Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut vasta viikon töissä kesäloman jälkeen ja nyt jo ahdistaa mennä töihin ja mietin haenko sairauslomaa

Vierailija
10.08.2025 |

Tuntuu, että en palautunut neljän viikon kesäloman aikana paljon yhtään. Monta kuukautta ollut töissä todella kiireistä, stressiä, riittämättömyyden tunnetta ja ylitöitä. Siihen samaan vielä se, että joidenkin mielestä en tee tarpeeksi töitä vaikka todellakin teen. Mulla eri toimenkuva kuin muilla niin eivät ehkä oikein tajua mitä mun työ vaatii. Samalla pitäisi olla osan päivästä kentällä tekemässä samaa kuin muut, mutta voin joutua siinä samalla hoitamaan omia töitäni ja se viivästyttää sitä kentällä työskentelyä.

Valmistuin huhtikuussa ja opintojen saattaminen loppuun vei mehut täysin totaalisesti. Omassa elämässä muutenkin vaikeaa ja kuormitus on valtavaa. Ahdistaa, masentaa, en saa kunnolla nukuttua ja uupumus painaa.

Tiedän vain, että jos nyt haen sairauslomaa uupumuksen tms. vuoksi niin paskaa tulee niskaan pomolta.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs noin ahdistaa, kannattaa alkaa harkita työpaikanvaihtoa, mutta siis siten, että hankkii sen työpaikan ensin ja vasta sitten irtisanoutuu!

Vierailija
122/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos aloitat samantien sairauseläkkeen hakemisen? Voisit päästä kokonaan pois työelämästä aiemmin kuin normaalisti. Vetoat mielenterveydellisiin syihin. Eihän kaikki jaksa sitä työsarkaa, mikä olisi edessä.

Älä viitsi olla lapsellinen.

Ap

niin mikä ettei, kysyn minäkin. eri

Minkälainen idi ootti ehdottaa ainoaksi vaihtoehdoksi sairauseläkkeen? Mikä päävika sulla itsellä on? Oletko syntynyt tuollaisena vai onko tuo jonkun onnettomuuden seurausta? Vi tutttaa tuollaisten paskavam maisten täällä kirjoittamat jutut kun mitään tajua todellisuudesta ei ole.l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni työuupumuksesta on, että jos syynä ovat työolot, niin ainoa ratkaisu on lähteä. Vaikka sitten saikun kautta. Ei ne ongelmat sillä ratkea, että työntekijä uuvutetaan ja sitten hän lepäilee, kunnes sama uudelleen. 

Minä lähdin uuteen työpaikkaan, koska alle vuodessa huomasin, että työpaikka sairastuttaa. Asiantuntijatyössä oli kuukausia 12-18 tunnin päiviä ja esihenkilö ei reagoinut lukuisiin avunhuutoihini. Edeltäjäni oli vuodessa päätynyt lähtemään tyhjän päälle, koska olisi muuten uupunut.

Minulle onneksi tarjottiin muualta työtä ihan hakematta, mutta ongelmaksi muodostui viimeinen 3 kk, jotka olin velvollinen jäämään irtisanomisajalla. Hoidin tärkeän deadlinen kunnialla. Sen jälkeen itkin koko päivän. Työterveyshoitaja oli ihana: hän kehotti tulemaan työterveyteen, jossa minua odotti työterveyslääkärin, psykologin ja hoitajan ajat. Perään labrat. Kaikki työterveydessä olivat sitä mieltä, että en ollut työkykyinen. Olisivat kernaasti kirjoittaneet saikkua koko lopun työssäoloa ajaksi. Selvisin kuitenkin vain 6 vkon saikulla, saldovapaiden pitämisellä ja terapialla. Uudessa aloitin suoraan tämän jälkeen, ja olin huolissani miten jaksan, kun vanhassa työssä olin täysin työkyvytön. Hyvin olen jaksanut, työnkuva lähes samanlainen, mutta olosuhteet ja esihenkilö täysin toisenlaiset. Vanha työ myös sairastutti minut ihan fyysisesti. Verenpaine huiteli korkealla, sydäntä tykytti, kehossa oli kipuja ja kärsin unettomuudesta. Nämä kaikki oireet ovat onneksi nyt poissa.

Vierailija
124/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumal*uta mitä kitinää... Senkun otat loparit kokonaan työstäs ja mahdollistat työpaikan jollekin työttömälle ja pyrit vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle niin väsytä eikä rasita eikä vaivaa muutkaan mielenterveydelliset ongelmat... 

Ne joilla on työpaikka, ulvoo ja narisee kuin vanha sarana kuinka uuvuttaa jne ja sitten kun on ne nuppivaivatkin siihen kaiken lisäks ja siinä sivussa aukovat kyllä varsin sukkelasti turpaansa työttömille ainaisine pitkin nenänvartta katsomisineen ja mene töihin -huutoineen... 

Joitain "ihmisiä" pitäis oikein kunnolla lyödä... 

Sua tässä pitäisi lyödä. 

Vierailija
125/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumal*uta mitä kitinää... Senkun otat loparit kokonaan työstäs ja mahdollistat työpaikan jollekin työttömälle ja pyrit vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle niin väsytä eikä rasita eikä vaivaa muutkaan mielenterveydelliset ongelmat... 

Ne joilla on työpaikka, ulvoo ja narisee kuin vanha sarana kuinka uuvuttaa jne ja sitten kun on ne nuppivaivatkin siihen kaiken lisäks ja siinä sivussa aukovat kyllä varsin sukkelasti turpaansa työttömille ainaisine pitkin nenänvartta katsomisineen ja mene töihin -huutoineen... 

Joitain "ihmisiä" pitäis oikein kunnolla lyödä... 

Hei. Et ole millään lailla yhteydessä omiin tunteisiisi. Kannattaa hskea siihen apua ennen kuin myös fyysisesti sairastut. Viha tappaa.

Vierailija
126/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tilanteesi kuulostaa siltä että olisi parasta nyt ajoissa mennä hakemaan sairasloma, tarpeeksi pitkä.

Ehkä myös keskusteluapua tilanteeseen

Palautuessa jaksat alkaa miettiä toimivampia vaihtoehtoja

Esihenkilön reaktiot eivät saisi mennä oman terveyden edelle.

Ei ole sinun huolesi kuinka järjestää työasiat sairausloman ajan.

Työterveydessä on lähete psykologille, mutta on suuri kynnys mennä vastaanotolle koska on uusi psykologi. Meillä vaihtui aiemmin työterveys ja sen vuoksi ei ole enää samaa psykologia kuin aiemmin. Mun ei ole helppoa puhua omista asioista, varsinkaan jollekin tuntemattomalle.

Ap

Mene tunnusteleen, ei sun ole pakko puhua liikaa. Jos hän on sinun mielestäsi huono, niin sitten keksitään jotain muuta. Saikku nyt ens alkuun ja uusi työpai

Aika psykologille on varattu lääkärin toimesta. On vasta muutaman viikon päästä. Uutta työpaikkaa etsin koko ajan, mutta huonoa on tarjonta.

Ap

Vierailija
127/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta vastaavasta kokemuksesta tiedän, että ap on aikamoisessa vaarassa palaa pahasti loppuun. Mulla oli samalainen tilanne noin 10 vuotta sitten, kun palasin kesälomalta töihin. Lopulta olin puoli vuotta saikulla ja seuraavan puoli vuotta tein puolikasta. Sitten onneksi sain uuden työn. Mutta vieläkään en ole palautunut täysin, ja tuskin enää palaudunkaan. Ottakaa nuoret huomioon, että paha burn out vahingoittaa niin syvältä, ettei paluuta entiseen ole. Minun jaksaminen on lähes koko ajan heikkoa, mutta selviydyn nipin napin vaativasta ammatistani. 

Vierailija
128/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö luottamuspuolelta löydy tukea töiden järkeistämiseen?

Vierailija
129/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ettei ylityöt ole pakollisia? Miksi suostut tekemään niitä kun et selvästikään jaksa?

Vierailija
130/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että luultavasti et saa 30  tai 60 ekan  päivän aikana työsuhteen aloituksesta mitään palkkaa jos sairastut uudessa työsuhteessa. 

Vierailija
131/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon että luultavasti et saa 30  tai 60 ekan  päivän aikana työsuhteen aloituksesta mitään palkkaa jos sairastut uudessa työsuhteessa. 

Mikä vatun aivopaiseen jakama itsestäänselvyys tämäkin taas oli? Luuletko, että kukaan ei ole aiemmin koskaan vaihtanut työpaikkaa ja sä olet ainoa joka tietää tuon asian?

Vierailija
132/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa nyt he..tti tyytyväisiä et on duunia, terv 5 vuotta työttömänä ollut 2 ammattia opiskellut, jos et jaksa niin mä kyllä jaksan tehdä SUN duunit...

Sä et voi maisterina tehdä mun työtä. Ja ihmisillä on oikeus väsyä.

