Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka on hirveän kallista

Vierailija
10.08.2025 |

Joka kerta nykyään kaupassa saa järkyttyä. Yksi mandariini maksoi Prismassa yli 80 senttiä. Moni tuote jää hyllyyn, kun katson hintaa. Ennen ostin jotain herkkujakin tai muuta extraa. Nyt pystyn ostamaan vain välttämättömyydet. 

Kommentit (238)

Vierailija
141/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kauraa

Miksi?

Vierailija
142/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten meidän lähiövalas vain syö liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kallista. Meillä menee lähemmäs 900 euroa kuussa

Vierailija
144/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokakulut päinvastoin pienentyneet, 250€/kk kahden hengen taloudessa. Aiemmin tuo summa lähenteli kolmeasataa. Eli kyllä ne hinnat on pakollakin tulleet alaspäin siitä, mitä ne pahimmillaan oli. Esimerkiksi meillä suurin menoerä, arkijuusto; ennen 6,79€ ja nyt 6,69€. Pienistä puroista...

Mielestäni ainoa oikeasti kallis asia on kahvi. Juonkin nykyään lähtökohtaisesti teetä. 

Vierailija
145/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan hirveät määrät hävikkiruokaa päätyy roskikseen.

Se on järjetön vääryys

EI ne mihinkään roskiin mene. Suurin osa hyväntekeväisyyteen.

Aijaa? Oletko ihan diakonissa? En saanut apua perheelleni kun yh-opiskelijan, eli minun rahani loppuivat, ja teille aika olisi ollut seuraavan kerran kuukauden päähän "keskusteluapuun".

Onneksi irtisanoin itseni kirkollisista meiningeistä.

Ei kirkolla ole mitään tekemistä ruoka-apujen kanssa. 

Meillä kirkko nimenomaan on ainoa joka sitä jakaa. Samoin naapuri kunnassa.

Vierailija
146/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En syö sikanautaa, toi halpa on kamalaa. En syö myöskään kananjauhelihaa, ei maistu miltään. En käy K-kaupassa sen kalleuden vuoksi, mutta ehkä tuota seitä voisin sieltä  hakea."

Jokainen saa nirsoilla niin paljon kuin haluaa, mutta turha väittää ettei alle 7 €/kg tai edes alle 10 €/kg saa mitään lihaa, jos jauhelihaa myydään jatkuvasti hintaan 6,50 €/kg. 

Niissä tuotteissa joita mä ostan hinnat alkaa nykyään kympillä. Toki sä saat syödä mitä tahansa moskaa, kuuluu mulle yhtä vähän kuin se kuuluu sulle, mitä mä syön 

Vierailija
147/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En syö sikanautaa, toi halpa on kamalaa. En syö myöskään kananjauhelihaa, ei maistu miltään. En käy K-kaupassa sen kalleuden vuoksi, mutta ehkä tuota seitä voisin sieltä  hakea."

Jokainen saa nirsoilla niin paljon kuin haluaa, mutta turha väittää ettei alle 7 €/kg tai edes alle 10 €/kg saa mitään lihaa, jos jauhelihaa myydään jatkuvasti hintaan 6,50 €/kg. 

Niissä tuotteissa joita mä ostan hinnat alkaa nykyään kympillä. Toki sä saat syödä mitä tahansa moskaa, kuuluu mulle yhtä vähän kuin se kuuluu sulle, mitä mä syön 

Syö ihan rauhassa, mitä haluat, mutta älä sitten vingu ruuan kalleudesta.

Ei ruuan hyvyys ja ravinteikkuus riipu hinnasta. Jos sun mielestä vain kallein on hyvää ravintoa, niin olisko sun aihetta perehtyä ravintoon paremmin.

Vierailija
148/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että ässä- ja kookaupan tarjoukset ovat nykyään paljolti roskaruokaa? Jauhomakkaroita, höttöisiä hampurilaisia, erilaisia karkkeja ja makeita naposteltavia. En itse syö tuommoista moskaa, joten harvoin löytyy tarjouksista mitään ostettavaa. Lidlissä paremmin kasviksia, lihaa ja hedelmiä tarjouksessa. Jos nyt joku mainostaa että onhan siellä kookaupassa kaalia eurolla, niin sanon että.pitäköön ahneet kauppiaat kaalinsa. Mitta on täysi!

Vierailija
149/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kallista duopolissa, että kuolisin nälkään, jos ei LIDL:ä olisi.

LIDL <3.

Vierailija
150/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö ihan rauhassa, mitä haluat, mutta älä sitten vingu ruuan kalleudesta.

Ei ruuan hyvyys ja ravinteikkuus riipu hinnasta. Jos sun mielestä vain kallein on hyvää ravintoa, niin olisko sun aihetta perehtyä ravintoon paremmin.

&n

Arvelen, että tiedän ravinnosta enemmän kuin sinä, mutta ruoka merkitsee mulle muutakin kuin halvinta mättöä mitä sattuu saamaan. Hinnat ovat nousseet, vaikka sitä luokatonta rasvajauhelihaa saakin halvalla. 

