Eka treffien lasku jaettiin, eipä tullut toisia treffejä
Olin perjantaina treffeillä ravintolassa ja tuntui menevän tosi hyvin. Nainen puheli jo, mihin voisimme mennä jatkamaan drinkkien merkeissä ja mitä haluaisi tehdä seuraavilla treffeillä. Kun tarjoilija tuli laskun kanssa ja kysyi, että maksetaanko yhdellä laskulla vai erikseen, niin totesin, että maksetaan erikseen. Naisen ilme ja käytös muuttui täysin. Molemmat maksoimme ja sen jälkeen nainen ilmoittikin lähtevänsä kotiin, koska alkaa olla myöhä. Myöhemmin ilmoitti sinänsä asiallisella viestillä, ettei kemiamme kohdanneet ja tunteita ei voi pakottaa, jne. Toivotti myös hyvää jatkoa. Tein ilmeisesti ison virheen, kun ajattelin, että ensitreffeillä on normaalia, että lasku jaetaan, kun ei vielä oikein edes tunneta toisiamme.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
On kahdentyyppisiä naisia, niitä ketkä arvostavat sitä että mies tarjoaa, sekä niitä, jotka ahdistuvat siitä ja haluavat ehdottomasti maksaa oman osuutensa, etteivät jää mitään velkaa.
yritä päätellä vähän, kumman tyyppistä naista olet tapaamassa. Jos tapailet jotain raivofeministiä, hän ei takuulla halua että tarjoat mitään.
Joillakin naisilla on myös yleistynyt käsitys, että molempien puolesta maksava mies odottaa saavansa seksiä, ja siksi haluavat maksaa itse. Miksiköhän tuollainen käsitys on joillekin naisille tullut? Sen verran herrasmies kuitenkin olen itse, että jos tarjoan ruoan tai juoman, en odota vastapalvelusta, koska en ole ostamassa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minut pyydettiin kerran ravintolatreffeille ja lähestulkoon heti kättelyssä mies ilmoitti, ettei sitten pysty maksamaan minun syömisiäni, kun on köyhä opiskelija. No niin olin minäkin, ja ihmettelin hiljaa mielessäni, miksi sitten ehdotti ravintolatreffejä. Ei minulla ollut varaa ostaa useamman kympin annosta, joten tilasin sitten jonkun alkusalaatin tms. Nolotti hemmetisti. Meni kyllä fiilikset koko ukkoon. Mieluummin olisin tavannut vaikka kävelytreffeillä.
Olisi ehkä kannattanut avata suu ja poistua paikalta.
Niinno nainen näytti sulle vihreää noilla jatkoehdotuksillaan ja sä käytännössä torjuit tuolla laskun jakamisella.
Mies maksaa aina. Olen saanut pillua monelta naiselta koska olen maksanut koo laskun
Vierailija kirjoitti:
En antaisi koskaan naisen maksaa treffeillä mitään. Joskus siitä on ollut kovaakin vääntöä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko toisia treffejä tulossa vai ei. Herrasmies maksaa. Mikäli ei ole varaa niin sitten ei yksinkertaisesti ole varaa nussiakaan.
Nimenomaan. Nussimisen seuraukset yleensä tuppaa vasta maksamaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut pyydettiin kerran ravintolatreffeille ja lähestulkoon heti kättelyssä mies ilmoitti, ettei sitten pysty maksamaan minun syömisiäni, kun on köyhä opiskelija. No niin olin minäkin, ja ihmettelin hiljaa mielessäni, miksi sitten ehdotti ravintolatreffejä. Ei minulla ollut varaa ostaa useamman kympin annosta, joten tilasin sitten jonkun alkusalaatin tms. Nolotti hemmetisti. Meni kyllä fiilikset koko ukkoon. Mieluummin olisin tavannut vaikka kävelytreffeillä.
No minäpä en ole niin moukka, että tekisin noin, vaikka olisinkin siten päässyt tilanteesta pois. Kestän kyllä oman nolon oloni, vaikka ei se mukavaa ole. Halusin hoitaa tilanteen hienovaraisesti, joten en järjestänyt mitään "Ai et meinaa maksaa, unohdetaan koko juttu sit!"-kohtausta.
