Salakuvaako mies?
Nyt kommentteja, kiitos.
Minulla on uudehko suhde ja olen muutaman kerran joutunut tilanteeseen, että mietin salakuvaako mies.
Hänen tietokonepöytänsä on sängyn vieressä. Pöydällä on irtonäyttö, näytön yläreunassa irtokamera (näyttö ja kamera on sängyn suuntaan) ja läppäri, jonka kansi kiinni. Irtonäyttö on aina pimeä (virta pois) vaikka läppärissä olisi virrat päällä. Mies tekee välillä etätöitä ja tarvitsee siihen tietokoneen kameraa.
Näytön yläreunaan kiinnitetyn irtokameran (suorakaiteen mallineen ja noin 4 cm pitkä) toisen reunan ympäri on paksu teippi eli en näe onko kameran virtavalo päällä vai ei.
Nyt muutaman kerran juuri ennen sänkyyn menoa mies on mennyt läppärille ja sanonut laittavansa sen pois päältä. Viimeksi näin vilaukselta läppärin näytön ja siinä ei ollut mitään ohjelmia päällä vaan ainoastaan desktop näkyvillä. Seksin jälkeen kun olen noussut sängystä ja mennyt viereiseen huoneeseen, olen nähnyt kun mies sängystä noustessaan menee tietokoneelle ja klikkaa hiireen (näyttö on pimeänä).
Tämä on nyt tapahtunut pari kertaa. Ja nyt tuli mieleen että ei kai hän vain kuvaa?! En uskaltanut vielä kysyä mitään ja syynä se että meillä on vasta noin puolen vuoden suhde takana, ei olla mitään nuoria ja meidän seksielämä on ihan perus eli ole pyytänyt mitään ihmeellistä mitä sen vuoksi kannattaisi kuvata. Eli kaikki on hyvin ja niin normaalia ja tavallista kuin olla ja voi. Mies on ollut kaikin puolin kunnollinen ja normaali.
Mitä ihmettä teen? En halua pilata suhdetta jos hän ei kuvaakaan ja olen tehnyt virhepäätelmän. Miten saan selville tilanteen. Olisi kamalaa pilata suhde näin vakavalla turhalla epäilyllä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Myös kännyköissä on kamerat, just saying.
Toki on, mutta miehen kännykän kamera ei osoita sänkyyn koskaan.
Pelkoni on, että mies salakuvaa seksiämme ilman lupaani, koska tietokoneen irtokamera osoittaa suoraan sänkyyn ja sen lisäksi mies on pari kertaa ennen seksiä sanonut laittavansa läppärin pois päältä sekä seksin jälkeen noussut klikkaamaan hiirtä. Näyttö on tällöin ollut pimeä, joten miksi pitää klikata hiirtä?!
En ymmärrä miksi mies kuvaisi?
Ap
No vaikka mies ei kuvaisikaan niin on kyllä todella hyväuskoista olettaa, että kamera ei kuvaa.
Ihme parisuhteita muuten kun ei puolen vuoden jälkeen luottoa ei niin mihinkään. Mistä te sitten uskallatte puhua? Säästä?
Heitä sen päälle joku vaate kuin ohimennen. Jos siirtää sen, voi olla aika varma.
Haluaako aina panna vain siellä makuuhuoneessa? Jos ehdotat seksiä vaikka olkkarissa, niin mitähän siihen tuumaisi. Tai jos on yksiö, niin koitat vähän muualla kuin sängyssä. Haluaako aina tavata hänen luonaan. Itse varmaan vähän testailisin ensin noilla keinoin. Tai sitten vaan sanot että voiko kameran peittää varmuuden vuoksi, kun olet kuullut juttuja että ne saattaa salakuvata. Miehen reaktiosta voikin sitten päätellä paljon.
M-1965 kirjoitti:
Sanot ettet halua kameran olevan sinuun suunnattuna. Helppo laittaa vaate kameran päälle.
En voi laittaa vaatetta kameran päälle. Liian outo veto kun meidän vaatteet on aina muualla.
Mutta voisin kyllä sanoa miehelle että koen kiusalliseksi kun kamera on suunnattuna sänkyyn ja haluan että hän ottaa sen pois näytön päältä kun olen hänen luonaan.
Tuo kanta on sellainen klipsulla kiinnitettävä ja helposti irrotettava.
