Ruoka on hirveän kallista
Joka kerta nykyään kaupassa saa järkyttyä. Yksi mandariini maksoi Prismassa yli 80 senttiä. Moni tuote jää hyllyyn, kun katson hintaa. Ennen ostin jotain herkkujakin tai muuta extraa. Nyt pystyn ostamaan vain välttämättömyydet.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl on kyl pelastus.
Kohta varmaan Ps kieltää sen
Kallista sielläkin on ja joka kerta, kun siellä käy (itse käyn n. kerran viikossa) on jonkun ihan perustuotteen hintaa hilattu ylös päin. Helppo seurata, kun ostan hyvin simppeleitä perusraaka-aineita ja käytännössä aina samat tuotteet, joskus harvoin jotain "erikoisempaa" tai sellaista, mitä en ole ikinä ostanut.
Silti Lidl on edullisin vaihtoehto ainakin omalla paikkakunnalla, missä ei ole Prismaa. Cittari on naurettavan kallis ja S-marketin valikoima niin surkea, että jopa Lidl on monipuolisempi.
Mutta joo, törkeän kallista on ruoka ja puheet, että sen hinta olisi muka laskenut siitä, kun inflaatio roihahti, ovat silkkaa soopaa. Ruuan hinta ei ole edes asettunut tietylle tasolle, vaan nousee edelleen koko ajan. Joka muuta väittää, valehtelee tai on niin rikas, ettei tarvitse tarkistaa osto
Mikä ruoka on mielestäsi kallista? Raaka-aineetko vai jokin valmistuote?
Vierailija kirjoitti:
Ruokahan on Suomessa todella halpaa kun tekee kaiken itse. Jos ostat kaksi kiloa possun ulkofilettä, niin sitähän vetää yksi ihminen pari viikkoa kun tekee joka päivä jotain uutta. Se maksaa alle 20€. Teet pihviä, suikaletta, pataa tm. Joku mukava pieni kastike ja sitten juurekset ja salaatti. Kummallista touhua nykyään ihmiselo.
Älypuhelimen marinoima somelammas/lapanen ei tuohon pysty...
Vierailija kirjoitti:
Ruokahan on Suomessa todella halpaa kun tekee kaiken itse. Jos ostat kaksi kiloa possun ulkofilettä, niin sitähän vetää yksi ihminen pari viikkoa kun tekee joka päivä jotain uutta. Se maksaa alle 20€. Teet pihviä, suikaletta, pataa tm. Joku mukava pieni kastike ja sitten juurekset ja salaatti. Kummallista touhua nykyään ihmiselo.
Ei woke-vegaanit pysty tuollaista tavaraa kokkaamaan tai syömään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vege
No osta sitten saakeli porkkanaa, palsternakkaa, raitajuurta, sipulia ja pilko vuokaan. Lisää öljy, suola balsamico, pippuri, valkosipuli ja uunissa roastia 30-40 minsaa 175-200 asteessa. Vaikeeta oikeesti.
Mä saan hävikkiruokaa murto-osalla hinnasta
Vierailija kirjoitti:
Itse en mene kauppalistan kanssa koska se tulisi kalliiksi. Ekana liha/kalaosastolle josta ostan kaikki -50 laputetut tuotteet. Lohta saa tiskiltä aina 8,99€/kg tai halvemmalla. Sen jälkeen haen tarjouskasvikset, aleleivät ja leikkeleet. Maidossakin yleensä joku ale. Mun mielestä halpaa kun vähän miettii mitä ostaa. Toki jos jossain prismassa käy niin kalliiksi tulee mut k kaupat superhalpoja ja osa tuotteista lidlistä (ei niin halpa kuin k). S ketjun kaupoista en raaskisi ikinä ostaa mitään.
Taas joku k-kauppias täällä pauhamassa jaskaa. K-kaupan ostoskori on kaikissa hintavertailuissakin aina kallein ja vielä reilulla erolla kakkosena tulevaan s-ryhmään. Saman voi todeta myös menemällä ostoksille k-kauppaan.
Eilen juuri nauroin k-kaupassa, kun näin, että tuote x, jonka olin aiemmin päivällä ostanut s-marketista hintaan 1,49 maksoi k:ssa 1,99. Eikä ole mikään ainutlaatuinen esimerkki, vaan normaalihintoja jos verrataan, kaikki on k-kaupassa kalliimpaa ja ero on yleensä vähintään kymmeniä centtejä. Kun tietää, miten paljon ilmaa s-ketjunkin hinnoissa on, niin onhan tuo k-kauppojen touhu ihan puhdasta riistoa.
"Mikä ruoka on mielestäsi kallista? Raaka-aineetko vai jokin valmistuote?"
Mitä jos te rikkaat menisitte pois näistä ketjuista, koska onhan se selvä, että kalleus on suhteellista? Vtuttaa tuollaiset stanan mäntit, jotka tulevat joka prkeleen ketjuun j33sustelemaan, kuinka mikään ei maksa mitään ja kaikki voisi olla ihan hyvin vaikka 10 kertaa kalliimpaa, eikä tuntuisi missään. No ei kai vttu tunnu, kun palkkakuitin loppusummassa on viisi numeroa ennen pilkkua.
Silloin, kun rahaa on vähän, kuten minulla, kaikki ruoka on kallista. Raaka-aineet nimenomaan, sillä ei ole varaa ostaa valmista tai puolivalmista, vaan teen kaiken ruuan itse alusta alkaen, edullisimmista mahdollisista aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista. Ruuan hinta laskenut 45% kahden viimevuoden aikana.
Missä muka?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei maistu vanha/pilaantunut.
Tänään juuri sain kuusi laatikollista ruokaa ( oli myös 4 talouspap rullaa) ,todella terveellisiä ruokia ja vajaa 250e tuotuna keittiöön, on edullista. Huomenna saa puhtaita mustikoita 7 kg. Kaikki hyvää ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä ruoka on mielestäsi kallista? Raaka-aineetko vai jokin valmistuote?"
Mitä jos te rikkaat menisitte pois näistä ketjuista, koska onhan se selvä, että kalleus on suhteellista? Vtuttaa tuollaiset stanan mäntit, jotka tulevat joka prkeleen ketjuun j33sustelemaan, kuinka mikään ei maksa mitään ja kaikki voisi olla ihan hyvin vaikka 10 kertaa kalliimpaa, eikä tuntuisi missään. No ei kai vttu tunnu, kun palkkakuitin loppusummassa on viisi numeroa ennen pilkkua.
Silloin, kun rahaa on vähän, kuten minulla, kaikki ruoka on kallista. Raaka-aineet nimenomaan, sillä ei ole varaa ostaa valmista tai puolivalmista, vaan teen kaiken ruuan itse alusta alkaen, edullisimmista mahdollisista aineksista.
Minä en ole mikään rikas. Yritä nyt sanoa mikä on kallista? Kokkaan itse myös vaikka voittaisin lotosta kymmenen miljardia. Ja edelleen samoista noin 30 raaka-aineesta vaihdellen ja soveltaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vege
No osta sitten saakeli porkkanaa, palsternakkaa, raitajuurta, sipulia ja pilko vuokaan. Lisää öljy, suola balsamico, pippuri, valkosipuli ja uunissa roastia 30-40 minsaa 175-200 asteessa. Vaikeeta oikeesti.
Se maustaa ne pilalle ja polttaa uunissa kun räpeltää kännykkää. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista. Ruuan hinta laskenut 45% kahden viimevuoden aikana.
Missä muka?
Hevi-osastoilla. Ihan joka kaupan hevi-osastoilla. Huhhuh mitä jengiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei maistu vanha/pilaantunut.
Ei ole vanhaa vaan uunituoretta hyvin valmistettua terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Parissa kilossa on alle kahden päivän kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä täyty proteiinintarvekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL. Alan ymmärtää ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä täyty proteiinintarvekaan.
Kahdessa kilossa lihaa on n. 400g proteiiniä. Aikuisen proteiinin tarve on n. 50 - 90g päivä.