Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi väittää tiedotteessa ettei motarille liittyvää saisi väistää vasemmalle

Vierailija
07.08.2025 |

Todellisuudessa ellei se liittyjä aja jotain BMW M5'sta tai Porschea niin ei se pääse ajoissa eteen kiihdyttämään vaan sinä joudut tekemään lukkojarrutuksen jos tämä tunkee siihen eteen.

Valtaosa tien päällä liikkuvista autoista kiihtyy siitä ohituskaistalta motarivauhtiin noin 10 sekunnissa. En minä jää ainakaan odottelemaan vaan menen liuskan viereisesti kaistasta vasemmalle ja annan niiden kiihdytellä rauhassa.

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lohduta olla liikennesäännöissä oikeassa kun pelti rytisee. Vaikka toisen vakuutus korvaa niin voit kuolla, vammautua tai auto vain menee korjaamolle/lunastukseen. Siinä tilanteessa lohduttaa paljon, että minä olin oikeassa ja periksi en antanut! 

Hautakiveen voi kirjoittaa "piti oman kaistansa, ei vaihtanut vasemmalle". Kyllä se vähän lohduttaa, että oli liikennesääntöjen mukaan oikeassa 😉

Vierailija
202/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lohduta olla liikennesäännöissä oikeassa kun pelti rytisee. Vaikka toisen vakuutus korvaa niin voit kuolla, vammautua tai auto vain menee korjaamolle/lunastukseen. Siinä tilanteessa lohduttaa paljon, että minä olin oikeassa ja periksi en antanut! 

Hautakiveen voi kirjoittaa "piti oman kaistansa, ei vaihtanut vasemmalle". Kyllä se vähän lohduttaa, että oli liikennesääntöjen mukaan oikeassa 😉

Tai sitten, että kolmion takaa tuli idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatiellä ei saa ajaa polkupyörällä.

Kyllä saa, sitä ei kiellä mikään laki. Sinulla on vanhentunutta tietoa. Saahan autollakin ajaa suojatien yli, jos suojatie sattuu olemaan esimerkiksi kiinteistöliittymän kohdalla. Ei autoa tarvitse työntää siinä tilanteessa. 

Ei saa ajaa suojatien yli pyörällä, jos auto on tulossa, sun pitää taluttaa se pyörä. Silloin sulla on samat oikeudet kuin jalankulkijalla.

Sinulla menee nyt sekaisin, mitä saa tehdä ja mitkä ovat väistämissäännöt. Ne ovat eri asioita. Pyörällä saa AINA ajaa suojatiellä. Sitä ei kiellä mikään laki tai asetus. Pyöräilijä on silti pyöräilijä eikä jalankulkija ja pyöräilijää koskevat pyöräilijän väistämissäännöt. Ne eivät riipu mitenkään suojatiestä vaan liikennemerkeistä ja muista tiemerkinnöistä ja siitä kuka kääntyy minnekin. Jos pyöräilijä taluttaa pyörää, hän on jalankulkija.

Vierailija
204/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatiellä ei saa ajaa polkupyörällä.

Kyllä saa, sitä ei kiellä mikään laki. Sinulla on vanhentunutta tietoa. Saahan autollakin ajaa suojatien yli, jos suojatie sattuu olemaan esimerkiksi kiinteistöliittymän kohdalla. Ei autoa tarvitse työntää siinä tilanteessa. 

Ei saa ajaa suojatien yli pyörällä, jos auto on tulossa, sun pitää taluttaa se pyörä. Silloin sulla on samat oikeudet kuin jalankulkijalla.

Sinulla menee nyt sekaisin, mitä saa tehdä ja mitkä ovat väistämissäännöt. Ne ovat eri asioita. Pyörällä saa AINA ajaa suojatiellä. Sitä ei kiellä mikään laki tai asetus. Pyöräilijä on silti pyöräilijä eikä jalankulkija ja pyöräilijää koskevat pyöräilij

Eli et voi ajaa pyörällä suojatien yli, jos tulee auto. Jos tulee kolari pyöräilijä maksaa auton remontin. Pieni kolhu autoon maksaa helposti 3000 euroa.