Ap
Kun me mieheni kanssa mennään makkariin niin emme ota edes puhelimia kuuntelemaan samaan huoneeseen, saati nyt mitään tietokoneita pyhä sylvi sentään! Missään laitteissa meillä ei myöskään ole mitään kameroita tai äänittimiä, puhelimet ja läppäri ja tabletti ainoat ja niiden seurassa ei nusiskella.
Nosta taksaasi heijastelemaan seikkaa. :P
Vierailija kirjoitti:
Haluaako aina panna vain siellä makuuhuoneessa? Jos ehdotat seksiä vaikka olkkarissa, niin mitähän siihen tuumaisi. Tai jos on yksiö, niin koitat vähän muualla kuin sängyssä. Haluaako aina tavata hänen luonaan. Itse varmaan vähän testailisin ensin noilla keinoin. Tai sitten vaan sanot että voiko kameran peittää varmuuden vuoksi, kun olet kuullut juttuja että ne saattaa salakuvata. Miehen reaktiosta voikin sitten päätellä paljon.
Joo, aina makuuhuoneessa. Mies pyytää sinne yleensä, en ole ehdottanut muuta kun on pieni asunto.
Ollaan myös mun luona tasapuolisesti.
Ap
Mitä on suomeksi "salakuvaa"??
Tarkoitatko "kuvaa salaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kännyköissä on kamerat, just saying.
Toki on, mutta miehen kännykän kamera ei osoita sänkyyn koskaan.
Pelkoni on, että mies salakuvaa seksiämme ilman lupaani, koska tietokoneen irtokamera osoittaa suoraan sänkyyn ja sen lisäksi mies on pari kertaa ennen seksiä sanonut laittavansa läppärin pois päältä sekä seksin jälkeen noussut klikkaamaan hiirtä. Näyttö on tällöin ollut pimeä, joten miksi pitää klikata hiirtä?!
En ymmärrä miksi mies kuvaisi?
Ap
Älä nyt oikeasti jaksa olla noin sinisilmäinen!
Vierailija kirjoitti:
Heitä sen päälle joku vaate kuin ohimennen. Jos siirtää sen, voi olla aika varma.
En minä ainakaan halua näyttöjeni päälle mitään likaisia vaatteita.
-Eri
Niin muuten jos joku perheen sisältä haluaa salakuvata omaa perhettään niin mitenköhön on? No eikö senkin salaaminen ole rikos, jos muut tietävät? Henkilöähän ei itseään haittaa varmaan mutta entä muut?
Kuulin kerran naurettavan väitteen. Että jotain perhettä kuvattaisiin ihmeellisin, jopa agentti välinein tyyliin salakamera tv:ssä?
Nyt en tiedä tekniikkaa hirveän hyvin, mutta oli ihmeellisiä juttuja tyyliin kuulemma joskus TV ohjelmissa kuuluu kommentointia joka oli suoraan tarkoitettu kuvattaville?
Esim. yhden pelivideon kommentoija sanoi, jotain nuudelien syönnistä kun henkilö TV:n edessä söi nuudeleita ja esim. jalkapallon kommentoija puhui jotain valojen sammuttamisessa kun henkilö sammutt valot huoneessa. Muita asioita ei oikein olisi voinut väittää suoraan oudoiksi yhteensattumiksi, vaikka muitakin outouksia oli kommentoineista, jotka olisivst voineet olla piiloviestittelyä henkilöille TV ruudun edessä?
Kuvasiko tai äänittikö todisteet? Ei tainnut. Sehän olisi vaatinut jatkuvaa äänitystä?
No, mitä sanot väitteestä?
Onko hullun houreita?
Olisiko mahdollista toteuttaa teknisesti?
Luuletko, että kukaan ikinö maailmassa toteuttaisi tuollaista? Tuohan tarkoittaisi sitä, että joku olisi suunnilleen reaaliajassa kommentoimassa esim. jalkapalloa ja heittäisi väliin omia kommentteja samalla kun katsoisi salakameralla tapahtumia ja jopa kuuntelisi? Oijoi kyllä vaatisi järjestelyjä ja taitavia henkilöitä ja ennenkaikkea erityistä tekniikkaa. mutta tuollainenhan tekniikka on jo olemassa. Esim. TV:ssä dialogia voidaan muokata niin että kuulostaa alkuperäiselle äänelle ja Kuvaakin voidaan muokata.
Mutta niinkuin sanoin, lähes kaikki mikä ei yliluonnollista on mahdollista ja se, että et tiedä motiivia, miksi joku joutuisi tuollaisen kohteeksi ei sitten tarkoita myöskään, että ei olisi mahdollista?