Mikään ei ole pahempi lokki kuin mies, joka olettaa, että kaikki maksetaan aina puoliksi. Kuitenkin lopulta nainen päätyy tekemään 90% kotitöistä ja jos saa lapsia, ilman miehen mittavaa kompensaatiota saa mittavat tulonmenetykset fyysisten riskien lisäksi. Tällainen mies ei myöskään osta vaikka naistenpäivänä kukkia, koska se on rahan tuhlausta.
Ap:n deitti väisti siis luodin ajoissa.
Jos mies sanoisi tarjoilijalle, että maksu jaetaan, eikä olisi tätä ennen edes tarjoutunut maksamaan, niin tulkitsisin siten, ettei hän ole minusta kiinnostunut.
Joo en minäkään tapaisi moista bare minimum-miestä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Niinno nainen näytti sulle vihreää noilla jatkoehdotuksillaan ja sä käytännössä torjuit tuolla laskun jakamisella.
Tai toivoi juovansa ap:n laskuun hyvän humalan ja vasta sen jälkeen todeta ettei "kemiaa olekaan."
Yksi ja todellakin vain yksi nainen, sopi kanssani treffeistä itse aloitteellisena, totesi kohdatessamme, ettei meistä tule paria, ja kehtasi vielä sen jälkeen pyytää tarjoamaan juoman. Tarjosin yhden ja poistuin itse toiseen yökerhoon. Talouteni oli silloin suht hyvä, joten yhden verran saatoin uhrata päästäkseni naisesta eroon pikaisesti.
Minusta olisi kyllä ollut hyvä tarjota, jos olisit oikeasti ollut kiinnostunut hänestä. Ei silloin laskeskella euroja, kun on tositilanne päällä. Ei kannattaisi tehdä tuota virhettä.
Miehen ei kuulu maksaa ennen avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä en ole niin moukka, että tekisin noin, vaikka olisinkin siten päässyt tilanteesta pois. Kestän kyllä oman nolon oloni, vaikka ei se mukavaa ole. Halusin hoitaa tilanteen hienovaraisesti, joten en järjestänyt mitään "Ai et meinaa maksaa, unohdetaan koko juttu sit!"-kohtaust
Mieluummin tuhlasit vähäisiä rahojasi johonkin salaattiin ja vapaaehtoisesti menit tilanteeseen jossa jouduit häpeämään ja viettämään aikaa ihmisen kanssa johon oli mennyt fiilikset. Ei aina tarvitse miellyttää, joskus on ihan oikein kieltäytyä.
Miten muualla Euroopan maissa toimitaan, kertokaa perinteistä, tavoista, nykykäytännöstä.
Kiinnostaa aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Trolli 0/5
Minäkään en usko tätä. Yritys uudeksi naisvihaketjuksi vain joltain persaukiselta kuvatukselta.👎
Eli nainen olisi halunnut jatkaa tapailua ja mennä paneen, mut sä kerroit sun teoilla et sua ei oikeestaan hirveesti kiinnosta :D No mikä tässä nyt meni väärin, sait mitä halusitkin.
Oot varmaan just niitä miehiä, ketkä vastaa ei kiitos en tykkää kahvista kun nainen kutsuu kotiinsa kahvittelemaan (eli panemaan)
Jeps, failasit. Tietysti jos oikeasti pidät naisesta voit laittaa vielä viestin, että sori sinun olisi pitänyt maksaa ja voitko hyvittää asian hänelle tarjoamalla toiset treffit ja antamalla lahjan.
Jos et niin sitten kannattaa antaa olla.
Minusta tuntuisi kauhealta, jos mies maksaisi. Tulisi maksullinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kahdentyyppisiä naisia, niitä ketkä arvostavat sitä että mies tarjoaa, sekä niitä, jotka ahdistuvat siitä ja haluavat ehdottomasti maksaa oman osuutensa, etteivät jää mitään velkaa.
yritä päätellä vähän, kumman tyyppistä naista olet tapaamassa. Jos tapailet jotain raivofeministiä, hän ei takuulla halua että tarjoat mitään.
Joillakin naisilla on myös yleistynyt käsitys, että molempien puolesta maksava mies odottaa saavansa seksiä, ja siksi haluavat maksaa itse. Miksiköhän tuollainen käsitys on joillekin naisille tullut? Sen verran herrasmies kuitenkin olen itse, että jos tarjoan ruoan tai juoman, en odota vastapalvelusta, koska en ole ostamassa seksiä.
Varmaan siitä että jotkut junttimiehet levittävät tällaista tarinaa? Että 2e kahvikupista pitää antaa seksiä. D: