Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Kommentit (424)
Katsoin teininäkin vielä tiettyjä lastenohjelmia, tai ainakin varhaisteininä. 90-luvulla tuli ihana Satukirjaston aarteet sunnuntaiaamuisin. Katsoin sen aina vaikka olin jo yläasteella. Muuten niinä aamuina kun en mennyt kouluun söin aamiaista ja piirtelin tai kirjoitin päiväkirjaa huoneessani.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nukuin niin pitkään kun mahdollista, äiti kiirehti navettatöiltään tarkistamaan olinko herännyt, vaatteet päälle, radio olikin meillä aina aamulla auki joten musaa kuuntelin samalla touhutessa, aamupala, hiusten laitto ja ehostus, läksyjen tarkastus ja tsekkaus onko kaikki tarvittava laukussa ja sitten odotteleen pysäkille linjuria.
Vierailija kirjoitti:
No arvaa..
Aamuhannun taltuttamiseen oli yksi toimiva keino. "Todistusaineisto" pyyhittiin ties mihin mitä käden ulottuvilta löytyi, luottaen siihen ettei mutsi huomaa mitään. Kuinkahan pahasti pieleen sekin arvio meni...
Viikolla lähdettiin mopolla kouluun ja viikonloppuna naitiin heti aamusta kun oli pikku rapelo ja aamuseisokki päällä.
Kun heräsin, menin keittiöön, join kahvia ja söin leipää ja jugurttia samalla kun luin sanomalehden. Myöhemmin päivän mittaan ja varsinkin iltaisin luin kirjoja. Toisinaan katsoin tv:tä.
Arkisin herättiin ja syötiin aamupuuro, sitten kouluun. Viikonloppuisin nukuin kymmeneen, katsoin piirretyt tai nuorten sarjat. Xena, Herculet ja Robin Hood sarjat tulivat viikonloppuisin telkkarista siinä 11-12 aikoihin.
Katselin aamuteeveetä ensin sängyllä ja sitten samalla kun söin aamupalaa. Sen jälkeen suihku, hammaspesu, meikit, vaatteet ja kouluun.
Ihan samalla lailla kuin nykyään, jos olen lähdössä jonnekin. En ehdi muuta kuin syödä, pukea tms. aamuhommat.
Riv här, omskakas, loksutada
Luettiin siis muropakettien, maitopurkkien jne kyljistä suomeksi ja ruotsiksi
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla kuin nykyään, jos olen lähdössä jonnekin. En ehdi muuta kuin syödä, pukea tms. aamuhommat.
Syödä pukea. Hyiii!
Kuuntelin radiota. Olin teini 70-luvulla.
"When I was young I listened to the radio", "Killing me softly" jne.
Makasin sängyssä niin pitkään kuin pystyin ja haaveilin. Sitä se on ollu aina, teininä toki vielä korostuneemmin. Olin teini 2005-2011.
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa netti ja älylaitteet ovat muuttaneet koko maailman hyvään suuntaan
Aluksi mentiin hyvään suuntaan, monen asian hoito nopeutui ja helpottui.
Nyt noista "rengeistä" on kuitenkin alkanut tulla isäntiä.
Joko herättiin kouluun tai mentiin kesätöihin14v viikonloppuisin sitten nukuttiin ja mentiin tapailemaan frendejä
Yhteen aikaan tämä kappale herätti mut aina aamuisin. Mankasta oli mahdollista laittaa herätys.
Arkiaamuina nukuttiin niin pitkään kun mahdollista. Kiire tuli aina kouluun. Viikonloppuisinkin äiti tuli herättelemään, jos ei kymmeneen mennessä ollut noussut ylös. Usein oli jotain omia säännöllisiä harrastuksia viikonloppuna.
Pokémonin jokaisen mä opin tuntemaan! Lauantaiaamuisin oli ainakin pakko katsoa Pokémon, vaikka olin "jo" yläasteella ja piirretyt oli olevinaan lapsellisia.