Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin herätå jo silloin aikaisin. Ehdin käydä uimassa ennen kuin Radio Mafian Heinähässäkkå alkoi. Kun se loppui lähdin ulos odottelemaan, että joku kaverikin heräisi ja usein mentiin sitten meille kahville
Tykkäsin myös lukea, joten käytin siihen paljon aikaani.
Ja tämä nyt oli tietysti vastaus kesäloma-ajasta.
Nukuttiin viime tippaan koska illalla oli valvottu pitkään. Kiireen vuoksi kaurapuuro jäi syömättä jonka vuoksi pyörryttiin aamuhartaudessa. Siihen anemiaan määrättiin Ramavittia. Nuoruus ilman nettiä oli rauhallisempaa ja jännempää, koska vastakkainen sukupuoli oli salaperäinen. Nykyäänhän kaikki on selvää netissä kuin appoavoin majava.
Nukuttiin puoleenpäivään, aamupalaa, lukemista Sony Walkmanneista musiikkia, kavereiden kanssa hengailua.
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa netti ja älylaitteet ovat muuttaneet koko maailman hyvään suuntaan
Todellako? Aloituskin, jossa kysytään, että mitä tehtiin nuorena kun kännyköitä ei ollut, kertoo jo siitä miten mielikuvituksen ja sosiaalisuuden puute sekä aloitekyvyttömyys vaivaa nykyihmisiä.
Siis mitä. Nykyäänkö heti ensimmäisenä aletaan tuijottaa kännykkää. Teipataanko kännykkä jopa yöksi käteen kiinni. Varokaahan että ette lyö yöllä vahingossa kännykällä nenään.
Mähän luin teininä aamuisin Hesaria ja katoin aamu-tvtä. :D Ei tulis nykyään kysymykseenkään, oon taantunut. N34
Luin sanomalehteä puoli tuntia. Sitten söin aamupalan ja puin ja kouluun.
Puoli seitsemältä heräsin. Bussi koululle lähti noin 7.35 tai menin isän mukana autolla.
Kesälomalla varmaan nukuin pitkään, sitten söin ruisleipää ja join mehua Hesarin ääressä. Nykyään puhutaan että ennen nuoret ulkoili ja urheili kun ei ollut ruutuja, mutta en minä, lähinnä luin kirjoja sängyssäni.
Herätys klo 7.00, uus herätys klo 7.05, kolmas herätys klo 7.15, vessaan, hampaiden pesu, vaatteet päälle, jukurtti naamaan jos ehti ja klo 7.25 tuli koululinkka. Jos oikein oli reipas ja heräs jo herätykseen 1. Tai 2. niin sillon ehti istuen syödä ja saatto tehdä leivänkin jukurtin seuraksi. Ehkä myös kattoa sen lyhyen piirretyn joka tuli telkkarista n. 7.20.
Vierailija kirjoitti:
Haluan heti takaisin ysärille.
Minä en. Moni asia oli aika paskaa silloin, nyt on enimmäkseen paremmin.
En nyt muista mitä yläasteikäisenä, mutta lukion aikana se oli aamupala ja Kalevan lukeminen. Sen aloitin takasivulta, ja etenin kohti alkua. Tällä varmistin, että ehdin lukea sarjakuvat ja urheiluosion.
Elettiin "Normaalia" elämää kuten oli tehty jo tuhansia vuosia ennen kännyköitä...
Nukuin niin pitkään, että eipä siinä ennen aamupalaa mitään ehtinyt. Viikonloppuisin luin kirjaa tai lehteä. Joskus kirjoitin jotain. Nykyään kitjoittaminenkin hoituu läppärillä.
Tykkäsin herätå jo silloin aikaisin. Ehdin käydä uimassa ennen kuin Radio Mafian Heinähässäkkå alkoi. Kun se loppui lähdin ulos odottelemaan, että joku kaverikin heräisi ja usein mentiin sitten meille kahville
Tykkäsin myös lukea, joten käytin siihen paljon aikaani.