Minkä ikäisen tulisi päästä vielä syväkyykkyyn?
Kantapäät maassa. Ja ylös tietysti myös (ilman että auttaa käsillä).
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vauvasta vaariin. Ihmisen ja muiden kädellisten luontainen lepoasento.
Määrittele "vaari". Tuleeko onnistua vielä kasi-ysikymppisenä?
En ole päässyt koskaan, en edes lapsena, vaikka harrastin monenlaista liikuntaa.
Minä en selviä . Ikä 72. Vielä pari vuotta sitten selvisin.
Multa ei ole oikein ikinä onnistunut, sääret on jotenkin liian pitkät. En ole tosin ylipainoinen, enkä ikinä ole ollut. Pituutta 175cm ja painoa noin 64 kg nykyään. Pyllähdän aina persiilleni ellen hirveästi pinnistele.
Jos nyt puhutaan syväkyykystä ilman painoja niin 80 vuotiaaksi
Kyykkyyn pääsee helposti mutta siitä ylös ei taida onnistua
Vierailija kirjoitti:
Multa ei ole oikein ikinä onnistunut, sääret on jotenkin liian pitkät. En ole tosin ylipainoinen, enkä ikinä ole ollut. Pituutta 175cm ja painoa noin 64 kg nykyään. Pyllähdän aina persiilleni ellen hirveästi pinnistele.
Mulla sama. Ja nilkkojen jänteet jotenkin niin kireät, ettei vaan onnistu. Eivätkä ne veny ja anna myöten, vaikka miten ohjeitten mukaan harjoittelen.
Olen 66v. ja teen syväkyykkyjä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen nilkan liikkuvuus sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Ja nilkkojen jänteet jotenkin niin kireät, ettei vaan onnistu. Eivätkä ne veny ja anna myöten, vaikka miten ohjeitten mukaan harjoittelen.
Ei syväkyykyssä nilkkoja erityisesti väännetään eteen vaan perse tuodaan alas...se on jo syväkyykkäysen asento virhe vääntää nilkat vinoon
Mulla on ikää 60v ja vedän 16 leuanvetoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt koskaan, en edes lapsena, vaikka harrastin monenlaista liikuntaa.
Lapseni ei ole nuorena aikuisena päässyt, minä pääsen vieläkin 66-vuotiaana. Se on enemmän ruumiinrakenteesta kiinni kuin iästä tai painosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syväkyykyssä nilkkoja erityisesti väännetään eteen vaan perse tuodaan alas...se on jo syväkyykkäysen asento virhe vääntää nilkat vinoon
Jos jalkaterän ja säären välinen kulma on lähellä 90 astetta ja tuot perseen alas, niin pyllähdät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ?
Kertoo kropan liikkuvuudesta ja lihasvoimasta. Ehkäisee kaatumisia vanhalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nilkan liinkuvuudella on iso merkitys syväkyykyssä.
Minulla on kantapäät nousseet jo pikkulapsena mutta muuten kyllä n 50x minuutissa syväkyykkyyn ja ylös vielä nivelrikkoisilla polvillakin.
65v
Vauvasta vaariin. Ihmisen ja muiden kädellisten luontainen lepoasento.