Millainen ihminen ei käy koskaan kahviloissa?
Kesälomalla tuli käytyä varmaan 20-30 kertaa kahvilassa. Iso osa oli ihan joku ABC mökkireissulla tai muuten kun ajelin ympäri Suomea. Ei niissäkään mitään vikaa ole, tuli syötyäkin monta kertaa. Kauppakeskusten kahvilat, kesäkahvilat, museon kahvila, näkötornin kahvila, IKEA, niitä on vaikka missä
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen ei käy kahviloissa joka säästää sen ansiosta pari tonnia vuodessa. Työkaverit kävivät melkein joka tauolla kahvilla tai syömässä kahviloissa tai lounaspaikoissa, minä pupelssin ruisleipää taukoparakissa enkä kokenut sitä ankeaksi kun energiaahan siinä vain tankataan. Nuukuudestani johtuen asun velattomassa omakotitalossa ja autokin vielä on velaton, no nyt voisin törsätä kahviloissa istumisiin mutten ymmärrä miksi.
Itse tykkään elää ennen kuolemaa. En pidä päämääränä säästää mahdollisimman paljon kaikesta.
Aikansa säästelee johonkin possuun. Jotkut ihmiset tekee sitä koko elämänsä ja asettaa sen uskonnoksi itselleen.
Ei liity kahvilaan mitenkään. Kahvilassakin voi ottaa lasin vettä ja menee istumaan muiden sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää köyhät, joille elämys on kahvilassa käynti. No ihan hyvä että rahoittavat toimintaani, minä myyn kalliilla niille huonoa kahvia ja halpaa pullaa, ja nää nolot köyhät nauttii sen naama loistaen kun se on kallista ja ovat KAHVILASSA.
Epäilen kovasti, että olet kahvilanpitäjä. Ammattitaitoinen kahvilanpitäjä kokee työylpeyttä, eikä todellakaan tarjoile huonoa kahvia ja halpaa pullaa saati sitten ylpeilisi sillä miten paska hänen kahvilansa on. Hän myös haluaa panostaa siihen, että kahvilassa käyminen on todellakin elämys ja että tuotteet ovat laadukkaita. Kahvila-alalla on kova kilpailu jopa hyvillä yrittäjillä, ja huonot kahvilat menevät konkurssiin varsin äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes juo kahvia nykyään?
Ne jotka tykkää ja joilla on varaa. Mitä te resupekat juotte, kefiiriä ja Kossua?
Kallista, mä juon kiljua.
Huoltoasemalla, Ikeassa, Ärrällä tai kaupassa kahvilla käymistä ei voi kutsua kahvilakäynniksi.
Eihän sinua näytä se kiinnostavan, millaiset ihmiset eivät käy kahviloissa. Miksi sitten sellaista kysyit?
-ei pidä metelistä
-ei pidä makeasta
-on kofeiiniyliherkkä
-ei pidä small talkista vaan menee keskusteluissa ystäviensä kanssa suoraan syvään päätyyn.
Eli minä. No käyn joskus, mutta en kahvilassakäymisen vuoksi itsessään, vaan jos esimerkiksi on talvi ja pitää odottaa junaa useampi tunti. Mukava siellä on silloin lämmitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen ei käy kahviloissa joka säästää sen ansiosta pari tonnia vuodessa. Työkaverit kävivät melkein joka tauolla kahvilla tai syömässä kahviloissa tai lounaspaikoissa, minä pupelssin ruisleipää taukoparakissa enkä kokenut sitä ankeaksi kun energiaahan siinä vain tankataan. Nuukuudestani johtuen asun velattomassa omakotitalossa ja autokin vielä on velaton, no nyt voisin törsätä kahviloissa istumisiin mutten ymmärrä miksi.
Itse tykkään elää ennen kuolemaa. En pidä päämääränä säästää mahdollisimman paljon kaikesta.
No okei jos se on takuu elämänlaadusta että istuu ahtaassa kahviossa ja juo ylihintaista suodatin kahvia, pidä toi asenne. Vanhana eläkelläisenä vuokrakämpässä sun rahat ei riitä edes tarjoussaludoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaudun hienoksi ja astelen kahvilaan näyttäytymään kaupunkilaisille. Kävelen näyttävästi ja istun näyttävälle paikalle, jossa voin nauttia useiden kymppien arvoisen kupin kahvia ja leivonnaisen.