Vierailija
205/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä saa ajaa suojatien yli ainoastaan, jos se on pyörätien jatke. Muuten ei.

Vierailija
206/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatien yli pitää taluttaa pyörä, ei saa ajaa pyörällä. Tiedän lapsen joka joutui korvaamaan auton remontin.

Tämä ei voi pitää paikkaansa. Lapsia kohtaan täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta ja autoilija ei saa olettaa, että suojatietä lähestyvä pyöräilevä lapsi tuntee liikennesäännöt ja väistää. Suurella todennäköisyydellä autoilija tuomitaan syylliseksi ellei lapsi tule kirjaimellisesti puskan takaa niin ettei autoilija ehdi reagoida. Silloinkin autoilija voidaan tuomita syylliseksi, ellei hän ole ollut tarpeeksi varovainen ja hidastanut vauhtia lähestyessään suojatietä, jossa on näköeste. 

Vierailija
207/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijä saa ajaa suojatien yli ainoastaan, jos se on pyörätien jatke. Muuten ei.

Vanhaa tietoa.

Vierailija
208/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa.

Ei ole.

Vierailija
209/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka osaa hidastaa tai kiihdyttää sen liittyjän kohdalla? Miltä tuntuu olla ajotaidoton ja pelätä ajaa moottporitiellä? 

Vierailija
210/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmion takaa on vähän hankala tunkea siihen eteen. Mutta ihan uusi idea: hidasta ja päästä rampista tulija eteesi??!??

Noin muistaakseni neuvottiin autokoulussa. Hidasta tai nopeuta niin, että rampilta tulija pääsee.

Noin muistan itsekin. Ei neuvottu vaihtamaan kaistaa

Ja rampilta tulija, ei todellakaan ole tarvetta tunkea heti sen rampilla edessä olevan perään. Kyllä moottoritielle uskaltaa mennä ihan yksinkin.

Vierailija
211/217 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa.

Ei ole.

Sitten varmaan osaat kaivaa esiin lain, jossa sanotaan noin.

212/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka väistätte! 

Joka h-vetin kerta panikoin rampeilla, että mihin väliin tällä kerralla mahtuisin.

N 57 - inhoan autoilua, työn takia pakko autoilla.

Vierailija
213/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten "väistäminen" eroaa normaalista ohitustilanteesta?

Väistämistilanteessa ei tapahdu ohitusta. Usein näkee, että lähdetään väistämään rampilta tulevaa mutta väistäjä ei koskaan pääsee ohittamaan eikä edes rinnalle. Väistäminen on ollut tässä tapauksessa ollut turhaa.

Ei, ole "turha", jos ajaa suurinta sallittua nopeutta.

214/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ihmiset opettelisivat, miten moottoritielle liitytään = nopeutta on oltava riittävästi,  ongelmaa ei olisi. Ja jos edellä ajaa joku, joka ei omassa liittymisessään osaa käyttää tarpeeksi korkeaa nopeutta, on tällaiseen autoon paras jättää kunnolla väliä, jotta itse pystyy sitten kiihdyttämään kyllin kovaan nopeuteen ennen liittymistä. 

Juu pitää olla riittävä nopeus, jotta pääsee mukaan, mutta jos muilla on turvaväli nolla niin mihis väliiin pukkaan kauppakassini?

Vierailija
215/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ne, jotka ajavat siinä liittymiskaistalla mun rinnalla. Eivät hidasta eivätkä kiihdytä. Siinä sitten pelataan chicken chicken, että kumpi antaa tietä. Se on jumalauta liittyjän asia joko kiihdyttää mun eteen tai höllätä kaasua, jos ajaa rinnan mun kanssa. Usein näen, miten liittyjällä alkaa kaista loppua, mutta ei vaan hidasta. 

Vierailija
216/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistän silti. Ja katson peileihin ennen kuin vaihdan kaistaa.

Idiootti

217/217 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko vammainen pitää olla jossei osaa motarille liittyä. 

57 vammainen nainen nyt sitten tässä vastailee.

Autojen välit on hanurista, aivan sama onko motari vai perusramppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan