Eka treffien lasku jaettiin, eipä tullut toisia treffejä
Olin perjantaina treffeillä ravintolassa ja tuntui menevän tosi hyvin. Nainen puheli jo, mihin voisimme mennä jatkamaan drinkkien merkeissä ja mitä haluaisi tehdä seuraavilla treffeillä. Kun tarjoilija tuli laskun kanssa ja kysyi, että maksetaanko yhdellä laskulla vai erikseen, niin totesin, että maksetaan erikseen. Naisen ilme ja käytös muuttui täysin. Molemmat maksoimme ja sen jälkeen nainen ilmoittikin lähtevänsä kotiin, koska alkaa olla myöhä. Myöhemmin ilmoitti sinänsä asiallisella viestillä, ettei kemiamme kohdanneet ja tunteita ei voi pakottaa, jne. Toivotti myös hyvää jatkoa. Tein ilmeisesti ison virheen, kun ajattelin, että ensitreffeillä on normaalia, että lasku jaetaan, kun ei vielä oikein edes tunneta toisiamme.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Olemme kaveriporukassa huomanneet, että jos mies on haluttu, sen ei tarvitse tarjota mitään, eikä oikein yrittää mitään, silti tulee herutusta.
Tämä toki harmittaa taviksia, jotka eivät saa mitään, vaikka kuinka tarjoavat ja ovat mielin kielin, tulee vain jotain "oot kiva - soitellaan, moro".
On se myös vähän toisin päin, kaunottaret saavat olla toki hankalia ja veemäisiä ja mikään ei karkoita miestä, mutta tavis jos on vähänkin hankala, se jätetään heti ja haukutaan kaveriporukassa "pihtariksi, mummoksi, femakoksi, ym".
Ihanko porukassa päädyitte tähän lopputulemaan? Ja miksi haukutte naisia kaveriporukassa pihtariksi, mummoksi, femakoksi, ym.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että se joka kutsuu, maksaa. Etenkin ensitreffeillä. Olisit pyytänyt naisen johonkin ilmaiseen tekemiseen treffeille, jos sulla on rahasta kiinni...
Eiköhän se lähinnä ollut periaatteesta, kuin rahasta kiinni.
No tällaiset periaatteen miehet vasta pahoja ovatkin. Periaatteesta en mitään millekään naiselle tarjoa, nih!
Varsinainen unelmien prinssi.
Kommunikaatio on tärkeää, jo ekoista treffeistä alkaen. Ja kuinka helvekon kalliissa ravintolassa olitte, jos olit heti laittamassa treffikumppanisi maksamaan omansa, etkä edes tarjoutunut maksamaan? Voi olla, että nainen olisi itse ehdottanut, että jos maksetaan puoliksi, mutta tarjoa vaikka drinkki. Tai että maksa sä, mutta mulla on kotona pullo hyvää viiniä ja voidaan avata se. Jos sulla olisi tilannetajua, niin pääsisit myös toisille treffeille.
Teit virheen siinä että treffit oli ravintolassa, ja ilmeisesti sinun toiveesta, silloin maksaa mies jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi koskaan naisen maksaa treffeillä mitään. Joskus siitä on ollut kovaakin vääntöä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko toisia treffejä tulossa vai ei. Herrasmies maksaa. Mikäli ei ole varaa niin sitten ei yksinkertaisesti ole varaa nussiakaan.
Mikset mene suoraan maksulliseen?
Jos mies maksaa -> Yrittää päästä sänkyyn -> Ei jatkoon.
Jos mies haluaa jakaa laskun -> Ei ole kiinnostunut ja on vielä pihi -> Ei jatkoon.
Jos nainen joutuu maksamaan laskun -> Mies on persaukinen lokki -> Ei jatkoon.
