Ymmärtävätkö toimistotyössä olevat ihmiset, miten
onnekkaita ovat? Saa istua siistissä toimistossa, ei ole fyysisesti raskasta, ei joudu olemaan ulkoilman armoilla, ei tarvetta hikoilla, puhtaassa wc:ssä voi käydä kun on tarve, kädet voi pestä ja vettä voi juoda, kun haluaa, ei tarvitse koskea eritteisiin tai muuhun likaan ei tarvetta käsitellä myrkyllisiä kemikaaleja. Tuollainen työ on unelmatyö, mikä ei aiheuta mitään vakavaa uhkaa fyysiselläe terveydelle. Tuntuu, että harva toimistotyötä tekevä arvostaa olojaan.
Kommentit (91)
Lukekaa tutkimustuloksia, toimistotyö on todella kuormittavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa tutkimustuloksia, toimistotyö on todella kuormittavaa työtä.
Onjoo tosi rankkaa *tirsk* :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä hikiduunia tekevä, ettei se "helppo ja siisti sisätyö" ole välttämättä ollenkaan niin helppoa kuin sinä kuvittelet? Sinä laitat työvaatteet narikkaan työpäivän jälkeen ja unohdat päivän työt. Minä vastailen illalla sähköposteihin ja projektit eivät jätä rauhaan vapaallakaan.
Mitä tapahtuisi, jos sulkisit koneen ja puhelimen työpäivän jälkeen? Tai kaikki työntekijät päättäisivät yhdessä, että lopetamme tällaisen työkulttuurin, jossa työskentelemme ilmaiseksi vapaa-ajalla?
Varmaan jossain hommissa onnistuu.
Jos sinulla vastuu täysin jonkun homman tekemisestä yksin ja aikataulut paukkuu päälle ja mahdollisesti työnantaja menettää kymmeniä tuhansia ellet ehdi tehdä työtä ajoissa niin pakko se on vaan tehdä. Kyllä meillä siitä saa sitten toki vapaata tunti tunnista silloin kun taas haluaa ja ei ole kiirettä, voi pitää vapaapäivän tai käydä kesken työpäivän kampaajalla tms. Puhelimessa on leimaus, sitten leimaa vaan ulos kun on mahdollisuus töiden puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kropan kolotuksiin on kipulääkkeitä, mutta se on paha jos pää hajoaa. Vaihtaisin milloin vaan takaisin fyysiseen työhön. Päivän treeni hoituu työtä tehdessä ja työt ei jää työpaikalle. Unelma. Mutta kun ei palkata.
T. aivotyötä tekevä alle kolmekymppinen
Niin siis fyysisessä työssä työt jää työpaikalle. Noin jumissa on mun aivot perjantain työpäivän jälkeen. Ei kannata kadehtia :)
Minusta olisi parasta sellainen työ, jossa on sekä liikkuvaa työtä, että sitä toimistolla oloa. Vaikka sisätyössä on todellakin hyvät puolensa, ei se, että joudut tuijottamaan kahdeksan tuntia päivässä tietokoneen näyttöä joka ikinen työpäivä ole todellakaan mitään herkkua. Kuten ei varmasti pakkasessa ja räntäsateessa työskentelykään. T. Toimistorotta
Ymmärrän, olen nuorena tehnyt myös muunlaista työtä. Arvostan vapautta ja aloituksessa mainittuja asioita joka päivä vaikka toimistossa olen työskennellyt jo pitkään.
Olen ollut molemman kaltaisissa töissä. Nyt arvostan sitä että kun työpaikan ovi sulkeutuu takanani, työt on tehty. Aiemmin "tärkeitä pikaviestejä" tuli kl 6.00-22.00. Myös sunnuntaisin.
Nyt tietty häiritsee palkkapussin ohuus.
Jos asiantuntijatyössä tekee töitä vain 9-17, alkaa tulla jatkuvaa valitusta. Ja kun sitä jatkuu tietyn aikaa, käy ovi seuraavissa yt:issä.
Joo tää on mahtavaa ja kunnon palkka vielä päälle.
No pelkästään päivästä toiseen 8 h tunkoisessa toimistossa keinovaloissa ei ole kyllä mitenkään tervellista. Vaati hyvää kuntoa kestä tämä. Miten ap tämmöisiä asioita ei osa huomioitaa? Jokaisessa työssä on omat plussat ja miinukset. Sitäpaitsi voi jokainen valita itselle mieluisan ammattin.
Joo aina se jonku toisen työ on helppoa, varsinkin kun ei ole mitään ymmärrystä mitä se pitää sisällään. Voin sanoa että suurin osa toimistotöistä on henkisesti todella kuormittavia, jos toimistotöillä tarkoitetaan kaikkea muuta kuin suorittavaa työtä. Olisi niin rentouttavaa olla vaikka hyllyttäjänä kaupassa ilman minkäänlaista vastuuta.