Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (424)
katsoin telkkaa, tein omia juttuja
Selatiin lehteä juotiin kahvia vähän meikkiä ja kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin ihan helvetisti kirjoja. Heti aamusta piti jatkaa lukemista.
Näin se oli, minulla myös kirja mukana aamiaspöydässä ja sitä kuin ennen koulua.
Wänkättiin. Fapitettiin. Taputeltiin tattipasianssia.
Selattiin Jallua ja wänkättiin.
Olen varhaispervo tyttönen ja runkkasin jo 4 lk alkaen.
Sängystä suoraan kouluun vaan, yleensä myöhässä. Mitään aamupalaa en koskaan syönyt, en syö nykyäänkään. Oma lapsi samanlainen paitsi että hän meikkaa ja katsoo vähän peiliin ennen lähtöä 😄
Vierailija kirjoitti:
Kuunneltiin Herätysjuhlaa tietysti.
😅Jestas mitkä huvit
Teillä on hyvä muisti. Itse en muista ollenkaan miten aamut meni. En kouluaamuja tai lomia. Sen verran muistan, että äiti tai veli kävi ovella herättämässä.
Kyllä silloin vedettiin vaatteet päälle, käytiin vessassa ja syötiin aamupalaa. Sen jälkeen sitten jos ei ollut mitään kouluunlähtöä tai semmoista pakollista menoa sitä kävi harrastusten pariin tai höpötti kavereiden kanssa länkyllä (lyhytaaltopuhelin).
Kuuntelin musiikkia samalla kun meikkasin.
Arkisin nousin 2 min sisään siitä kun herätyskello soi. Oli pakko, koska muuten olisin myöhästynyt koulubussista (asuin maalla ja niitä kulki tasan yksi).
Viikonloppuisin todellakin tuijotin kattoa, makoilin sängyssä, ehkä kuuntelin cd- tai mp3-soittimella musiikkia ja luin myös paljon kirjoja. Se oli hyvää aikaa, mutta muistan, että myös tylsää oli usein. Teki varmaan hyvää aivoille verrattuna nykyajan ärsyketulvaan.
Vanha ketju ja varmaan jo moneen kertaan, mutta nukuttiin pitkään, sängyssä makoillen ehkä luettiin jotain (kuten Aku Ankkaa), tai joskus ylös katsomaan telkkariakin. Jotain teiniäkin kiinnostavaa sieltä aamuisin saattoi tulla.
Mutta ainakaan ennen tietokonepelejä ei ollut mitään, mikä koukuttaisi heti aamusta makoilemaan koko päiväksi, mikä oli hyvä juttu. Ja vielä enemmän illalla, ei ollut mitään koukuttavaa turhaketta valvottamassa aamuyöhön asti. Nukuttiin siis enemmän, varmaan siksikin oltiin parempia koulussa ja fiksumpia.
Teini olin kasarilla. Koulu aamuina heräsin väsyneenä, söin muroja, etin vaatteita ja pyöräilin kouluun.
Viikonloppuisin nukuin pitkään, söin muroja, luin akkareita, kävin divarissa ostamassa lisää Aku Ankkoja viikkorahoillani, ehkä kioskilla ostamassa irtokarkkeja, kävin usein kirjastossa, iskän kanssa käytiin uimassa uimahallissa yms.
laitoin radion aamulla päälle ja veivasin HERÄTYSKELLON herättämään puolen tunnin päästä uudelleen.
Söin muroja ja kouluun. Viikonloppuna telkkari tai nintendo. Vähän vanhempana teininä muuten samat, mutta lisäksi kahvia ja röökiä. m50
Höh, syötiin aamupalaa ja luettiin lehteä. Mikä nyt oli niin ihmeellistä.
Aina katsottiin koko perheen voimin aamu-uutiset televisiosta. Nekin näkee nykyään kännykästä.