Huvittavaa seurata tätä keskustelua, kun epäkypsät ihmiset linkittävät ravintolalaskun maksamisen seksiin. Ei kai kukaan oleta, että laskun maksamalla saa seksiä tai että pitäisi antaa, jos toinen maksaa laskun? Naurettavaa.
Kun kutsuja maksaa laskun, on kyse hyvistä käytöstavoista eikä siinä tarvitse olla mitään taka-ajatuksia. Valitettavasti hyvät käytöstavat ja käyttäytymisen normit ovat yhä vieraampia monille.
Jos tapaa ihmisen ensimmäistä kertaa niin eikö kannata mennä lähinnä kahville.
Minusta on hyvä olla järkevä rahankäyttäjä, mutta pihi ei pidä olla väärissä paikoissa. Tuo voi olla tilanne, jossa pääset osoittamaan oman kiinnostuksesi ja antamaan hyvän vaikutelman itsestäsi. Eli kyse ei ole siitä, että joku tulisi treffeille ilmaisten ruokien toivossa, vaan siitä, että millaisen ilmapiirin luot seuralaisellesi.
Mun mielestä ekoilla treffeillä molempien pitää olla valmis maksamaan koko homma ja itse ainakin melkein kilpailisin siitä kumpi saa maksaa. Toinen tarjoaa sitten seuraavilla treffeillä. Mun mielestä erikseen maksamisesta tulee jotenkin tosi kaverifiilis heti, ei voi mitään. Pidän sitä jopa etikettivirheenä, olkoonkin konservatiivinen tapa ajatella. Olisin itsekin naisena pettynyt tähän ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi koskaan naisen maksaa treffeillä mitään. Joskus siitä on ollut kovaakin vääntöä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko toisia treffejä tulossa vai ei. Herrasmies maksaa. Mikäli ei ole varaa niin sitten ei yksinkertaisesti ole varaa nussiakaan.
Tämä. Mietipä sitä hintaa ap mikä raskaudesta seuraa.. ja ehkäisy myös maksaa
Tietenkin maksetaan erikseen. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Tuohan on narsismia.
Tuo oli paha moka mieheltä, jos oli oikeasti kiinnostunut naisesta. Tuo on selkeä viesti, ettei ole romanttisesti kiinnostunut eikä halua pitää naisesta huolta.
Kyse ei ole siitä, että mies väisti luodin, vaan nainen väisti luodin, kun totesi, ettei halua jatkaa. Ap olisi ollut pihi kaikesta koko suhteen ajan. Olen liian paljon nähnyt elämää, tiedän tämän asian.
Vastaavasti, ap:lle ja muillekin tiedoksi: suuri osa naisista haluaa maksaa omansa, jos ei ole oikeasti kiinnostunut. Ihan vain "ettei jäisi mitään velkaa".
Mielestäni mies ei ole kiinnostunut, jos hän haluaa jakaa laskun. Samaan aikaan nainen ei ole kiinnostunut, jos hän ei anna miehen maksaa koko laskua (esimerkiksi itse ehdotan itse laskun jakamista kun en halua nähdä miestä enää).
En tiedä onko minun näkemykseni yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies ei ole kiinnostunut, jos hän haluaa jakaa laskun. Samaan aikaan nainen ei ole kiinnostunut, jos hän ei anna miehen maksaa koko laskua (esimerkiksi itse ehdotan itse laskun jakamista kun en halua nähdä miestä enää).
En tiedä onko minun näkemykseni yleistä.
Mulla sama. T: kiltti nainen
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ ON PROVO.
Ei kai ! Kamalaa !!!
Olisi kannattanut järjestää low effort- treffit, niin tuollaista ongelmaa ei olisi syntynyt.
Muista:
Mies joka ei maksa molempien syömisiä ja juomisia, on pihi.
Nainen joka ei maksa edes omiaan, ei ole pihi.
Miten nipo nainen,Saksassa esim tuu kuuloonkaan että nainen maksaisi,joo kyllähän konnservatismia,mutta silti.