Hyviä kysymyksiä, eikö olekin?
Samalla esim. eräällä nettipalstalla oli ihmeellisesti juttuja, mitkä liitttyivät ihmeellisesti erään henkilön elämään. Oli sellaisia yhteensattumia, että ei niitä voinut oikein sattumana pitää. Niitä oli niin monta mitkä kummallisesti näytti liittyvän erään elämään ja mitä tapahtunut ja mitä jopa puhuttu joskus esim. henkilön kotona. Tuo henkilö tiesi, että se toinen osapuoli ei ole niitä voinut kirjoittaa. Kuka sitten?
Mitä päättelisit tuosta?
Herran jestas vakoiliko joku tuota henkilöä? Salakuunteli?
Jos saisit luettavaksi usean tekstin, mikä sinunkin mielestäsi sisältää yksityiskohtaista tietoa liittyen jonkun elämään ja tiedät että
a) Ei ole itse kirjoittanut
b) Kukaan ei lähipiiristä ole kirjoittanut koska yhtään yhdistävää henkilöä, joka tietäisi näistä kaikista ei ole.
Kuka on kirjoittaja? Kuka ja miten voi tietää niin paljon jonkun henkilön asioista tai mitä on jopa puhunut jonkun henkilön kanssa? Oli kirjoitettu osia. jopa keskusteluista mitä puhunut joidenkin kanssa sekä kotona että muualla.
Voi olla että muualla tapahtuneiden keskustelujen kuvaus onnistui sen takia että hen oli itse kertonut niistä kotonaan esim. kävin tänään tällaisen keskustelun töissä. Eli kirjoittaja ei ollut silloin kumpikaan keskustelija silloin.
No, vaihtoehtoja on. Salakuunneltu kaikkialla tai vain kotona.
Minua olisi tuo kamera häirinnyt niin paljon ilman mitään klikkailujakaan että olisin pyytänyt kääntämään sen. Ja sitten olisin kyllä jo ekojen klikkailujen (siis jos olisin nähnyt että käy koneella ennen ja jälkeen) jälkeen kysynyt, että mitä ihmettä mies tekee koneella.
Olen kyllä muutenkin vähän ylivarovainen kaikessa, mutta sellainen minä olen.
Vaikka mies ei kuvaisi niin onhan niitä kaikkia ollut jotain viruksia jotka kuvaa. Joten ei ikinä kameraa intiimiin puuhiin päin.
Salakuvaaminen on niin helppoa, en ymmärrä miten jotkut jäävät siitä kiinni. Kunnollinen salakuvauskamera, niin sitä on mahdotonta havaita silmin.
Kaboom! Totuus on tarua ihmeellisempää! Kannsttaa höristää korviaan kun täysijärkiseltä vaikuttava (ehkä hieman ylimielinen) kertoo outoja asioita Hehheh!!!
Perus autistinen va jukki luulee että on normaalia kuvata muita tai katsoa muuten muiden tekemisiä. Omaa elämää kun ei ole. Eikä ymmärrä sitäkään ettei ole normaalia altistaa muita omille tekemisilleen.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Sanot ettet halua kameran olevan sinuun suunnattuna. Helppo laittaa vaate kameran päälle.
En voi laittaa vaatetta kameran päälle. Liian outo veto kun meidän vaatteet on aina muualla.
Mutta voisin kyllä sanoa miehelle että koen kiusalliseksi kun kamera on suunnattuna sänkyyn ja haluan että hän ottaa sen pois näytön päältä kun olen hänen luonaan.
Tuo kanta on sellainen klipsulla kiinnitettävä ja helposti irrotettava.
Ap
Sano suoraan miehelle että et halua olla tietokoneeseen kytketun kameran edessä kun siitä on niin usein varoitettu. Joko kamera pois tai sitten sen päälle suojus. Jos ei onnistu niin sitten tapaatte vain teillä.
M60
Jo siinä vaiheessa kun olisin nähnyt kameran sänkyyn päin ja klikkauksen olisin ITSE mennyt koneelle ja tutkinut miehen läsnäollessa mitä siinä tapahtuu.
En voi käsittää sinun toimintatapaasi. Ja vielä epäröit ottaa asiaa puheeksi! Mitä helvettiä, jos tämä kerran totta on. Ei kukaan voi olla noin sinisilmäinen!
heitä paita kameran päälle, 👀 miten mies reagoi.