Ap

Äh, mitähän mä oikein katsoin. Eihän tuossa mitään maisterista kirjoitettu. No joka tapauksessa mun työtä ei voi tehdä ilman sopivaa koulutusta. Sulla tuskin on sopivaa koulutusta, jos olet viisi vuotta ollut työtön.

Ap

Toistuvasti mainitset, että "mun työtä ei voi tehdä ilman sopivaa koulutusta". Sinulla on koulutus, mutta ilmeisen huonosti se kohtaa käytännön työtä, kun tilanteesi on tuollainen.

Vierailija
133/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa nyt he..tti tyytyväisiä et on duunia, terv 5 vuotta työttömänä ollut 2 ammattia opiskellut, jos et jaksa niin mä kyllä jaksan tehdä SUN duunit...

Ap

Äh, mitähän mä oikein katsoin. Eihän tuossa mitään maisterista kirjoitettu. No joka tapauksessa mun työtä ei voi tehdä ilman sopivaa koulutusta. Sulla tuskin on sopivaa koulutusta, jos olet viisi vuotta ollut työtön.

Ap

Toistuvasti mainitset, että "mun työtä ei voi tehdä ilman sopivaa koulutusta". Sinulla on koulutus, mutta ilmeisen huonosti se kohtaa käytännön työtä, kun tilanteesi on tuollainen.

Älä oleta yhtään mitään.

Ap

Vierailija
134/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kökötät ja kyykkäät pienellä paikkakunnalla surkeassa työpaikassa? Töiden perässä on ennenkin lähdetty, Ruotsiin ja Amerikkaan asti.

Vierailija
135/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kökötät ja kyykkäät pienellä paikkakunnalla surkeassa työpaikassa? Töiden perässä on ennenkin lähdetty, Ruotsiin ja Amerikkaan asti.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Niin, että mun pitäisi jättää talo tänne tyhjilleen ja lähteä tyhjän päälle elämään yksin johonkin muualle? Mun elämä on täällä ja sillä selvä. Mä en ymmärrä miksi ei tajuta, että ei kaikki halua asua isolla paikkakunnalla. 

Ap

Vierailija
136/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Äl

Ok, en oleta vaan kysyn asiaa. Olet vasta lisäkouluttautunut, mutta homma on mennyt entistä pahemmaksi.

Vierailija
137/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos aloitat samantien sairauseläkkeen hakemisen? Voisit päästä kokonaan pois työelämästä aiemmin kuin normaalisti. Vetoat mielenterveydellisiin syihin. Eihän kaikki jaksa sitä työsarkaa, mikä olisi edessä.

Ap

Minkälainen idi ootti ehdottaa ainoaksi vaihtoehdoksi sairauseläkkeen? Mikä päävika sulla itsellä on? Oletko syntynyt tuollaisena vai onko tuo jonkun onnettomuuden seurausta? Vi tutttaa tuollaisten paskavam maisten täällä kirjoittamat jutut kun mitään tajua todellisuudesta ei ole.l

jaa. no jos nyt aletaan kilpailemaan siitä, että kummalla on vaikeampaa ja silti käy pitkää päivää psyykkisestikin raskaissa töissä, niin, no, häviäisit kisan. sen verran näistä realiteeteista. työ usein jopa auttaa menemään eteenpäin.

Vierailija
138/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sinun täytyy päästä irti tästä ajatuskuviosta: "Joidenkin mielestä en tee tarpeeksi töitä, vaikka todellakin teen". Se on loputon suo, jos yrittää täyttää jokaisen työntekijän todelliset ja kuvitellut vaatimukset.

Vierailija
139/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen kaupungin palveluksessa ja Pirkanmaan hyvinvointialueen työntekijänä saa. Riippuu työehtosopimuksesta.

Vierailija
140/161 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

jaa. no jos nyt aletaan kilpailemaan siitä, että kummalla on vaikeampaa ja silti käy

Mun elämänhistorialla moni jää toiseksi. Mulla ei todellakaan ole ollut helppo elämä. Paljon pahaa on tapahtunut ja asioita kuten vakavia sairauksia joille en ole voinut yhtään mitään. Mä en kilpaile yhtään mitään enkä ymmärrä miksi te kaksi mun ketjussa auotte päätänne. On se kumma kun ihminen ei saisi koskaan väsyä vaan kaikki pitäisi vain jaksaa. Mieli on nytkin melkoisen mustana erään asian vuoksi. Itkua pidättelen ja koitan taas yksin selvitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi