Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtävätkö toimistotyössä olevat ihmiset, miten

Vierailija
08.08.2025 |

onnekkaita ovat? Saa istua siistissä toimistossa, ei ole fyysisesti raskasta, ei joudu olemaan ulkoilman armoilla, ei tarvetta hikoilla, puhtaassa wc:ssä voi käydä kun on tarve, kädet voi pestä ja vettä voi juoda, kun haluaa, ei tarvitse koskea eritteisiin tai muuhun likaan  ei tarvetta käsitellä myrkyllisiä kemikaaleja. Tuollainen työ on unelmatyö, mikä ei aiheuta mitään vakavaa uhkaa fyysiselläe terveydelle. Tuntuu, että harva toimistotyötä tekevä arvostaa olojaan. 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työn tekijöillä on usein aika epärealistiset käsitykset toimistotyöstä. Se fyysinen työ kun on heille sitä on oikeaa työtä ja kaikki muu käsien heiluttelua. 

Toki jos vaihtaa toimistotyöhön voi ajatus muuttua.

Vierailija
22/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö on perseestä. Väsyttää ja mulla on jo näköongelmia, välilevyn pullistuma ja tos-oireyhtymä. Mieluummin tekisin jotain muuta, hyödyllistä missä näkisi työnsä tulokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyö väsyttää ja joutuu miettimään välillä tosi vaikeita juttuja.

+ vastuu päätöksistä tai isoista summista rahaa.

Vierailija
24/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttori on vähiten vihamielinen työympäristö ihmiselle. Siellä on juuri kaikki ap:n mainitsemat herkut. Kaikki työhän rasittaa jonkin verran, mutta konttorityö vähiten. 

Vierailija
25/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä hikiduunia tekevä, ettei se "helppo ja siisti sisätyö" ole välttämättä ollenkaan niin helppoa kuin sinä kuvittelet? Sinä laitat työvaatteet narikkaan työpäivän jälkeen ja unohdat päivän työt. Minä vastailen illalla sähköposteihin ja projektit eivät jätä rauhaan vapaallakaan.

No se on ihan oma mokasi, jos teet töitä vapaa-aikanasikin. Monet kuvittelevat olevansa niin tärkeitä, että pitää lukea sähköpostejaan illalla ja viikonloppunakin, mutta totuus on se, että aika harva on oikeasti niin tärkeä. Pitää riittää, että tekee työt työaikana. Jos se ei riitä niin työpaikan vaihto. 

Oma valintani on, mutta sinä et vaan ymmärrä muita kokonaisuuksia kuin oman pienen piirisi.

Vierailija
26/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa jokainen valita ammattinsa itse.

Ei saa sillä pelkkä valinta ei tuo ammattia. 

Vierailija
27/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyö on perseestä. Väsyttää ja mulla on jo näköongelmia, välilevyn pullistuma ja tos-oireyhtymä. Mieluummin tekisin jotain muuta, hyödyllistä missä näkisi työnsä tulokset.

Tyypillinen pulska sosiaalitoimen virastotäti. 

Vierailija
28/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä hikiduunia tekevä, ettei se "helppo ja siisti sisätyö" ole välttämättä ollenkaan niin helppoa kuin sinä kuvittelet? Sinä laitat työvaatteet narikkaan työpäivän jälkeen ja unohdat päivän työt. Minä vastailen illalla sähköposteihin ja projektit eivät jätä rauhaan vapaallakaan.

Se on ihan sun oma valinta. Voit valita myös toisin.

Niin on ja mielelläni tätä teen. Kyse on vain siitä, että te ette ymmärrä muuta kuin sen hikisen työn ja toimistotyö on teille turhaa papereiden pyörittelyä ja käsien heiluttelua.

Vierailija
29/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa jokainen valita ammattinsa itse.

Ei saa sillä pelkkä valinta ei tuo ammattia. 

Jep

Nytkin on paljon työttöminä niin duunareita kuin korkeakoulutettujakin, joille ulistaan persposket läpättäen kuorossa et menkää töihin, ihan mihin vaan koha meettä. Semmonen valinta. 

Vierailija
30/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on ihan oma mokasi, jos teet töitä vapaa-aikanasikin. Monet kuvittelevat olevansa niin tärkeitä, että pitää lukea sähköpostejaan illalla ja viikonloppunakin, mutta totuus on se, että aika harva on oikeasti niin tärkeä. Pitää riittää, että tekee työt työaikana. Jos se ei riitä niin työpaikan vaihto. 

Oma valintani on, mutta sinä et vaan ymmärrä muita kokonaisuuksia kuin oman pienen piirisi.

Ilmeisesti olet niitä, jotka jossain tyhjänpäiväisen pikkupomon hommassa luulevat olevansa kovinkin korvaamattomia vaikka totuus on, että ei vain ole tehtäviensä tasalla ja siksi joutuu tekemään töitä työajan ulkopuolella.

Vierailija
31/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten henkisestä kuormasta ole mitään kuullut. Asiantuntijoilla ja toimistotyöntekijöillä on eniten stressin aiheuttamia somaattisia sairauksia.

T: Stressin uuvuttama entinen toimistotyöläinen, kahden infarktin jälkeen.

Vierailija
32/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osaan arvostaa nykyistä toimistotyötä, jota saan vieläpä tehdä täysin etänä. Olen tehnyt fyysisesti kuormittavaa työtä, jossa olen joutunut ajamaan pitkiä päivämatkoja kelissä kuin kelissä. Työpäivien pituuttakaan ei aina aamulla tiennyt, ja työ oli toisinaan todella likaista.

Nykyinen työ on kevyttä ja siistiä, ja ylitöitä tarvitsee tehdä harvoin. Ja vaikka joku väitti toisin, en koskaan joudu katsomaan sähköposteja tai edes koskemaan tietokoneeseen vapaa-ajallani. Kun työaika loppuu, siirryn sujuvasti tekemään muuta, enkä mieti työasioita vapaa-ajallani.

Vierailija
33/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropan kolotuksiin on kipulääkkeitä, mutta se on paha jos pää hajoaa. Vaihtaisin milloin vaan takaisin fyysiseen työhön. Päivän treeni hoituu työtä tehdessä ja työt ei jää työpaikalle. Unelma. Mutta kun ei palkata. 

T. aivotyötä tekevä alle kolmekymppinen

Vierailija
34/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet ilmaista ylityötä? Vai oletko jotenkin alikoulutettu tai osaamisesi on muuten vajavaista niin joudut tekemään enemmän kuin muut saavuttaaksesi työsi tavoitteet?

Vierailija
35/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö terminä on menettänyt merkitystään. Harva "toimistotyöntekijä" enää istuu toimistolla. Valtaosa tekee töitä etänä. Mitä tulee siihen että tämä olisi jotenkin onni ja autuus, niin samaa paskaa se on hepan lannan luominenkin. Joskus on ilmastointi rikki, joskus liiankin tehokas. 

Enempi tuolla on silti uupuneita kun asfaltoinnissa. 

Mutta ei voi mitään. Tästä maksetaan hyvin, toisin kuin monesta duunariammatista. 

Vierailija
36/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet niitä, jotka jossain tyhjänpäiväisen pikkupomon hommassa luulevat olevansa kovinkin korvaamattomia vaikka totuus on, että ei vain ole tehtäviensä tasalla ja siksi joutuu tekemään töitä työajan ulkopuolella.

Sinä olet ilmeisesti siinä helpoimmassa, mutta raskaassa duunissa, johon kelpaa vaikka apina ilman koulutusta.

Vierailija
37/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ymmärrän. Nyt vielä tavoitteena 100% etätyö, se se vasta unelma onkin! Saa olla kaikessa rauhassa omassa kodissa, käyttää ihan omaa vessaa :D Ah!

Tykkäsin kyllä yllättävän paljon ulkotyöstäkin, kun kerran syyskuusta toukokuuhun sellaisen pätkän tein. Harmitti, kun ei kroppa pidemmän päälle kestänyt fyysisesti raskasta hommaa.

Vierailija
38/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet ilmaista ylityötä? Vai oletko jotenkin alikoulutettu tai osaamisesi on muuten vajavaista niin joudut tekemään enemmän kuin muut saavuttaaksesi työsi tavoitteet?

Luultavimmin olen aivan riittävän pätevä työhöni, mutta mitäpä amis näistä töistä ymmärtäisi.

Vierailija
39/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä osaan arvostaa nykyistä toimistotyötä, jota saan vieläpä tehdä täysin etänä. Olen tehnyt fyysisesti kuormittavaa työtä, jossa olen joutunut ajamaan pitkiä päivämatkoja kelissä kuin kelissä. Työpäivien pituuttakaan ei aina aamulla tiennyt, ja työ oli toisinaan todella likaista.

Nykyinen työ on kevyttä ja siistiä, ja ylitöitä tarvitsee tehdä harvoin. Ja vaikka joku väitti toisin, en koskaan joudu katsomaan sähköposteja tai edes koskemaan tietokoneeseen vapaa-ajallani. Kun työaika loppuu, siirryn sujuvasti tekemään muuta, enkä mieti työasioita vapaa-ajallani.

Sama juttu minulla. 80 % etätyö ja 5000 euron palkka. Arvostan ja olen tyytyväinen työhöni. En tiedä ketä nuo ovat, joiden on muka pakko lukea sähköposteja illallakin. Ei meillä ainakaan sellaista oleteta. Työt hoidetaan työaikana ja vain harvoin voi olla ylitöitä muutama tunti ja sekin sovitusti.

Vierailija
40/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sun oma valinta. Voit valita myös toisin.

Niin on ja mielelläni tätä teen. Kyse on vain siitä, että te ette ymmärrä muuta kuin sen hikisen työn ja toimistotyö on teille turhaa papereiden pyörittelyä ja käsien heiluttelua.

Et taida olla missään oikeassa toimistotyössä, jos  luulet, että siellä vielä nykyäänkin pyöritellään papereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme