsistä. 

Vierailija
69/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas hyvistä ja kattavista suositteluista.

Toistaseksi vielä en ole innostunut noista online-peleistä kun olen niin umpisurkea pelaaja. Mulla ukko ja hevonen on koko ajan henkitoreissaan ihan vaan sen takia, että namiskat hukassa ja törmäilen niin paljon. Lisäksi, yritän kyllä olla mahdollisimman hyvis, mutta koko ajan tulee vahingossa ammuttua ihmisiä. Onneksi niitä oman leirin ihmisiä ei voi ampua, koska muuten se jengi olis jo vainaata.

Ap

Vierailija
70/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata koko ketjua läpi että onko joku jo maininnut vai ei, mutta Final Fantasy 7 Remake ja sen jatko Final Fantasy 7 Rebirth.

Roolipelejä hyvällä tarinalla ja taisteluilla, Rebirthissä on myös melko suuri avoehko maailma jota tutkailla.

Vierailija
71/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos taas hyvistä ja kattavista suositteluista.

Toistaseksi vielä en ole innostunut noista online-peleistä kun olen niin umpisurkea pelaaja. Mulla ukko ja hevonen on koko ajan henkitoreissaan ihan vaan sen takia, että namiskat hukassa ja törmäilen niin paljon. Lisäksi, yritän kyllä olla mahdollisimman hyvis, mutta koko ajan tulee vahingossa ammuttua ihmisiä. Onneksi niitä oman leirin ihmisiä ei voi ampua, koska muuten se jengi olis jo vainaata.

Ap

Vie hevonen lopetettavaksi ja ota ukolta suihin ni on aikaa pelata jotain. Ja jätä ne tuliaseet asekaappiin niin ei tuu virkavalta lopettaa sun pelaamista.

Vierailija
72/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astro Bot vaikuttaa mukavalta tasohyppelypelitä.

Vierailija
73/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei toimi C64:lla niin se on kokeilematta paskaa

Tämä on ehkä miehekkäin kommentti mitä olen koskaan vauva.fi:ssä lukenut !

Vierailija
74/88 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assasins Creedit, uudemmat Lara Croftit, telltalesin tarinapelit, ja tietenkin Vampire Survivors.

N43

Vierailija
75/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skyrim

Witcher 3

Days gone

Elden Ring 

Dark Souls 1,2,3

Dying light 

Vierailija
76/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minecraft

Vähän nii. kuin Robinson Crusoe + Lego. Pelissä  rakennellaan ja koitetaan selviytyä. On siinä joku tarinakin mutta hauskempaa on vaan rakennella ja seikkailla. Siinä pystyy jopa rakentamaan virtapiirejä!

Vierailija
77/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

World of Warcraft ;) no ei vaan nyt kysyttiin konsolille eli ite suosittelen Last of Us ja Witcheriä. 

Vierailija
78/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daley Thompson Decathlon.

Vierailija
79/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään uutta tai vanhaa peliä nimeltä.En ole koskaan omistanut kosolia tai muutakaan turhaketta,ja todennäköisesti siitä johtuen en pelaa pelejä koskaanjaolen sitä mieltä että Netflix on turha ja tarpeeton rahareikä ja ilman sitä ihminen on paljon onnellisempi.

Vierailija
80/88 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarinalliset pelit kiinnostaa niin Detroit: Become Human. Vähemmän nappuloiden painelua, helpoin vaikeustaso on hyvä aloittelijallekin.