Sitten kohotan kättä ja teen sen näyttävästi, että ohikulkijatkin näkee. Luen fiiisti sanomalehteä tarkkaavaisen näköisenä ja lasken kupin pöydälle. Otan kaksi haukkua wieneristä ja se on loppu. Kahvikin on loppu ja aika vähän sitä oli. Hinta noin kolmekymppiä.
😁👍
Ne on aina täynnä jotain turkkilaisia tai teinejä. Ei viitti änkee sekaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen FB matkailuryhmät missä jengi kilpailee kuka on päässyt halvimmalla (ja vaikeimmin) johonkin kohteeseen. Sitten ollaan pöyristyneitä jos joku kertoo maksaneensa enemmän ja toteaa ettei halpuus ole se ensisijainen kriteeri.
Saksassa oli kadehdittavan hyvää kahvia kahviloissa. Joka ikisessä kahvilassa kahvi jauhettiin tuoreista pavuista tilanteessa. Yhdessäkään kahvilassa sitä ei pidetty pannussa seisomassa. Miksi Suomessa kahvilat eivät toimi samoin?
Mä kävisin, mutta harvasta kahvilasta saa oikeasti hyvää tuoretta kahvia... Rakastan tummapaahtoisia kahveja. Kun menen paikkaan, jonka nimi on KAHVILA, siellä on yleensä kaksi vaihtoehtoa eli vaaleapaahto tai medium.
Sitten ne erikoiskahvit.. Nekään on harvoin sellaisia tummia ja paahteisia, enemmänkin sellaisia laihoja litkuja nekin.
Ostan kyllä joskus, mutta harmittaa se ettei edes rahalla saa hyviä kahveja. No joo makuasioita... Kahvila-nimisessä paikassa sais olla enemmän vaihtoehtoja kahveista.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa oli kadehdittavan hyvää kahvia kahviloissa. Joka ikisessä kahvilassa kahvi jauhettiin tuoreista pavuista tilanteessa. Yhdessäkään kahvilassa sitä ei pidetty pannussa seisomassa. Miksi Suomessa kahvilat eivät toimi samoin?
"...tuoreista pavuista tilatessa."
Sellanen jolla on itsellä toimiva kahvikeitin, kuten minä.
En ole koskaan juonut kahvia enkä voi sietää edes sen hajua. 56vee veden juoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...tuoreista pavuista tilatessa."
Suomessa kahvi on kaamosajan piriste, ei nautintoaine.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan juonut kahvia enkä voi sietää edes sen hajua. 56vee veden juoja
Totut kyllä, kun aloitat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No okei jos se on takuu elämänlaadusta että istuu ahtaassa kahviossa ja juo ylihintaista suodatin kahvia, pidä toi asenne. Vanhana eläkelläisenä vuokrakämpässä sun rahat ei riitä edes tarjoussaludoon.
Jännää päättelyä. Kahviloissa on istuttu, mutta eihän se eläkettä pienennä (näin eläkeLLäisenä🤭).
Ahtaassa kahviossa?
Vähän outoa kyllä kun aloituksessa mainitaan kahvila, abc ja ikea sujuvasti samassa yhteydessä. Kahvila on mun mielestä ainakin aikalailla muutakin kuin vaan paikka mistä saa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaudun hienoksi ja astelen kahvilaan näyttäytymään kaupunkilaisille. Kävelen näyttävästi ja istun näyttävälle paikalle, jossa voin nauttia useiden kymppien arvoisen kupin kahvia ja leivonnaisen.
Sitten kohotan kättä ja teen sen näyttävästi, että ohikulkijatkin näkee. Luen fiiisti sanomalehteä tarkkaavaisen näköisenä ja lasken kupin pöydälle. Otan kaksi haukkua wieneristä ja se on loppu. Kahvikin on loppu ja aika vähän sitä oli. Hinta noin kolmekymppiä.
Mielikuvissani olet pukeutunut täysivalkoiseen ja sinulla on valkoinen hattu ja kävelykeppi. Pälyilet ympärillesi kun kävelet, että näkeekö muut kun kävelet kahvilaan. Öhöm.
Muistithan ottaa monokkelin mukaasi?
Se tekee hyvän vaikutuksen muihin, kun selailet sanomalehteä ja nautit samalla kranttua.
Juuri näin. Nuo säästöillään kerskuvat kahvilakahvia kuravedeksi haukkuvat ovat vähän säälittäviä minusta, mutta varmaan ovat onnellisia siellä kotonaan.