Vierailija
151/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet että ässä- ja kookaupan tarjoukset ovat nykyään paljolti roskaruokaa? Jauhomakkaroita, höttöisiä hampurilaisia, erilaisia karkkeja ja makeita naposteltavia. En itse syö tuommoista moskaa, joten harvoin löytyy tarjouksista mitään ostettavaa. Lidlissä paremmin kasviksia, lihaa ja hedelmiä tarjouksessa. Jos nyt joku mainostaa että onhan siellä kookaupassa kaalia eurolla, niin sanon että.pitäköön ahneet kauppiaat kaalinsa. Mitta on täysi!

Kyllä. Tarjoukseen laitetaan turhakkeita, jotta ihmiset ostaisivat sekä niitä, että välttämättömyyksiä. Onnekseni asun sellaisessa paikassa, että voin vältellä duopolin kauppoja. 

Vierailija
152/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kallista on.

Kannattaa ostaa kauden hedelmiä ja vihanneksia niin pääsee halvemmalla. Auttaa vähän.

Mm. Mandariinit ovat talvella halvempia.

Vierailija
153/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ruokakulut päinvastoin pienentyneet, 250€/kk kahden hengen taloudessa. Aiemmin tuo summa lähenteli kolmeasataa. Eli kyllä ne hinnat on pakollakin tulleet alaspäin siitä, mitä ne pahimmillaan oli. Esimerkiksi meillä suurin menoerä, arkijuusto; ennen 6,79€ ja nyt 6,69€. Pienistä puroista...

Mielestäni ainoa oikeasti kallis asia on kahvi. Juonkin nykyään lähtökohtaisesti teetä. 

Meillä ihan sama juttu. Ei ruoka ole kallista. Olen hyvin  hintatietoinen litra-jaakilohinnoista, enkä myöskään maksa mainoseuroja, niinkuin joku toinenkin aiemmin kirjoitteli.

Vierailija
154/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviskaalikeittoon kaalia, linssejä, varsiselleriä. Tomaattimurskaa. Halpaa. 

Jos kaikki alkaisivat syödä niitä ei olisi enää halpaa.

Mut joo. Halpaa ja pahaa..

Vierailija
155/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio on vain kiihtynyt vuoden alusta lähtien,virallinen inflaatio ei ole totuus.

Monien ruokatarvikkeiden hinnat ovat puolessa vuodessa nousseet 10-40%

Vierailija
156/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mene kauppalistan kanssa koska se tulisi kalliiksi. Ekana liha/kalaosastolle josta ostan kaikki -50 laputetut tuotteet. Lohta saa tiskiltä aina 8,99€/kg tai halvemmalla. Sen jälkeen haen tarjouskasvikset, aleleivät ja leikkeleet. Maidossakin yleensä joku ale. Mun mielestä halpaa kun vähän miettii mitä ostaa. Toki jos jossain prismassa käy niin kalliiksi tulee mut k kaupat superhalpoja ja osa tuotteista lidlistä (ei niin halpa kuin k). S ketjun kaupoista en raaskisi ikinä ostaa mitään.

Vierailija
157/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on huomattavan halpaa suhteessa esimerkiksi toimeentulotuen määrään. 

Paljonko on toimeentulotuki? Ruoan hinnan tiedän, meillä menee 800-1500€ kuukaudessa ruokaan.

Toimeentulotuen perusosa on 593,55 €/kk yksinasuvalle. Eli tuo summa pitää jäädä käyttöön ruokaan, vaatteisiin, päivittäistavaroihin, käsikauppalääkkeisiin jne. Siis kaikkeen mitä ihminen nyt saattaa tarvita. 

Aivan älyttömän suuri summa. Keskituloisena mulla menee alle 200€ kuukaudessa ruokakauppaan. Vaatteita en osta todellakaan kuukausittain, apteekissa en ole tämän vuoden puolella käynyt, ja jos päivittäistavarat on tiskiaine, wc-paperi ym, niin ne kyllä mahtuu tuohon 200€ ruokakauppalaskuun. Eikä kyse ole siitä, että minulla ei olisi v

Kyllä saa halvalvalla, iso tiskiaine xtra ja pyykinpedåsujauhe sekä hammastahna superedullisia prismassa ja ihan kaikki ruuat kotiintuotuna.

Vierailija
158/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kauppaketjut nostovat kilvan hintojaan kun huomaavat että toinen ketju on nostanut jobkub tietyn tuotteen hintaa,hiivitään lähemmäs kilpailijan hintaa.

Nykyisin varmaankin jo tekoäly seuraa kilpailijoiden hintoja ja hinnankorotukset saadaan pikapikaa omiin tuotteisiin näin.

Vierailija
159/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä halpa kuin halvin. Tuo kertoo sen, että ässäkauppa seuraa Lidlin hintoja eikä.alenna sen hintatason alle. Haloo, mikä.msinoslause tuo on? Kertoo mainostajan kieroutuneesta huumorintajusta,  " orja seuraa mestarin hintatasoa". Ei ole aitoa hintakilpailua.

Vierailija
160/238 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomukananmunat lähituottajalta, pavut ja linssit. Laadukas kreikkalainen jugurtti. Hyviä ja edullisia proteiinin lähteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi