Olen ollut vasta viikon töissä kesäloman jälkeen ja nyt jo ahdistaa mennä töihin ja mietin haenko sairauslomaa
Tuntuu, että en palautunut neljän viikon kesäloman aikana paljon yhtään. Monta kuukautta ollut töissä todella kiireistä, stressiä, riittämättömyyden tunnetta ja ylitöitä. Siihen samaan vielä se, että joidenkin mielestä en tee tarpeeksi töitä vaikka todellakin teen. Mulla eri toimenkuva kuin muilla niin eivät ehkä oikein tajua mitä mun työ vaatii. Samalla pitäisi olla osan päivästä kentällä tekemässä samaa kuin muut, mutta voin joutua siinä samalla hoitamaan omia töitäni ja se viivästyttää sitä kentällä työskentelyä.
Valmistuin huhtikuussa ja opintojen saattaminen loppuun vei mehut täysin totaalisesti. Omassa elämässä muutenkin vaikeaa ja kuormitus on valtavaa. Ahdistaa, masentaa, en saa kunnolla nukuttua ja uupumus painaa.
Tiedän vain, että jos nyt haen sairauslomaa uupumuksen tms. vuoksi niin paskaa tulee niskaan pomolta.
Kommentit (161)
Päänaukomista? Koska hyökit vastaajien kimppuun ja haukut silmittömästi. Onhan sekin selvä stressin oire.
Haukun silmittömästi? Missä muka? Älä laita mun kirjoittamaksi toisten tekstejä.
Ap
Mun mielestä on todella typerää ja lapsellista ehdottaa eläkettä. Mulla on eläkeikään vielä n. 20 vuotta enkä kyllä ajatellut vielä jäädä eläkkeelle. Ei anteeksi nyt vain ole kaikki kohdilla ihmisellä jonka mielestä paras ratkaisu asiaan on eläke. Toiset ehdottaa työpaikan vaihtamista niin jotkut neropatit länkyttää eläkkeestä. Haloo nyt oikeasti. Tässähän olisi suurin osa ihmisistä eläkkeellä, jos heti sinne pitäisi hakeutua kun tulee ongelma. Tuon idioottimaisen logiikan mukaan mun olisi pitänyt jäädä eläkkeelle jo 20-vuotiaana. Mä en edes halua eläkkeelle vielä.
Lisäksi missä todellisuudessa jotkut elää, kun kuvittelevat, että eläkkeelle pääsee noin vain? On oikeasti ihmisiä jotka eivät ole työkykyisiä eivätkä silti pääse eläkkeelle. Nyt oikeasti todellisuudentajua hyvät ihmiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi kökötät ja kyykkäät pienellä paikkakunnalla surkeassa työpaikassa? Töiden perässä on ennenkin lähdetty, Ruotsiin ja Amerikkaan asti.
Idioottipersereikä.
Sain nukkumiseen sellaisen lääkkeen kuin Doxepin 3 mg ja tänään otin ensimmäisen pillerin yhdeksän aikaan. Saa nähdä onko tuosta apua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain nukkumiseen sellaisen lääkkeen kuin Doxepin 3 mg ja tänään otin ensimmäisen pillerin yhdeksän aikaan. Saa nähdä onko tuosta apua.
Ap
Toivottavasti siitä on apua.
Kuullostaa aika tutulta. Minusta tuntuu, että meidänkin työpaikalla asiat ovat menneet vuosi vuodelta huonommmaksi. Viimeisen vuoden aikana 4 henkilöä on vaihtanut työpaikkaa joko firman sisällä tai mennyt muualle töihin. Eikä heidän tilalle ole otettu ketään. Koko ajan on ylitöitä, jotka ovat periaatteessa vapaaehtoisia. Jos kenellekään tiimissä ei sitten sovi tietty ylityö, esihenkilö tekee sen itse.
Töitä on nyt etenkin elokuussa ihan järkyttävän paljon. Ei ole ns.vapaa-ajan ongelmia, kun on koko ajan töissä. Jaksan tätä siksi, että suunnittelen jääväni vuoden päästä eläkkeelle.
Kaikesta kiireestä huolimatta aion syyskuussa aloittaa taas rakkaan harrastukseni. Laitan sen koko syksyksi etukäteen kalenteriin, ja sinä iltana ei tehdä ylitöitä. Harrastus saa unohtamaan kaiken stressin mitä työpäivän aikana tapahtuu.
Kerroit, ettet pidä lukemisesta, mutta suosittelen lämpimästi Sophie Kinsellan kirjaa Ihan lopussa. Siinä kerrotaan burn-outista humoristisesti. Itse samaistuin ainakin kirjan päähenkilöön.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa aika tutulta. Minusta tuntuu, että meidänkin työpaikalla asiat ovat menneet vuosi vuodelta huonommmaksi. Viimeisen vuoden aikana 4 henkilöä on vaihtanut työpaikkaa joko firman sisällä tai mennyt muualle töihin. Eikä heidän tilalle ole otettu ketään. Koko ajan on ylitöitä, jotka ovat periaatteessa vapaaehtoisia. Jos kenellekään tiimissä ei sitten sovi tietty ylityö, esihenkilö tekee sen itse.
Töitä on nyt etenkin elokuussa ihan järkyttävän paljon. Ei ole ns.vapaa-ajan ongelmia, kun on koko ajan töissä. Jaksan tätä siksi, että suunnittelen jääväni vuoden päästä eläkkeelle.
Kaikesta kiireestä huolimatta aion syyskuussa aloittaa taas rakkaan harrastukseni. Laitan sen koko syksyksi etukäteen kalenteriin, ja sinä iltana ei tehdä ylitöitä. Harrastus saa unohtamaan kaiken stressin mitä työpäivän aikana tapahtuu.
Kerroit, ettet pidä lukemisesta, mutta suosittelen lämpimästi Sophie Kinsellan kirjaa Ihan
Mä en kyllä missään kirjoittanut, että en pidä lukemisesta. Mä en pidä äänikirjoista ja se on aivan eri asia kuin kirjan lukeminen. Mä olen elämäni aikana lukenut paljon ja rakastan lukemista, mutta nyt ei ole ollut edes siihen intoa. Mielenkiinnon puute asioihin huonossa mielentilassa ei ole sama asia kuin, että ei pitäisi jostakin asiasta.
Ap
En voi kuin taas ihmetellä joidenkin lukutaitoa. Ei osata yksinkertaisiakaan asioita lukea ja ymmärtää eikä ole kyse vain tästä ketjusa. Esim. tuo kun joku kuvitteli, että ap ei tykkää lukea.
suosittelen lämpimästi Sophie Kinsellan kirjaa Ihan lopussa. Siinä kerrotaan burn-outista humoristisesti. Itse samaistuin ainakin kirjan päähenkilöön
Kyllä meitä seurataan. Selasin päivällä Facea ja tuli mainos vastaan tuosta kirjasta! :D Löytyy paikallisesta kirjastosta, mutta en nyt vielä viitsi sitä lainata, kun olisi muita luettavia.
Ap
Nyt olen aivan kamala sairauslomalainen. Olen täällä vetänyt kalsarikännejä. Eihän kännit mitään auta, mutta hetkeksi edes saa olon turraksi. Huominen meneekin sitten makoillessa ja nukkuessa. Ja ei, ei ole tapana kännäillä koko ajan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee työsi vastapainoksi jotakin kivaa. Koeta hoitaa itseäsi. Aloita vaikka hiusten uudesta leikkauksesta. Aloita jokin ihan oma harrastus. Tee pitkiä lenkkejä, käy museossa, kirpputorilla, elokuvissa. Lue kiva kirja. Älä yhtään roiku tällä myrkyllisellä palstalla. Olisiko töissä joku kiva työkaveri, jonka kanssa voisit käydä kahvilla. Vinkki: älä vaan kerro hänelle väsymyksestäsi, juoruaa kumminkin. Tsemppiä. Älä päästä tilannetta liian pahaksi. Kun saat enemmän työkokemusta, helpottaa. Vähitellen, vaihda alaa.
Mitä nämä tällaiset neuvot uupuneelle ovat. Uupunut on uupunut, koska ei jaksa eikä ole aikaa. Työttömillä on aikaa kierrellä museoita, tehdä pitkiä lenkkejä ja tavata kavereita. Uupunut tarvitsee lepoa, ei lisää tapahtumia kalenteriin, joka on muutenkin täysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee työsi vastapainoksi jotakin kivaa. Koeta hoitaa itseäsi. Aloita vaikka hiusten uudesta leikkauksesta. Aloita jokin ihan oma harrastus. Tee pitkiä lenkkejä, käy museossa, kirpputorilla, elokuvissa. Lue kiva kirja. Älä yhtään roiku tällä myrkyllisellä palstalla. Olisiko töissä joku kiva työkaveri, jonka kanssa voisit käydä kahvilla. Vinkki: älä vaan kerro hänelle väsymyksestäsi, juoruaa kumminkin. Tsemppiä. Älä päästä tilannetta liian pahaksi. Kun saat enemmän työkokemusta, helpottaa. Vähitellen, vaihda alaa.
Mitä nämä tällaiset neuvot uupuneelle ovat. Uupunut on uupunut, koska ei jaksa eikä ole aikaa. Työttömillä on aikaa kierrellä museoita, tehdä pitkiä lenkkejä ja tavata kavereita. Uupunut tarvitsee lepoa, ei lisää tapahtumia kalenteriin, joka on muutenkin täysi.
No tämä. Jos ei jaksa, niin ei jaksa. Mulla on ollut koko kesä aikaa pyöräillä, uida, lukea jne., mutta mitään en ole saanut aikaiseksi. Ei ole haluja mihinkään.
Ap
Voisitko hakea uutta työtä, jos nykyinen ei muutu miksikään?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko hakea uutta työtä, jos nykyinen ei muutu miksikään?
Niin voinko tosiaan. Ajatella. Aina voi hakea uutta työtä, mutta on eri asia saako uutta työtä. Haloo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen aivan kamala sairauslomalainen. Olen täällä vetänyt kalsarikännejä. Eihän kännit mitään auta, mutta hetkeksi edes saa olon turraksi. Huominen meneekin sitten makoillessa ja nukkuessa. Ja ei, ei ole tapana kännäillä koko ajan.
Ap
Siksihän olet masentunut, lohduton ja saamaton koska käytät alkoholia. Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksihän olet masentunut, lohduton ja saamaton koska käytät alkoholia. Korkki kiinni.
Enkä ole. Opettele lukemaan paskapää. Alkoholi ei ole mulle ongelma eikä mun ongelmat johdu siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Enkä ole. Opettele lukemaan paskapää. Alkoholi ei ole mulle ongelma eikä mun ongelmat johdu siitä.
Ap
Ei se kyllä helpotakaan. Joka ikinen alkoannos vaikuttaa seuraavan yön nukkumiseen, eli nukkuminen ei palautakaan sitä mitä pitäisi. Mieluummin useampi annos harvoin kuin yksi annos vaikkapa joka tai joka toinen ilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se kyllä helpotakaan. Joka ikinen alkoannos vaikuttaa seuraavan yön nukkumiseen, eli nukkuminen ei palautakaan sitä mitä pitäisi. Mieluummin useampi annos harvoin kuin yksi annos vaikkapa joka tai joka toinen ilta tms.
Niin???? Enhän mä koko ajan juokaan edes sitä yhtä annosta. Mitä helkuttia sä mulle tuollaista tulet selittämään? Yhtenä iltana vedän kalsarikännit ja heti kuvitellaan, että juon joka ilta. Ei hyvää päivää.
Ap
159: Rauhoitu hyvä ihminen ja yritä erottaa kommenteista yleiset ohjeet, joita ei ole edes tarkoitettu henkilökohtaisiksi ohjeiksi. Lohdutukseksesi voin sanoa, että itse olen levottomat jalat -tyyppiä eli minulle tekee levottoman yön pelkkä illalla juotu kolajuoma, kahvikaan ei ole niin paha. Lisäksi kahvia pahempia ovat kaikenlaiset teet rooibosta lukuunottamatta, mutta nämä eivät vaikuta niinkään jalkoihin, valvottavat vaan muuten.
Työsuojelun asia tuo on, ei luottiksen.